View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Fri Apr 19, 2013 3:19 am Post subject: |
|
|
VLS, musím súhlasiť, je zbytočné jazdiť nad 2000 otáčok, pokiaľ naozaj nepotrebujem výkon (nezrýchľujem). Fusion ako aj iné autá bez problémov utiahne po rovine 60 na 5 stupen a výsledkom je ako píše VLS, nižšie opotrebenie a hlavne aj nižšia spotreba. A len na okraj, je to síce OT, ak by to naozaj tak veľmi škodilo motoru, tak by VW nemal nadstavený DSG automat tak, že pri jazde konštantou rýchlosťou bez potreby väčšieho výkonu radil najvyšší možný prevodový stupen v daný moment. A tak POLO 1,2 TSI DSG pri jazde 55-60 radí 7st. a točí 1200 otáčok. Tak isto sa tu dávnejšie riešilo či jazdiť na neutrál alebo brzdiť motorom, nové DSG automaty (napr. Passat 2,0TDI) pokiaľ človek dá nohu z plynu sám vyradí na neutrál a auto sa plachtí,pokiaľ sa dotkne aj z ľahka brzdy, začne brzdiť motorom, resp. pokiaľ má zaradený stupen S(sport) resp. M(manual) prípadne radí pádlami tiež brzdí motorom. Tiež zborenie jedného mýtu, pre vodičov s manuálnou prevodovkou to len dokazuje, že sa treba správať podľa situácie v akej práve auto je (predvídať).Dá sa teda jazdiť svižne, bezpečne a zároven úsporne s minimálnym opotrebením vozidla.
Aby som sa vrátil aspon k téme výmeny oleja, buďte radi, že Fusion nemá ešte toľko elektroniky, jednak si môžete vymeniť olej aj sami doma ale hlavne Vám neurčuje auto samo kedy ho treba vymeniť... _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Fri Apr 19, 2013 7:17 am Post subject: |
|
|
No dovedeno do extrému, ono je zbytečné jezdit i nad 1000, nebo dokonce je zbytečné jezdit vůbec. K tématu. Samozřejmě neznám algoritmy, podle kterých pracují moderní automaty. Nikdy jsem v nich neseděl a asi ani nebudu. Ale nikdo mne nepřesvědčí o tom že pro motor, který má maximum někde kolem 6,5 tis. jsou 2 tisíce provozní otáčky. Nejsou, je to ještě přechodová oblast. (Volnoběh je okolo 1000). Uznávám, že k přesnému posouzení bychom museli vidět výkonovou křivku, ale tu Ford tutlá. Alespon já jsem ji nikde nenašel. Nejsem proti tomu šimrat to na 2 tisíce na dvojku trojku někde po městě. Ale jezdit na 2 tisíce na pětku v běžném provozu prostě JE nesmysl. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Fri Apr 19, 2013 12:46 pm Post subject: |
|
|
to fordeda : toto som zaslal kedysi daaavno tu na fore nicku dodo50 na objasnenie preco je rozumne v meste ist na co najtazsi stupen, tak ako radi ta automatika v pole ci passate a ako ti radia vsetky pomocne ukazovatele vhodneho okamziku preradenia co som kedy videl, vychadzal som pritom z celkovej charakteristiky fordackeho motora Duratec 1.25 aky som vtedy mal, charakteristika bola vtedy na stranke Libereckej VS, bohuzial, je uz prec... :
november 19, 2008 11:14 am
dodo50:
prevedene do ludskej reci :
ak idem ustalene 110 km/h do mierneho kopceka a potrebujem na to 21 kW vykonu :
- na patke mam otacky 2500 a spotrebu 5.35 l/100
- na stvorke mam otacky 3125 a spotrebu 5.61 l/100
- na trojke mam otacky 4210 a spotrebu 6.26 l/100
ak idem z kopceka v meste len na udrzanie rychlost ustalene 70 km/h a potrebujem na to 6.3 kW vykonu :
- na patke mam otacky 1500 a spotrebu 3 l/100
- na stvorke mam otacky 1875 a spotrebu 3.3 l/100
- na trojke mam otacky 2526 a spotrebu 3.6 l/100
- na dvojke mam otacky 3809 a spotrebu 6.1 l/100
teda z toho grafu vyplyva :
- kludne mozem pouzivat aj otacky 1500 - su v pracovnej oblasti, motoru to nema ako poskodit, pri malom zatazeni je spotreba polovicna nez keby som to tocil na 4000
- pri vysokom zatazeni je to skoro jedno ci patka alebo stvorka, motor netreba dusit pod 2000 a do 3000 sa spotreba nijako dramaticky nezvysuje
- zvysenie nad 4000 pri preradeni z patky do trojky vedie z zvyseniu spotreby zhruba o liter, teda podradit pri predbiehani treba len na ozaj nutnu chvilocku a hned zasa nazad na co najtazsi prevod
jazdim tak roky dnes mam na tachaci cez 65000 km pri priemere od kupy auta 5.5 l/ 100, komu nevadi hluk a o liter-dva vyssia spotreba - v poho, setrim oproti MyTB skoro 2 litre na 100 a od kupy auta 50000.-Sk _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Fri Apr 19, 2013 6:39 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | .Dá sa teda jazdiť svižne, bezpečne a zároven úsporne s minimálnym opotrebením vozidla.
.. |
Plně souhlasím.
Vždycky jsem si myslel, že budu ten typ "závodníka". Ale i když jsem mladý a řidičák mám půl roku, tak dovedu tvrdit, že dokážu jezdit usporněji než naši Podle předpisů sice nejezdím, ale používám mozek a uši
Proto mám samozřejmě rád malý provoz, kdy můžu (jako píše Fordeda) nesmyslně jezdit na pětku i v obci a nemusím se omezovat ostatními...
Samozřejmě, že při předjíždění fofína nešetřím a pěkně ho protáhnu (přecejenom ve vyšších otáčkách je to bezpečnější). _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri Apr 19, 2013 8:14 pm Post subject: |
|
|
Asi mam nějaký divný auto. Mě to pod 2000 otáček moc nejede. Jenom takovej šolich po městě, to jo. Když jezdim jako člověk a ne zdržovač provozu, tak řadim někde u 3500ot a při 90ti km/h mi to na pětku po rovině točí 2500ot. S práznym autem.
Tahle nízké otáčky bych pochopil u motoru 2,0 a víc. Tam se to tak převaluje a má to dost krouťáku. Ale Fusion s motorem 1,4 nebo dokonce 1,25 že takhle může jezdit, s nízkou spotřebou (to možná jo) a nezdržovat provoz ( to ani omylem). Když nechci zdržovat a chci akcelerovat, tak musim vypnout klimu a točit aspoň do 4000ot. A stejně mi otec s jeho 1,6Ti VTC a s lehkou nohou na plynu mizí v dáli.
vls: S 1,25 do mírného kopečka 110 km/h na 2500ot. To si mě pobavil. To možná tak prvních pár vteřin s prázdnym autem, než začne stoupat spotřeba a prudce klesat rychlost. Je ovšem otázka co kdo z nás považuje za mírný kopeček. Jako sorry, ale na 1,25 je Fusion dost těžký auto a aby to nějak jelo, tak tu 1,25 musim točit i ve Fiestě, která je lehčí než Fusion a má menší a užší kola.
Je ovšem otázka, který ten motor 1,25 máš na mysli. Jestli ten slabší, co mam já ve Fiestě (na auto do města to stačí, jinak je to slabota), nebo ten silnější. Ale i tak v tom nebude moc rozdíl. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Fri Apr 19, 2013 8:47 pm Post subject: |
|
|
Nevím, jako brzda provozu si zrovna nepřipadám
Jezdím prostě svižně a plynule...
Pokud mě nic nebrzdí, tak přes dědiny 60-70 na pětku uplně v pohodě...pokud se však jede v řadě 50, tak samozřejmě na 3ku nebo 4ku, podle situace... o nízkých otáčkách mluvím samozřejmě při plynulé jízdě po rovině, to nemá ten motor problém.
A taktéž, když při akceleraci je třeba podřadit, to je jasné... u předjíždění zas naopak jedu i 100kou na trojku.
A neboj, když vidím, že někdo za mnou je, tak neřeším nízké otáčky, ale snažím se rozjet co nejrychleji (ohleduplnost na prvním místě-sám nemám rád,když mě takto někdo omezuje ) _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Sat Apr 20, 2013 9:31 am Post subject: |
|
|
Presne ako tu píše Ivašek _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Sat Apr 20, 2013 6:18 pm Post subject: |
|
|
Ono by se o tom dalo diskutovat roky, pokud to někdo nezměří. Ta tabulka od VLS je cokoliv, jen ne seriozní test. Co je to mírný kopeček? Jaké byly podmínky měření, jaký a odkud foukal vítr, kolikrát se měření opakovalo, jak bylo auto naložené, jak byly nahuštěné pneumatiky, jak ví, že ta rovina je rovina a tisíc dalších vlivů. Čím se spotřeba měřila? Jednoznačné je jedno: Při konstantní rychlosti na rovině (opravdová rovina) je spotřeba menší čim menší jsou otáčky. O tom není spor, ten píst prostě udělá méně cyklů a měně nasaja a spálí. ALE co na to škrtící klapka? Mohli bychom se bavit o potřebě kroutícího momentu na spojce při zařazených různých rychlostních stupních. Mohli bychom se bavit o tom, jak je otevřená škrtící klapka (nevíme, protože to řídí program a od pedálu už dávno nevede táhlo). Mohli bychom se bavit jak se asi akceleruje motoru 1250 v plně naloženém autě do táhlého kopce na pětku, když má zrychlit z 50. A tak dál. Nesporně Duratecy jsou motory, které si nechají hodně líbit. Mají asi dobře řešené čidlo klepání. Závěrem jen toto: nechtěl bych číst VLSovy návody, nechtěl bych za ním jet v kopcovitém terénu, kde se nedá předjíždět a hlavně bych nechtěl být motorem v jeho autě. Howgh. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sat Apr 20, 2013 8:14 pm Post subject: |
|
|
Fordeda wrote: | nechtěl bych za ním jet v kopcovitém terénu, kde se nedá předjíždět |
Tak to souhlasím _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Sun Apr 21, 2013 10:36 am Post subject: |
|
|
"Už se perou, Kelišová???"
Chlapi, chlapi, kampak jste se to až dostali v tématu výměna oleje ??? |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Sun Apr 21, 2013 11:37 am Post subject: |
|
|
Chlapci, včera jsem zajel při průměrné rychlosti 58 km/h za 5,8 l/100 km... Brzda jsem určitě nebyl, když jsem čas oproti navigaci stáhl na 30 kilometrech o 10 minut...
Ale jak píše Hanýsek, tohle už nemá s olejem nic společného _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Sun Apr 21, 2013 7:11 pm Post subject: |
|
|
Ivašku, to si mal zatiahnutu ručnu brzdu? _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Apr 22, 2013 1:51 pm Post subject: |
|
|
ako som pisal, udaje su ratane z merania celkovej charakteristiky motora na stende. teda - ustalene rezimy!!! ziadne prechodove javy ako akceleracia a podobne.
kde je vtedy skrtiaca klapka a kde je pocet ludi v aute a ine veci je irelevantne, lebo spotreba je ODMERANA v celkovej charakteristike pre vsetky kombinacie otacok a zatazeni, staci si najst to svoje. o spravani sa vozidla pri akceleracii v mojich prispevkoch nie je ani reci.
zatazenie je odhadnute - cital som kdesi ze golf potrebuje na rovine pri 100 km/h 13 kw - odhadol som teda kolko kilowat treba pri 110 a 60 km/h. vypocet som robil len kvoli tomu, aby bolo vidiet rozdiel spotreby na jednotlivych zaradenych stupnoch. nie je totiz pravda, ze zaradenie vyssieho prevodoveho stupna znamena automaticky vzdy nizsiu spotrebu.
jo, chlapci, nemusite sa bat jazdy za mnou, to sa vam prakticky nemoze prihodit, ked vas predbehnem, miznem ihned v dialke....
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Mon Apr 22, 2013 1:58 pm Post subject: |
|
|
Quote: | miznem ihned v dialke.... | na pětku ve dvou tisících .... _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Apr 22, 2013 2:55 pm Post subject: |
|
|
[quote="vls"]
- pri vysokom zatazeni je to skoro jedno ci patka alebo stvorka, motor netreba dusit pod 2000 a do 3000 sa spotreba nijako dramaticky nezvysuje
- zvysenie nad 4000 pri preradeni z patky do trojky vedie z zvyseniu spotreby zhruba o liter, teda podradit pri predbiehani treba len na ozaj nutnu chvilocku a hned zasa nazad na co najtazsi prevod
[/quote]
tusim pisem ze nedusit motor a podradit, staci citat, ze jo...
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
|