Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Nafta, vysoke mrazy
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Palivo, palivová sústava, spotreba
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4425

PostPosted: Fri Feb 03, 2012 8:30 am    Post subject: Nafta, vysoke mrazy Reply with quote

-20°C asi 4 ci 5 dni po sebe rano ... tak dnes to malo nasledok. Auto mam necele 2 roky a dnes 1krat som nevedel nastartovat. Baterka stihala, tocilo, tocilo ... chvalabohu na 4krat nabehlo ...
myslim, ze nafta nestihala tym teplotam, asi tam bol problem ...

da sa tomu nejako predist? auto musim mat teraz vonku ... mozno by stacilo prikryt auto nejakou plachtou
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Fri Feb 03, 2012 9:45 am    Post subject: Reply with quote

ak to dymilo pri startovani len malo, moze to byt problem v nafte - parafinuje filter a znizuje sa potrebny prietok paliva. tiez ale moze viaznut presunutie jednotiek na startovaciu davku v zamrznuzom cerpadle, podla toho aka je jeho konstrukcia, byvaju tam na to len take smiesne pruzinky ale neviem ako ju to u teba.
ak dymi a nenastartuje, moze byt vadny niektory zhavic, niekedy je posrata ta automatika co riadi dlzku zhavenia, stretol som sa aj s tym, ze ta automatika mala ochranu pre nizkym napatim, pri slabsej baterke vlastne ochrana automatiku kvoli znizenemu napatiu odstavila a zhavice aj ked funkcne nezhavili vobec.

uz aby bolo nazad aspon okolo 0.
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Fri Feb 03, 2012 2:38 pm    Post subject: Reply with quote

U nás tiež také mrazy, včera Golf po troch dnoch na nich naskočil na prvý šup, stačilo ,,brnknúť" do klúča napriek -21,5, dnes do rána bolo ,,len" mínus 21 ale už fúkal aj vietor trocha, naskočil na prvý krát, ale ako píše Dulius, musel som ho dlhšie nechať pretáčať štartérom, nie a nie naskočiť až po nejakých cca 5-6 sekundách Smile Ale chytil. Včera som natankoval plnú nádrž nafty, ale nevidel by som v tom súvis. Dlhodobo tankujem iba Agip dieseltech a nie sú problémy ani v zime ani v lete Smile
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4425

PostPosted: Sun Feb 05, 2012 3:04 pm    Post subject: Reply with quote

http://natankuj.sme.sk/c/6245905/precitajte-si-ako-pripravit-auto-na-tuhe-mrazy.html
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
razorcz



Joined: 22 Jan 2012
Posts: 16777215

PostPosted: Sun Feb 05, 2012 9:41 pm    Post subject: Zamrzlá nafta Reply with quote

Tak přidám svůj příspěvek ohledně zamrzlé nafty.Přidávám do nafty aditivum VIF.Dal jsem 3 násobné množství jak je uvedeno na obalu.Ráno bylo -14 a auto jsem normálně nastartoval.Zhruba po 300 metrech ovšem auto chcíplo a hotovo konec.Zavolal jsem známému a ten mě odtahl do garáže a za půl hodiny auto opět nastartovalo.Toto se opakovalo další ráno.Hlavní problém je naftový filtr...stačí málo a nafta jak mírně ztuhne tak filtrem neproteče a nepomůže ani VIF!!!!
Nádrž jem měl plnou tak co dál?Jedině vypustit ale přes hrdlo to nešlo a pod sedadlem není žádný vstupní otvor...grrr.
Opět ke známému do garáže a nakonec jsem nádrž vyprázdnil přes motor.Oddělal jsem přívod paliva který vede do naftového filtru a motorkem na ostřikovače jsem nádrž vyprázdnil...Dnes jsem načepoval u OMV naftu do -35° tak zítra napíšu jak jsem pochodil.
Všem zdar a ať vám tuhne něco jiného než nafta Razz Wink
Back to top
View user's profile Send private message
razorcz



Joined: 22 Jan 2012
Posts: 16777215

PostPosted: Sun Feb 05, 2012 10:12 pm    Post subject: Palivový filtr Reply with quote

ještě mě napadlo...jak jsem měnil palivový filtr, tak jsem si všimnul že má předehřev.Nevíte někdo jestli předehřev funguje už při žhavení nebo až motor nastartuje?Jde o to že bych nechal klíčky v zapalování v 1 poloze třeba 5 minut a filtr by se nahřál...
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4425

PostPosted: Mon Feb 06, 2012 10:00 am    Post subject: Reply with quote

ja len kratko: cital som niekde, ze treba nazhavit, aspon 2krat, nestartovat ... a az potom, na 3krat aj nastartovat, ze aj to by mohlo pomoct ...
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Mon Feb 06, 2012 10:53 am    Post subject: Reply with quote

hmm v nedelu rano u svokrovcov (v noci bolo pod -20) auto sice zakaslalo a bolo hlucne ale naskocilo ako vzdy. agip dieseltech, ziadne aditiva.
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
kolombo



Joined: 24 Feb 2009
Posts: 55

PostPosted: Mon Feb 06, 2012 9:22 pm    Post subject: startovanie v zime Reply with quote

Tak pridam aj ja nieco ochladom startovania fusiona v mrazoch .
Ak je uz teplota -20 tak ho radsej zhavim 2x a potom startujem .
Ale podla mojho postrehu nechce naskocit hned ,radsej ma rucne natahanie nafty a az potom zhavit a nasledne startovat .Autom chodim denne do prace ale v piatok 3.2.12 to uz neslo respektive auto mi naskocilo bez vatsich problemov ale nafta uz nestihala krochkalo ale asi o 20 sek .koniec nasledne natahanie nafty a znova nastartovanie a opat to iste .Nafta parafinovala a uz nestihala prejst cez palivovy filter a to som mal aj aditiva VIF ... Len pre info teplota -33 prizemne potvrdene aj TV ... oficialne namerane 2m nad -31.4. Skoda ze fusion nema pedohrev palivoveho filtra .
_________________
Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther
Back to top
View user's profile Send private message
kolombo



Joined: 24 Feb 2009
Posts: 55

PostPosted: Mon Feb 06, 2012 9:43 pm    Post subject: Pre info teplota v piatok Podolinec Reply with quote

http://korzar.sme.sk/c/6244100/pod-tatrami-padali-teplotne-rekordy.html#ixzz1lJnJF5I2
_________________
Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther
Back to top
View user's profile Send private message
razorcz



Joined: 22 Jan 2012
Posts: 16777215

PostPosted: Mon Feb 06, 2012 11:42 pm    Post subject: Palivový filtr Reply with quote

Pro kolombo...fusion má předehřev palivového fitru.Dnes ráno jsem startoval a bylo -15.
Klíček jsem otočil do 1 polohy auto nažhavilo a pak jsem čekal zhruba 4 minuty s klíčkem v 1 poloze.Pak jsem ještě jednou nažhavil a auto chytlo na drc.Úplná paráda.Vypadá to že předehřev filtru funguje už při žhavení a když auto necháte, tak filtr se předehřeje a nehrozí zamrzání nafty.
Back to top
View user's profile Send private message
kolombo



Joined: 24 Feb 2009
Posts: 55

PostPosted: Wed Feb 08, 2012 6:10 pm    Post subject: predohrev palivoveho filtra Reply with quote

Sorry za zle vyjadrenie system ohrevu tam je ale podla mna nie dost ucinny ,,,,pri tychto dost silnych mrazoch ak idem do 50km/h tak je to este v pohode ale ak uz chcem ist rychlesie tak auto pipne zasvieti cervena kontrolka a palubak hlasi ,,engine system fault ,,a je to sposobene len tym ze nestiha nafta autom cuka a idem ako zaciatocnik pri rozjazde priskokom vpred ak znova spomalim tak kontrolka zhasne a aj palubak nehlasi poruchu .
_________________
Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther
Back to top
View user's profile Send private message
razorcz



Joined: 22 Jan 2012
Posts: 16777215

PostPosted: Wed Feb 08, 2012 7:37 pm    Post subject: Reply with quote

Dnes jsem dostal odpověď přímo z Ford servisu.Filtr začne hřát až po nastartování motoru, což mě docela mrží...vyřešilo by to spoustu starostí.Tak můžeme jen doufat že dojedem do cíle jen v případě, že nám benzínka prodá dobrou naftu Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Thu Feb 09, 2012 11:56 am    Post subject: Re: predohrev palivoveho filtra Reply with quote

kolombo wrote:
Sorry za zle vyjadrenie system ohrevu tam je ale podla mna nie dost ucinny ,,,,pri tychto dost silnych mrazoch ak idem do 50km/h tak je to este v pohode ale ak uz chcem ist rychlesie tak auto pipne zasvieti cervena kontrolka a palubak hlasi ,,engine system fault ,,a je to sposobene len tym ze nestiha nafta autom cuka a idem ako zaciatocnik pri rozjazde priskokom vpred ak znova spomalim tak kontrolka zhasne a aj palubak nehlasi poruchu .


no ja ti neviem .... mozno to je typom motora. ja mam koniec obce tak 40m od domu, takze po cca 120m uz idem okolo 80kmh a ziadne problemy v mrazoch. ale je pravda ze ked je namrznute auto, tak nasrtujem, zapnem vyhrievanie skiel a idem oskrabavat, takze tam sa to asi zohreje zatial.
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Thu Feb 09, 2012 1:33 pm    Post subject: Reply with quote

Len taká malá poznámka...to že sa ohreje motor či okná neznamená, že je ohriate auto. Taskže rozhodne by som ihneď po začiatku jazdy nešiel 80 a viac, nakoľko auto nie je len motor! Kĺby, čapy,ložiská to je všetko stuhnuté...
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá


Last edited by Liboro on Sat Feb 11, 2012 1:27 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Palivo, palivová sústava, spotreba All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group