Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Motor"zahuci" Spravne otacky pri radeni 1->2, 2

 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dudu



Joined: 12 Oct 2010
Posts: 3

PostPosted: Wed Oct 27, 2010 8:57 pm    Post subject: Motor"zahuci" Spravne otacky pri radeni 1->2, 2 Reply with quote

Zdravim vsetkych, tak som sa aj ja pridal do klubu stastnych majitelov noveho Fusiona 1.4TDCi Very Happy
Za 2 tyzdne mam na nom najazdene cca 2500km.

Posledne dni pozorujem pri radeni z 1 na 2 a z 2 na 3, ked prudsie pridam na cca 2000 + otacok, ze po stlaceni spojky a pusteni plynu motor este cca sekundu ostava v prilis vysokych otackach, niekedy az "zahuci".
Pride mi to akoby nevracalo plynove lanko dostatocne rychlo.
Ked radim na nizsich otackach tak problem nieje, tie mi ale nestacia napr. ked potrebujem rychlo vyjst z krizovatky, lebo po okamzitom preradeni na 2ojku hned po rozbehu nemam dostatocnu akceleraciu.
Ked ale pridam viac, robi to popisanu vec. Pri radeni 3-->4 a 4-->5 to je ovela menej vyrazne.

Rozmyslal som aj ci to nebude spojkou - (trosku som ju potrapil pri vybiehani do briezku na chatu, ale to bolo tak do 5 sekund, podla mna to nova spojka musela ustat). Mam ale teraz dojem ze odvtedy zacala zaberat o dost vyssie ako zaberala hned po kupe. Nemyslim ale ze by preklzovala.

Predtym som jazdil na 2.0 iTD Honde (cca 100000km) a takyto problem som nemal.

Stretli ste sa niekto s niecim podobnym na Vasom FF s tymto motorom?

Dakujem pekne za radu.
_________________
Ford Fusion 1.4 TDCi, seda metaliza
Back to top
View user's profile Send private message
port3r



Joined: 17 Sep 2009
Posts: 61

PostPosted: Thu Oct 28, 2010 7:00 am    Post subject: Reply with quote

ten motor nema lanko na plyne je to elektronicky plyn, cize lanko nezadiera.
_________________

Ford Fiesta 1.4TDCi, 12/2006, Blog
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gil



Joined: 26 Jul 2008
Posts: 515
Location: Brno

PostPosted: Thu Oct 28, 2010 11:00 am    Post subject: Reply with quote

Přesně tak, je to elektronicky řízeno, pokud to dělá u studeného motoru, tak je to v pořádku
_________________
Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich
Back to top
View user's profile Send private message
Dudu



Joined: 12 Oct 2010
Posts: 3

PostPosted: Thu Nov 04, 2010 8:20 am    Post subject: Reply with quote

Dakujem pekne za odpovede, zda sa ze to robi hlavne ked je studeny motor. Pojdem buduci tyzden to dat pre istotu skontrolovat.
potom napisem ako to dopadlo.
Inak auticko beha jedna radost, skusal som aj mierny teren - polna cesta na chatu a vsetko bez problemov.
_________________
Ford Fusion 1.4 TDCi, seda metaliza
Back to top
View user's profile Send private message
MyTB



Joined: 23 Mar 2008
Posts: 452
Location: Karwina City

PostPosted: Thu Nov 04, 2010 9:22 am    Post subject: Reply with quote

Je to tím studeným motorem, na kontrolu opravdu jezdit nemusíš Very Happy Dělají to i benzínáky, dělá to i můj C-Max. Po celodenním stání venku (jsem v práci) motor cca sekundu drží při řazení otáčky kolem 3.000, takže don´t worry...
_________________
Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 10:22 am    Post subject: Reply with quote

MyTB wrote:
Je to tím studeným motorem, na kontrolu opravdu jezdit nemusíš Very Happy Dělají to i benzínáky, dělá to i můj C-Max. Po celodenním stání venku (jsem v práci) motor cca sekundu drží při řazení otáčky kolem 3.000, takže don´t worry...


to je dost zaujimave, moje auto to nikdy nerobilo a ani nerobi.
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
MyTB



Joined: 23 Mar 2008
Posts: 452
Location: Karwina City

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 11:18 am    Post subject: Reply with quote

Studený motor = vyšší volnoběžné otáčky.
Když se studený motor při řazení roztočí na zhruba 2000-2500 ot./min a víc, tak mu chvíli trvá, než otáčky zase spadnou na volnoběžné, které se normálně pohybují v rozmezí 900 - 1000 ot./min. S nesešlápnutou spojkou má motor větší odpor než s vyšlápnutou spojkou a prostě jede s větší zátěží, po vyšlápnutí jede najednou úplně bez zátěže a trvá mu to trošku déle, než se srovná.
PS: nepamatujete nikdo jízdu se starou Škodovkou na ruční sytič? Jak motor řval při každém přeřazení? Přestože Fofínek má vstřikování, principiálně tam ten sytič pořád je Smile
_________________
Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Thu Nov 11, 2010 11:15 am    Post subject: Reply with quote

MyTB wrote:
Studený motor = vyšší volnoběžné otáčky.
Když se studený motor při řazení roztočí na zhruba 2000-2500 ot./min a víc, tak mu chvíli trvá, než otáčky zase spadnou na volnoběžné, které se normálně pohybují v rozmezí 900 - 1000 ot./min. S nesešlápnutou spojkou má motor větší odpor než s vyšlápnutou spojkou a prostě jede s větší zátěží, po vyšlápnutí jede najednou úplně bez zátěže a trvá mu to trošku déle, než se srovná.
PS: nepamatujete nikdo jízdu se starou Škodovkou na ruční sytič? Jak motor řval při každém přeřazení? Přestože Fofínek má vstřikování, principiálně tam ten sytič pořád je Smile


moze to byt aj technikou radenia a drahou spojkoveho pedalu ... ja ked pustim plyn a kym stlacim spojku tak motor otackami klesne aj ked je studeny ... je ale pravda, ze na takych vysokych otackach neradim skoro nikdy ...
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group