Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Otacky motora na volnobehu pocas jazdy

 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Marekskk



Joined: 31 Aug 2010
Posts: 386
Location: SK/CZ

PostPosted: Tue Nov 17, 2015 1:30 pm    Post subject: Otacky motora na volnobehu pocas jazdy Reply with quote

Zdravim Vas.

Chcem sa Vas opytat na otacky motora na neutralne pocas jazdy. Teda napr. idem 90km/h a vyhodim rychlost do neutralu. Kolko otacok Vam ukaze Vas Fusion? Ja mam pre info 1.4 benzin. Mne otacky ukazuju cca 1000-1100 a to teraz sa jedna o motor zohriaty. Nie studeny. Teda take otacky mam aj ked je motor studeny aj zohriaty. Teda to vplyv nema na to. Ale akonahle stojim na mieste, teda rychlost je 0km/h tak otacky su normalne ako maju byt cca 800-900. Je to normalne?

Dakujem.
_________________
Ford Fusion 1,4 16v Duratec Comfort
Ford Mondeo 2.0 TDDi
Back to top
View user's profile Send private message
SEKYC



Joined: 07 May 2011
Posts: 414
Location: Roudnice n.L

PostPosted: Tue Nov 17, 2015 5:20 pm    Post subject: Reply with quote

Já to mám taky tak,nejlépe to jde rozpoznat když dojíždím před křižovatku tak vyřadím a je tam asi 1100 no dojedu pomalu ke křižovatce a úplně zastavím jak se kola přestanou točit ihned je tam asi 850, bude tam asi nějaký čidlo na to jestli je auto v pohybu nebo stojí,je to asi proto když máš během jízdy vyřazeno a znovu zařadíš aby ten motor nedostal takovou ránu od 850 ot.
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Tue Nov 17, 2015 7:27 pm    Post subject: Reply with quote

Já zas tipuju, že je to kvůli posilovači řízení.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1590
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Fri Nov 20, 2015 3:46 pm    Post subject: Reply with quote

No řídící jednotka má čidlo na převodovce a pozná, že se auto pohybuje. Kuli posilovači to nebude. Ten potřebuješ i když auto stojí a parkuješ. Je to spíš, aby tolik nespadly otáčky při přeřazování. S tím, že někdo povalí na neutrál se moc nepočítá.
Jak vás tohle vlastně napadlo a k čemu to je dobrý za jízdy jen tak vykvaltovat?
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
SEKYC



Joined: 07 May 2011
Posts: 414
Location: Roudnice n.L

PostPosted: Fri Nov 20, 2015 10:31 pm    Post subject: Reply with quote

zdenal8 ty chceš tady rozvynout asi nějakou hádanici na téma jízda z kopečku bez kvaltu atd. Hlavně tu neříkejte že auto se zařazeným kvaltem s kopečku žere 0litrů vždy záleží na konkrétní situaci,příklad pojedu já s táhlého kopečku dolů a vyřadím, celý kopeček sjedu bez kvaltu (jo žere to 0,1litru za minutu)- pak vyjede třeba pepa na hoře nechá zařazeno a bez plynu bude sjíždět dolů a ejhle v půli kopci kouká na tachák a auto s tím kvaltem strašně zpomalilo tak co asi udělá no jasně Very Happy přidá plyn a zbytek kopce sjede pod plynem a ta diskutabilní úspora paliva je ta tam Crying or Very sad .Jinak na netu a tv byly za poslední roky asi tři testy,stejný auto a asi tři řidiči stejná trasa a každý řidič tu trasu jel bez vyřazování a pak s vyřazováním a vždy to vyznělo lépe s úsporou paliva s vyřazováním kvaltu ale samozdřejmě to nejde prokázat jelikož nemohli nasimulovat stejný provoz aut na testované trase ale snažili se to eliminovat tím že test probíhal v pozdních nočních hodinách takže byl provoz skoro nulový.
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Mon Nov 23, 2015 3:41 pm    Post subject: Reply with quote

skoda ze sa nevadite...

Twisted Evil

lebo je na to jednoduche vysvetlenie

vola sa to ze energeticka bilancia

dve auta, v jednom vyhadzujeme rychlost v druhom nie
obe prejdu z miesta A do miesta B rovnakou rychlostou
u jedneho "niekto" musel pretacat motorom pocas toho, kym u druheho siel motor na volnobeh...

kto skusil tocit motorom za remene vie ....
kolko prace na to treba
a ze sa vezme len z paliva...
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Mon Nov 23, 2015 5:19 pm    Post subject: Reply with quote

Na to, že máš v avataru P-V diagram jsi to zjednodušil až příliš. Dobře to podle mne popsal sekyc.
Ty auta nejedou rovnoměrnou rychlostí po rovině, ale zrychlují, zpomalují a jedou z kopce a do kopce. Protože nejčastěji se rychlost vyřazuje z kopce, měla by být energetická bilance auta s vyřazenou rychlostí lepší. Jenže u auta se zařazenou rychlostí, pokud se brzdí motorem, jsou odpojené vstřiky, tedy v tom okamžiku nebere nic. A do hry vstupuje to, co popsal sekyc. Takže vyhodnocení je nejednoznačné a asi i složité.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Tue Nov 24, 2015 9:27 am    Post subject: Reply with quote

aaaale fordedo, s tebou som sa uz hadal.... Twisted Evil

musis dobre citat...

pisem "rovnakou" rychlostou, o rovnomernej nepisem

predstav si ze

idu vedla seba

do kopca - nie je rozdiel, po rovine - nie je rozdiel, z kopca ked brzdia motorom - nie je rozdiel

rozdiel bude len a len tam, kde jednemu bude stacit na udrzanie rychlosti len kopec na volnobehu a druhy uz bude musiet pridavat aby udrzal rychlost so zaradenym kvaltom
a teda ide o to ci vtedy zozerie motor viac na volnobeh alebo viac na to jemne pridavanie
a tam nepusti to, ze u jedneho sa motor toci 1000 a u druheho napriklad 2000... a na vyssie otacky je treba energiu
mohli by sme este diskutovat o efektivite spalovania na volnobehu a inde...urcite je efektivnejsie v pracovnych otackach to jo... ale v zasade stratovy vykon motora stupa s otackami a so zatazenim...


Twisted Evil
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
jeff



Joined: 17 Oct 2007
Posts: 80
Location: Praha

PostPosted: Wed Nov 25, 2015 2:26 pm    Post subject: Reply with quote

K tématu: tuto otázku jsem položil servisu při první prohlídce, taky jsem si toho všiml a odpověď byla: zvýšené otáčky při jízdě na volnoběh jsou kvůli emisní hodnotě a udržení síly motoru k ovládání dalších komponent. Ono stačí při jízdě vyšlápnout spojku a pak spadnou na "správnou vizuální hodnotu" jako při stání.
_________________
Fusion 1,4i 16 V, Ambiente, Deep Navy, 9/2006
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group