View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
maroch
Joined: 27 Dec 2010 Posts: 7
|
Posted: Fri Jan 28, 2011 1:54 pm Post subject: |
|
|
Zdravim, dam sem nejake nove info o mojom startovani. Co sa tyka nafty, tak som skusal Alpine diesel , V-power aj Slovnaft ale bez nejakeho markantneho rozdielu. Iba po Alpine diesel sa mi zdal motor trocha lenivy.
START : blblo to najviac do 500 km, potom to bolo ok. Az okolo 1000 km sa to zacalo znova opakovat. Teraz mam najazdene cez 1900 km, inak asi za mesiac a to sa este krotim. Jazdim asi 50% mesto a 50% dialnica. Dnes rano pri -5 sa zaplo zhavenie a auto naskocilo na prvy pokus aj ked potrebovalo asi 3 - 4 pretocenia. Ale v podstate na 1 sup. Doteraz som mal benzim + Lpg cize s naftou to neviem porovnat. Tak teraz neviem, je to standart u tychto aut? Kolko krat vam pretoci starter? _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi , Frozen White, Limited edition Fusion X 2010 |
|
Back to top |
|
|
PraTom
Joined: 01 Jan 2011 Posts: 11 Location: Praha
|
Posted: Fri Jan 28, 2011 5:45 pm Post subject: |
|
|
Maroch: kontrolni otazky:
- auto je nove, koupene u dealera fordu, nebo lehce jete z bazaru?
- psal jsi, ze jsi citil naftu ve ventilaci, resil jsi ten problem? tedy sundat plast a mrknout na vrch motoru ke vstrikovacum, jestli tam neni znamka po uniku nafty?
- menil jsi palivovy filtr (pokud to neni fungl nove auto)
- pridaval jsi nejake aditivum do nafty?
Co se tyce toho protoceni, nez naskoci, tak v zime je to samozrejme dele, podle teploty. V lete mi i jety transit startuje za cca 1-2 vteriny. V zime je dulezite pockat na zhasnuti kontrolky zhaveni a jak zde jiz bylo napsano, pokud je rano nizka teplota, teoreticky od - 10°C niz, tak zhavit 2x, od - 15°C startovat se seslapnutym pedalem plynu a po nastartovani pomalu uvolnit, netocit motor hned do otacek. Spis udrzovat lehce nad volnobeznym pasmem. Poznas to sluchem, kdyz se motor "hada", cili bezi nevyrovnane, mirne pridas. Ale to se stava u motoru, co maji vic nalitano. Pokud je rano kolem cca 8-9:00 treba - 15°C, tak v noci kolem 4:00 mohlo byt klidne - 20°C a ten motor se ohriva na teplotu okolniho vzduchu pomalu, je treba s tim pocitat.
Pises, ze mas zkusenosti jen z benzinoveho motoru s LPG. U nafty je rozdil v tom, ze ji nic nezapaluje, ona se vzniti sama, jen stlacenim a to vysvetluje i mozne problemy, ktere resime. _________________ Ford Fusion 1.6i 74kW/100PS, 09/2009
Ford Transit 2,4 DI Duratorq 66kW/90PS, 03/2002 |
|
Back to top |
|
|
maroch
Joined: 27 Dec 2010 Posts: 7
|
Posted: Sun Jan 30, 2011 6:16 pm Post subject: |
|
|
Zdravim, moj fusion je uplne nove auto. Pred mesiacom mal este len 13 km. Naftu som v aute necitil (asi to mas z nejakeho ineho prispevku) a nepridaval som ziadne aditiva. Problem je ten, ze som necakal taketo spravanie od noveho auta. Ale asi to je aj ono, ze este nie je zabehnute. Ma cez 2000 km. Inak ak zhavim na 2x, tak to naskoci po 2 pretoceni. Prakticky hned. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi , Frozen White, Limited edition Fusion X 2010 |
|
Back to top |
|
|
PraTom
Joined: 01 Jan 2011 Posts: 11 Location: Praha
|
Posted: Sun Jan 30, 2011 11:33 pm Post subject: |
|
|
Maroch:
aha, tak to jsem si spojil dva prispevky s tim kourenim do interieru.
No, koukam, ze mas uplne fungl nove auto, tak to gratuluji. S tim startovanim si nedelej hlavu, ono se to usadi. Kazdopadne byt tebou, pridavam do nafty aditivum, kvuli lepsi filtrovatelnosti nafty. Kdyz si prectes par prispevku zpet, pochopis proc. Proste ceska a slovenska nafta stoji za houby. Urcite v zime tankuj arktickou naftu, do te uz by jsi teoreticky davat aditivum nemusel. Pocitej, ze se to startovani zlepsi po najeti 3-4tis. km. Pokud nemas zadnou zkusenost s dieselem, tak se studenym motorem opatrne, moc netocit, snazit se hned vyjet na trasu. Moderni naftaky nemaji radi, kdyz jsou studene, takzvane ohrivany. Spatne potom mazou, lepsi je pro ne hned vyjet a jet klidne. Nafta taha odspodu, takze ani po zahrati neni treba jej moc tocit aby jsi mel dobry tocivy moment (benzin 1,4 TD tahne od cca 2700ot., nafta od cca 1600ot.). A kdyz jedes delsi dobu pod plynem, je potreba nechat motor chvilinku bezet, nez ho zastavis. Kvuli mazani turba. Dobry priklad je jizda na dalnici, kdyz se zastavis na odpocivadle, nech motor minutku bezet na volnobeh. _________________ Ford Fusion 1.6i 74kW/100PS, 09/2009
Ford Transit 2,4 DI Duratorq 66kW/90PS, 03/2002 |
|
Back to top |
|
|
maroch
Joined: 27 Dec 2010 Posts: 7
|
Posted: Mon Jan 31, 2011 8:04 am Post subject: |
|
|
Vdaka za rady, tak nejako sa aj snazim k tomuto auticku spravat. Rano dlho necakam, otacky sa snazim drzat medzi 2 az 3 tisic + nenechavam ich staticke a po zastaveni este necham motor trocha pobezat. Dnes som startoval pri -12 tak som ho pre istotu zhavil 2x. Naskocil po nejakom 3-4 pretoceni startera. Tankujem Alpine Diesel + Evo Diesel premium alebo Shell V-Power Diesel. O aditivach este rozmyslam. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi , Frozen White, Limited edition Fusion X 2010 |
|
Back to top |
|
|
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Mon Jan 31, 2011 10:35 am Post subject: |
|
|
mmiippll wrote: | Na Slovensku je v platnosti zakon c. 98/2004, ktory s ucinnostou od 1.5.2004 pojednava o biozlozkach v palivach.
.... |
dakujem ze vycerpavajuce informacie tusim si zacnem kupovat na zimu aditivum ... cisto len pre istotu ... _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
|
stevulik2
Joined: 16 Apr 2010 Posts: 54 Location: Košice
|
Posted: Mon Feb 06, 2012 9:00 pm Post subject: |
|
|
Zdravim. Teraz ked su tieto mrazy, uz tyzden neviem nastartovat. Resp. nastartujem iba na kable a iba ked mi automechanik striekne do sania nieco na ulahcenie startu. Pritom mam novu baterku v novembri kupovanu. Natankoval som pre istotu V power diesel a dal som aditivum ktore som inac doteraz vobec nepouzival. Ked uz sa motor zohreje tak v pohode cez den jazdi, no akonahle auto v noci postoji uz nenastartujem. Ked bolo tak do -5 tak som nastartoval na cca druhy krat. Cim to moze byt? Zhavice? Palivovy filter?... _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi, 2006, Blue jean ,NOW NEW
Renault Twingo 1,2 ,1998, NOW
Seat Ibiza 1,4i ,1996
Fiat 126p ,1986 |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Tue Feb 07, 2012 9:53 am Post subject: |
|
|
Osobná skúsenosť - problém bude asi v tom V-power diesli, dávnejšie pred rokmi sme mali problém s benzínom na Shellke, keď sme natankovali plnú nádrž ,,vody", reklamáciu neuznali. Ale už som to počul od viacerých čo sa stretli s podobnými problémami. Ja tankujem do diesla na Agipe ich DieselTech, zatiaľ bez problémov. A ten sprej do sania vraj škodí autu, no s tým nemám skúsenosti.
Samozrejme bolo by vhodné skontrolovať aj žhaviče, palivový systém, premerať tlaky v motore aby bola istota, že je v 100% poriadku. _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Tue Feb 07, 2012 12:16 pm Post subject: |
|
|
stevulik2 wrote: | Zdravim. Teraz ked su tieto mrazy, uz tyzden neviem nastartovat. Resp. nastartujem iba na kable a iba ked mi automechanik striekne do sania nieco na ulahcenie startu. Pritom mam novu baterku v novembri kupovanu. Natankoval som pre istotu V power diesel a dal som aditivum ktore som inac doteraz vobec nepouzival. Ked uz sa motor zohreje tak v pohode cez den jazdi, no akonahle auto v noci postoji uz nenastartujem. Ked bolo tak do -5 tak som nastartoval na cca druhy krat. Cim to moze byt? Zhavice? Palivovy filter?... |
No dobre a čo sa deje? Alebe nedeje? Štarter točí? _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
stevulik2
Joined: 16 Apr 2010 Posts: 54 Location: Košice
|
Posted: Tue Feb 07, 2012 7:52 pm Post subject: |
|
|
Otocim klucom nazhavim, zhasne kontrolka zhavenia ,dotocim kluc, zacne tocit starter ale motor nechytne. toto zopakujem asi 3x po sebe a uz zacnu cvakat relatka, baterka uz nevladze ani tocit. Dnes mi automechanik vyberal zhavice, vraj dva zo styroch nezhavili. Myslel som ze mi chybu zhavenia bude nejako signalizovat ta kontrolka zhavenia.
Dam vediet ci to boli tie zhavice. Dufam ze ano. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi, 2006, Blue jean ,NOW NEW
Renault Twingo 1,2 ,1998, NOW
Seat Ibiza 1,4i ,1996
Fiat 126p ,1986 |
|
Back to top |
|
|
razorcz
Joined: 22 Jan 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Tue Feb 07, 2012 9:20 pm Post subject: |
|
|
Myslím že problém bude v palivovém filtru, nebo naftě.Osobně jsem něco podobného popisoval v jiném vlákně.Zkus odkalit palivový filtr popř. vyměnit.Stačí aby nafta jen mírně zhoustla a filtrem už neproteče.Výbornou naftu má OMV je to arktická nafta do -35.Starty jsou výborný a hlučnost motoru je velmi nízká.Pro jistotu jsem přidal ještě WIF.Ještě můj malý poznatek.Když chci nastartovat, tak auto nechám nažhavit a nestartuju hned ale čekám zhruba 4 minuty (filtr má předehřev tak ho nechám nahřát).Pak klíčkem auto opět vypnu, znovu nažhavím a auto chytne okamžitě.Vyzkoušeno při -17. |
|
Back to top |
|
|
stevulik2
Joined: 16 Apr 2010 Posts: 54 Location: Košice
|
Posted: Thu Feb 09, 2012 10:13 am Post subject: |
|
|
Tak zhavice vymenene. Dnes rano bolo len asi -8 a auto v pohode nastartovalo. Ten filter som planoval ako dalsiu vec keby to nebolo len zhavicmi. Inac ja tankujem stale iba na OMV. Teraz som natankoval V POWER na Shell, lebo som myslel ze by to mohlo pomoct startu. (fakt je ze sa mi zda motor zivsi) Filter musim tak ci tak vymenit, pretoze som ho este nemenil a ani neviem ako dlho tam vlastnbe je. Len keby bol trochu lacnejsi. Som rad ze to tak dopadlo s tymi zhavicmi, pretoze pred mojim autom robil mechanik berlingo a tam zhavic utrhol. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi, 2006, Blue jean ,NOW NEW
Renault Twingo 1,2 ,1998, NOW
Seat Ibiza 1,4i ,1996
Fiat 126p ,1986 |
|
Back to top |
|
|
razorcz
Joined: 22 Jan 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Thu Feb 09, 2012 2:53 pm Post subject: |
|
|
Palivový filtr jsem koupil na internetu.S poštovným to bylo nějakých 900.-Což není taková hrůza.Ve Fordu jsem se ptal kdy žačíná filtr hřát a řikali že až po startu. |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Thu Feb 09, 2012 10:25 pm Post subject: |
|
|
Má to hádam svoju logiku, že po štarte...veď to by baterka nemala šancu prežiť... _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
Michajda
Joined: 12 Mar 2012 Posts: 9 Location: Liberecko
|
Posted: Thu Mar 29, 2012 5:02 pm Post subject: |
|
|
Mám zkušenost, že u mého FoFu je studený start lepší, jak u zahřátého motoru. Ne že by teplý nestartoval, ale je ten start "takový línější". Několikrát cca 10x se mi stalo že teplý motor chytl až "na podruhé". Studený bez problémů, kdykoliv... _________________ Ford Fusion 1.4 Ebony ˇčervená Tango 2007.
Spácháte-li mord, zachrání Vás Ford.... |
|
Back to top |
|
|
|