H75
Joined: 10 Sep 2012 Posts: 16777215
|
Posted: Wed Jul 31, 2013 7:28 pm Post subject: Kolísání otáček po startu |
|
|
marvis wrote: | Fofíka 1,4 benzín mám už 4 roky. Popisovaný problém v trošku jiné modifikaci se mi během čtyřech let ježdění vyskytnul několikrát. Poprvé pokud si dobře pamatuju to bylo cca rok po koupi. Postupně jsem vypozoroval, že kritický rozsah teplot pro výskyt kolísání otáček u mého Fofíka je cca +6 až +13°C. Pod tuto teplotu, tj. start v zimě naprosto bezproblémový. Nad tuto teplotu v létě také. V tomto rozsahu po startu otáčky rychle vystoupají na cca 1600-1800 a pak začnou padat pod 800 a někdy ještě níž, až motor začne "kuckat" a málem chcípne. Pak zase otáčky vyskočí nahoru a následně se ustabilizují na normální hodnotě. Párkrát se mi stalo že se celý cyklus ještě zopakoval než došlo ke stabilizaci.
A teď to nejdůležitější, jak jsem problém vyřešil. Poprvé jsem zajel do servisu, vyčistili škrtící klapku - efekt žádný. Tak jsem zkusil natankovat tzv. 100 oktanový aditivovaný benzín, který by měl obsahovat i aditiva na čištění vstřiků (OMV/BENZINA). A ejhle problém odezněl. Pak jsem nějakou dobu zase tankoval "střední sračky" (neznačkové větší pumpy). Až se vyskytl problém znovu. Opět jsem tedy natankoval plnou nádrž toho nejdražšího benzínu. A opět problém téměř úplně zmizel.
Závěr: tvrzení servisu že to může dělat benzín bych nepovažoval za úplně zcestné. Osobně si myslím že půjde o souhru faktorů, kvalita benzínu (vstřikování paliva) a nastavení řídicí jednotky v režimu sytiče. Kde je ale hlavní část příčiny to nevím. Možná tím někomu pomůžu. |
Děkuji Vám za zprávu. Váš popis přesně sedí i na můj Fusion. Hlavně ten rozsah teplot. Teď, když je teplo, problém neexistuje. Ale byl jsem na horách, ranní teplota kolem 10 stupňů a bylo to tu znova. 100 oktanový benzín jsem zkoušel, pomohlo to, ale po natankování 95 okt. byl problém zpět. Mám pocit, že Fusionu moc nesvědčí Fuelsave 95 od Shellu. Může to ale být subjektivní, zdá se mi, že to pak zlobí víc. Zkusil jsem teď natankovat u Čepra jejich Optimal 95 bez biosložky, tak uvidíme.
Asi s tím pojedu v září znovu na reklamaci. Nezdá se mě totiž to, že někomu to ten motor dělá a někomu ne. Možná příčina je dle mě i norma Euro 5 a přiškrcený motor. Bratranec má Fusiona z roku 2005 a divil jsem se o co je jeho motor (taky 1.4) živější. A samozřejmě, jeho náš problém netrápí. Inu, nám už ho přiškrtili. Možným vysvětlením je také to, že si toho spousta lidí ani nevšimne - kdo nastartuje a hned jede, nezaznamená ten kritický bod, který je až po cca 5 vteřinách, nebo to neřeší. U staršího auta bych to taky neřešil, ale u nového mě to štve. Třeba se i dočkáme nějaké úpravy softwaru, i když v to moc nedoufám - Fusion už je pro Ford uzavřená kapitola. Zkoušel jsem už i aditivum ProLong, co mně doporučil Fusionista trpící stejným problémem, kterému to pomohlo, ale po jedné nádrži jsem nezaznamenal změnu, tak jsem toho nechal. Možná to tam zkusím ještě nalít. Konzultoval jsem problém i v jiném servisu Ford a tam se mně dostalo sdělení, že dle jejich názoru je to opravdu benzínem. Ale kdoví.....mě se tomu pořád nějak nechce věřit. _________________ Ford Fusion 1.4 r.v.2012 |
|