View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Tue Apr 05, 2011 5:26 am Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Ovšem je spíš otázka, co to udělá za tři roky. Nebo za pět let s tím motorem. Ale tak to je na uvážení každího z nás.
Navíc spousta z nás má auto a konkrétně motor ještě v záruce. . |
Presne tak! Jedno tankovanie nie je nič, ani 3 mesiace. Napokon, tie zmeny v motore nemusia byt skokove.
Ja auto už nemam v zaruke, ale bez istoty, že sa tomu nič nestane, to tam nenalejem.
Inak, všimli ste si ten clanok, čo som vyššie zacitoval. Ziadna uprava na zapis do techničku to nie je. Ziadna firma, čo vam preda novu riadiacu jednotku neda zaruku na váš motor. Zaruka bude 2 roky na riadiacu jednotku a na lambda sonda. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Tue Apr 05, 2011 9:50 am Post subject: |
|
|
[quote="vls"]kto skusa rozne pomery E85 s benzinom v svojom aute, ten je ako keby opravoval vlastne zuby sam pred zrkadlom pomocou rucnej vrtacky s priklepom.
[/quote]
myslim si to stale.
odskusanych 50/50 je vlastne 60 percent benzinu a 40 liehu,
to musi zmenit oktanove cislo a vyzaduje to minimalne potrebu prestavenia predzapalu. inak budu ako samozapaly, tak aj detonacne spalovanie, kedze zmes sa zapali aj od horucich casti v spalovacom priestore nielen od sviecky. vodic to nemusi pocut, a napriek tomu sa podpaluju sedla ventilov a aj ojnicne a hlavne loziska mozu dostavat zabrat.
Uspora nie je ani nahodou ekvivalentna riziku poskodenia. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4427
|
Posted: Tue Apr 05, 2011 6:20 pm Post subject: |
|
|
pnboss wrote: | já mám taky pochybnosti, ale asi ne tak velké jako vy.
jestli někteří dovolí, rád bych rozvinul diskuzi...
třeba ve skandinávii na Ečko auta normálně jezdí a mají to i zapsané v techničáku. myslíte, že výrobci dělají pro švédy jiné motory u aut, které běžně jezdí i u nás. že je motor jiný pro jejich trh a jiný pro trh ve zbytku evropy? možná že ano. ale já si myslím, že se jedná opravdu jen o jinak seřízenou řídící jednotku a součástky motoru jsou stejné. takže autu by Ečko nemělo ublížit, pouze vstřikování není optimální (bez dodatečně dodané krabičky), ale auto prostě jede a za levnější peníz...
(samozřejmě že je možné, že je to úplná blbost, ale co si o tom myslíte vy?) |
vls wrote: | mozno to dulius presunie kam to patri do povodneho vlakna o E85...
pnboss :
to ze pouze vstrikovani neni optimalni - to je ono.
preladenim predzapalu z optima niekde inde dokazem napriklad :
- urobit tak tvrdy chod motora, ze bude hlucny a razy do klukoveho mechanizmu a vnutorne sily v loziskach budu casom znicujuce...
- presunut horenie za hornu uvrat piesta s naslednym doharanim vo vyfuku, ten dokazem vyhriat do cervena a deformovat hlavu valcov - nevratny proces...
- spotrebu dokazem nespravnym naladenim zhorsit o niekolko desiatok percent
ak mas palivo zmes benzinu a liehu, potrebujes mat ine nastavenie nez na motore je, ak nechas povodne, tak pre danu zmes je urcite nespravne, ak menis skusmo pomer benzin-lieh, je velka pravdepodobnost, ze "najdes" taky stav, ktory ti poskodi tvoj motor. |
duves wrote: | suhlasim s VLS-om
Ešte jeden osoh by z toho mohol byt. Ak existuju podozrenia pred EK, že vam auto vypušťa viac splodin ako je norma, vtedy by nejaky pomer 80% na 20% ethanol možno pomohol. No len koli EK. S polkou nadrže a hned vzápätí dotankovať naplno to, čo tam patrí. |
_________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Tue Apr 05, 2011 8:16 pm Post subject: |
|
|
Budu reagovat na příspěvěk od pnboss, který zde výše cituje dulius.
Ty auta v severských zemích mjí skutečn upravené ty motory. Konkrétně jsem četl článek o Fordu Fusion, který má motor upravený pro spalování alkoholu. Nejen, že je tam elektronika, která dokáže vyhodnotit, zda auto jede na benzín, alkohol, nebo směs. Ale i části válců jsou z jiného materiálu než u klasického benzínového motoru na našem trhu. Prostě ty motory jiné jsou. Ne jen elektronika. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Apr 06, 2011 6:48 am Post subject: |
|
|
vecer som doma cital clanok v casaku o palive E10, ktore by do roku 2013 malo nahradit vo vacsine europskych krajin bezny benzin super95. je to zmes 10 lieh a 90 benzin. v casaku je tabulka, ktore auta mozu na to bez problemov jazdit, su to vsetky fordy okrem jedneho typu Mondea, zabudol som akeho, tiez to nesmu motory FSI od vw a par dalsich nepodstatnych vacsinou starsich.
pisu, ze uz teraz je v benzine okolo 5 percent alkoholu.
jednotky pouzivane na prestavbu vraj menia len davku paliva.
predpokladam, ze predzapal si riadiaca jednotka upravi sama podla svojich moznosti na zaklade hlasky cidla detonacii.
Ford FlexiFuel vraj vie detekovat v nadrzi, aky podiel liehu je v palive a prisposobi davky, preto vie jazdit na E85 s benzinom v akomkolvek pomere.
Dalej pisu, ze zmes benzin lieh ma vyssie oktanove cislo ako benzin, teda detonacie by nemali hrozit, ale spotreba sa zhorsuje, co tiez znizuje ekonomicky efekt.
ako problem u zmesi benzinu s etylenalkoholom uvadzaju malu odolnost hlinikovych casti a niektorych tesneni, ktore vplyvom zmesi degraduju a koroduju, respektive prestavaju tesnit. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
pnboss
Joined: 15 Aug 2009 Posts: 71 Location: Ova
|
Posted: Wed Apr 06, 2011 11:19 am Post subject: re |
|
|
zdenal8 wrote: | Budu reagovat na příspěvěk od pnboss, který zde výše cituje dulius.
Ty auta v severských zemích mjí skutečn upravené ty motory. Konkrétně jsem četl článek o Fordu Fusion, který má motor upravený pro spalování alkoholu. Nejen, že je tam elektronika, která dokáže vyhodnotit, zda auto jede na benzín, alkohol, nebo směs. Ale i části válců jsou z jiného materiálu než u klasického benzínového motoru na našem trhu. Prostě ty motory jiné jsou. Ne jen elektronika. |
tak to je jiná! pokud jsou části mototu opravdu vyrobeny z jiných materiálů, není skoro o čem diskutovat. zkoušel jsem po tom pátrat, ale nic jsem nenašel. můžeš prosím tě hodit odkaz na ten článek? díky _________________ Fusion 1,4 58kw, r.v. 2008., LPG, nejporuchovější vůz v moravskoslezském kraji. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sat Apr 09, 2011 7:38 pm Post subject: |
|
|
Ten článek jsem četl cca před dvěma rokama ve Světě motorů nebo něčem podobnym. Takže odkaz asi budu hledat těžko. Bohužel. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Sat Apr 09, 2011 9:50 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Ten článek jsem četl cca před dvěma rokama ve Světě motorů nebo něčem podobnym. Takže odkaz asi budu hledat těžko. Bohužel. |
Mysliš tento članok?
http://www.ulozto.sk/8594419/ethanol-zip _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun Apr 10, 2011 8:40 pm Post subject: |
|
|
Ne ne. To byl článek přímo o Focusu ve verzi pro spalování alkoholu určený pro skandinávské země. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
rasto
Joined: 21 Jul 2008 Posts: 47 Location: Český Těšín
|
Posted: Fri Mar 02, 2012 1:29 pm Post subject: |
|
|
Tak co jak jezdíte na E85? Ja to míchám 1:1 a v pohodě.Ptal jsem se na to i mechaniků a k poškození nemůže dojít.To by byly škody i při jízdě na W.P.Racing.Pokud někdo má zájem stačí zadat E85 a odkazů je milion. _________________ Ford Fusion 1,4 16V Ebony Modrá Tonic |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Mar 02, 2012 5:55 pm Post subject: |
|
|
U nas to netankuju a moc tomu neverim, že to je bez upravy bezpečné. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
eidem
Joined: 10 Jul 2013 Posts: 39 Location: Val.Mez
|
Posted: Thu Aug 08, 2013 8:10 pm Post subject: |
|
|
Nazdárek. Už dlouho tady nikdo nic nepíše.
Jezdíte někdo v poměru 1:1?
S renaultem 1.6 66kw r.v.1997 jsem tak jezdil 2 roky a bez problému .
Motor byl tišší a spotřeba se nijak nezvedla
Do fofika jsem zatím nenašel odvahu to nalít (mám ho měsíc) _________________ Nyní: Ford Fusion blue ocean 1.4 59 kw. 2007
Předtím: Renault Mégane 1,6 66KW 1997 |
|
Back to top |
|
|
Marekskk
Joined: 31 Aug 2010 Posts: 386 Location: SK/CZ
|
Posted: Fri Aug 09, 2013 4:47 pm Post subject: |
|
|
Ahojte. Dnes som sa vrátil z CZ kde som bol dlhšiu dobu a tiež ma ten E85. V CZ je to jednoznačne viac rozšírené ako na SK. Jeden známi si asi pred cca mesiacom dal prerobiť Merivu 1,6 pred faceliftom, spotreba sa mu zdvihla asi o 10-15% čo udáva aj firma, ktorá robí prerábku. Jazdí na čistý E85 teda, v CZ to robia za cca 5000kc, co nieje vela.
Rozmyslam tiez o prerobeni, neviete niekto podrobnejšie info či je vhodne prerobit 1,4 vo Forde na E85? Co sa tyka napr. LPG tam treba ešte na Forda prirobyť dodatočné primazávanie ventilov ak sa nemýlim, je potrebné aj pri E85 niečo také dorábať? Miešať asi nemám v pláne, a tých 10kc usetrených na palive sa mi zdá celkom ok. Má to niekto prerobené máte niekto bližšie skúsenosti? _________________ Ford Fusion 1,4 16v Duratec Comfort
Ford Mondeo 2.0 TDDi |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Aug 09, 2013 8:01 pm Post subject: |
|
|
Marekskk wrote: | Ahojte. Dnes som sa vrátil z CZ kde som bol dlhšiu dobu a tiež ma ten E85. V CZ je to jednoznačne viac rozšírené ako na SK. Jeden známi si asi pred cca mesiacom dal prerobiť Merivu 1,6 pred faceliftom, spotreba sa mu zdvihla asi o 10-15% čo udáva aj firma, ktorá robí prerábku. Jazdí na čistý E85 teda, v CZ to robia za cca 5000kc, co nieje vela.
Rozmyslam tiez o prerobeni, neviete niekto podrobnejšie info či je vhodne prerobit 1,4 vo Forde na E85? Co sa tyka napr. LPG tam treba ešte na Forda prirobyť dodatočné primazávanie ventilov ak sa nemýlim, je potrebné aj pri E85 niečo také dorábať? Miešať asi nemám v pláne, a tých 10kc usetrených na palive sa mi zdá celkom ok. Má to niekto prerobené máte niekto bližšie skúsenosti? |
No hlavne to musis mat zapísane v technickom preukaze. Takže len legalne a ak to robia nejake firmy, tak by nemal byt problem ich objaviť. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Marekskk
Joined: 31 Aug 2010 Posts: 386 Location: SK/CZ
|
Posted: Sun Aug 11, 2013 1:10 pm Post subject: |
|
|
Tak v CZ je pri montáži urobený aj zápis do TP. Neviem ako na Slovensku ale nemyslím si, že by to mal byť problém. _________________ Ford Fusion 1,4 16v Duratec Comfort
Ford Mondeo 2.0 TDDi |
|
Back to top |
|
|
|