View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Mon Nov 02, 2009 10:04 pm Post subject: |
|
|
Ivašek a spol. wrote: | 2,5 a v pohodě |
No když to odfoukneš na 2,0 tak to bude taky v pohodě a nebudeš mít po 15 tis km sjetý středy pneu _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
HFX9
Joined: 09 Sep 2009 Posts: 57
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 12:46 am Post subject: |
|
|
Gil wrote: | V manuálu není 2,6 vzadu (jedine při max. zatížení) |
Pro R14 je v manualu na predek 2,5 a zadek 2,8 pri zatizeni, proto jsem to dal o 0,2 dolu na predek 2,3 a zadek 2,6 a pohoda. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 09/2009 Sea Grey |
|
Back to top |
|
|
MyTB
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 6:23 am Post subject: |
|
|
Od začátku hustím všechna kola na 2,4 (letní i zimní). Najeto 21.000km a žádné sjíždění vzorku ve středu pneu není patrné.
Když jsem zkoušel dával "jen" něco kolem 2,0 (tedy podle štítku), pořád jsem chodil kolem auta a měl pocit, že jsem píchl, protože mi přišly ty pneu nějak moc "rozpláclé" _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 12:28 pm Post subject: |
|
|
HFX9 wrote: | Gil wrote: | V manuálu není 2,6 vzadu (jedine při max. zatížení) |
Pro R14 je v manualu na predek 2,5 a zadek 2,8 pri zatizeni, proto jsem to dal o 0,2 dolu na predek 2,3 a zadek 2,6 a pohoda. |
No ale to je při plném zatížení 5 osobami + kufr, jinak se má zadek foukat dle výrobce 1,8. Vzhledem k tomu, že "odborníci" říkají že i dvě desetiny jsou na vzorku poznat, tak mi to jako moudré moc nepřipadá.
Ale nechci tady mudrovat, jen jsem napsal svůj názor a ať si každý fouká jak chce _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
kapustam
Joined: 03 Apr 2009 Posts: 26 Location: Kosice
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 12:53 pm Post subject: |
|
|
MyTB wrote: | Od začátku hustím všechna kola na 2,4 (letní i zimní). Najeto 21.000km a žádné sjíždění vzorku ve středu pneu není patrné.
Když jsem zkoušel dával "jen" něco kolem 2,0 (tedy podle štítku), pořád jsem chodil kolem auta a měl pocit, že jsem píchl, protože mi přišly ty pneu nějak moc "rozpláclé" |
Ja mam 195/60/R15 a fukam taktiez na 2.3-2.4, lebo ako pises, ked som fukal podla stitku, tak som to citil aj pri zatacani volantu (ako keby som mal defekt). _________________ Ford Focus Turnier 1.6 TDCi
Ford Fusion 1.4TDCi, 03/2005 |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 2:51 pm Post subject: |
|
|
jj, 1,8 podle štítku už musí být extrém-auto musí pěkně "sedět" ...pořád tam máme 2,4-2,5 ...při veším zatížení trochu víc...
P.S. Při tom 1,8 se ti možná sníží opotřebení ( ),ale spotřeba půjde určitě nahoru...takže je jedno,jestli o trochu dříve vyměníš pneu,nebo to přeplatíš na benzínu... _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
Szabados
Joined: 09 Dec 2008 Posts: 80 Location: Praha, Uhříněves
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 2:55 pm Post subject: |
|
|
konečně se tu rozjela diskuze o tom na co jsem se ptal
mi právě 2,0 a 1,8 přijde dost málo
tak by mě zajímal důvod proč to tak je
kdyby to bylo kvůli menšímu opotřebení gum tak to přeci nebude podporovat automobilka, ta by spíš už snažila kromě bezpečnosti třeba o tu menší spotřebu _________________ Ford Fusion Ebony 1,4 - Colorado Red - PP
do provozu 10/2008
7,3 l/100km
na statistiku mám DrivEx |
|
Back to top |
|
|
HFX9
Joined: 09 Sep 2009 Posts: 57
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 3:21 pm Post subject: |
|
|
Gil wrote: | HFX9 wrote: | Gil wrote: | V manuálu není 2,6 vzadu (jedine při max. zatížení) |
Pro R14 je v manualu na predek 2,5 a zadek 2,8 pri zatizeni, proto jsem to dal o 0,2 dolu na predek 2,3 a zadek 2,6 a pohoda. |
No ale to je při plném zatížení 5 osobami + kufr, jinak se má zadek foukat dle výrobce 1,8. Vzhledem k tomu, že "odborníci" říkají že i dvě desetiny jsou na vzorku poznat, tak mi to jako moudré moc nepřipadá.
Ale nechci tady mudrovat, jen jsem napsal svůj názor a ať si každý fouká jak chce |
V pohode, ja tvuj nazor beru. Ja to vzal tak ze je lepsi mit nahusteno malinko vic pro strycka prihodu abych pak nemusel pri prevazeni neceho vetsiho dofoukavat (uz ted na predku kdyz mam 2.3 mi prijdou ty pneu vic "rozplacnuty"). Otec co ma taky fusiona ma vsude 2.4 a zadne nestejnomerne opotrebeni nepozoruje, tak to mozna taky vzadu hodim na tech 2.4 a bude to 100% sichr. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 09/2009 Sea Grey |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 4:42 pm Post subject: |
|
|
Ja sa snažím fúkať gumy na vyššiu hodnotu z tabulky, kedže často chodím naložený. Ako som písal, na Fusione fúkam 2,4 predné, 2,8 zadné, auto neodskakovalo ani ako prázdne, nerovnomerné opotrebenie nebolo poznateľné.Myslím, že to by sa objavilo až pri fúkaní nad 3 a to by bolo už veľmi moc. Naopak spotreba išla o pár deci dole. _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Last edited by Liboro on Sun Feb 14, 2010 12:00 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
sklima
Joined: 16 Jul 2007 Posts: 175 Location: UL
|
Posted: Tue Nov 03, 2009 5:24 pm Post subject: |
|
|
Má zkušenost je taková, že pokud nafouknu kola více než 2,3 a jezdím v autě sám max. ve dvou, je auto příliš tvrdé - pneu špatně tlumí nerovnosti na silnici a přenáší je na auto, v zatáčkách kde jsou nějaké nerovnosti odskakuje zadní náprava (při prázdném kufru). Tlak v pneumatice není jen o spotřebě a opotřebení, ale také o komfortu cestování. Chce to najít kompromis. Mě se na letní gumy 195/60 R15 osvědčilo P 2,2 a Z 2,0 pro cestování ve dvou a poloprázdným kufrem. |
|
Back to top |
|
|
lacee
Joined: 21 Sep 2009 Posts: 50
|
Posted: Wed Jun 02, 2010 12:27 pm Post subject: |
|
|
stale tu citam o dohusteni pneu, ale cim vlastne hustite?
mate doma kvalitnu pumpu? pripadne si ju so sebou vozite na dlhe dovolenky (do talianska, ci bulharska, "kdyby neco"?)
ja uvazujem o kupe tejto pumpy
http://www.evanscycles.com/products/specialized/air-tool-comp-2010-floor-pump-ec020861?currency=EUR&country=SLOVAKIA
aj na bicykel, a nahusti to aj auto, mate skusenosti s fukanim s takymito rucnymi stojanovymi pumpami? dufam, ze tie manometre na nich su presne _________________ Ford Fusion 1.4 Duratec Family X, r.v.2009, bocne listy vo farbe karoserie, zimne pneu GY UG7+ |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Wed Jun 02, 2010 1:09 pm Post subject: |
|
|
No už mě to napadlo, ale ještě jsem to pumpou na kolo foukat nezkoušel, každopádně určitě to jde. Tlak v pneu na autě je o dost menší než třeba u silničního kola.
Ta co sis vybral mi přijde zbytečně drahá. Pokud teda nejsi fanda do spešla. Spíš bych řekl, že tam platíš hodně za značku a design.
Já jsem si koupil podobnou pumpu za cca 500Kč (dejme tomu kolem 20E). Umí tlak až 160PSI, což bohatě stačí i na silniční kolo. S použitím po domácku vyrobené redukce s ní foukám i vzduchovou vidlici.
Ale co se týká foukání auta s tímhle, jak říkám, ještě jsem to nezkoušel, ale určitě to jde. Jednou za čas zajedu na kompresor u benzínky. A vozit podobnou pumpu v autě mi přijde dost nepraktické. Ale na dovolenou jí beru, protože vozím i kola. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4426
|
Posted: Wed Jun 02, 2010 1:39 pm Post subject: |
|
|
lacee, naco kupovat pumpu? vyhodene peniaze, ved si to predsa dofukam na pumpe, nie? ci nechodis tankovat? _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
lacee
Joined: 21 Sep 2009 Posts: 50
|
Posted: Wed Jun 02, 2010 1:44 pm Post subject: |
|
|
dulius wrote: | lacee, naco kupovat pumpu? vyhodene peniaze, ved si to predsa dofukam na pumpe, nie? ci nechodis tankovat? |
ale chcem uz mat pumpu, lebo mam aj bicykle (ale nemaju autoventil, ale ten druhy typ), a za dalsie na dofukovanie fit lopty, futb.lopty, ci matracov a nafukovaciek k moru.
k tym benzinkam, v mojom okoli nema ani jedna benzinka zo 4 nic na dofukovanie pneu (takze sa tam ani auto neda dofukat, povedia iba ze skuste inde, ze nam to tu kradli, nicili, ...) _________________ Ford Fusion 1.4 Duratec Family X, r.v.2009, bocne listy vo farbe karoserie, zimne pneu GY UG7+ |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Wed Jun 02, 2010 3:19 pm Post subject: |
|
|
Lacee: Už se tady o tom psalo http://fusion.fordclubs.org/forum/viewtopic.php?t=1286
A propo my máme v garáži velký kompresor a dá se s ním nafoukat jak píšeš vše-od balonů přes kola po auta
A k těm benzínkám: nedávno byl v SM test kompresorů a manometrů na benzínkách a výsledek nebyl moc dobrý... bud to nefungovalo vůbec,nebo ten "měřič" byl dost nepřesný _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
|