View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Fri Jan 13, 2012 9:23 pm Post subject: |
|
|
Robbert wrote: | Závada se zjišťuje velmi těžko...
Ale pokud auto správně dobíjí, tedy funguje alternátor tak, jak má, tak bude problém zřejmě v nějakém zařízení, které žere proud i při vypnutém motoru...
Takže jako varinta č 1. pokud je podezření na rádio, rádio odpojit, a změřit napětí přímo na baterce při odstavení auta a třeba druhý den ráno.
Jinak samozřejmě, že pokud by byl nějaký slušný ampermetr, bylo by to nejlepší. šlo by vše proměřit ihned... |
Ved prave.
Ampermeter k baterke, na svorky akumulatora. Jeden pomocník do auta a odpajať poistky. Musí sa to najst. Najprv v nenaštarovanom aute. Si myslim, kedze sa vybija v nenaštartovanom stave. Niekde to prebíja. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
Posted: Sun Jan 15, 2012 5:50 pm Post subject: |
|
|
duves wrote: | Ved prave.
Ampermeter k baterke, na svorky akumulatora. Jeden pomocník do auta a odpajať poistky. Musí sa to najst. Najprv v nenaštarovanom aute. Si myslim, kedze sa vybija v nenaštartovanom stave. Niekde to prebíja. |
Pánové,
pokud se připojí měřící přístroj na svorky baterie, tak se měří napětí baterie ve voltech - měřák je přípojený takzvaně paraelně.
Pokud by se měl měřit proud odebíraný z baterie, musel by se odpojit kabel + pólu baterie a do okruhu vřadit takzvaně do serie buď měřící přístroj např. PU 500 přepnutý na měření stejnosměrného proudu nebo nějaký stejnosměrný ampermetr.
To jsou základy elektrotechniky. |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Jan 16, 2012 6:06 am Post subject: |
|
|
hanýsek starší wrote: | duves wrote: | Ved prave.
Ampermeter k baterke, na svorky akumulatora. Jeden pomocník do auta a odpajať poistky. Musí sa to najst. Najprv v nenaštarovanom aute. Si myslim, kedze sa vybija v nenaštartovanom stave. Niekde to prebíja. |
Pánové,
pokud se připojí měřící přístroj na svorky baterie, tak se měří napětí baterie ve voltech - měřák je přípojený takzvaně paraelně.
Pokud by se měl měřit proud odebíraný z baterie, musel by se odpojit kabel + pólu baterie a do okruhu vřadit takzvaně do serie buď měřící přístroj např. PU 500 přepnutý na měření stejnosměrného proudu nebo nějaký stejnosměrný ampermetr.
To jsou základy elektrotechniky. |
No jasne. No čo už.
Takže do okruhu! _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
revrox
Joined: 31 Jan 2012 Posts: 64
|
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Fri Feb 17, 2012 8:55 pm Post subject: |
|
|
Rozměry si přesně nepamatuju, ale neni nic jednoduššího, než otevřít kapotu a baterku si změřit. Je třeba si také u té nové ohlídat správné umístění + a -. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
revrox
Joined: 31 Jan 2012 Posts: 64
|
Posted: Fri Feb 17, 2012 9:42 pm Post subject: |
|
|
Tak mam ju zmeranú dĺžka: 195mm šírka: 170mm výška: 180mm,
ale bola tam ešte vôla, tak neviem. _________________ Ford Fusion 1.6 Duratec Comfort plus, Colorado red 2008 |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Sat Feb 18, 2012 7:41 am Post subject: |
|
|
Trochu inak. Vyber staru baterku a zmeraj rozmery uloženia a podla toho sa orientuj. Vola nevadi. Baterka je predsa zafixovana. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
revrox
Joined: 31 Jan 2012 Posts: 64
|
Posted: Sat Feb 18, 2012 8:29 am Post subject: |
|
|
Duves, presne takto som to robil. Vybral som ju a zmeral, ešte som ju napojil na nabíjačku aby sa dobila. A ta vyška je 140 bez tej vrchnej časť. _________________ Ford Fusion 1.6 Duratec Comfort plus, Colorado red 2008 |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
|
Back to top |
|
|
revrox
Joined: 31 Jan 2012 Posts: 64
|
Posted: Sat Feb 18, 2012 6:08 pm Post subject: |
|
|
dobra cena, a s tou Vartou som max spokojný na VW Pole je už 7 rokov !!! _________________ Ford Fusion 1.6 Duratec Comfort plus, Colorado red 2008 |
|
Back to top |
|
|
hanýsek starší
Joined: 29 Nov 2009 Posts: 440
|
|
Back to top |
|
|
SEKYC
Joined: 07 May 2011 Posts: 414 Location: Roudnice n.L
|
Posted: Mon Feb 20, 2012 9:04 pm Post subject: |
|
|
Takže menší než do 1.6 ,ještě že jsi to změřil aby někteří nekoupili tu větší,ta 52Ah je akorát. _________________ Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka) |
|
Back to top |
|
|
zamepe
Joined: 03 Nov 2009 Posts: 2 Location: Tábor,CZ
|
Posted: Fri Feb 24, 2012 10:16 am Post subject: |
|
|
Mám ve FF baterii 43Ah(start.proud 390A),mohu tam dát bez problému silnější,třeba jak tady píšete 52Ah-jaké jsou důvody pro? |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Fri Feb 24, 2012 10:47 am Post subject: |
|
|
kedysi davno kupil martin licenciu na motory z talianska. dal tam presne taku bateriu ako mal talian - rovnaka kapacita - Ah a rovnaky vybijaci prud - A. motory nestartovali ani trt.
pri rieseni sa zistilo - som skromny, riesil a zistil som to ja... - ze talian mal baterky podla DIN a nasi tam drbli baterky podla CSN, rozdiel si nepamatam presne, ale v principe - Ah - udavaju kolko je v baterii energie - kolko hodin dokaze dodavat nejaky smiesny prud bez poklesu napatia pod nejaku hranicu, dam bateriu s vacsimi amperhodinami - je v nej viac energie. neznamena to, ze s nou vozidlo lepsie nastartuje, len vydrzi nase pokusy dlhsie.
udaj vybijacieho prudu je pre startovatelnost zaujimavejsi. hovori o tom, aky je maximalny prud ktorym mozem vybijat baterku normou stanoveny pocet sekund a napatie pritom neklesne pod stavovenu hranicu.
na priklade DIN, CSN pre vybijaci prud 250 A (cisla si vymyslam ale ide o princip):
podla DIN mozem startovat prudom 250 A a napatie mi po deviatich sekundach neklesne pod 9 V
podla CSN mozem startovat prudom 250 A a napatie mi po siestich sekundach neklesne pod 6 V
je vidiet, ze rovnake oznacenie je na uplne odlisnych bateriach - rozdiel je v norme hodnotenia.
pri rovnakej norme - DIN - je vyssi maximalny vybijaci prud lepsi - rychlejsie sa roztoci starter a motor ma vacsiu sancu nakopnut.
ospravedlnujem sa ak som niekoho nudil... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
|