View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Thu Apr 08, 2010 6:16 pm Post subject: |
|
|
Liboro:
Jako elektronik s tebou kategoricky nesouhlasím. .Dnešní elektronické nabíječky,byť vzhledm "malé",toho mnohokrát umějí více než původní "silnější" - (pulzní nabíjení,vybíjení,udržovací nabíjení).Pokud trochu rozumíš elektrice,tak se podívej na netu do návodů a přečti si technické specifikace.
MSG:
Pokud moc nejezdíš,krátké městské trasy,zapnutá stále světla a případné další el.spotřebiče,má se alternátor dost co "činit".
Pokud zainvestuješ pár stokorun a máš garáž nebo možnost připojit nějakou "malou",ale chytrou nabíječku,v žádném případě baterce neuškodíš,ba naopak.Já jsem bez odpojení takto "udržoval"celou zimu.
A teď mne "pánové oponenti" rozcupujte. |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Thu Apr 08, 2010 9:04 pm Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: | Liboro:
.Dnešní elektronické nabíječky,byť vzhledm "malé",toho mnohokrát umějí více než původní "silnější" |
No ja som nehjovoril o dnešných moderných nabíjačkách ale hovoril som malých nabíjačkách kdesi z hypermarketu radovo v 10-20 eur (500 korún) To nemá význam kupovať. A čo sa týka tej našej, asi budeš súhlasiť, že keď mám takú tak mi je zbytočné kupovať novú _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Fri Apr 09, 2010 9:05 pm Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: | No ja som nehjovoril o dnešných moderných nabíjačkách ale hovoril som malých nabíjačkách kdesi z hypermarketu radovo v 10-20 eur (500 korún) To nemá význam kupovať. A čo sa týka tej našej, asi budeš súhlasiť, že keď mám takú tak mi je zbytočné kupovať novú |
No a právě ta moje stála "pohých 499Kč".Má čtyři nabíjecí normální režimy,impulsní režim na regeneraci,udržovací režim pro dlouhodobě odstavené akumulátory.Je určená pro všechny typy akumulátorů včetně gelových.
Pochopitelně existují na trhu mnohem inteligentnější a dokonalejší zařízení (a hlavně podstatně dražší),ale normální smrtelník jejich funkce nevyužije.
Jedno pravidlo říká:
"Nejsme tak bohatí,aby jsme kupovali laciné věci".Ale tento výrobek je opravdu asi vyjímka. |
|
Back to top |
|
|
MSG
Joined: 02 Apr 2010 Posts: 7
|
Posted: Fri Dec 03, 2010 10:50 am Post subject: |
|
|
Tak kauza pokračuje - už jsem byl neodbytnej a napsal na centrálu forda (když mi prodejce nebyl schopný jasně poradit).
Opodvěď je taková, že auto lze nabíjet jak v autě s baterií připojenou (dokonce i přes zásuvku) malým proudem a nebo baterii vyndat a nabít doma.
Problém trochu je, že baterie je tzv. Silver Calcium (přesná zkratka Pb-Ca/Ag) na což explicitně dělá nabíječky jen Banner (a stojí 3000kč nejlevnější což je moc). Nicméně mi ještě tvrdil, že to prostě spadá pod Pb-Ca baterie (to stříbro je jen prostě de facto marketingový trik, něco s ekologií), na což je nabíječek spousta.
Baterie je taky vtipně bezúdržbová ale nemá ani "magické oko", takže není jak zjistit, v jakém je stavu. (pokud pominu, že bych na to kupoval drahý zátěžový voltmetr) |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Dec 03, 2010 5:12 pm Post subject: |
|
|
MSG wrote: | Tak kauza pokračuje - už jsem byl neodbytnej a napsal na centrálu forda (když mi prodejce nebyl schopný jasně poradit).
Opodvěď je taková, že auto lze nabíjet jak v autě s baterií připojenou (dokonce i přes zásuvku) malým proudem a nebo baterii vyndat a nabít doma.
Problém trochu je, že baterie je tzv. Silver Calcium (přesná zkratka Pb-Ca/Ag) na což explicitně dělá nabíječky jen Banner (a stojí 3000kč nejlevnější což je moc). Nicméně mi ještě tvrdil, že to prostě spadá pod Pb-Ca baterie (to stříbro je jen prostě de facto marketingový trik, něco s ekologií), na což je nabíječek spousta.
Baterie je taky vtipně bezúdržbová ale nemá ani "magické oko", takže není jak zjistit, v jakém je stavu. (pokud pominu, že bych na to kupoval drahý zátěžový voltmetr) |
Taku bateriu mam tiež. Takže sa to neoplatí regenerovať dobíjačkou? _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Fri Dec 03, 2010 8:38 pm Post subject: |
|
|
Tak já jsem pro letošní zimu "trochu inovoval" a nadělil jsem si předem pod stromeček následující:
http://www.abonit.cz/aku/eshop/5-1-Nabijecky-akumulatoru/10-2-Automaticke-nabijecky/5/142-Optimate-6-12V-5A-automaticka-nabijecka
Ve Fordu v HK mi tato nabíječka byla vřele doporučena.Nejprve jsem si stáhl návod v pdf a podrobně pročetl.Následně jsem jí před třemi týdny objednal a je to fakt za ty Kč opravdu špice.V garáži jí mám trvale zapojenou přímo na FoFíka a baterce se to docela líbí.
PS: Tu původní z Lídlu mám ve sklepě zapojenou na 12V baterku od Simsona,aby byla při stání v zimě rovněž "dokrmována. |
|
Back to top |
|
|
palo.789
Joined: 17 Apr 2008 Posts: 56 Location: Břeclav
|
Posted: Sat Dec 18, 2010 6:10 pm Post subject: životnost autobaterie |
|
|
Mám FF 4 roky a zatím jsem dobíjet akumulátor nepotřeboval. Doma na jiném autě máme dokonce původní akumulátor od koupi vozidla a to od roku 2003. Nikdy nebyl nabíjen nebo nějak oživován či udržován a auto stratuje bez problémů. Jezdí s ním otec důchodce krátké trasy do 20 km. Možno je plus, že parkuje v garáži. Myslím, že výdrž autobaterie 8 let je slušné. |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Fri Jan 07, 2011 9:53 pm Post subject: |
|
|
kuher wrote: | To je teda nádhernej "držák". Tu "dobíječku" z Lídlu jsem před lety vyhodil, byla to spíše "vybíječka". V noci jsem šel na záchod a u Pažouta cvakaly "čudlíky" ve dveřích a baterka v řiti. Nejsem elektrikář a nevím, kolik voltů dobíječka dává? Kdo má denní svícení, nesepne mu modul, když ji připojí? |
Tady je odpověď na tvůj dotaz:
http://lidl.cz/cps/rde/xchg/lidl_cz/hs.xsl/index_15827.htm |
|
Back to top |
|
|
Marián.Ke
Joined: 11 Oct 2010 Posts: 4 Location: Košice
|
Posted: Mon Nov 28, 2011 8:37 pm Post subject: |
|
|
Pridal by som otázku k téme a to nabíjanie akumulátora. Plánujem kúpiť nabíjačku, má niekto skúsenosti s nabíjaním akumulátora vo FoFu cez zásuvku zapaľovača ? _________________ Ford Fusion Ebony 1,4 Duratec 16V, Blue Ocean, 9/2009 |
|
Back to top |
|
|
worazim
Joined: 23 Mar 2009 Posts: 79 Location: České Budějovice
|
Posted: Mon Nov 28, 2011 9:39 pm Post subject: |
|
|
Přes zázuvku dobíjím přes zimu baterii, když jsou velké mrazy, nebo auto déle stojí v garáži.
Používám tuto nabíječku - http://www.moto-army.cz/eshop-polozka-19-216
na kterou jsem si udělal redukci do zásuvky a zatím spokojenost. _________________ FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k 05/2009 , od 04/2011 předělán na LPG |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Tue Nov 29, 2011 8:07 am Post subject: |
|
|
worazim wrote: | Přes zázuvku dobíjím přes zimu baterii, když jsou velké mrazy, nebo auto déle stojí v garáži.
Používám tuto nabíječku - http://www.moto-army.cz/eshop-polozka-19-216
na kterou jsem si udělal redukci do zásuvky a zatím spokojenost. |
Vidiš, to je dobry napad. Ja som ndavno kupil nabijačku v LIDL a nechce sa mi odpajat bateriu počas nabijania. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
worazim
Joined: 23 Mar 2009 Posts: 79 Location: České Budějovice
|
Posted: Tue Nov 29, 2011 7:35 pm Post subject: |
|
|
Shodou okolností jsem tuto nabíječku taky koupil v lidlu.
Už jinak baterie v autě a skůtru nenabíjím. Ze skůtru na zimu baterku vůbec nevyndavám a mám trafo pořád připojené celou zimu. Jen někdy přehodím konektor do auta. Nabíječka při udržovacím proudu bere jen 3W. _________________ FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k 05/2009 , od 04/2011 předělán na LPG |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Sun Dec 04, 2011 6:52 pm Post subject: |
|
|
worazim wrote: | Přes zázuvku dobíjím přes zimu baterii, když jsou velké mrazy, nebo auto déle stojí v garáži.
Používám tuto nabíječku - http://www.moto-army.cz/eshop-polozka-19-216
na kterou jsem si udělal redukci do zásuvky a zatím spokojenost. |
Pred nejakym rokom som kupil taku špecialnu nabijačku medzi 2 autami, v LIDli
konektor s označením DEAD ide do auta s vybitym aku.
ešte iny pohlad
pozeral som na webe nejake schemy, poistka je v strede toho tlsteho konektora a je to PLUS konektor a na obvode tlsteho konektora by mal byt MINUS. Čiže nabijačku z LIDLa by som tiež mohol použiť cez nabijanie cigaretoveho zapalovača. Môžete mi prosím vas potvrdit, či to ma byť takto zapojene?
_________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
MyTB
Joined: 23 Mar 2008 Posts: 452 Location: Karwina City
|
Posted: Mon Jan 23, 2012 1:43 pm Post subject: |
|
|
Tak jsem si nadelil opozdeny vanocni darek - nabijecku Optimate 4 (po nekolika odbornych radach Hanyska starsiho vyhrala tato nabijecka). Nabijeni uplne v pohode, bez nutnosti odpojovani aku, odspuntovavani, atd... jen pripojit na svorky a pockat az se rozsviti zelena LED, signalizujici, ze je baterka v pohode
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us _________________ Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015) |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Mon Jan 23, 2012 3:57 pm Post subject: |
|
|
To MyTB:
To abych se začal nad tou chválou červenat.
No ale proč né, když za reklamu se dnes všude platí.
Hlavně aby nabíječka sloužila k plné spokojenosti. |
|
Back to top |
|
|
|