View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Apr 01, 2010 9:09 am Post subject: |
|
|
dobre.
musim reagovat. ako zastanca uspornej jazdy, bojovnik za uspornu jazdu tu na fore....
predstava uspornej jazdy ako prototyp zdesenca civiaceho stale na palubny pocitac a setriaceho desatinu spotreby za cenu desattisicov na opravach je scestna.
predal som auto skoro po 100 t km.
nemalo palubny pocitac, nebolo na co cumiet. predal somho v dobrom stave, motor bez problemov, ziadna koruna na jeho opravu a uz vobec nie za opravu sposobenu sposobom jazdy...
priemernu spotrebu za zivot auta 5.5 l/100 - uspora okolo 10 tis. koruniek rocne oproti beznej spotrebe 6.5, ktoru tiez mnohi nedosahuju mi pripadne zaujimava.
pozitok z jazdy som tu komentoval milionkrat, ja jazdim aby som sa co najrychlejsie a najlacnejsie dostal kam potrebujem.
kedykolvek budem chciet, zajazdim na vysoku spotrebu, to nie je umenie, to je neschopnost.
ten co napisal ten prispevok do spominanej diskuzie nezajazdi za malo benzinu, nema na to vedomosti, skill a ani chut.
z globalneho hladiska by sme mali mat aspon snahu setrit fosilne neobnovitelne zdroje vsetci. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Thu Apr 01, 2010 7:46 pm Post subject: |
|
|
vls wrote: | predstava uspornej jazdy ako prototyp zdesenca civiaceho stale na palubny pocitac a setriaceho desatinu spotreby za cenu desattisicov na opravach je scestna.
|
Vždyt to tam v tom článku přímo psal:
Při jízdě je pak výbornou pomůckou palubní počítač – sledování okamžité a průměrné spotřeby přímo vybízí k ekonomické jízdě.
Když někdo sleduje aktuální spotřebu, tak se řízení asi moc věnovat nemůže
Sorry, ale podřazování atd. to beru, ale takové extrémy jako "Zvlášť když máte i plnou nádrž, je to dalších 60 kilo – přitom benzinky jsou co pár kilometrů" , "Omezte klimatizaci , chlaďte při cestě z kopce", "Na křižovatce jsem nezatahoval ruční brzdu, aby brzdová světla zbytečně neodebírala proud (a tím i palivo)" mi připadají směšné..
P.S. Píšou tam o Fábii se "zvýšeným točivým momentem" táhnoucí vodspoda - řekl bych,že Fusion je právě ten opak (a typický benzínák), který táhne ve vyšších otáčkách,ne?
Nechci tady rozpoutat zas nějakou velkou "bitvu", tak to berte s nadhledem _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Thu Apr 01, 2010 8:01 pm Post subject: |
|
|
Ivašek a spol. wrote: | Píšou tam o Fábii se "zvýšeným točivým momentem" táhnoucí vodspoda - řekl bych,že Fusion je právě ten opak (a typický benzínák), který táhne ve vyšších otáčkách,ne?
|
Přečetl sem si,co je nového v diskuzi....a:
Tohle mozna funguje co tam popisuje u Skoda HTP motoru, avsak motor od Fordu Duratec 1.4 zere nemene paliva v rozmezi 2000 az 3500 otacek. Takze bych to videl co motor, to jine zachazeni _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Tue Apr 06, 2010 7:59 am Post subject: |
|
|
Ivasku - sledujes niekedy aktualnu rychlost? if yes, to sa asi nemozes moc venovat riadeniu pri tom, ze?
kraviny...
ad 2. prispevok - funguje to u HTP, fungovalo mi to u FF, funguje mi to u golfu plus...
ano, kazdy motor potrebuje iny pristup, preto som tu ukazoval tu celkovu charakteristiku fordovskeho motora 1.25 a vravel, ze 1.4 je skoro dtto. tiez som tu na cislach uvadzal z tej charakteristiky preco a kedy je vyhodnejsie ist na 5. prevod. tvrdenie, ze Duratec 1.4 zerie najmenej medzi 2000 a 3500 otacok ma rovnaku pravdivostnu hodnotu ako tvrdenie, ze na nebi svieti slnko.
ak pri tom neuvedies ze to nie je v noci....
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Horal
Joined: 13 May 2008 Posts: 205 Location: V. Tatry
|
Posted: Thu Apr 08, 2010 8:17 pm Post subject: |
|
|
Je to správny údaj- motor žere najmenej paliva v rozpatí 2000 až 3500 otáčiek? Myslím, že tých 3500 je už na ekonomickú jazdu príliš. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4426
|
Posted: Thu Apr 08, 2010 8:24 pm Post subject: |
|
|
Horal wrote: | Je to správny údaj- motor žere najmenej paliva v rozpatí 2000 až 3500 otáčiek? Myslím, že tých 3500 je už na ekonomickú jazdu príliš. |
ved to napisal aj vls, ze je to blbost ...
ja nad 3000 idem len ked idem po dialnici, alebo ked prebieham, popripade dupnem do kopca ... inokedy idem v pohodicke pod 3000 ...
priemerna spotreba pod 6 litrov by inak nebola ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
bias
Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Sun May 02, 2010 5:45 pm Post subject: |
|
|
dulius wrote: |
ja nad 3000 idem len ked idem po dialnici, alebo ked prebieham, popripade dupnem do kopca ... inokedy idem v pohodicke pod 3000 ...
priemerna spotreba pod 6 litrov by inak nebola ... | Tak, tak. Ja som nafúkal pneu na max. možnú predpísanú hodnotu. Jazdím svižne, ale motor vytáčam max. do 2900 - 3000 otáčok (mesto, medzimesto) + snažím sa predvídať. Auto sa mi odmeňuje spotrebou - momentálne 5,4L. Samozrejme obiehanie, kopce a diaľnica, tam je to viac. Ak si niekto myslí, že som brzda premávky, spýtajte sa mojej manželky - tá by vám vedela rozprávať. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
|
Horal
Joined: 13 May 2008 Posts: 205 Location: V. Tatry
|
Posted: Mon May 03, 2010 12:39 pm Post subject: |
|
|
Neviem či to nie je brzda premávky, ale je to jazda bez života- nemastná- neslaná Nebrzdiť, nepridávať- nič pre mna. _________________ Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion |
|
Back to top |
|
|
|