Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Správné fungování manuálního topení

 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Vykurovanie, vetranie, klimatizacia
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dodo50



Joined: 28 Oct 2008
Posts: 135

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 8:09 pm    Post subject: Správné fungování manuálního topení Reply with quote

Zkusím nadhodit jeden můj postřeh. Mám trochu smíšený pocit při užívání topení. Občas se mi stává, když mám nastavené topení - ventilátor 1. nebo 2. a teplotu uprostřed červeného pole (ne na maximum), že nejde stále stejný proud tepla. Očekávám, že intenzita bude stejná, když neměním teplotu a otáčky ventilátoru. Ale někdy začne proudit studenější vzduch, přímo cítím občasné střídání proudění teplého a vlažnějšího vzduchu, jako bych měl automatické topení (přitom jsem ještě neuvedl, že mám manuální topení). Otázka - má někdo obdobnou zkušenost? Nezdá se mi, že by to bylo nějak pokažené, topení topí, ale chvílemi se střídá proud vzduchu. Snad budu pochopen.
_________________
Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Fri Feb 12, 2010 8:37 am    Post subject: Reply with quote

v aute som to nepozoroval, lebo tam pozorujem ine veci... Twisted Evil

ale :

kurenie je pripojene na primarny okruh vody motora, teda pred termostatom. Tam sa teplota zdviha z teploty okolia - tu mas ked nastartujes - po teplotu otvorenia termostatu - co je uz pracovna teplota. tento okruh je pocas ohrevu motora kvoli zatvorenemu termostatu oddeleny od sekundarneho okruhu - teda od vody v chladici.
Preto napriklad ja nepustam vetrak kurenia pokym nie je aspon trocha odlepena rucicka merania teploty vody. Bral by som tym teplo motoru, ktory prave vtedy ide v nepriaznivom podchladenom rezime a pocas neho ma vysoku spotrebu a hovadsky vysoke opotrebenie.
Ked otvori termostat - pripusti sa do teplej vody v primarnom okruhu studena voda z chladica - a to je okamzite vidiet na teplote vody v motore a na teplote vzduchu z kurenia - ved berie teplo prave z tej vody.
Napriek tomu, ze termostat otvara pomaly a spojito, fakt je, ze teplota kolise a ustali sa az po dlhsom case. tych zakolisani je viac - pripusti sa studena - termostat sa uzavrie, voda sa ohreje, termostat otvori, pripusti studenu a tak dokola.
Ked pojdes 100 km po dialnici, uz sa teplota vzduchu z kurenia menit nebude.
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
dodo50



Joined: 28 Oct 2008
Posts: 135

PostPosted: Fri Feb 12, 2010 12:17 pm    Post subject: Reply with quote

vls wrote:
v aute som to nepozoroval, lebo tam pozorujem ine veci... Twisted Evil
ale :
Ked pojdes 100 km po dialnici, uz sa teplota vzduchu z kurenia menit nebude.


Díky vls za odborný komentář. Rozumím tomu, na co poukazuješ, je mi jasné, že se teplota může měnit, než se motor a vše okolo zahřeje na "běžnou" teplotu. Já popisuji můj postřeh ale právě pro situaci, kdy už mám ukazatel teploty na budíku v tom místě, kde bývá obvykle ustálený a myslím si, že motor je zahřátý.
Píšeš o dálnici a 100 km, ale může to kolísání být i po ujetých 10-20-ti km a když ručička už ukazuje optimální provozní teplotu?
_________________
Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Fri Feb 12, 2010 4:04 pm    Post subject: Reply with quote

myslim, ze ked je vonku dost zima, tak to kludne bude kolisat dlho. Voda v chladici sa pri napr. -10 nikdy neprehreje a kolisanie bude stale, naviac mas nerovnomerny vykon - meni sa podla jazdnych odporov.
A pri nastaveni nie na doraz cerveneho sa vzduch zmiesava, studeny so zohrievanym, a meni sa aj jeho mnozstvo od rychlosti vozidla - pri 90 km/h bez vetraka je mozno take, ako pri 60 km/h s vetrakom....

nevidel by som v tom problem... Twisted Evil
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
dodo50



Joined: 28 Oct 2008
Posts: 135

PostPosted: Fri Feb 12, 2010 7:58 pm    Post subject: Reply with quote

vls wrote:

nevidel by som v tom problem... Twisted Evil

Díky za odborný komentář. Wink
_________________
Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue
Back to top
View user's profile Send private message
kuna



Joined: 03 Apr 2009
Posts: 109
Location: České Budějovice

PostPosted: Fri Feb 12, 2010 10:40 pm    Post subject: Reply with quote

Mám podobné problémy, ale s automatem. Někdy topí jak blázen při nastavených 19 stupních, jindy netopí skoro vůbec při 23 stupních, z každého otvoru fouká vzduch s jinou teplotou, někdy zase fouká na přední sklo tak, že není slyšet rádio, ale mrzne mi z toho nos apod.
Zajímavé je, že pokud vypnu motor a znovu nastartuji, tak se topení chová pokaždé jinak.
Zrovna nejlepší pocit z něho nemám, možná by byl lepší manuál.
_________________
Ford Fusion (Fučík) 1,4 59kW Ebony, Red Tango, 5/09
Back to top
View user's profile Send private message
Liboro



Joined: 16 Sep 2008
Posts: 893
Location: Žilina a okolie

PostPosted: Fri Feb 12, 2010 11:18 pm    Post subject: Reply with quote

Automat je založený na tom, že sa snaží udržovať zvolenú teplotu, preto niekedy pri 19 kúri a pri 23 nie. Záleží to od vnútornej teploty vo vozidle. Dokonca v niektorých autách(ja mám skúsenosť s VW) a asi je to tak aj vo Forde hore tlačí teplý vzduch a dole tlačí k nohám studený a naopak podľa toho ako potrebuje. Najväčší problém to spôsobuje na jar a na jesen, kedy je naozaj občas problém nájsť optimálnu teplotu.
_________________
EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá
Back to top
View user's profile Send private message
kuna



Joined: 03 Apr 2009
Posts: 109
Location: České Budějovice

PostPosted: Sat Feb 13, 2010 1:58 pm    Post subject: Reply with quote

Evidentně to ale nefunguje a na teplotu uvnitř auta reaguje spíše zmateně, např. dnes svítilo slunce, nastavil jsem automatiku na 19 st. a i když bylo uvnitř určitě více, topil jak šílený.
_________________
Ford Fusion (Fučík) 1,4 59kW Ebony, Red Tango, 5/09
Back to top
View user's profile Send private message
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Mon Feb 15, 2010 11:31 am    Post subject: Reply with quote

cely vtip je v tom, ze volic teploty je komplet mechanicky a jedine menit pomer vonkajsieho studeneho vzduchu a tepleho vzduchu od motora. nieje tam nic co reaguje na skutocnu teplotu.

kolisanie je sposobenu zmenou zataze motora a teda aj zmenou jeho teploty. u mna to citit aj ked teplota chladiacej kvapaliny je na svojom prevadzkovom "maxime". staci ked na dialnici prudsie akcelerujem a hned ide horucejsi vzduch.
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Vykurovanie, vetranie, klimatizacia All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group