View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Pablo
Joined: 11 Jan 2010 Posts: 21
|
Posted: Wed Jan 13, 2010 12:45 pm Post subject: |
|
|
dulius wrote: | takze pri skoro 1/3 cene plynu a mierne zvysenej spotrebe ta vlastne naklady na spotrebu vyjdu na povedzme 40% z ceny benzinu? je to asi tak ? |
No kdyz budem realisti, tak lepe pocitat s 50%, ono to sice bude asi trosku min, ale neverim, ze se ten plyn udrzi tak dole, podle me tak o korunu nahoru pujde. Druha vec je, ze na plyn musis mit pravidelnou rocni revizi coz je cca 200 kc, pripravek Flashlube, stoji litr cca 600 kc a vydrzi na cca 12 tisic km. taky se musi menit plynovy filtr coz jsou cca 400 rocne. Technicka vyjde asi o dve ste draz, protze meris emise na benzin i na plyn a to je taky drazsi. To je ale asi tak vsechno.kdyz to sectes a podrthnes takti vyjde ze pri cene benzinu 30kc a spotrebe 7/100 te vjde 20tis. km na 42 000 kc. Kdyz udelas to same s plynem a pri spotrebe 8/100 + zapoctes vyse zminene polozky udrzby, tak zaplatis 21 000kc, takze je to 50%. _________________ FoFu 1.4 LPG |
|
Back to top |
|
|
Pablo
Joined: 11 Jan 2010 Posts: 21
|
Posted: Fri Jan 15, 2010 8:11 am Post subject: |
|
|
Dobré ráno všem. Takže dnes cestou do práce jsem poprvé tankoval LPG (to první mi natankovali v dílně, kde to přestavovali). Mám najeto zatím 351 km na tot palivo a zatím spokojenost. Z Ujeté vzdálenosti a natankovaného množství mi vychází spotřeba 9.0l/100 , což je výrazně více než jsem očekával. Čekal jsem tak něco mazi 7-8 max těch 8. Je tu ale několik faktorů, které to číslo ovlivſují a posouvají ho spíše do orientační roviny.
1. Počítač km jsem nuloval, když jsem přebíral auto, předtím ale pánové museli auto natankovat a projet ve všech možných režimech, aby měli jstotu, že vše funguje jak má - bohužel netuším kolik km najeli- (10?,20?,50?), kdo ví.
2. LPG stojan vypíná podle tlaku v nádrži auta. Každý může být ale nastaven trochu jinak. To klidně může udělat rozdíl litr nebo dva. Taky závisí na teplotě nádrže (po delší jízdě ve vyhřátém autě může mít plyn o něco vyšší tlak).
3. Jednotka se učí a má za sebou pouze 351km což není z tohoto pohledu mnoho.
4. Ihned po montáži LPG šla na střechu "rakev" kvůli převozu lyží. Ze zkušenosti z letního provozu to dělá cca litr paliva.
5. Samozřejmě jsem si taky chtěl vyzkoušet všechny režimy provozu naLPG, takže jsme motor provětrával víc než je běžné.
6. Na zimní směs Propan-Butanu je údajně o něco vyšší spotřeba (jiný poměr než v létě kvůli zamrzání)
7. Jízda ve sněhu a na horách a v kolonách taky zvyšuje spotřebu o nic z toho nebyla v poslední době nouze.
Příští tankováni už proběhne na stejné čerpací stanici, a s přesně známým počtem km, takže tím některé zkreslující faktroy odpadnou. Uvidíme jak se bude spotřeba vyvíjet. V každém případě při současném stavu cen: LPG 12 kč. Benzin 30kč jsem stále na 50% přímých nákladů na palivo.
_________________ FoFu 1.4 LPG |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Jan 15, 2010 8:26 am Post subject: |
|
|
No, v tomto hybridnom režime by to chcelo mať prepočet na eura. Teda kolko eur stoji 100 km jazdy. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Pablo
Joined: 11 Jan 2010 Posts: 21
|
Posted: Fri Jan 15, 2010 9:19 am Post subject: |
|
|
duves wrote: | No, v tomto hybridnom režime by to chcelo mať prepočet na eura. Teda kolko eur stoji 100 km jazdy. |
Pri kurzu 25 Kc/1EUR jsou prime naklady na palivo na 100 km:
LPG 100 km ....4,32 EUR (9l/100)
BA95 100km ....8.4 EUR (7l/100) _________________ FoFu 1.4 LPG |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Jan 15, 2010 10:00 am Post subject: |
|
|
Pablo wrote: | Pri kurzu 25 Kc/1EUR jsou prime naklady na palivo na 100 km:
LPG 100 km ....4,32 EUR (9l/100)
BA95 100km ....8.4 EUR (7l/100) |
To sedi. No myslel som to takto: sam píšeš, že nevieš kolko litrov natankuješ LPG, ale vieš kolko to stojí. Jednoducho treba urobiť v exceli tabulku, kde budeš zapisovať nákup benzínu zvlášť a nákup LPG zvlášť. Potom to v dalšom stlpci spočítaš. Budeš zapisovať ujdenú vzdialenosť (alebo stav kilometrovníka a excel ti vypočíta rozdiel) a v bunke dáš vzorec na výpočet nákladov v €, alebo CZK, pretože nebudeš predsa zvlášť rátať kolko benzínu/LPG si spotreboval od posledneho tankovania. Okrem toho aj preto, že tankovanie benzínu a tankovanie LPG sa nebude prelínať v jednom čase (dni). Kapišto? _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Pablo
Joined: 11 Jan 2010 Posts: 21
|
Posted: Fri Jan 15, 2010 10:05 am Post subject: |
|
|
To je v planu, ale zatim neni dostatek vstupnich informaci. Pocitam, ze za pul roku, nebo za rok toho bude dost na nejake zhodnoceni. Zatim popisuji prvni dojmy a prvni zkusenosti. _________________ FoFu 1.4 LPG |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Jan 15, 2010 10:15 am Post subject: |
|
|
Ja by som to zapisoval od začiatku a vedla do stlpca by som simuloval klasicke naklady len pri tankovaní benzínu. V dalsom stlpci náklady na LPG - t.j. štartovne+tie pravidelne kontroly+zvyšene naklady na STK. V dalsom stlpci rozdiel medzi nákladmi po prerábke kumulatívne s nákladmi na palivo kumulatívne a v daslom stlpci náklady kumulatívne simulovane len ako pri benzíne. V okamihu, ked sa tie sumy budu podobať, máš prerábku na LPG zaplatenú a až od toho okamihu ideš na 50% náklady. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Pablo
Joined: 11 Jan 2010 Posts: 21
|
Posted: Fri Jan 15, 2010 11:23 am Post subject: |
|
|
Tak zas az tak detailne to asi nepojmu. Preci jen beru to castecne i jako investici do svobody pohybu. Vem to ze mas sumu, kterou muzes "postradat". Bud ji bez uzitku postupnne nalejes do nadrze , ale stale se budes snazit omezovat jezdeni, protoze to je drahe a nebo ji investujes do prestavby a ziskas tim svobodu "levneho" pohybu, takze ve skutecnosti neusetris 50% rozpoctu na jezdeni, ale jen 25% protoze budes jezdit vic, ale ziskavas tim vetsi svobodu pohybu. To by se taky melo zohlednit, ale tezko to nejak zhodnotit. _________________ FoFu 1.4 LPG |
|
Back to top |
|
|
Pablo
Joined: 11 Jan 2010 Posts: 21
|
Posted: Tue Jan 26, 2010 10:02 pm Post subject: Další tankování |
|
|
Tak jsem dnes zase tankoval LPG a jsem tu s několka novými poznatky.
Tankovaljsem u téže čerpačky Lukoil opět za 11.80, tkže vliv jiného nastavení stojanu je vyloučen.
Spotřeba nyní vychází na 8.59 l/100 km.
Palubní počítač, který se stále tváří že jede nabenzin ukazoval 8.1, tj adekvátní spotřeba na benzin by byla 8.1 l/100. Co mě ale znepokojovalo, že takto ukazatel prům spotřeby stoupl v okamžiku přestavby na LPG. Dost mě to znervozňovalo, ale musím Vás upozornit, že ve stejnou dobu, kdy jsem přestavěl na LPG jsem dal na střechu "rakev" kvůli lyžím. Nepředpokládal jsem ale, že by to dělalo až tak moc!!! Máte s tímněkdo zkušenosti, kolik Vám dělá rakev na střeše?
No abych pkračoval, dnes jsem ji půjčoval kolegovi, takže jsem ji sundal. a ejhle cestou z práce spotřeba dle computeru kesla opět na (vynulovano po natankovani) standardních 6.2/100 dle computeru, takže pokud se bude plyn chovat stejně, tak jsem někde na cca 7 l plynu /100, což by bylo úžasné, tak uvidíme. Ted´ budu jezdit týden bez rakve, takže uvidíme,jaký vliv měla na spotřebu plynu. Dám vědět. Jinak se žádé problémy sovisející s provozem na LPG i jiné neprojevují.
Jo a jen pro info pro případné zájemce jsem zjistil, že Ford schválil vyjmutí rezervy ze všech svých modelů, takže forditsti, kteří jezdíte na LPG a vadí vám rezerva v kufru, šup do obchodu, koupit sprej za 300 a rezervu hever i klíč na kola můžete dát do sklepa ,akorátsi vozte adaptéry na bezpečnostn matice pokud je máteˇa´t vám to pak můžou někde sundat a opravit. Budete tak jezdit zcela legálně. _________________ FoFu 1.4 LPG |
|
Back to top |
|
|
Gil
Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Tue Jan 26, 2010 10:22 pm Post subject: |
|
|
Rakev dělá cca 0,5 az 1l. _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
|
Pablo
Joined: 11 Jan 2010 Posts: 21
|
Posted: Wed Jan 27, 2010 11:13 am Post subject: |
|
|
Gil wrote: | Rakev dělá cca 0,5 az 1l. |
Diky za info. No podle me zkusenosti z letniho prvozu tak ten litr, ale ted se to tvari, ze mozna i vic. Taky asi zalezi na typu rakve, ja mam treba dlouhou pomerne uzkou. Neuman Whale, dnes prodavana pod nazvem economy. Je 2.2 m dlouha a je pomerne vysoka. rekl bych, ze se to muze dost lisit typ od typu. Ted rano mi zas spotreba podle palubaku trochu vylitla - na 7 l, ale tezko se divit, kdyz bylo -23°C, ale k 8mi l/100 se nedostavam ani nahodou, s rakvi na strese a za mrazu to nebyl problem a treba kdyz mam 2 kola na strese, tak mam vyzkouseno, ze si to klidne rekne o 8.5 litru coz uz zacina byt celkem mazec. V kazdem pripade ten litr ta moje rakev dela urcite. _________________ FoFu 1.4 LPG |
|
Back to top |
|
|
Pablo
Joined: 11 Jan 2010 Posts: 21
|
Posted: Mon Feb 08, 2010 9:23 am Post subject: |
|
|
Dobré ráno všem. Takže poslední poznatky s plynem jsou následující. Spotřeba se ustálila na 7.45 l/100 km s příčníky na střeše (bez rakve). To vše za současného zimního provozu na středně dlouhých trasách (30-50km) Z toho ½ po vymrzlém nebo mokrém asfaltu a druhá ½ po uježděném ledu a sněhu sypaném štěrkem (hory). K tomu 1-2 krát týdně krátká městská trasa do 15 km. Problémy se neobjevily zatím žádné. Najeto cca 1500 km od montáže. Adekvátní spotřeba benzinu ve stejném režimu provozu by byla 6.8l/100km dle PP. Dle mých zkušeností palubák proměřoval o cca 0.1 l/100km níže než byl reálný stav. Tj. spotřeba plynu je vyšší o cca 10% oproti benzinovému provozu což odpovídá obecně známým poznatků i mému očekávání. Prozatím spokojenost. _________________ FoFu 1.4 LPG |
|
Back to top |
|
|
honza666
Joined: 01 Mar 2010 Posts: 12
|
Posted: Wed Mar 03, 2010 9:49 pm Post subject: |
|
|
Tak jsem tu novy ale toto forum sleduji jiz dlouho mam fofu 1.4 uz pres rok a ted jsem se rozhodl ze ho predelam na plyn.Kdysi jsem tu narazil jak nekdo psal ze mu leasingovka nepovolila prestavbu na LPG. Ja si poslal zadost a uz mam doma velkej technicak a plnou moc na prestavbu.Pristi tyden to budou montovat tak jsem zvedav jaka bude spotreba pak dam vedet.Zatim zdar |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
|
Back to top |
|
|
Fjodor
Joined: 16 Apr 2008 Posts: 298 Location: Bratislava - Michalovce
|
Posted: Fri Apr 09, 2010 8:03 am Post subject: |
|
|
Nuz, kolega ma vsetky auta prerobene na plyn a nevie si to vynachvalit... Uvazujem aj ja takto - zaruka konci teraz v aprili, tak zvazujem... BTW, kdesi sa tu objavilo, ze u nas v SR 1,4 nie je mozne urobit na plyn, len 1,6, co sa mi velmi nezda... Ma niekto 1,4 prerobenu s technicakom SR? _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec, RIVAL X, vyrobene 12/2007, zakupene 04/2008, Sea Grey, PP, parkovacie senzory, folie
|
|
Back to top |
|
|
|