View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Wed May 14, 2014 8:30 pm Post subject: |
|
|
kubo1:
Mohl, ale sakra proč, když tam mají i origo ford a za lepší cenu?
http://olejcentrum.sk/ford-formula-f-5w-30-5l _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Wed May 14, 2014 8:44 pm Post subject: |
|
|
Kubo1: Valvoline Max Life 5w-30 má Fordí WSS 913B. Ta norma je ale pro starší motory. (mám rv. 2007 a tam je předepsaný). Jistěže se do motoru dá nalít náhrada 10w40, v návodu je to uvedeně. Ale není důvod, lehkoběžné 5w30 fungují bezpečně. 913C je zpětně kompatibilní, tedy nahrazuje jak 913A tak 913B. Uvádí se, že je odolnější vůči biosračkám v benzínu. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Wed May 14, 2014 8:59 pm Post subject: |
|
|
No asi má nějakou averzi k Castrolu a Ford olej je taky od nich,já bych volil i třeba tenhle olejcentrum.sk/valvoline-durablend-fe-5w-30-1l Ta 913 C norma,která tomuhle oleji chybí nevadí,jelikož je tato norma poměrně nová a u fufíka určitě skončila evoluce motoru dříve než tato norma vznikla,tak by to neměl být problém. _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Thu May 15, 2014 5:09 am Post subject: |
|
|
SEKYC wrote: | No asi má nějakou averzi k Castrolu a Ford olej je taky od nich,já bych volil i třeba tenhle olejcentrum.sk/valvoline-durablend-fe-5w-30-1l Ta 913 C norma,která tomuhle oleji chybí nevadí,jelikož je tato norma poměrně nová a u fufíka určitě skončila evoluce motoru dříve než tato norma vznikla,tak by to neměl být problém. |
Ano, máš pravdu mám akýsi odpor voči Castrol.
Kedysi som robil v strojárskej výrobe a tam nám chodil predávať olej taký týpek a on nám rozprával, že Castrol je najhoršia firma, že oleje len prefiltruje a vracia ho späť na pulty.
Že podľa neho a jeho skúseností sú najkvalitnejšie oleje Valvoline,Mobil,Total.
Že to sú ešte poctivé kvalitné oleje a takéto niečo mi rozprával aj jeden pán čo opravuje motory.
Tak asi odtiaľ mám takú averziu na Castrol, považujem ho za nekvalitný výrobok.
Ale nikomu nevnucujem moje tvrdenie. |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Thu May 15, 2014 5:40 am Post subject: |
|
|
Ale myslim si, že výrobcovia motorov si zavolajú výrobcov olejov a kto donesie väčšiu sumu na šeku a neobmedzenú dovolenku v Dubai, tak ten bude akože odporúčaný olej pre ich motory.
Cena oleja automaticky stúpne, prelepia sa etikety na fľašiach, sudoch, urobí sa lobing, reklama, preškolia sa servisy a ľudia plaťte.
Ak dáš iný olej než je odporúčaný výrobcom "myslím len značku", automatický ti padá záruka a strašia ťa tým ako si zničíš motor.
Castrol,Formula - Ford..
Total - Peugeot,Citroen...
Shell - VW, BMW...
Každý teraz šije s niekým, aby nemusel vrážať do vývoja a tvrdej konkurencie a to zvlášť teraz cez krízu.
Veľa tých "Fritol olejov a Raciol" by padlo a ostali by len poctivé, kvalitné oleje bez zbytočných vymyslených odporúčaní a noriem.
Pre ľahšiu orientáciu by ostali len tri - minerál, polo a plno syntetický.
Lenže korupcia a lobing je silnejší ako poctivá robota.
Poctivou robotou ešte nik nezbohatol.
A ty obyčajný máš na výber z toho čo ti odporúčam a prikazujem.
Tak si vyber a plať !!!
Asi tak. |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Thu May 15, 2014 5:57 am Post subject: |
|
|
Ono to není až tak jednoznačné. Dříve (Š100) se do motorů dalo nalít lecos. Dnes, když olej je i funkční médium a v motoru je řada materiálů a mechanismů, které jsou na určitých vlastnostech oleje závislé. Motá se do toho také kvalita paliv a snaha o snížení spotřeby (ztráty třením ve válcích), katalyzátor. Takže ten olej prostě nějaké parametry splňovat musí. Někdy záměna způsobí jen drobné zvýšení spotřeby, ale myslím, že havárie motoru užitím nepředepsaného oleje je možná. A v podstatě ani není nutnost hledat něco jiného, když chci = musím doržet normu, pak v té skupině je cenová hladina velmi podobná. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Thu May 15, 2014 8:52 am Post subject: |
|
|
Fordeda wrote: | Ono to není až tak jednoznačné. Dříve (Š100) se do motorů dalo nalít lecos. Dnes, když olej je i funkční médium a v motoru je řada materiálů a mechanismů, které jsou na určitých vlastnostech oleje závislé. Motá se do toho také kvalita paliv a snaha o snížení spotřeby (ztráty třením ve válcích), katalyzátor. Takže ten olej prostě nějaké parametry splňovat musí. Někdy záměna způsobí jen drobné zvýšení spotřeby, ale myslím, že havárie motoru užitím nepředepsaného oleje je možná. A v podstatě ani není nutnost hledat něco jiného, když chci = musím doržet normu, pak v té skupině je cenová hladina velmi podobná. |
Samozrejme, súhlasím.
Dnešný motor je už iný ako pred rokom.
Ale neverím že olejári zaspali dobu, určite sa prispôsobujú požiadavkám a vylepšujú svoje produkty.
Ale prečo to detailne selektovanie a preferovanie len určitej značky.
Veď nech súťažia, kto je lepší a nám nech dajú riadnu kvalitu.
Veď aj tak to nakoniec všetko my zaplatíme. |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Thu May 15, 2014 2:09 pm Post subject: |
|
|
Dost dobře tě nechápu.Diskuze jako "blázen" a vlastně nad čím???
Pokud tam nechceš nalít, co by jsi vzhledem k mládí tvého modelu měl (2012) - jednoznačně jakýkoliv s normou WSS-M2C913C, tak proč se ptáš stále dokola???
U mne velmi rozumě "boduje" názorově Fordeda a ty se rozhodni dle svého svědomí.
Já má rok výroby 2009 a celou dobu (až asi na cca.výše uváděných necelých 200km) nic jiného než normu WSS-M2C913C můj motor neviděl a nemusím nad ničím "meditovat".
Více se nebudu k tomuto vyjadřovat. |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Fri May 16, 2014 6:50 am Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: | Dost dobře tě nechápu.Diskuze jako "blázen" a vlastně nad čím???
Pokud tam nechceš nalít, co by jsi vzhledem k mládí tvého modelu měl (2012) - jednoznačně jakýkoliv s normou WSS-M2C913C, tak proč se ptáš stále dokola???
U mne velmi rozumě "boduje" názorově Fordeda a ty se rozhodni dle svého svědomí.
Já má rok výroby 2009 a celou dobu (až asi na cca.výše uváděných necelých 200km) nic jiného než normu WSS-M2C913C můj motor neviděl a nemusím nad ničím "meditovat".
Více se nebudu k tomuto vyjadřovat. |
Ja tam nechcem naliať Castrol a Formulu.
Nemám dôveru v tieto značky.
Tie tam nenalejem, radšej tam stopím bravčovú masť.
A preto sa pýtam, či nie sú aj iné oleje ktoré vyhovujú vymyslenej norme.
HAU- Dohovoril som. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri May 16, 2014 9:22 am Post subject: |
|
|
Na tohle téma je tu myslím už jiná starší diskuse o olejich. Tady už se to od původního problému přesunulo jinam. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
kubo1
Joined: 31 Jan 2014 Posts: 14
|
Posted: Fri May 16, 2014 10:23 am Post subject: |
|
|
zdenal8 wrote: | Na tohle téma je tu myslím už jiná starší diskuse o olejich. Tady už se to od původního problému přesunulo jinam. |
Jasné, netreba to tu viac rozoberať. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
|
Back to top |
|
|
trabant
Joined: 10 Oct 2013 Posts: 7 Location: Cinoba�?a
|
Posted: Thu Oct 01, 2015 7:53 pm Post subject: otáčky lietajú |
|
|
Mal som tento istý problém. Diagnostika v poriadku, nebola chyba ani v benzíne, ani v oleji, ani vo sviečkach. Daj si dolu plastový kryt motora so vzduchovým filtrom a skontroluj si tenkú gumenú hadičku, ktorá vedie kdesi na blok motora (asi odvetranie kartra). Ja som ju mal prasknutú a po jej výmene auto šlape, ako hodinky. _________________ Trabant |
|
Back to top |
|
|
Marysa
Joined: 02 Jun 2013 Posts: 53 Location: Plzeſ
|
Posted: Sun Oct 04, 2015 9:01 pm Post subject: .... |
|
|
Jezdim na Valvoline MAX LIFE 10W-40 a motor bez problémů a ještě mě přestal oleje tolik žrát. |
|
Back to top |
|
|
eidem
Joined: 10 Jul 2013 Posts: 39 Location: Val.Mez
|
Posted: Tue Oct 13, 2015 8:47 am Post subject: |
|
|
zdravim. myslis tu hadičku co vede z krytu do motoru? moje je v poradku, jen je od oleje a v krytu do kterého je naojena je takova houbička a ta je taky cela nasaknuta olejem. muze to byt problém? _________________ Nyní: Ford Fusion blue ocean 1.4 59 kw. 2007
Předtím: Renault Mégane 1,6 66KW 1997 |
|
Back to top |
|
|
|