Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   HľadaťHľadať   Zoznam užívateľovZoznam užívateľov   Užívateľské skupinyUžívateľské skupiny   RegistráciaRegistrácia 
 NastaveniaNastavenia   Súkromné správySúkromné správy   PrihláseniePrihlásenie 

FoFu 1.4 LPG
Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
 
Pridať novú tému   Zaslať odpoveď    Obsah fóra -> Palivo, palivová sústava, spotreba
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
Pablo



Založený: 11 január 2010
Príspevky: 21

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 12:00 am    Predmet: FoFu 1.4 LPG Odpovedať s citátom

Zdravim vsechny. doted jsem totu pouze sledoval, ale ted bych snad mohlmit i zajimave informace pro ostani. Takze pocatkem tohoto roku jsem nechalsvuj FoFupo uplynuti zaruky prestavet na LPG. Zastaveny mam system Elpigaz stela, tj sekvencni "vstrikovani" (ono je to spis vefukovani). System ma ridici jednotku, ktera bere informace z puvodni RJ motoru a k tomu si dela sve vlastni korekce. System se umi "ucit". Zaroven od 3800 otacek zacina pristrikovat i benzin aby byla lepe chlazena hlava a ventily. Nad urcite otacky pak uz jede jenom na benzin (opet z duvodu eliminace negativnich vlivu LPG pri ztezovych stavech motoru). Dale jsem nechal instalovat sytem flashLube pro ochranu ventilu. V tuto chvili s tim mamnajeto cca 250 km, coz neni mnoho,nicmene prvni poznatky jsou nasledujici:
1. Subjektivne nelze poznat jakykoliv vykonovy rozdil
2. Nelze poznat kdy motor jede na benzin, kdy na plyn a kdy na obe pliva soucasne. vsechny prechody probihaji hladce a bez skubani, nebo vykonovych "der".
3. Spotrebu zatim nemohu urcit, ale muj hruby odhad ukazuje nekam mezi 7 az 8 litru Plynu na 100 km, ono za soucasneho sneziveho pocasi a s rakvi na strese leze tezko neco porovnavat.
V tuto chvili tedy celkove spokojenost. Pri soucasnych cenach predpokladam navratnost cca rok az rok a pul. Uvidime co ukaze cas z hlediska udrzby a opotrebeni motoru, nicmene nemyslim, ze bych mel mit nejake zavaznesi problemy, jelikoz jsem udelal maximum pro eliminaci veskerychpripadnych problemu. Sve poznatky sem budu prubezne pridavat.
_________________
FoFu 1.4 LPG
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
duves



Založený: 05 február 2008
Príspevky: 2366
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 8:06 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Pablo a kde maš nadrž plynu? Miesto rezervy? Alebo v kufru? Kolko najazdiš ročne?
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky
Pablo



Založený: 11 január 2010
Príspevky: 21

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 9:23 am    Predmet: Odpovedať s citátom

duves napísal:
Pablo a kde maš nadrž plynu? Miesto rezervy? Alebo v kufru? Kolko najazdiš ročne?


Rocne dam cca 20 tisic. Jezdeni do prace+dovolena, nejaky ten vylet o vikendu. Jinak nadrz mam misto rezervy-toroid 45 litru. Rezervu zatim vozim v kufru. vetsinu roku je stejne kufr nevyuzity, tak tam klidne muze byt a ani neprekazi. Ale stejne planuji koupit Opravnou sadu. kdyz pak pojedu na dovolenou, tak abych ji mohl vyhodit a mel misto v kufru. Nevim jak v SR, ale tady uz muzou vozidla od 15 listopadu jezdit bez rezervy, pokud maji kartu asistencni sluzby a nebo opravnou sadu.
_________________
FoFu 1.4 LPG
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
duves



Založený: 05 február 2008
Príspevky: 2366
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 10:00 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Čo tak dať rezervu zvonku na dvere? Mohol by sa toho niekto chytiť, nejaky vyrobca. Len neviem, či ta hmotnosť na tie dvere je o.k.
Čo to znamena opravna sada? Ako daš dolu z rafku plášť? Viete čo je to za robotu?
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky
Pablo



Založený: 11 január 2010
Príspevky: 21

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 11:26 am    Predmet: Odpovedať s citátom

duves napísal:
Čo tak dať rezervu zvonku na dvere? Mohol by sa toho niekto chytiť, nejaky vyrobca. Len neviem, či ta hmotnosť na tie dvere je o.k.
Čo to znamena opravna sada? Ako daš dolu z rafku plášť? Viete čo je to za robotu?


Tak pro priblizeni situace. Opravna sada znamena specielni sprej, ktery obsahuje nejakou "lepici" hmotu. Ta hmota se vpravi do pneu skrz ventilek a diru v pneu zalepi a tlak ve spreji ti natlakuje pneumatiku. Je to jednorazovka a jen na dojeti do servisu, ale to uprimne receno ta rezerva se kterou se smi jet max 80 kmh taky. Delaji se i verze s kompresorem, ty jsou drazsi, ale po doplneni lepici smesi se daji pouzivat opakovane. napr. Skodovka to tusim nove dodava jako standardni vybavu a rezrevu si musis priplatit pokud ji chces. Tech vyrobcu je spousta. Vyhodou je vetsinou rychlejsi oprava nez vymena kola, coz na nejakem neprehlednem miste, kde jezdi jeden kamion za druhym je celkem velka vyhoda. Nemusis sundavat kolo ani zvedat auto na hever. Nevyhodou je, ze pokud je pneu poskozena na bocnici, tak to timto sprejem proste neporesis a musis si zavolat asistencku. Jdou s tim lepit diry od velikosti max asi 6mm.

Ohledne uchyceni Rezervy na dvere jsi trefil hrebicek na hlavicku. Je to presne o tom, ze to je moc tezke. Zkus si vzit tu rezervu do ruky a potezkat ji. Ty dvere se otviraji nahoru a vzpery to neudrzi. Panty tech dveri na to take nejsou stavene, takze by ses mozna brzy divil, co to s temi dvermi a jejich uchycenim udelalo. Vsimni si, ze vsechny off roady, ktere tak mji chycenou rezervu maji pate dvere chycene na pantech na boku a oteviraji se do strany a to je prave z tohoto duvodu. Ale myslenka neni spatna, kdyby to slo, bylo by to fajn.
_________________
FoFu 1.4 LPG
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dulius
Site Admin


Založený: 11 január 2007
Príspevky: 4411

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 11:45 am    Predmet: Odpovedať s citátom

a co tak dat rezervu na prednu kapotu, to by bol tuning Very Happy Very Happy Very Happy
berte to ako vtip ...
_________________
Kia Sportage 1,7 CRDi 115k 04/2014
Opel Astra Classic III. 1.6 115k 11/2012
predtým: Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 06/2006
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Pablo



Založený: 11 január 2010
Príspevky: 21

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 12:12 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

dulius napísal:
a co tak dat rezervu na prednu kapotu, to by bol tuning Very Happy Very Happy Very Happy
berte to ako vtip ...


Laughing A k tomu periskop abych neco videl Laughing
_________________
FoFu 1.4 LPG
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Gil



Založený: 26 júl 2008
Príspevky: 515
Bydlisko: Brno

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 12:54 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Pablo napísal:


Laughing A k tomu periskop abych neco videl Laughing


S periskopem bych byl opatrnej. Mohlo by tě zaměřit letectvo a okamžitě zahájit bombárdování neznámé ponorky.
_________________
Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
duves



Založený: 05 február 2008
Príspevky: 2366
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 1:27 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Načo voziť rezervu? Ak dokažu rusi jazdit s nakladiakom bez jedneho kolesa, tak na FoFu je to maličkosť.

_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky
Liboro



Založený: 16 september 2008
Príspevky: 893
Bydlisko: Žilina a okolie

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 4:59 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Tatra bola tým známa, že dokázala ísť bez jedného predného kolesa. Či už , 111, 138,148 ale aj na fotke 815 Smile
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
sklima



Založený: 16 júl 2007
Príspevky: 175
Bydlisko: UL

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 5:38 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Pablo napísal:
.... Nevim jak v SR, ale tady uz muzou vozidla od 15 listopadu jezdit bez rezervy, pokud maji kartu asistencni sluzby a nebo opravnou sadu.


Nevím jestli je to tak jednoduché. Mám pocit, že u aut schálených do provozu s rezervou musí její nahrazení opravnou sadou schválit dovozce. Někde tuším argumentovali i oslabením deformační zóny. Ale nestaral jsem se o to, tak nevím.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Pablo



Založený: 11 január 2010
Príspevky: 21

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 7:13 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

sklima napísal:
Pablo napísal:
.... Nevim jak v SR, ale tady uz muzou vozidla od 15 listopadu jezdit bez rezervy, pokud maji kartu asistencni sluzby a nebo opravnou sadu.


Nevím jestli je to tak jednoduché. Mám pocit, že u aut schálených do provozu s rezervou musí její nahrazení opravnou sadou schválit dovozce. Někde tuším argumentovali i oslabením deformační zóny. Ale nestaral jsem se o to, tak nevím.


No tak jednak je to sporne, pokud vim tak na to existuji dva pravnicke nazory, pricemz jedna skupina tvrdi ze je treba schvaleni, druha tvrdi, ze neni. Argument o deformacni zone je absurdni, vyztuzeni karoserie jako takove tvori predevsim prolis pro rezervu a ten zustava stale stejny, navic pneumatika je nahrazena toroidni nadrzi, takze rezerva je jako deformacni prvek nahrazena jinym deformacnim prvkem-nadrzi. Rezerva se povaluje v kufru a tam asi moc prace jako absorber energie pri narazu neudela, skoro bych ji v takovem pripade oznacil jako potencialne nebezpecnou. Co je ale dulezite, Cesti policajti rekli ze je to vubec nezajima, a ze kvuli tomu nehodlaji ridice kontrolovat a buzerovat, takze tim to je dane. Maximalne tam hodim rezeru na technickou a po technicke pujde zase ven, kdyz bude prekazet. V evrope je zcela bezne, ze se jezdi jen s opravnou sadou. za 12 let co jezdim jsem menil kolo dvakrat a oba pripady byly defeky, ktere by opravna sada hrave zvladla.
_________________
FoFu 1.4 LPG
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
mlhoš



Založený: 30 august 2007
Príspevky: 39
Bydlisko: Vev.Bítýška

PríspevokZaslal: Ut január 12, 2010 11:03 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Pablo: Jaká je cena předělání Fofíka na LPG? Případně nějaký údaje o firmě která to dělala.Díky.
_________________
....jen zvolna...
FOFU CHampion EBONY 1,4Duratec-58KW-Deep Navy
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Pablo



Založený: 11 január 2010
Príspevky: 21

PríspevokZaslal: St január 13, 2010 8:23 am    Predmet: Odpovedať s citátom

mlhoš napísal:
Pablo: Jaká je cena předělání Fofíka na LPG? Případně nějaký údaje o firmě která to dělala.Díky.


Tak, delalali to bratri Voznickove v Ostrave . Kdyz si das stranky www.elpigaz.cz a podivas se na odkazy k montaznim firmam, tak je to jedina ostravska pobocka Elpigazu. Stoji to necelych 30tisic. Cena je relativne vysoka, ale kdyz vidim, ze i nejlevnejsi benzinka siroko daleko tj. Lukoil v Novem Jicine ma benzin pres 30 a plyn za 11.80, tak myslim, ze neni o cem. To uz neni polovicni cena ale skoro tretinova.
_________________
FoFu 1.4 LPG
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dulius
Site Admin


Založený: 11 január 2007
Príspevky: 4411

PríspevokZaslal: St január 13, 2010 10:53 am    Predmet: Odpovedať s citátom

takze pri skoro 1/3 cene plynu a mierne zvysenej spotrebe ta vlastne naklady na spotrebu vyjdu na povedzme 40% z ceny benzinu? je to asi tak ?
_________________
Kia Sportage 1,7 CRDi 115k 04/2014
Opel Astra Classic III. 1.6 115k 11/2012
predtým: Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 06/2006
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Pridať novú tému   Zaslať odpoveď    Obsah fóra -> Palivo, palivová sústava, spotreba Časy uvádzané v GMT + 1 hodina
Choď na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Ďalšia
Strana 1 z 5

 
Prejdi na:  
Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Slovenský preklad phpBB Slovak - www.pcforum.sk