View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Wed Aug 22, 2007 7:46 am Post subject: |
|
|
Getrag: Hlavní problém české (a IMHO i slovenské) nafty není nečistota, ale nedostatečná mazivost. Takže trysky se obvykle neucpou, ale vydřou, to samé platí v menší míře pro vstřikovací čerpadlo.
A skoro žádné aditivum mazivost nafty nezvyšuje (ne dostatečně), takže tohle je hlavní příčina problémů s TDCi. Kvalitu aditiva nemá normální člověk šanci posoudit, musí věřit buď marketingovým kecům výrobce (to ale udělá jen blázen), nebo shánět nějaké nezávislé testy.
Motory s Common Railem jsou prostě mnohem choulostivější na kvalitu (nejen čistotu) paliva, než "klasické" turbodiesly. A kvalitu paliva opět nijak nezkontroluješ. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
pirat
Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Wed Aug 22, 2007 10:24 am Post subject: |
|
|
DR wrote: | Getrag: Hlavní problém české (a IMHO i slovenské) nafty není nečistota, ale nedostatečná mazivost. Takže trysky se obvykle neucpou, ale vydřou, to samé platí v menší míře pro vstřikovací čerpadlo.
A skoro žádné aditivum mazivost nafty nezvyšuje (ne dostatečně), takže tohle je hlavní příčina problémů s TDCi. Kvalitu aditiva nemá normální člověk šanci posoudit, musí věřit buď marketingovým kecům výrobce (to ale udělá jen blázen), nebo shánět nějaké nezávislé testy.
Motory s Common Railem jsou prostě mnohem choulostivější na kvalitu (nejen čistotu) paliva, než "klasické" turbodiesly. A kvalitu paliva opět nijak nezkontroluješ. |
No kontroloval som naftu z JET a OMV
Testovali sme obsah vody, mnozstvo velkost castic, viskozitu. Certanove cislo sme nemohli. Skoda ze nam zamietli spektroskop na kvapaliny to by bola ina analyza
V podstate vysledky skoro identicke, mnozstvo castic sa dalo spocitat na 2ch rukach a velkost par um, voda min. mnozstvo. Nemam tu teraz po ruke tie materialy asi som to nechal v praci.
Info ohladom Common Rail mam od kolegu co k nam presiel z BOSHu CZ. Dufam teda ze ta druha generacia bude lepsia aspon co sa tyka necistot v nafte. _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
|
Stinpy
Joined: 19 Jun 2007 Posts: 70 Location: Bratislava
|
Posted: Sat Nov 03, 2007 11:25 am Post subject: |
|
|
ja by som sa rad opytal na vas nazor....vcera som tak sedels kamaratmi na pive a jeden mi vravel, ze cital niekde, ze pri diesoch sa vraj nema stlacat spojka pri startovani..ze ked ju stlacate, tak tym skodite dieslovemu motoru...Viete mi to niekto potvrdit? Ja osobne ju stlacam, je to uz taky zvyk proste:-) _________________ 1.4 TDCi FoFu X-Plus -tango - 2007 |
|
Back to top |
|
|
sedlaq
Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Sat Nov 03, 2007 11:58 am Post subject: |
|
|
Máš dobrý zvyk. Dál sešlapuj spojku, ono u píva se toho nakecá _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
|
DANID
Joined: 17 Apr 2007 Posts: 145 Location: TN
|
Posted: Mon Nov 05, 2007 7:47 am Post subject: |
|
|
Presne je to zvyk.Ako sa už pisalo,pri štartovani bez zašliapnutia spojky,ak nechceš menit ložiska,ludia boly dlhe roky zvyknuty pri embečkach a žigulakoch cez spojku.A osobne aditiva do nafty davat pri každom tankovani,inač to nema vyznam. _________________ FORD FUSION 1,4TDCI,2004,COMFORT FRESH. |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2381 Location: Bratislava
|
|
Back to top |
|
|
tribula
Joined: 12 Jul 2007 Posts: 34 Location: BA
|
Posted: Thu Feb 14, 2008 10:31 pm Post subject: |
|
|
Mam uz dlhsie problem, ze mi studeny motor po nastartovani a prejdeni par metroch na krizovatke zdochne. Dojazdievam na krizovatky s vyradenou rychlostou a ono to jednoducho zdochne. Vzdy iba raz. Potom to uz ide ok. Bol som s tym dnes v servise. Udajne riadiaca jednotka zaznamenava kazde jedno zdochnutie motoru, je vsak zaujimave ze o mojich zdochnutiach tam nebolo ani chyru ani slychu. Vraj je vsetko v poriadku, volnobech, spalovanie... tak ja potom neviem. Nahrali mi ale cerstvy novy soft... Zajtra rano uvidim ci to pomohlo. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi 08/2006 |
|
Back to top |
|
|
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Thu Feb 14, 2008 10:50 pm Post subject: |
|
|
tribula: jeslti to nepomůže, tak znovu otravuj servis, ideálně, abys jim to předvedl, dokud máš auto v záruce. Ona se z toho může vyklubat oprava za 10000, tak se nenech odbýt. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
|
tribula
Joined: 12 Jul 2007 Posts: 34 Location: BA
|
Posted: Sun Mar 02, 2008 4:37 pm Post subject: |
|
|
No takze rannajsiemu zdochynaniu nepomohol ani novy software, uz mi to zasa rano zdochlo Ale prehranie softwaru ma aspon jednu, zatial viditelnu pozitivnu zmenu... Klesla mi spotreba cca o 0,5l. A to dokonca pri vyssej rychlosti. Predtym som mal pri konstatnej rychlosti 120km/h spotrebu 5,3l, teraz mam pri 130-ke spotrebu 4,7. Mam teraz ale subjektivny pocit, ze auto uz nema taky tah na 3-ke, dufam ze mi to nepodchipovali !? _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi 08/2006 |
|
Back to top |
|
|
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Mon Jun 16, 2008 12:10 pm Post subject: vymena oleja |
|
|
menili ste si uz niekto na 1.4tdci olej a olejovy filter? Vsetko v pohode, ziadne zaludnosti? (vsimol som si ze filter je uplne iny ako na benzinakoch) _________________ Ford Fusion 1.4 TDCi 7/2006
Nové aktuálne testy na vodičák len tu:
https://www.kvizmajster.sk/
https://www.kvizmajster.sk/vodicak/ |
|
Back to top |
|
|
DANID
Joined: 17 Apr 2007 Posts: 145 Location: TN
|
Posted: Tue Jun 17, 2008 6:42 am Post subject: vymena oil |
|
|
Menil a žiaden problem,ubehol rok a teraz sa chystam menit zase,nabehal som 13 000km,a hadam vymenim aj palivovy filter,len ma sere ta cena palivoveho filtra. _________________ FORD FUSION 1,4TDCI,2004,COMFORT FRESH. |
|
Back to top |
|
|
bzucko1
Joined: 19 Nov 2008 Posts: 22 Location: Kamenec pod Vtačnikom
|
Posted: Mon Mar 30, 2009 12:13 pm Post subject: Motor 1,4TDCi |
|
|
Nazdar nazdar kamoši , takže ja mam FF od 02/2005 a do dnešneho dna mam najazdených 127450km. Výmena oleja a filtra veru žiaden problem. Filter si objednávam spolu s olejom u jedného machra z PD a väčšinou má všetko na sklade. Palivový som ešte nemenil no myslím že to nebude až taký problém nakoľko sa Palivový filter mení ako celok. No pravdou je že jeho cena je velmi zarážajúca nakoľko je to len kus umeliny s filtrom.
Ak by mal niekto praktické info o výmene paliváku poprosím poslat mi PM. Prajem pekný deň. |
|
Back to top |
|
|
bzucko1
Joined: 19 Nov 2008 Posts: 22 Location: Kamenec pod Vtačnikom
|
Posted: Fri Apr 10, 2009 7:26 pm Post subject: |
|
|
nazdar páni , takže mam už za sebou i vymenu palivoveho filtra a veru žiadna velka veda. čistý čas výmeny 20minut nakolko som popri tom vymontovaval ak AKB , no to nieje potrebne. Ak by ste niekto mali zaujem o postup stačí napísať. _________________ Ford Fusion 1,4TDCi, R.v.:12/04, Kúpa:02/05, Najazdených 177000km, Bez závad |
|
Back to top |
|
|
DANID
Joined: 17 Apr 2007 Posts: 145 Location: TN
|
Posted: Fri May 01, 2009 1:50 pm Post subject: To bzucko1 |
|
|
Maš 130 000km,Rozvody si menil?Ja mam 131 000km a včera som menil rozvody,kladky,remen,vodna pumpa,material a praca 260 Euro,u znameho v malom sukromnom servise. _________________ FORD FUSION 1,4TDCI,2004,COMFORT FRESH. |
|
Back to top |
|
|
|