Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Engine Systems Fault
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Mon Apr 29, 2013 5:52 pm    Post subject: Reply with quote

Dík za přednášku, nemuselo to být, Ohmův zákon ještě nějak dám dohromady.
Jestli někde napíšou 13,5 V / 350 mA, tak to čtu jako 13,5V / 350 mA, tedy jako jmenovitý proud při jmenovitém napětí. Ne jako 13,5 V naprázdno a 350 mA do zkratu. Vycházíš, řekl bych z velmi mylného předpokladu, že ten článek nedá nikdy větší napětí, než 13,5 V. Jenže to je velká mýlka. Dá a jak! Ftip je v tom, že takový článek má (obvykle) naprázdno daleko větší napětí, než jmenovité. Tedy víc než těch 13,5 V. A když svítí sluníčko, tak to tam prostě pere, podle rozdílu napětí, co to dá. Ale to jistě víš, když jsi mne tak pěkně poučil. Tvoje baterka měla při té poruše 12 V, není liž pravda? Kontrolní otázka. Jaké číslo dostanu, a jaké jsou to jednotky, když vynásobím 13,5 V x 0,350 A?
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Mon Apr 29, 2013 7:08 pm    Post subject: Reply with quote

Fordeda wrote:
Dík za přednášku, nemuselo to být, Ohmův zákon ještě nějak dám dohromady.
Jestli někde napíšou 13,5 V / 350 mA, tak to čtu jako 13,5V / 350 mA, tedy jako jmenovitý proud při jmenovitém napětí. Ne jako 13,5 V naprázdno a 350 mA do zkratu. Vycházíš, řekl bych z velmi mylného předpokladu, že ten článek nedá nikdy větší napětí, než 13,5 V. Jenže to je velká mýlka. Dá a jak! Ftip je v tom, že takový článek má (obvykle) naprázdno daleko větší napětí, než jmenovité. Tedy víc než těch 13,5 V. A když svítí sluníčko, tak to tam prostě pere, podle rozdílu napětí, co to dá. Ale to jistě víš, když jsi mne tak pěkně poučil. Tvoje baterka měla při té poruše 12 V, není liž pravda? Kontrolní otázka. Jaké číslo dostanu, a jaké jsou to jednotky, když vynásobím 13,5 V x 0,350 A?


Ale ale, neber to tak osobně!!! V žádném případě nikoho nepoučuji!!!

1/ číslo zní 4,725

2 jednotka je wat čili W - uvedený fotočlánek dává 5W

Elektronika hlídá, aby maximální výstupní - udržovací napětí pro baterii lezlo z foto článku 13.5V.Na tuto hodnotu napětí se v garáži přepne pro udržovací proud i moje nabíječka, když je baterie vyhodnocená jako nabitá na 100%.Vše mi potvrdil kolega elektronik z práce, který vše měřil a napájí tímto foto panelem baterii pro foto pasti umístěné u rybníku, kde jej trápí pytláci.
Kdyby ten článek dle tvé teorie do baterie cpal hodnoty o mnoho vyšší než 13,5V tak by zákonitě ohrozil elinstalaci vozidla.
I uvedená nabíječka v mé graráži dává v režimu pro zimní nabíjení maximálně 14,7V dle štítkového údaje, změřeno 14,5V.
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Mon Apr 29, 2013 8:32 pm    Post subject: Reply with quote

hanysku, nieco take mi urobil fusion asi dvakrat a uz raz aj golf. vzdy to ale bolo, ked som mal klucik v startovacej polohe len kratko - tiez som zvyknuty na startovanie na prve "brnknutie". klucik sa vratil prilis skoro - ci sa mi vysmykol alebo som ho ja skoro pustil. nasledok rovnaky ako u teba, kratucky chod, zdochnutie a nemoznost motor natocit. z parkoviska v robote odisli aj posledne sroty a ja som cakal ze sa auto umudri. vzdy som nakonic nastartoval, na x-ty pokus a ledva - ledva, chcel zase zdochnut ale presvedcil som ho slapanim na plyn...

vyhodnotil som to - kedze sa to opakovalo vzdy len po mojej chybe s klucikom, ze proste elektronika zblbla a dostala sa do stavu s ktorym soudruzi IT v NDR neratali. nijako som problem neriesil a snazim sa davat si pozor na to "brnknutie", podrzim klucik troska dlhsie - pre detailistov - nenechavam pastorok startera hlodat do venca zotrvacnika, len proste trocha dlhsie nez brnknut.

odvtedy ako som toto zacal dodrziavat, nemal som problem.
vysvetlenie na to nemam.
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Tue Apr 30, 2013 5:37 am    Post subject: Reply with quote

No skutečně bych byl opatrný. Chtělo by to změřit na baterii. Že je v panelu nějaká elektronika jsem neuvažoval. Tam je nějaké omezení proudu, nebo napětí? Vestavěný regulátor? Pokud ano, snad by to šlo. Pokud mám vyčteno, konzervační proud pro baterii má být jen takový, jako je samovybíjení, baterie by se neměla nabíjet. Problém je, že u aut dnes je nějaký trvalý odběr do elektroniky a ten se těžko kalkuluje.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Tue Apr 30, 2013 7:28 am    Post subject: Reply with quote

a není jednodušší, když přes zimu moc nejezdiš, prostě po staru odpojit baterku a je to? touhle nabíječku si pomužeš akorát v tom, že pak nemusíš dávat pin do rádia. jinak nic. fusion nemá tolik elektroniky, aby si to musel mít neustále pod napětím. tchán to takhle s klidem odpojoval u P407 a teď i u tiguana a naprosto v pohodě.

vls. podle jak to popisuješ, tak mi to přijde, že si to tím nepovedeným startem prostě uchlastal. až se ti to zase někdy povede, tak místo dalších pokusu tomu zkus dat chvilku času, třeba minutku nebo dvě a pak až to zkus znovu.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Tue Apr 30, 2013 5:53 pm    Post subject: Reply with quote

Fordeda wrote:
No skutečně bych byl opatrný. Chtělo by to změřit na baterii. Že je v panelu nějaká elektronika jsem neuvažoval. Tam je nějaké omezení proudu, nebo napětí? Vestavěný regulátor? Pokud ano, snad by to šlo. Pokud mám vyčteno, konzervační proud pro baterii má být jen takový, jako je samovybíjení, baterie by se neměla nabíjet. Problém je, že u aut dnes je nějaký trvalý odběr do elektroniky a ten se těžko kalkuluje.


Tak jsem si dnes trochu v garáži hrál s tímto:



Zapůjčeno od známého revizního technika.Klešťový ampermetr jsem přepnul na rozsah stejnosměrné dvě ampéry, vynuloval a začal měřit.Na svorku +pólu baterie jsou připojeny dva kabely.Na tom, co odchází dolu pod baterii směrem pod motor jsem naměřil odběr 0,076A (76mA) a na druhém kabelu, který vede do hliníkové schránky (novým co je) připevněné za baterií k její schránce jsem naměřil odběr 0,028A (28mA).
"Sečteno a podtrženo = 0,104A (104mA) !!! "
Takže toto je odběr veškeré elektroniky mého FoFíka v klidu, kdy baterie "krmí" rádio, dálkové zamknutí, imobilizér atd.A to nemám palubní počítač.
Zkoušel jsem potom měřit odběry u Citroenů Berlingo a Jumpy kolegů z okolních garáží.Berlingo 0,032A (32mA), Jumpy 0,056A (56mA).Oba disely, ale FoFík je na odběr tedy pěkně "nenažraný" Shocked Shocked
Docela by mne zajímalo, kolik tedy baští drahá auta prošpikovaná vším možným nesmyslem.
Ty solární panely (levnější) mají v sobě zabudovano napěťovou regulaci na 13,5V.Jakmile baterie dosáhne v klidu toto napětí, přestane odebírat proud a nebo bere pouza tolik, kolik je z ní odebíráno.Jako když alternátor po startu dobíjí naplno kolik si bere baterie a potom jen tolik, kolik je z ní za jízdy odebíráno.
Jsou i dražší a výkonnější panely 15W atd., k těm je dodáván i elektronický regulátor a dá se řídit napětí v rozmezí 13,5 - 17V viz. panely za 2299Kč
http://unovaka.eshop-zdarma.cz/g1437.Sol%E1rn%ED+panel+15W+s+regul%E1torem+TPS+545+.html

Tolik tedy moje zkušenost z "dnešního hraní".
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Tue Apr 30, 2013 6:06 pm    Post subject: Reply with quote

vls wrote:
hanysku, nieco take mi urobil fusion asi dvakrat a uz raz aj golf. vzdy to ale bolo, ked som mal klucik v startovacej polohe len kratko - tiez som zvyknuty na startovanie na prve "brnknutie". klucik sa vratil prilis skoro - ci sa mi vysmykol alebo som ho ja skoro pustil. nasledok rovnaky ako u teba, kratucky chod, zdochnutie a nemoznost motor natocit. z parkoviska v robote odisli aj posledne sroty a ja som cakal ze sa auto umudri. vzdy som nakonic nastartoval, na x-ty pokus a ledva - ledva, chcel zase zdochnut ale presvedcil som ho slapanim na plyn...

vyhodnotil som to - kedze sa to opakovalo vzdy len po mojej chybe s klucikom, ze proste elektronika zblbla a dostala sa do stavu s ktorym soudruzi IT v NDR neratali. nijako som problem neriesil a snazim sa davat si pozor na to "brnknutie", podrzim klucik troska dlhsie - pre detailistov - nenechavam pastorok startera hlodat do venca zotrvacnika, len proste trocha dlhsie nez brnknut.

odvtedy ako som toto zacal dodrziavat, nemal som problem.
vysvetlenie na to nemam.


Dík za odpověď.Vyzkouším, možná by se to dalo i takto vysvětlit.Klíček má v sobě vysílač proti přijímači imobilizéru a možná se vše tím krátkým startem po delší době stání nestihlo vzájemě sladit.Ach ta elektronika.Dnes mi kolega v práci povídal, že něco obdobného ce stalo jeho snaše u Renaulta Clio několikrát, pokaždé následoval odtah.Nakonec nechal imobilizer vyřadit.Nevím, zda u FoFíka by to šlo, ale i s ním se jistě pořídí ukrást, pokud by o něj měl někdo zájem.
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Tue Apr 30, 2013 6:18 pm    Post subject: Reply with quote

Tak pokud je v panelu nějaký omezovač, neměl by být problém. Mám starý, slabý a hloupý panel bez omezovače, nevěděl jsem, že technika tak pokročila. Když začnu zase násobit výsledky toho měření, vychází mi neuvěřitelné 2,4 Ah za den, štípněte mně, jestli bdím. Za těch 12 dnů je to tedy 28,8 Ah a jestli máme 40 ku baterku, vyžralo to 2/3 kapacity. (Za 20 dnů bez nabití baterka padne na držku). To se mi až nechce věřit, zkontrolujte to někdo po mně. Pak by nějaký nesoulad imobilizeru a RJ při startu byl pochopitelný. Odjedete na dovolenou, tam se deset dnů rácháte v moři a zpátky vás potáhnou, hezká představa. Sad Tak tam ten panel radši nechám, sice jsem zvažoval, jestli je to k něčemu, ale důkazy, milý Watsone, hovoří za vše.
Edit 1: Možná jsou za tím nenažraná fordí rádia. Synovi rádio 3x stáhlo baterku přes noc na odtah u nového Focuse, než to našli a vyměnili.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Wed May 01, 2013 10:13 am    Post subject: Reply with quote

To Fordeda:
Jelikož mne technické záležitosti a jejich řešení přitahují, vůbec nectím a nedržím Svátek práce. Very Happy Very Happy Very Happy
Před chvílí jsem se vrátil z garáže, kde jsem se ještě trochu věnoval různým měřením.Včerejší jsem si jenom potvrdil.Jelikož baterku jsem měl na nabíječce naposledy po tom "nenastartování", tak jsem nejprve změřil její napětí měřákem PU 500 cca.po třech dnech "elektronického samovybíjení" - 12,7V.
Následně jsem jí připojil k elektronické nabíječce CTEK MXS-5-0.Přepnula se krátce asi na 30s na program č.3 - nabíjení (signalizováno třemi žlutými diodami na display nabíječky).Napětí na připojeném měřáku PU 500 k baterii ukazovalo 14,4V a na klešťovém ampérmetru, kterým jsem "opásal" +vodič nabiječky bylo na dispay 1,06A.Proud začal rychle klesat, nabíječka se po těch asi 30s přepnula do módu č.4 - 80% nabito a připraveno ke startu (signalizováno čtyřmi žlutými diodami na dispay nabíječky).Měřené napětí na baterii bylo stále 14,4V a odebíraný proud baterií se pohyboval mezi 0,25 - 0,30A (250 - 300mA).
Nechal jsem vše připojeno.Po obědě se zajdu podívat do garáže.Nabíječka by již v tu dobu měla běžet v udržovacím módu č.7 - 100% nabito (signalizováno šesti žlutými diodami a sedmá zelená).Napětí by se mělo pohybovat kolem 13,6V a jsem schválně zvědavý, kolik bude připojený klešťový ampérmetr ukazovat udržovací - odebíraný proud baterií ???Hodnotu sem navečer napíši.
Dá se v tuto chvíli z toho všeho odvodit, že když se opravdu tři až čtyři dny nejede, tak onen mnou popisovaný Solární dobíječ autobaterií 13,5V/350mA/5W by suploval stav, který jsem dnes naměřil s připojenou nabíječkou CTEK MXS-5-0. Ale o to by se staralo světlo a né nabíječka.
Back to top
View user's profile Send private message
HaD601



Joined: 14 Apr 2013
Posts: 22
Location: Brno

PostPosted: Wed May 01, 2013 11:10 am    Post subject: Reply with quote

Jen taková malá připomínka k měření proudu... Po odpojení a připojení akumulátoru může "běžet" nějaká elektronika v autě v režimu vyšší spotřeby. Do "úsporného" režimu se přepne třeba až za nějakou minutu...
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Wed May 01, 2013 1:57 pm    Post subject: Reply with quote

HaD601 wrote:
Jen taková malá připomínka k měření proudu... Po odpojení a připojení akumulátoru může "běžet" nějaká elektronika v autě v režimu vyšší spotřeby. Do "úsporného" režimu se přepne třeba až za nějakou minutu...


Poznámka: Za takřka čtyři roky jsem nikdy akumulátor neodpojil !!!
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Wed May 01, 2013 2:12 pm    Post subject: Reply with quote

Takže výsledky viz. foto:



odběr při zapojené nabíječce a stav 80% - možný start (čtyři žluté diody)



nabito na 100% a přepnuto v udržovacím režimu




proud dodávaný nabíječkou v udržovacím režimu = odebíraný proud z baterie elektronikou FoFíka !!!

Myslím si, že už snad nemusím blíže rozebírat, zda při neježdění i v létě dobíjet či nedobíjet případně výše jmenovaným solárním panelem.
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Wed May 01, 2013 5:04 pm    Post subject: Reply with quote

ještě zvednout auto na špalky aby se neomačkaly pneu a kolíčky na stěrače. sorry ale nedalo mi to.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 440

PostPosted: Wed May 01, 2013 6:54 pm    Post subject: Reply with quote

zdenal8 wrote:
ještě zvednout auto na špalky aby se neomačkaly pneu a kolíčky na stěrače. sorry ale nedalo mi to.


Ale ale.Smyslem celé akce bylo pouze zjistit to, co mnozí ani netuší.Pokud má někdo již špatnou baterii, tak se pak nemusí vůbec divit, že po 3-4dnech nejezdění nenatočí.
A co takhle zlomená noha či 14denní pobyt v nemocnici? Můžeš oboje naprosto na 100% vyloučit?Tvoje vyjádření k danému tematu mne v žádném případě nerozhodí!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Wed May 01, 2013 8:01 pm    Post subject: Reply with quote

Nevím...ale nemáte prostě špatný "kousek" baterie?
Fofík nám 2 týdny už stál...tak samo je blbost, že rádio žere hodně-už jsem ho měl puštěné 10 hodin a v pohodě.
Podotýkám, že jezdíme krátké trasy,delší jen vyjímečně, tudíž se baterka nějak extra nedobíjí (na nabíječce taky za celých 5 let nebyla).
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group