Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

podtlak (pretlak) v nádrži

 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Palivo, palivová sústava, spotreba
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trabant



Joined: 10 Oct 2013
Posts: 7
Location: Cinoba�?a

PostPosted: Fri May 16, 2014 6:34 pm    Post subject: podtlak (pretlak) v nádrži Reply with quote

Pri tankovaní paliva do benzínového FF som si uvedomil, že pri otvorení nádrže ihneď po vypnutí motora sa ozve spod viečka zasyčanie. Zrejme dochádza k vyrovnaniu tlaku. Je to normálne, či treba kdesi hľadať chybu? Na starých autách bola na viečku dierka, ktorou sa vyrovnával tlak v nádrži ... Rolling Eyes
_________________
Trabant
Back to top
View user's profile Send private message
SEKYC



Joined: 07 May 2011
Posts: 414
Location: Roudnice n.L

PostPosted: Fri May 16, 2014 9:02 pm    Post subject: Reply with quote

To je normální,tlak se vyrovnává přes membránu ve víčku ale né úplně,jinak by si měl z plastový nádrže placku Laughing
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Back to top
View user's profile Send private message
trabant



Joined: 10 Oct 2013
Posts: 7
Location: Cinoba�?a

PostPosted: Tue May 20, 2014 8:22 am    Post subject: Reply with quote

Ďakujem za názor. Ale nesúhlasím s ním. Veď práve to, že pri otvorení sa vyrovná tlak v nádrži, môže spôsobovať jej "vcucnutie". Nie? V starších vozoch ak sa zapchala "dierka" na viečku, tak motor strácal ťah, alebo jednoducho - nešiel. Počkám si na ďalšie názory...
_________________
Trabant
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Tue May 20, 2014 1:07 pm    Post subject: Reply with quote

Systém odvětrání nádrže je složitější. Když byste teď zapchal dierku, auto by ještě dost dlouho jelo, protože je tam elektrické čerpadlo namočené v benzínu a má sílu jak bejk. Odvětrání řídí RJ, jsou tam ventily, možná nádobka s uhlím a jiné peachoviny. Princip je, aby se benzín nikdy neodpařoval do ovzduší. Osobně mi to taky připadne divné, ale spoléhám, že to mají vymyšlené. V nádrži se asi udržuje trvalý podtlak právě kvůli těm parám.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze


Last edited by Fordeda on Wed May 21, 2014 11:16 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
trabant



Joined: 10 Oct 2013
Posts: 7
Location: Cinoba�?a

PostPosted: Wed May 21, 2014 6:51 am    Post subject: Reply with quote

Fordeda, ďakujem. Je to presne to, čo ma zaujímalo. A hlavne ten dôvod podtlaku: zabránenie úniku výparov do ovzdušia. To bude presne ono. A dokonca som si všimol, že ten podtlak je vždy väčší pri prázdnej nádrži, ako pri poloprázdnej. Mimochodom, aj od Forda Slovensko som dostal odpoveď: "ide o normalny jav, myslim, ze sa to uvadza aj v navode na obsluhu". Prajem všetkým pekný deň
_________________
Trabant
Back to top
View user's profile Send private message
SEKYC



Joined: 07 May 2011
Posts: 414
Location: Roudnice n.L

PostPosted: Wed May 21, 2014 4:14 pm    Post subject: Reply with quote

Nic tak složitýho to není,otevři si víčko nádrže,otoč a uprostřed toho bílého vnitřku je díra do těla víčka,v něm je membrána nastavená na PRESNÝ PODTLAK (nevím kolik paskalů či co) a na konci té bílé plastové vložky je závit a dírky po celém obvodu kterými se přisáva vzduch do nádrže.Je možné že ten podtlak pro kontrolu může hlídat i nějaké čidlo.Jinak mezi nádrží a motorem jsou dvě hadičky z benzinem kde to el.čerpadlo honí pořád dokola benzin(takový uzavřený okruh)ve stejným objemu a řídící jednotka si z toho okruhu bere jen tolik benzinu kolik momentálně potřebuje podle jízdy,zbytek teče zpět do nádrže. To je vymyšleno místo karburátoru v kterém byl plovák který řídil hladinu a dostatek paliva pro jízdu. Jestli mě nevěříte ucpěte tu díru v tom víčku a pak budete mít nádrž jak sešláplou petku Laughing .
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Back to top
View user's profile Send private message
Jozef Stebnický



Joined: 14 Jan 2015
Posts: 2
Location: Humenné

PostPosted: Mon Jan 26, 2015 1:51 pm    Post subject: Reply with quote

Zdravím všetkých Fusionistov,chcel by som sa spýtať jednu vec a to presný opak toho čo sa tu preberalo.Ja mám totižto v nádrži pretlak a je to cítiť pri otváraní nádrže(odpor).Má s tým niekto skúsenosti,budem vďačný za dobré rady. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Palivo, palivová sústava, spotreba All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group