Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Dělá Vám to při startu také tohle (1.4 benzín)?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
H75



Joined: 10 Sep 2012
Posts: 16777215

PostPosted: Sat Feb 16, 2013 12:39 pm    Post subject: Dělá Vám to při startu také tohle (1.4 benzín)? Reply with quote

Přátelé, máte-li čas, shlédněte níže uvedené video se startem Fusionu 1.4. Všimněte si:
1. vyskočení otáček někam k 2200 po chytnutí motoru
2. poklesu až k 1000 - zde se motor líně převaluje jakoby chtěl chcípnout
3. samovolné zvýšení k 1750 a následně ustálení na normál

http://www.youtube.com/watch?v=EDXOdG7V2tU

Už jsem prolezl kde co a nikde jsem nenalezl, zda je to normální či není. Jsem po výměně škrtící a klapky, ale bezvýsledně. Tohle dělá jen studený motor. Podle mně to není standardní chování a něco je špatně. Auto má najeto 3000 km. Předem díky.
_________________
Ford Fusion 1.4 r.v.2012
Back to top
View user's profile Send private message
SEKYC



Joined: 07 May 2011
Posts: 414
Location: Roudnice n.L

PostPosted: Sat Feb 16, 2013 2:43 pm    Post subject: Reply with quote

Tak to určitě není normální,to je jak kdyby si šlápnul na plyn.pedál Laughing U mě při studeným statu při otočení klíčku vyskočí na max 1500 a ihned se uvelebí na cca1050 tedˇ v zimě,v létě na necelých 1000ot ,ale žádný samovolný zvyšování.Je pravda že když jsem ho koupil novýho tak ty otáčky byly malinko vyšší a ten plyn byl takový tupý ale žádný takový bláznivý otáčky nahoru-dolu,do nynějšího normálu to přišlo po první garančce,někde jsem slyšel že některý nový auta mají nařízenou řídící jednotku na zajetí a po první garančce ji nastavý už natrvalo na normální provoz.Tak že je musíš otravovat,otravovat,otravovat dokud máš záruku,až ti skončí tak se ti budou smát,to jak je to na tom videu není normální!!!!
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2379
Location: Bratislava

PostPosted: Sat Feb 16, 2013 5:04 pm    Post subject: Reply with quote

Mne to na studenom štarte vyletí na 1500, drží sa to nejaku chvilu asi na 1200. No čo je už motor zohriaty, tak volnobeh pod 1000-kou.
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Sat Feb 16, 2013 8:23 pm    Post subject: Reply with quote

Nedělá.

To si s tím byl v servisu přímo u dealera Ford? Spíš bych to viděl na software nebo na nějaký čidlo, než škrtící klapku. Kdyby to bylo klapkou, tak by asi zlobila i jindy. Ne jenom při studenym startu.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
H75



Joined: 10 Sep 2012
Posts: 16777215

PostPosted: Sat Feb 16, 2013 9:31 pm    Post subject: Reply with quote

zdenal8 wrote:
Nedělá.

To si s tím byl v servisu přímo u dealera Ford? Spíš bych to viděl na software nebo na nějaký čidlo, než škrtící klapku. Kdyby to bylo klapkou, tak by asi zlobila i jindy. Ne jenom při studenym startu.


Ano, primo ve Fordu v ramci reklamace. Poprve aktualizace softwaru-nic. Podruhe vymena skrtici klapky-nic. Ted je tam vuz potreti.
_________________
Ford Fusion 1.4 r.v.2012
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Sat Feb 16, 2013 9:53 pm    Post subject: Reply with quote

No taky koukám píšeš rv 2012. Jestli to taky třeba neni tim, že jim to dlouho stálo ve skladu. Pokud se nepletu, tak se Fusion přestal vyrábět už někdy v listopadu 2011. Takže to tvoje bude rv 2012 asi těžko.
Takže tim dlouhym stánim tam mohlo odejít třeba nějaký čidlo, nebo stačí pročistit nějaký zkorodovaný konektory.
Zase na druhou stranu, auto máš v záruce, koupil si ho jako nový vůz, 3000tis nejsou žádný kdoví jaký kilometry, tak ať se v servisu staraji.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 10:42 am    Post subject: Reply with quote

H75 wrote:
zdenal8 wrote:
Nedělá.

To si s tím byl v servisu přímo u dealera Ford? Spíš bych to viděl na software nebo na nějaký čidlo, než škrtící klapku. Kdyby to bylo klapkou, tak by asi zlobila i jindy. Ne jenom při studenym startu.


Ano, primo ve Fordu v ramci reklamace. Poprve aktualizace softwaru-nic. Podruhe vymena skrtici klapky-nic. Ted je tam vuz potreti.


tlak/teplota paliva ?

inac toto sa tu uz vela krat preberalo v roznych variantoch. minimalne som tento problem videl uz niekolko krat popisany.
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
H75



Joined: 10 Sep 2012
Posts: 16777215

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 11:20 am    Post subject: Reply with quote

haplo602 wrote:
H75 wrote:
zdenal8 wrote:
Nedělá.

To si s tím byl v servisu přímo u dealera Ford? Spíš bych to viděl na software nebo na nějaký čidlo, než škrtící klapku. Kdyby to bylo klapkou, tak by asi zlobila i jindy. Ne jenom při studenym startu.


Ano, primo ve Fordu v ramci reklamace. Poprve aktualizace softwaru-nic. Podruhe vymena skrtici klapky-nic. Ted je tam vuz potreti.


tlak/teplota paliva ?

inac toto sa tu uz vela krat preberalo v roznych variantoch. minimalne som tento problem videl uz niekolko krat popisany.


To sice ano, ale nikde jsem nenalezl reseni nebo pricinu. A ptam se proto, jelikoz je auto v zaruce a odmitam uverit, ze toto je normalni chovani motoru.
_________________
Ford Fusion 1.4 r.v.2012
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 9:31 pm    Post subject: Reply with quote

Normální to neni. Jinak by si na to stěžovalo víc lidí.
Pro začátek bych asi zkusil povytahovat kontakty od čidel a prostříknout to sprejem na kontaky. To si můžeš udělat i sám, aniž by si jezdil do servisu.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
H75



Joined: 10 Sep 2012
Posts: 16777215

PostPosted: Mon Mar 11, 2013 4:58 pm    Post subject: Reply with quote

Tak přátelé, v servisu vyměněna všechna možná čidla, svíčky, lambda. První týden OK, další týden se výkyv otáček znovu začal objevovat. Napadá Vás ještě něco, čím by to mohlo být? Co takhle něco kolem vstřikování paliva? Nevím přesně, jak to na Fusionu funguje. A co třeba cívka? Mohla by to být, nebo ta by se projevila jinak?
_________________
Ford Fusion 1.4 r.v.2012
Back to top
View user's profile Send private message
fušonek



Joined: 29 Nov 2012
Posts: 4

PostPosted: Mon Mar 11, 2013 5:36 pm    Post subject: Reply with quote

Tak přesně to video poznávám jako u toho mého Fušona.Takhle divočil i muj Fušon 1,4 r.v.2011 po dvou měsících provozu Sad .Několikrát v servisu furt že neví čim to je.Pro ně nehlavnější u Forda kde tankujete jejich první otázka a hned si sami odpoví To bude benzínem Shocked .Tak tankováno na jejich pumpě a ejhle dělá to furt Rolling Eyes Tak znova v servisu samo že náhradní auto nic leda si zaplatit pujčovné.Po dvou dnech volám a odpověd Rolling Eyes zjištěno nejsou tlaky na třetím válci,takže rozborka motoru výměna součástek a od té doby klid.Takže hodně trpělivosti a štěstí
Back to top
View user's profile Send private message
H75



Joined: 10 Sep 2012
Posts: 16777215

PostPosted: Mon Mar 11, 2013 6:44 pm    Post subject: Reply with quote

fušonek wrote:
Tak přesně to video poznávám jako u toho mého Fušona.Takhle divočil i muj Fušon 1,4 r.v.2011 po dvou měsících provozu Sad .Několikrát v servisu furt že neví čim to je.Pro ně nehlavnější u Forda kde tankujete jejich první otázka a hned si sami odpoví To bude benzínem Shocked .Tak tankováno na jejich pumpě a ejhle dělá to furt Rolling Eyes Tak znova v servisu samo že náhradní auto nic leda si zaplatit pujčovné.Po dvou dnech volám a odpověd Rolling Eyes zjištěno nejsou tlaky na třetím válci,takže rozborka motoru výměna součástek a od té doby klid.Takže hodně trpělivosti a štěstí


Jojo, to "pane, to ste nabral špatnej benzín" je koukám evergreen. Tlaky ve válcích jsou údajně v pořádku... Question Takže když to shrnu....software aktuální, vyměněna škrtící klapka, čidla, svíčky, lambda a auto pořád zlobí. Zajímavé je, že ten výkyv je mnohem menší, když mrzne. A při mínus 15 zmizel úplně. Takže, nenapadá někoho, čím ještě by to mohlo být? Co třeba něco u vstřikování, nebo výše zmíněná cívka? Rolling Eyes
_________________
Ford Fusion 1.4 r.v.2012
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Mon Mar 11, 2013 8:17 pm    Post subject: Reply with quote

No cívka tam úplně není. Je tam zapalovací modul. To se většinou projeví, že ti vynechává válec při chodu motoru. I když při tom startování by taky mohlo. Ale o tom nevím. Zatím co jsem tak slyšel, tak to dělá většinou za chodu motoru. A ne jenom u Fusiona. Kamarád to řešil už na Focusu.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
marvis



Joined: 30 May 2009
Posts: 8
Location: Třinec

PostPosted: Wed Jul 31, 2013 5:13 pm    Post subject: Reply with quote

Fofíka 1,4 benzín mám už 4 roky. Popisovaný problém v trošku jiné modifikaci se mi během čtyřech let ježdění vyskytnul několikrát. Poprvé pokud si dobře pamatuju to bylo cca rok po koupi. Postupně jsem vypozoroval, že kritický rozsah teplot pro výskyt kolísání otáček u mého Fofíka je cca +6 až +13°C. Pod tuto teplotu, tj. start v zimě naprosto bezproblémový. Nad tuto teplotu v létě také. V tomto rozsahu po startu otáčky rychle vystoupají na cca 1600-1800 a pak začnou padat pod 800 a někdy ještě níž, až motor začne "kuckat" a málem chcípne. Pak zase otáčky vyskočí nahoru a následně se ustabilizují na normální hodnotě. Párkrát se mi stalo že se celý cyklus ještě zopakoval než došlo ke stabilizaci.
A teď to nejdůležitější, jak jsem problém vyřešil. Poprvé jsem zajel do servisu, vyčistili škrtící klapku - efekt žádný. Tak jsem zkusil natankovat tzv. 100 oktanový aditivovaný benzín, který by měl obsahovat i aditiva na čištění vstřiků (OMV/BENZINA). A ejhle problém odezněl. Pak jsem nějakou dobu zase tankoval "střední sračky" (neznačkové větší pumpy). Až se vyskytl problém znovu. Opět jsem tedy natankoval plnou nádrž toho nejdražšího benzínu. A opět problém téměř úplně zmizel.

Závěr: tvrzení servisu že to může dělat benzín bych nepovažoval za úplně zcestné. Osobně si myslím že půjde o souhru faktorů, kvalita benzínu (vstřikování paliva) a nastavení řídicí jednotky v režimu sytiče. Kde je ale hlavní část příčiny to nevím. Možná tím někomu pomůžu.
_________________
1,4 16V 09/2009 - SILVER MOONDUST
________________________________
Back to top
View user's profile Send private message
Tomáš



Joined: 24 Jun 2008
Posts: 46
Location: Ostrava

PostPosted: Wed Jul 31, 2013 7:24 pm    Post subject: Reply with quote

Taky se mi toto začalo projevovat po 5ti letech a 90.000km. Kromě toho jsem si už dříve všiml, že se mi zvyšuje spotřeba. Nalil jsem tedy do plné nádrže čistič vstřikovacího systému (zakoupeno v Auto Kelly). Po vyjetí nádrže se to zlepšilo(dneska už úplně v pohodě) a spotřeba o 0,6l menší.
_________________
FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k, 7/2008
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group