View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Sun Apr 14, 2013 8:33 pm Post subject: |
|
|
Myslím,že vzduchový je dobré vyměnit každý rok (aspon tady u nás na Ostravsku)... letos sem ho viděl po 2 letech a zrovna pěkně nevypadal.. _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Mon Apr 15, 2013 8:37 pm Post subject: |
|
|
něco na tom bude. já třeba měnil vzduchový filtr po dvou letech a byl ještě v pohodě. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Tue Apr 16, 2013 7:41 pm Post subject: |
|
|
Tak určitě... jak "plíce" auta, tak i ty tvoje budou v lepším stavu _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Wed Apr 17, 2013 2:39 am Post subject: |
|
|
Minimálne je ho dobré vyklepať... a podľa potreby vymeniť. V staršej literatúre sa uvádza, že by sa mal aj prať v benzíne, no dnes sú už papierové filtre a navyše asi by to už nikto nerobil
Inak čo sa týka ,,pľúc auta a jeho dýchania" minimálne pri diesloch je to ťažko hodnotiť, nakoľko majú tkz. EGR ventil, ktorý zabezpečuje prívod výfukových plynov naspäť do sania (vraj ekológia). Už som to raz čistil také sanie, nechcite to robiť
Samozrejme, vzduch musí byť po nasatí čistý, preto je treba mať čistý filter, chcel som tým len povedať, že potom ho následne zasvinia splodiny, u diesla najmä sadze. _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Wed Apr 17, 2013 7:06 am Post subject: |
|
|
Osobně vidím základní funkci vzduchového filtru ve filtrování vzduchu. A protože u nás sypou silnice a chodníky ve městě štěrkovou drtí a zjara trvá dva měsíce než to po sejití sněhu zametou, auta nasávají kamenný prach - ve spojení s olejem brusnou pastu. Dál to nerozvádím. Takže výměnné lhůty v návodu platí pro země na západ od nás, tady měním filtr každý rok a nekoukám jak vypadá, vokem totiž nic neuvidím. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Apr 17, 2013 9:31 am Post subject: |
|
|
traktorove motory mali filter z takej drotenej veci, nieco ako vechet na riad, a k tomu olejovu napln s virenim vzduchu. traktor ma ine podmienky ako auto a k prilisnemu opotrebeniu piestovej skupiny dochadzalo len ked bola niekde netesnost v sani ze motor prisaval aj mimo filtra.
nie som moc priaznivec casteho vymienania ci vzduchoveho ci peloveho filtra, mam stale pocit, ze je to viac o velmi dobrom biznise nez o nutnosti... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Wed Apr 17, 2013 10:13 am Post subject: |
|
|
To jen dokládá, že ten traktorový filtr byl účinný. Já když jezdím každé jaro v oblacích kamenného prachu, je mi těch aut až líto. Když myslíte, že výměna filtrů je jen otázka byznysu, nebudu vám to vymlouvat. Stěží svou pravdu oba dokážem. Pokud jde o ten pylový, nechytá samozřejmě jen pyl, ale veškerý bordel, který auto saje. A zákonitě se ucpe a zhorší průtok. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Apr 17, 2013 11:44 am Post subject: |
|
|
Fordeda wrote: | Osobně vidím základní funkci vzduchového filtru ve filtrování vzduchu. A protože u nás sypou silnice a chodníky ve městě štěrkovou drtí a zjara trvá dva měsíce než to po sejití sněhu zametou, auta nasávají kamenný prach - ve spojení s olejem brusnou pastu. Dál to nerozvádím. Takže výměnné lhůty v návodu platí pro země na západ od nás, tady měním filtr každý rok a nekoukám jak vypadá, vokem totiž nic neuvidím. |
Presne! _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Apr 17, 2013 2:12 pm Post subject: |
|
|
hm
kedze som pomahal tvorit navody na pouzitie pre niektore motory aj so stanovovanim intervalov vymeny olejov, filtrov.... mam svoj nazor na dlzku intervalu uvadzaneho vyrobcom a skutocnou potrebou vymeny.
Ako vravi Fordeda, nikomu netreba nazory vnucovat, ani si nenechat ine vnutit ak som o tom svojom presvedceny.
fakt je, ze auto ma nikdy nenecha na ceste kvoli neskorej vymene oleja ci filtra vzduchu. v nedavnom autosalone bol golf prvej generacie s najazdenym 1_000_000 km... iste mu menili filtre vzduchu a olej kazdy rok, jedine ak trt... aby som zbadal zhorseny vykon mojho motora kvoli upchatemu filtru, musel by som v nom mat aspon macku a mys aby to tak upchali. a jazdit dlhe hodiny na vykone motora kde je prietok vzduchu treba, nie pri mojej jazde kde je fiiter vzduchu 100x predimenzovany. ak ma vozidlo ukazovatel zanesenia vzduchoveho filtra a ten ukaze znecistenie, vidim toto znecistenie na filtri volnym okom - je to spinave ako slak.
duves - setris naklady nakupovanim dielov na nete a svojpomocou, potom ale efekt uspory zlikvidujes preventivnou vymenou - sviecky - v polovici odporucaneho intervalu, ktory je beztak polovicny nez by stacilo..., vymenis styri sady namiesto jednej..., otec vozil sviecku v kufri a vymenil ju na ceste ked prestala palit...
davno som sem nepisal a nejako som sa nechal uniest, sorry. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Wed Apr 17, 2013 7:08 pm Post subject: |
|
|
Quote: | kedze som pomahal tvorit navody na pouzitie pre niektore motory... |
No potěš koště, s takovými názory. Protože máš v nicku P-V diagram, motorům by si rozumět měl. Ovšem ne každý kdo určitý obor vystuduje, tomu oboru taky porozumí. Jen pár poznámek. Argumentovat tím, že kvůli nevyměněnému filtru nezůstanu stát na cestě je docela slušně použitá demagogie. Že výrobce filtr předimenzuje je jasné, jinak by se musel měnit každý měsíc. Otec možná jezdíval na olovnatý benzín a o katalyzátoru se v těch dobách mluvilo jako o dekadentním výstřelku rozjívených kapitálistů. Jaký vliv má zapalovací svíčka na kvalitu spalování, exhalace, emise, výkon, spotřebu a jánevímcoještě by si ale vědět měl. A co by ta nepálící svíčka vyvedla s katalyzátorem, to by byl fofr. Samozřejmě, že výrobce nařídí výměnu s určitou rezervou. Ta svíčka by možná vydržela celou dobu životnosti motoru. Ale... _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Wed Apr 17, 2013 8:46 pm Post subject: |
|
|
Když už teda místo oleje řešíme i ty svíčky
tak tady musím souhlasit s vls. Na to téma si pamatuji. Měnit dobře pálící svíčky pouze z preventivního důvodu je fakt nesmysl. Docela drahej za celou sadu.
Pokud přestane pálit svíčka, tak to poznáš na chodu motoru. Mnohem dřív, než by ti to snad mohlo začít špatným spalováním ničit katalyzátor. Zkus si jen tak cvičně vytahnout jeden kabel ze svíčky, aby si měl představu, co to udělá. S tim fakt jezdit nebudeš, aby si ten katalyzátor zničil.
A při tom, co s dneska kolikrát kde tankuje kuli uspořeným 0,20 Kč na litru, tak jedna vadná svíčka po krátkou dobu tomu motoru moc neuškodí. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Thu Apr 18, 2013 5:30 am Post subject: |
|
|
Já s tím souhlasím jen částečně. Pravda je, že kvalita svíčky resp. jiskry plynule klesá s časem. Důvod měnit je před intervalem může být pocit z nedobrého chodu motoru, když se vyloučí jiná příčina. Ale měnit svíčku až když úplně přestane pálit bez ohledu na interval je v dnešní době asi opravdu špatně. A jak je svíce důležitá si můžem najít na stránkách výrobců. Proč tam asi cpou nějaké ytrrium, platinu, iridium, měděná jádra a jiné vymyšlenosti? Podívejte se na stránkách Brisku, je tam nádherně vidět, jak s kvalitou svíčky roste výměnný interval. Obyčejné svíčky se mění po 20. tis. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Apr 18, 2013 7:59 am Post subject: |
|
|
to Fordeda :
minule som sa bavil s mojou perspektivnou nevestou o nejakych jej nazoroch a zabila ma ze : "ted je jina doba..." mam rad take argumenty...
nerozporujem ze som asi nepochopil odbor ktory som studoval.
tvoje prispevky pozorne citam odvtedy, ako si napisal ze jazdit s Duratecom pri 2000 otackach je nepochopenie principu spalovacieho motora a "cunarna". ja by som si to nedovolil povedat a casto som tak s mojim vozom jazdil. odmenil sa mi malym opotrebenim a vynikajucou spotrebou bez obmedzovania inych ucastnikov pomalou jazdou.
mas iste svoje dovody na nazory, ktore pises. neviem cim sa zivis.
robil si niekedy skusky vplyvu odporu v sani na spotrebu a vykon, schvalovanie motora do vozidla dlhodobymi skuskami na stende a v prevadzke, vyhodnocovanie prevadzkovych skusok s rozbormi oleja, meranim opotrebenia jednotlivych dielov? tipujem, ze na rozdiel odo mna nie... tipujem, ze by si mohol dealovat filtre a sviecky, nie?
nic v zlom..., myslim to len ako srandu... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Thu Apr 18, 2013 11:18 am Post subject: |
|
|
Neprodávám nic. Ale vím, že provozovat vysokootáčkový motor se čtyřmi ventily na válec (pročpak tam jsou - kvůli plnění ve vysokých otáčkách), který má max kroutícího momentu někde okolo 4 tisíc, při 2 tisících opravdu není to, co konstruktéři zamýšleli. Pokud tam ovšem místo motoru nemáš dehťák, pak by to šlo. Jinak si klidně měn (kruci sakra opravdu neumíte opravit to debilní nj?) svíčky a filtry podle sebe, nechci ti do toho kecat, je to každého věc. Psal jsem jen a objasnil co dělám a proč si myslím, že je to dobře. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Apr 18, 2013 12:28 pm Post subject: |
|
|
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
|