View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Maki
Joined: 09 Jul 2007 Posts: 124 Location: Kosice - Zelezniky
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Sat Feb 09, 2008 10:44 am Post subject: |
|
|
Moze to byt zaujimava alternativa. Nieco ako u dieselovych motrorov spalovat rastlinny olej:
http://www.bioauto.sk/uvod.html |
|
Back to top |
|
|
STANISLAV HOLUB
Joined: 03 Jun 2008 Posts: 11 Location: Sereď
|
Posted: Thu Jul 31, 2008 1:29 pm Post subject: |
|
|
Getrag wrote: | Mam nazor, ze je lepsie do nafty nepridavat nic, ako nieco co nieje odskusane a moze vysledok este zhorsit, ale toto ma trochu nahlodalo a zacinam nad tymto pripravkom uvazovat.
VIF Super Diesel Aditiv letni vyzera ako celkom slusna investicia, je pripravok SUPER DIESEL ADITIV ZIMNÍ na rovnakej kvalitativnej urovni, pouziva ho niekto z vas ?
Pre KK: osobne si myslim ze zmiesat to spolu by vytvorilo nejaky gulas a vysledok by mohol byt este horsi, keby to spolu zreagovalo na nejaku latku (dynamit) |
je OK a distribuje ho Velvana na Slovensku, majú ho na Slovnaftke v TT smer NR _________________ FF 1,4 TDCi strieborná moondust, ide ako hodiny |
|
Back to top |
|
|
Cobalt
Joined: 02 Oct 2008 Posts: 12 Location: Banska Bystrica
|
Posted: Wed Oct 15, 2008 8:40 pm Post subject: |
|
|
Fusiona mame doma len tyzden, a priznam sa, ze nie som nejaky skuseny diesel-sofer, ale prestudoval som ten test aditiv (co tam vyhral VIF) a este nejake dalsie clanky a zopar cisel a faktov povazujem za pre-mna-dolezitych ... a tak to tu teraz skusim zhrnut...
MAZIVOST NAFTY
1. vyrobcovia vstrekovacich systemov (commonrail a pod. ... ) odporucaju pri mazivosti nafty hodnotou max. 300 um. (nizsie cislo=lepsie maze)
2. u nas platna norma stanovuje pre zakladnu naftu tuto hodnotu az do vysky 460 - a kedze ziaden vybca nafty neuvadza nikde tieto hodnoty, tak pravdepodobne budu tie nase bezne nafty blizko tejto hodnoty - co je v porovnani s poziadavkou vyrobcou vstrekovania nedostatocne mazuca nafta...
3. Z testov aditiv iba ten spominany VIF dostal mazivost pod hranicu 300 (odporucanu vyrobcami vstrekovania)
OCHRANA PRED KOROZIOU
1. Bezna nafta nechrani pred koroziou sposobenou vodou... Sokovalo ma, ze komplet hrdzavenie v beznej nafte s vodou sa objavi za smiesnych 24 hodin!! Teda = bezna nafta + voda v nadrzi a za jeden den mam hrdzave cerpadlo a ktoviecoeste...
2. pri teste tri z piatich aditiv ochranili pred hrdzou pocas testu uplne - a to a) Ekolube Diesel Aditiv, b) STP Diesel Treatment c) spominany VIF Super Diesel Aditiv.
CETANOVE CISLO
1. norma dovoluje predavat naftu s cetanovym cislom nad 51(vratane) a vyzera to tak, ze bezna nafta ho moze mat aj okolo 53,5 (taku zohnali v tom teste) Ale cim vyssie , tym hladsi a setrnejsi chod motora, nizsia spotreba, hluk, opotrebenie stroja, kratsi studeny start a hadam aj vyssi vykon...
2. aditiva cetanove cislo zdvihnu cca o 3-5 jednotiek... - celkom uzitocne
ODPORUCANIA V MANUALE
1. Odporucaju pouzivat len kvalitnu naftu (hmmm... to pisali nemci v Koline, alebo americania? - u nich je kvalita zakladnej nafty na inej urovni ako u nas - myslim si...)
2. Neodporucaju pouzivat aditiva - Myslim si, ze preto, lebo predpokladaju, ze pouzivame len kvalitnu naftu ako nam odporucili... No co v pripade, ak pouzivame slovensku naftu? Myslim, ze tu treba doladit na pozadovane vlastnosti... (minimalne mazivost a ochrana pred koroziou, nech sa suciastky vstrekovania a cerpadla nezaderu...)
3. V manuali sa v suvislosti s aditivami hovori cosi o rozladeni ci tusim aj poskodeni systemu riadenia emisii... - to som ale nepochopil... ak niekto do toho vidi, pls, nech to sem pripise...
VYSLEDOK
Manual-nemaual ten zhrdzaveny kolik v teste po 24 hod v nafte ma vydesil a nechcem mat take cerpadlo ci nieco ine - Dnes som kupil ten VIF. (hlavne kvoli tej mazivosti a nehrdzaveniu)... a skusim... Inak kupoval som v Auto Stangl - v predajni mi chlapik "spravil cenu" a oproti web-cenam mi prifaril na letnu 650 ml plechovku cca 100Sk... Asi som pri vstupe do predajne vyzeral velmi nadsene - nabuduce sa skusim tvarit mrzuto... Inak ak VIF niekto kupujete aj v inej sieti, tak napiste, lebo dat 250 Sk za plechovku, ktoru niekde maju za 159 sa mi zda trochu moc...
POZNAMKA
Tu napisane informacie som zosmolil po cca dvojnocnom patrani na internete, tak ak som tresol niekde nejaku somarinu, s ktorou sa neda suhlasit, prosim skusenejsich, nech ma poopravia - dik.
(kua - to som tych planovanych pat riadkov dajako natiahol... ) _________________ Ford Fusion 1.4 TDCi - FlairX - 10/2008 - moondust silver
Ta-daaaa - a mame nase prve auticko... |
|
Back to top |
|
|
kolombo
Joined: 24 Feb 2009 Posts: 55
|
Posted: Mon Jun 22, 2009 9:14 am Post subject: |
|
|
Motorová nafta je palivo pre vznetové (dieselové) motory s vnútorným spaľovaním. Kvalita motorovej nafty zo Slovnaftu významne prispieva k zlepšeniu životného prostredia na Slovensku a všade kde sa používa.
Motorové nafty zo Slovnaftu sa vyznačujú nižším obsahom síry v porovnaní s nariadeniami Európskej únie. Počínajúc koncom roka 2004 vyrábame výlučne nízkosírne motorové nafty (obsah síry max. 0,005 % hm.), pričom zvyšujeme podiel výroby bezsírnej motorovej nafty (obsah síry max. 0,001 % hm ).
Najdôležitejšie prísady
Na zlepšenie úžitkových vlastností motorových náft sa do konečného produktu pridávajú rôzne špeciálne prísady (aditíva). Pri ich aplikácii je zaručená vysoká kvalita a úžitkové vlastnosti motorovej nafty.
zvyšovač cetánového čísla - prísada na zvýšenie cetánového čísla paliva. Zlepšuje spaľovacie vlastnosti paliva čím zvyšuje výkon motora.
mazivostná prísada - je určená na minimalizáciu oderu vstrekovacieho čerpadla a dávkovacích systémov. Predlžuje životnosť motora.
vodivostná prísada - zabraňuje vzniku elektrostatického náboja počas tankovania. Zvyšuje bezpečnosť zákazníka.
prísada na zníženie penivosti paliva - zlepšuje manipuláciu, znižuje straty pri čerpaní.
deemulgátor - má vodo-odpudivý účinok. Zamedzuje prímesi vlhkosti, čím zlepšuje výkon motora.
antikorózna prísada - na ochranu motora a palivového systému vozidla. Predlžuje životnosť motora.
antioxidant - zabraňuje pozvolnej oxidácii paliva počas dlhodobého skladovania. Udržuje stabilnú kvalitu paliva čím zvyšuje výkon motora.
Zimný druh motorovej nafty naviac obsahuje overenú prísadu zlepšujúcu tekutosť paliva aj pri veľmi nízkych teplotách, na princípe zabránenia kryštalizácie (vylučovania) parafínov, nachádzajúcich sa v palive:
depresant - prísada zlepšujúca nízkoteplotné vlastnosti, t.j. zníženie medznej teploty filtrovateľnosti (MTF) paliva v zimnom období. Zlepšuje štartovanie motora v zimnom období.
Použitie
Motorová nafta sa pre naše klimatické pásmo vyrába v troch druhoch (triedach), ktoré sa odlišujú medznou teplotou filtrovateľnosti (MTF). Jednotlivé druhy sú k dispozícii podľa ročných období nasledovne.
od 15. apríla do 30. septembra nafta triedy B (letná)
od 1. marca do 14. apríla a od 1. októbra do 15. novembra nafta triedy D (prechodná)
od 16. novembra do 28. (29.) februára nafta triedy F (zimná).
Vzhľadom na obsah parafínov je potrebné aby užívateľ zohľadnil zimné podmienky. SLOVNAFT, a.s. ponúka svojim zákazníkom nielen špičkové palivo ale aj praktické rady a odporúčania pre zimnú prevádzku.
Takze len pre zhrnutie aditiva si do nafty dava kazda rafinerka ak si tam date este svoje nebude to na skodu ,len na prospech _________________ Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther |
|
Back to top |
|
|
kolombo
Joined: 24 Feb 2009 Posts: 55
|
Posted: Mon Jun 22, 2009 9:17 am Post subject: |
|
|
http://www.slovnaft.sk/sk/obchodni_partneri/vyrobky/pohonne_hmoty/motorova_nafta/
Takze pre zhrnutie celej problematiky ohladom aditiv .Kazda rafinerka si dava do nafty aditiva ak si tam date este svoje nieje to na skodu len na prospech ......... _________________ Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Jun 22, 2009 1:54 pm Post subject: |
|
|
urcite by som nemiesal dalsie aditiva, zvlast nie od ineho vyrobcu.... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
kolombo
Joined: 24 Feb 2009 Posts: 55
|
Posted: Wed Jun 24, 2009 6:35 pm Post subject: |
|
|
Aditiva pouzivam stale jednej znacky ,,,,,ale tankuje sa rozne a kazdy vyrobca si dava tie svoje ,,,,takze mat len jedne aditiva bude asi tazke _________________ Nikdy nehovor,ze sa to neda,lebo vzdy sa najde niekto,kto o tom nevie,ze sa to neda a urobi to .....
8/2008 1,4 TDCI Duratoq Flair X Black Panther |
|
Back to top |
|
|
KK
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 134
|
Posted: Wed Jul 08, 2009 6:31 pm Post subject: |
|
|
V testech časopis autodiesel psal, že je aditiva zbytečné přidávat do prémiových naft jako je Shel V- pover Diesel a Verva Diesel od Benziny. Ničím to nepodložily, ale napsalli že by se přidaná aditiva s doplněnými aditivy mohli ovlivnit a některou z vlastností nafty dokonce zhoršit.
Aditiva používám po celé 3 roky, co mám Fusiona a musím přiznat, že mne při tankování Verva Dieselu nebo Shell V-pover Dieselu napadlo jestli to má smysl přidávat. Nakonec aditiva stejně přidávám, byť v menším množství ale dám, co kdyby náhodou. Nafta teď jde zase na 30 Kč a možná i půjde ještě výš, tak přemýšlím že z cenových důvodů, jako každý rok přes léto budu jezdit opět na normální naftu buď od Benziny nebo Shellu.
Rozdíl mezi prémiovou a normální naftou jsem nepoznal, možná to bude také tím, že vždy použiji aditiva. Jedinné kdy jsem poznal rozdíl v naftě, bylo loni v Chorvatsku. Musel jsem u nějaké čerpačky NO NAME natankovat a mám dost silný pocit že bez aditiv bych měl na problém zaděláno. Takhle to FF nějak bez úhony přežil.
Používám a střídám v aditivech pouze dvě značky a to VIF a od Castrolu. Jiné nekupuji, ostatní neměli výsledky testů tak dobré VIF a Castrol. Castrol mi kdysi před léty doporučil jeden člověk, který se živí opravami čerpadel a měl pravdu. Lil jsem to do Escorta x-let a mám pocit že díky aditivům vydržel a najezdil a stále mi slouží jako druhé auto dodnes. |
|
Back to top |
|
|
King24
Joined: 24 Mar 2009 Posts: 226 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Jul 09, 2009 7:52 am Post subject: |
|
|
KK wrote: | . Jedinné kdy jsem poznal rozdíl v naftě, bylo loni v Chorvatsku. Musel jsem u nějaké čerpačky NO NAME |
To je tak že na domácom trhu vieš približne na ktorých pumpách nemáš tankovať ... v zahraničí to už nepoznáš...
v Chorvatsku (ked som tam bol 1x autom ) som sa sekol na nafte...tiež som natankoval akože naftu auto úplne stratilo výkon...
Už som sa poučil tankujem iba na INA benzínkach to mi odporučil aj kamarat... _________________ Fusion Comfort, Moondust Silver, r.v. 2/2007, 80 koní v stajni Duratec |
|
Back to top |
|
|
Robbert
Joined: 19 Jun 2009 Posts: 431 Location: Brno venkov
|
Posted: Thu Jul 09, 2009 8:15 am Post subject: |
|
|
Já jsem nikdy do paliva aditiva nepřidával, jsem proti tomu. Myslím, že je lepší brát naftu u značkových benzínek, které člověk najde všude a tím nemůže autu uškodit. Myslím, že aditivovat již aditivovanou naftu je naprostá zbytečnost. Pak je lěpší opravdu si nějakou korunu připlatit a koupit kvalitnější naftu. Ale aditivovat již aditivované je přinejměnším zbytečnost... _________________ FORD Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009, Panter Black
FORD Fusion 1,4 Comfort, r.v. 2009, Panther Black
---------------------
EX:Ford Mondeo 2,0 TDDi Mk. III,2002,
Škoda Superb 1,9 TDi, 2003 |
|
Back to top |
|
|
Marysa
Joined: 02 Jun 2013 Posts: 53 Location: Plzeſ
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Sep 16, 2013 3:25 pm Post subject: Re: Aditiva |
|
|
hlučnost: si meral nejakym prístrojom?
čistota: mysliš čistotu zvonku, či zvnutra, ak to druhe, maš nejaku opticku sondu, takže si to videl? Ta nečistota vypadavala v kockach, alebo nejakych kryštalikoch z motora? _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Marysa
Joined: 02 Jun 2013 Posts: 53 Location: Plzeſ
|
Posted: Mon Sep 16, 2013 8:51 pm Post subject: ................ |
|
|
Tvl....co je to za otázky.Sem psal snad.Znam snad svoje auto.Klidnější a tižší chod motoru a vyší výkon. |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Tue Sep 17, 2013 5:18 pm Post subject: |
|
|
takže PLACEBO _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
|