View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
tripmag
Joined: 16 Jan 2012 Posts: 35
|
Posted: Tue Sep 11, 2012 6:04 pm Post subject: |
|
|
duves wrote: | vzduchovy filter mením každy rok, je to par EUR, na tom sa neoplatí šetriť. |
presne tak suhlasim
a keby chcel niekto trochu usetrit na vzduchovom filtry tak tu mam jeden trik
BMW MINI 1,6i (tusim 2009) ma presne ten isty vzduchovy filter a casto je lacnejsi ako pre FoFu/Mazda2
dokonca niektore katakogy udavaju pri filtry pre MINI aj FoFu/Mazda2 ale opacne som si to nevsimol...
kody su vecsinou rozne ale niektore znacky maju rovnake
mam overene napr. MANN C2244 v krabici je presne to iste ako MANN C2237 akurat je iny kod a cena!
tu som vybral par prikladov zakladnych znaciek a ich kody
BMW MINI
BOSCH: 1457433306 - drahsi ako pre Fusion
FRAM: CA9435
HENGST: E414L - lacnejsi ako pre Fusion
KNECHT (MAHLE): LX 1046 - lacnejsi ako pre Ford
MANN: C2237 - lacnejsi ako pre Ford
UFI: 30.168.00 - rovnaky aj pre Fusion
WIX: WA6706 - rovnaky aj pre Fusion
FORD FUSION
BOSCH: 1457433593
FRAM: CA9494
HENGST: E890L
KNECHT (MAHLE): LX 1268
MANN: C2244 |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Sep 12, 2012 7:56 am Post subject: |
|
|
na neviem, podla mna ma jazda na viac nahustenych pneu moc neusetri...
ja jazdim casto na podhustenych, lebo kontrolujem len pri prehadzovani zima-leto a naopak a mam spotreby OK.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/392193.html
a novy filter alebo ocistena klapka.... lambda sonda reguluje na stechiometricky pomer - teda paliva primerane ku vzduchu - ked je vzduch priskrteny spinou - da menej paliva. Teda ak mam vsetko zanesene - musim viac stupit na pedal ale spotrebu to moc neovplyvni... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
tripmag
Joined: 16 Jan 2012 Posts: 35
|
Posted: Wed Sep 12, 2012 5:27 pm Post subject: |
|
|
vls wrote: |
a novy filter alebo ocistena klapka.... lambda sonda reguluje na stechiometricky pomer - teda paliva primerane ku vzduchu - ked je vzduch priskrteny spinou - da menej paliva. Teda ak mam vsetko zanesene - musim viac stupit na pedal ale spotrebu to moc neovplyvni... |
ano tak by to malo presne fungovat no zial nie vzdy to tak je..
napr. mame od novoty peugeot 307 1,4i a pri 45 000km sme ju museli cistit
tatko sa mi pol roka stazoval ze sa mu zda ze to viac zerie a ze musi viac pridavat plyn ked hlavne cuva
ja som na tom nejazdil zdalo sa mi to skoro normalne
patrali sme dlhsie no nakoniec to bola klapka
po vycisteni vsetko OK to uz som aj ja citil ako sa zlepsila reakcia na plyn
ked sa to postupne zanasa clovek si to mozno ani tak neuvedomi
po tejto skusenosti som moju cistil hned ako som po kupe FoFu menil filtre, olej atd.
56tis km a klapka bola porovnatelne zanesena ako na 307 po 45tis |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|