Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vymena oleja (presny postup)
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Sun Apr 14, 2013 8:33 pm    Post subject: Reply with quote

Myslím,že vzduchový je dobré vyměnit každý rok (aspon tady u nás na Ostravsku)... letos sem ho viděl po 2 letech a zrovna pěkně nevypadal.. Confused
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Mon Apr 15, 2013 8:37 pm    Post subject: Reply with quote

něco na tom bude. já třeba měnil vzduchový filtr po dvou letech a byl ještě v pohodě.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Tue Apr 16, 2013 7:41 pm    Post subject: Reply with quote

Tak určitě... jak "plíce" auta, tak i ty tvoje budou v lepším stavu Smile
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Wed Apr 17, 2013 2:39 am    Post subject: Reply with quote

Minimálne je ho dobré vyklepať... a podľa potreby vymeniť. V staršej literatúre sa uvádza, že by sa mal aj prať v benzíne, no dnes sú už papierové filtre a navyše asi by to už nikto nerobil Very Happy
Inak čo sa týka ,,pľúc auta a jeho dýchania" minimálne pri diesloch je to ťažko hodnotiť, nakoľko majú tkz. EGR ventil, ktorý zabezpečuje prívod výfukových plynov naspäť do sania (vraj ekológia). Už som to raz čistil také sanie, nechcite to robiť Very Happy
Samozrejme, vzduch musí byť po nasatí čistý, preto je treba mať čistý filter, chcel som tým len povedať, že potom ho následne zasvinia splodiny, u diesla najmä sadze.
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Wed Apr 17, 2013 7:06 am    Post subject: Reply with quote

Osobně vidím základní funkci vzduchového filtru ve filtrování vzduchu. A protože u nás sypou silnice a chodníky ve městě štěrkovou drtí a zjara trvá dva měsíce než to po sejití sněhu zametou, auta nasávají kamenný prach - ve spojení s olejem brusnou pastu. Dál to nerozvádím. Takže výměnné lhůty v návodu platí pro země na západ od nás, tady měním filtr každý rok a nekoukám jak vypadá, vokem totiž nic neuvidím.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Wed Apr 17, 2013 9:31 am    Post subject: Reply with quote

traktorove motory mali filter z takej drotenej veci, nieco ako vechet na riad, a k tomu olejovu napln s virenim vzduchu. traktor ma ine podmienky ako auto a k prilisnemu opotrebeniu piestovej skupiny dochadzalo len ked bola niekde netesnost v sani ze motor prisaval aj mimo filtra.

nie som moc priaznivec casteho vymienania ci vzduchoveho ci peloveho filtra, mam stale pocit, ze je to viac o velmi dobrom biznise nez o nutnosti...
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Wed Apr 17, 2013 10:13 am    Post subject: Reply with quote

To jen dokládá, že ten traktorový filtr byl účinný. Já když jezdím každé jaro v oblacích kamenného prachu, je mi těch aut až líto. Když myslíte, že výměna filtrů je jen otázka byznysu, nebudu vám to vymlouvat. Stěží svou pravdu oba dokážem. Pokud jde o ten pylový, nechytá samozřejmě jen pyl, ale veškerý bordel, který auto saje. A zákonitě se ucpe a zhorší průtok.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2379
Location: Bratislava

PostPosted: Wed Apr 17, 2013 11:44 am    Post subject: Reply with quote

Fordeda wrote:
Osobně vidím základní funkci vzduchového filtru ve filtrování vzduchu. A protože u nás sypou silnice a chodníky ve městě štěrkovou drtí a zjara trvá dva měsíce než to po sejití sněhu zametou, auta nasávají kamenný prach - ve spojení s olejem brusnou pastu. Dál to nerozvádím. Takže výměnné lhůty v návodu platí pro země na západ od nás, tady měním filtr každý rok a nekoukám jak vypadá, vokem totiž nic neuvidím.

Presne!
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Wed Apr 17, 2013 2:12 pm    Post subject: Reply with quote

hm

kedze som pomahal tvorit navody na pouzitie pre niektore motory aj so stanovovanim intervalov vymeny olejov, filtrov.... mam svoj nazor na dlzku intervalu uvadzaneho vyrobcom a skutocnou potrebou vymeny.
Ako vravi Fordeda, nikomu netreba nazory vnucovat, ani si nenechat ine vnutit ak som o tom svojom presvedceny.

fakt je, ze auto ma nikdy nenecha na ceste kvoli neskorej vymene oleja ci filtra vzduchu. v nedavnom autosalone bol golf prvej generacie s najazdenym 1_000_000 km... iste mu menili filtre vzduchu a olej kazdy rok, jedine ak trt... aby som zbadal zhorseny vykon mojho motora kvoli upchatemu filtru, musel by som v nom mat aspon macku a mys aby to tak upchali. a jazdit dlhe hodiny na vykone motora kde je prietok vzduchu treba, nie pri mojej jazde kde je fiiter vzduchu 100x predimenzovany. ak ma vozidlo ukazovatel zanesenia vzduchoveho filtra a ten ukaze znecistenie, vidim toto znecistenie na filtri volnym okom - je to spinave ako slak.

duves - setris naklady nakupovanim dielov na nete a svojpomocou, potom ale efekt uspory zlikvidujes preventivnou vymenou - sviecky - v polovici odporucaneho intervalu, ktory je beztak polovicny nez by stacilo..., vymenis styri sady namiesto jednej..., otec vozil sviecku v kufri a vymenil ju na ceste ked prestala palit...

davno som sem nepisal a nejako som sa nechal uniest, sorry.
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Wed Apr 17, 2013 7:08 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
kedze som pomahal tvorit navody na pouzitie pre niektore motory...

No potěš koště, s takovými názory. Protože máš v nicku P-V diagram, motorům by si rozumět měl. Ovšem ne každý kdo určitý obor vystuduje, tomu oboru taky porozumí. Jen pár poznámek. Argumentovat tím, že kvůli nevyměněnému filtru nezůstanu stát na cestě je docela slušně použitá demagogie. Že výrobce filtr předimenzuje je jasné, jinak by se musel měnit každý měsíc. Otec možná jezdíval na olovnatý benzín a o katalyzátoru se v těch dobách mluvilo jako o dekadentním výstřelku rozjívených kapitálistů. Jaký vliv má zapalovací svíčka na kvalitu spalování, exhalace, emise, výkon, spotřebu a jánevímcoještě by si ale vědět měl. A co by ta nepálící svíčka vyvedla s katalyzátorem, to by byl fofr. Samozřejmě, že výrobce nařídí výměnu s určitou rezervou. Ta svíčka by možná vydržela celou dobu životnosti motoru. Ale...
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Wed Apr 17, 2013 8:46 pm    Post subject: Reply with quote

Když už teda místo oleje řešíme i ty svíčky
tak tady musím souhlasit s vls. Na to téma si pamatuji. Měnit dobře pálící svíčky pouze z preventivního důvodu je fakt nesmysl. Docela drahej za celou sadu.
Pokud přestane pálit svíčka, tak to poznáš na chodu motoru. Mnohem dřív, než by ti to snad mohlo začít špatným spalováním ničit katalyzátor. Zkus si jen tak cvičně vytahnout jeden kabel ze svíčky, aby si měl představu, co to udělá. S tim fakt jezdit nebudeš, aby si ten katalyzátor zničil.
A při tom, co s dneska kolikrát kde tankuje kuli uspořeným 0,20 Kč na litru, tak jedna vadná svíčka po krátkou dobu tomu motoru moc neuškodí.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Thu Apr 18, 2013 5:30 am    Post subject: Reply with quote

Já s tím souhlasím jen částečně. Pravda je, že kvalita svíčky resp. jiskry plynule klesá s časem. Důvod měnit je před intervalem může být pocit z nedobrého chodu motoru, když se vyloučí jiná příčina. Ale měnit svíčku až když úplně přestane pálit bez ohledu na interval je v dnešní době asi opravdu špatně. A jak je svíce důležitá si můžem najít na stránkách výrobců. Proč tam asi cpou nějaké ytrrium, platinu, iridium, měděná jádra a jiné vymyšlenosti? Podívejte se na stránkách Brisku, je tam nádherně vidět, jak s kvalitou svíčky roste výměnný interval. Obyčejné svíčky se mění po 20. tis.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Thu Apr 18, 2013 7:59 am    Post subject: Reply with quote

to Fordeda :
minule som sa bavil s mojou perspektivnou nevestou o nejakych jej nazoroch a zabila ma ze : "ted je jina doba..." mam rad take argumenty...

nerozporujem ze som asi nepochopil odbor ktory som studoval.
tvoje prispevky pozorne citam odvtedy, ako si napisal ze jazdit s Duratecom pri 2000 otackach je nepochopenie principu spalovacieho motora a "cunarna". ja by som si to nedovolil povedat a casto som tak s mojim vozom jazdil. odmenil sa mi malym opotrebenim a vynikajucou spotrebou bez obmedzovania inych ucastnikov pomalou jazdou.

mas iste svoje dovody na nazory, ktore pises. neviem cim sa zivis.
robil si niekedy skusky vplyvu odporu v sani na spotrebu a vykon, schvalovanie motora do vozidla dlhodobymi skuskami na stende a v prevadzke, vyhodnocovanie prevadzkovych skusok s rozbormi oleja, meranim opotrebenia jednotlivych dielov? tipujem, ze na rozdiel odo mna nie... tipujem, ze by si mohol dealovat filtre a sviecky, nie? Twisted Evil

nic v zlom..., myslim to len ako srandu... Wink
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Thu Apr 18, 2013 11:18 am    Post subject: Reply with quote

Neprodávám nic. Ale vím, že provozovat vysokootáčkový motor se čtyřmi ventily na válec (pročpak tam jsou - kvůli plnění ve vysokých otáčkách), který má max kroutícího momentu někde okolo 4 tisíc, při 2 tisících opravdu není to, co konstruktéři zamýšleli. Pokud tam ovšem místo motoru nemáš dehťák, pak by to šlo. Jinak si klidně měn (kruci sakra opravdu neumíte opravit to debilní nj?) svíčky a filtry podle sebe, nechci ti do toho kecat, je to každého věc. Psal jsem jen a objasnil co dělám a proč si myslím, že je to dobře.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Thu Apr 18, 2013 12:28 pm    Post subject: Reply with quote

Twisted Evil
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group