View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Thu May 02, 2013 9:54 am Post subject: |
|
|
Quote: | Jen taková malá připomínka k měření proudu... Po odpojení a připojení akumulátoru může "běžet" nějaká elektronika v autě v režimu vyšší spotřeby. Do "úsporného" režimu se přepne třeba až za nějakou minutu... |
To je asi pravda, ale v tomto případě by spíš mohlo jít o zvýšení spotřeby z důvoodu nějakého "eventu", který RJ vyhodnotí jako pokyn k aktivitě. Například aktivace a rozsvícení displeje PP po otevření nebo odemknutí dveří a podobně. Do klidu se to uvede až po chvíli. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Thu May 02, 2013 4:17 pm Post subject: |
|
|
Ivašek a spol. wrote: | Nevím...ale nemáte prostě špatný "kousek" baterie?
Fofík nám 2 týdny už stál...tak samo je blbost, že rádio žere hodně-už jsem ho měl puštěné 10 hodin a v pohodě.
Podotýkám, že jezdíme krátké trasy,delší jen vyjímečně, tudíž se baterka nějak extra nedobíjí (na nabíječce taky za celých 5 let nebyla). |
Zítra jedu na víkend do HK za rodinou, můj "dvorní" mechanik bude baterii zkoušet el.měřákem tkz."zátěžákem".
Při tom mém problému s nenastartováním baterka ale s autem točila normálně, přestože za celé takřka čtyři roky tolikrát a opakovaně s motorem točit nemusela.
Dnes jsem vše ještě rozebíral s jedním kamarádem autoelektrikářem (opakovaně).Pravil že pokles napětí, který mohl nastat po prvním startu po delším stání a následném vypnutí motoru mohl klidně zapřičinit nekomunikaci mezi klíčkem, imobilizérem a řídící jednotkou motoru.Nedávno řešil opakovaný obdobný případ u Renaulta Clio a s majitelkou (snachou) se dohodli, že imobilizer vyřadí.Jezdí denně trasy do 5km a zpět a baterie hlavně v zimním období nestíhá dobití do 100%.Noční stání na ulici a v mrazech pak dokončí zbytek.Opakovaně nastartovala, motor vypnul a konec.Po odstavení imobilizéru je po problémech.
Otázku solár.dobíječky okomentoval slovy, že tou investicí 1000Kč rozhodně nic nezkazím a mohu se spolehnout, že baterie bude vždy na 100% připravená.
Jelikož nejsem kuřák (na rozdíl od některých kolegů), tak za 13krabiček jejich "koníčka" budu mít doma zajímavou hračku.
Tím končím tento tech.příspěvek jako zajímavost. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Thu May 02, 2013 6:45 pm Post subject: |
|
|
K tej baterce a měřáku u mechanika. Taky jsem měl vadnou baterku. Přes noc úplně vybitá, nechal jsem jí nabít a po proměření u autoelektrikáře baterka naprosto v pořádku. A za dva dny opět zcela vybitá. Nebo se tak aspoň tvářila. Stačilo jí pak 5 minut na nabíječce a hned startovala. Takže ani mechanik nemusí s měřákem nic odhalit, okud tam máš vadný článek nebo cosi jiného.
Jinak mám to jako Ivašek a spol. Přes léto jezdim do práce na kole, auto stojí před barákem, protože manželka používá svoje. Jednou za čas s nim jedu d práce když prší a vždy bez problémů.
Možná si investicí 1000Kč do solární nabíječky nic nezkazil, ale mohl si je použít jako podstatnou část investice do nové baterie, kterou nejspíš budeš muset stejně koupit. Protože paměť v rádiu ti fakt baterku, která je v pořádku, za týden nevytahne.
Mimochodem nejde se spoléhat na staří baterie, že když není stará, tak musím být v pořádku. Já jsem baterii ve Fusionu měnil zhruba po 3 letech. Kamarád v oktávce takhle musel měnit taky zhruba 3 roky starou baterii. Je to záludná věc, do který neni moc vidět, ale je to spotřební materál a nevydrží věčně. S tím je třeba se smířit. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Thu May 02, 2013 7:28 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | K tej baterce a měřáku u mechanika. Taky jsem měl vadnou baterku. Přes noc úplně vybitá, nechal jsem jí nabít a po proměření u autoelektrikáře baterka naprosto v pořádku. A za dva dny opět zcela vybitá. Nebo se tak aspoň tvářila. Stačilo jí pak 5 minut na nabíječce a hned startovala. Takže ani mechanik nemusí s měřákem nic odhalit, okud tam máš vadný článek nebo cosi jiného.
Jinak mám to jako Ivašek a spol. Přes léto jezdim do práce na kole, auto stojí před barákem, protože manželka používá svoje. Jednou za čas s nim jedu d práce když prší a vždy bez problémů.
Možná si investicí 1000Kč do solární nabíječky nic nezkazil, ale mohl si je použít jako podstatnou část investice do nové baterie, kterou nejspíš budeš muset stejně koupit. Protože paměť v rádiu ti fakt baterku, která je v pořádku, za týden nevytahne.
Mimochodem nejde se spoléhat na staří baterie, že když není stará, tak musím být v pořádku. Já jsem baterii ve Fusionu měnil zhruba po 3 letech. Kamarád v oktávce takhle musel měnit taky zhruba 3 roky starou baterii. Je to záludná věc, do který neni moc vidět, ale je to spotřební materál a nevydrží věčně. S tím je třeba se smířit. |
Zařekl jsem se, že k tomuto tématu se již nebudu vracet.Ale nedá mi to.Máš vcelku ve všem pravdu až na jednu věc:
Proboha chhlapy, nechť někdo z vás si někde nechá ověřit, co vše ve Fusionu "baští" z baterie.
Copak si myslíte, že je to jenom rádio? |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Fri May 03, 2013 5:36 am Post subject: |
|
|
To s baterkou je pravda, umírá nečekaně a mnohdy za záhadných příznaků. Že se všichni "chytli" rádia možná způsobil můj post, ale tam šlo o vadné rádio. Míst spotřeby asi bude víc, přesně to neví nikdo a Fordi nejsou tak ukecaní jako Konzern. Napadá mne třeba to rádio - není tam jen paměť, ale běží tam i hodiny, musí být napájen přijímač DO, musí být v nějakém stadby RJ, aby mohla signál od DO zpracovat. Počítač má taky řadu pamětí a čert ví, jestli nějaké hodiny. I když 1.2 W klidové spotřeby je docela dost, počítá se zřejmě s tím, že s autem se prostě bude jezdit. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri May 03, 2013 12:38 pm Post subject: |
|
|
ano. z baterie baští v autě dost dost věcí. ale fusion nemá zas tolik elektroniky, aby to tolik žralo baterku. pokud je tedy vše v pořádku. pokud fakt vytáhne za týden baterku, tak bych spíš někde hledal problém než zajišťoval baterce neustále dobijeni. to není řešení problémů, ale pouze odsunutí na nejméně vhodnou dobu jako třeba letní dovolená v zahraničí. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Fri May 03, 2013 1:44 pm Post subject: |
|
|
Jenže: hanýsek naměřil nějaký odběr. Na jiných autech naměřil třetinový a poloviční odběr než u Forda. Protože neví, jaký má klidový odběr být, neví, zda hledat závadu, nebo ne. S velkou pravděpodobností žádnou nenajde, neb přístroje v autě fungují, jen holt trochu víc žerou. Při takovém odběru mu baterka - nová zcela nabitá o 40 Ah úplně klekne za 16.6 dne. To není nějak moc. A na to aby při startu nebylo dost napětí pro všechna elektronická udělátka stačí i kratší čas - jak se asi už stalo. Takže ta konzervační nabíječka zas až tak hloupé řešení není. Za zjišťování závady u Fordů dá 4 x tolik a oni stejně nic nenajdou. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Sat May 04, 2013 8:11 pm Post subject: |
|
|
Takže pánové Fordi:
Píši z HK, kde slavíme narozeniny vnučky.Dnes přijel tchán mého syna, má Fusiona 7/2009, tedy o 2měsíce staršího.Jsem "asi blázen", ale pod "palbou tohoto fóra" jsem vzal klešťák do HK a dnes odpoledne jsme 10minut měřili.Odběr na moravském Fusionu po dvou hodinách po příjezdu:
0,102A (čili 102mA)!!!
Majitel, rovněž elektrikář, zůstal takto koukat !!!
Kolik lidí tady na fóru ještě bude spekulovat o tom, že mám na svém FoFíkovi závadu???
PS: Solár panel je již v kufru (na noc), ve dne byl na zkoušku za zadním sklem na platu a vesele blikal modrou diodou při udržovacím (zkušebním)nabíjení.
V rámci jednoho sídliště, ve kterém parkujeme jsem našel ještě v jedné Octavii kombi a Ford Mondeu rovněž na zadním platu obdobný solár.Pokud tam budou ještě zítra ráno stát, tak je jako důkaz vyfotím. |
|
Back to top |
|
|
sklima
Joined: 16 Jul 2007 Posts: 175 Location: UL
|
Posted: Sat May 04, 2013 10:33 pm Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: | Fusionu po dvou hodinách po příjezdu: |
Tzn. že přijel, otevřeli jste haubnu, zamkli auto a za dvě hodiny bez dalšího kontaktu s autem měřili? Nebo jste pak zase šli do auta, abyste otevřeli motor? |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Sun May 05, 2013 9:05 am Post subject: |
|
|
sklima wrote: | hanýsek starší wrote: | Fusionu po dvou hodinách po příjezdu: |
Tzn. že přijel, otevřeli jste haubnu, zamkli auto a za dvě hodiny bez dalšího kontaktu s autem měřili? Nebo jste pak zase šli do auta, abyste otevřeli motor? |
To sklima:
Pro objektivní měření jsme nechali ve dvoře dvě hodiny po příjezdu předem odjištěnou kapotu, aby jsme Fusiona neotevírali. |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Sun May 05, 2013 9:11 am Post subject: |
|
|
A nyní slíbené foto - důkaz:
Od včerejška takto stojí se zapnutým solárním panelem v zásuvce. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Sun May 05, 2013 8:21 pm Post subject: |
|
|
Tak je jasný, že každý auto něco baští i když nejezdí. Některý bych řekl baští i víc. To není nic nového.
No jenom takový doporučení, když už to tam takhle parkujete. Nevim, jak přesně to u vás funguje, ale tady bych tohle za zadnim sklem nenechával. Aby si pak jednoho rána nedošel k autu, nechyběla ti nabíječka a zadní sklo. Lidi ukradnou všechno. Kolegovi nedavno vzali i autorádio s kazeťákem. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
sklima
Joined: 16 Jul 2007 Posts: 175 Location: UL
|
Posted: Sun May 05, 2013 8:27 pm Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: |
Pro objektivní měření jsme nechali ve dvoře dvě hodiny po příjezdu předem odjištěnou kapotu, aby jsme Fusiona neotevírali. |
Dík. To koukám teda. Fusiona bych z něčeho takového nepodezíral.
Mám originální baterku už 6-tým rokem. Jsou období, třeba i dva měsíce za sebou, kdy je FF v garáži (v zimě i -5) a týdně najede cca 2 x 20km. Tzn. alternátor za těch 20km sotva stačí baterce vrátit, co spotřebovala na nastartování. Baterka pokaždé nastartovala na poprvé (v létě cca 5x ne, jako kdyby bylo přechlastáno a já musel startovat s plynem).
Přesto baterku preventivně nabíjím jednou za zimním období, a to poslední 3 roky.
Takže za mě spokojenost a proud po tvé zkušenosti raději neměřím. Je fakt, že už jsem koketoval s myšlenkou, že baterku preventivně vyměním, ale nějak z toho sešlo. |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Mon May 06, 2013 5:36 pm Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: |
No jenom takový doporučení, když už to tam takhle parkujete. Nevim, jak přesně to u vás funguje, ale tady bych tohle za zadnim sklem nenechával. Aby si pak jednoho rána nedošel k autu, nechyběla ti nabíječka a zadní sklo. Lidi ukradnou všechno. Kolegovi nedavno vzali i autorádio s kazeťákem. |
To zdenal8:
Ty jsi jenom nějak nepochopil, že ta foto se nejedná nikdo z naší rodiny.Syn má staršího Eskorta, jeho tchán a já Fusiony.
Ta Octavia je úplně náhodné foto z ulice, den předtím tám bylo takto "vybavené" i Mondeo.
V tom textu výše to tak i popisuji, já osobně bych to takto na ulici taky nenechal. |
|
Back to top |
|
|
Marekskk
Joined: 31 Aug 2010 Posts: 386 Location: SK/CZ
|
Posted: Mon May 06, 2013 7:16 pm Post subject: |
|
|
Chlapi k čomu je to dobré? Veď normálny človek, ktorý jazdí napr. dlhé trasy tak si kúpi diesel a nerieši dobíjanie ak jazdí dosť často. Na druhej strane kto jazdí málo tak si kúpi benzínový motor, čo je logické a tam netreba dobíjať baterku podľa mňa, načo? Veď benzín nepotrebuje moc energie na štart. Nám Fusion občas stál aj nejaký ten mesiac v garáži a potom pekne naskočil bez nabíjania a neviem čoho. A ten kto má diesel a mu to stojí na dvore tak má smolu, urobil chybu pri výbere. A do Forda by som sa ten solarny panel nebal dať, krádež nehrozí. Do Octavie by som si to nedal ani nič cenné. A keď niekomu auto stojí dlhšie ako mesiac v garáži nech si radšej kúpi bicykel. Keď kratšie tak si mylsím, ze nieje čo riešiť, teda aspoň pri benzínových motoroch. _________________ Ford Fusion 1,4 16v Duratec Comfort
Ford Mondeo 2.0 TDDi |
|
Back to top |
|
|
|