Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

zerie vam klima nejako markantne vykon?
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Vykurovanie, vetranie, klimatizacia
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ocean



Joined: 31 Mar 2008
Posts: 25
Location: BB

PostPosted: Wed Jul 09, 2008 10:03 am    Post subject: Reply with quote

Vrátil som sa pre týždňom z Talianska. Cestovanie naspäť cez dennú horúčavu s klímou, ani mi až tak nevadilo ubreranie z výkonu. Iba raz som myslel, že mám poruchu, prestala mi na dialnici do kopca v Alpách ťahať 5-ka, preradil som do 4-ky, ani tá nejak nešla, šlo to tak zo 10km. Potom ma napadlo vypnúť klímu, už to šlo lepšie, nie však celkom dobre. V duchu som rozmýšľal, kde mám číslo na Ford-servis. Až potom ma napadlo, čo som kedysi počul, že vo veľkej nadmorskej výške motory všeobecne strácajú svoj výkon.
Píšem to, aby ste sa nezľakli aj vy.
Ináč auto šlo na jednotku, pohodlie , pri priemernej rýchlosti domov 94 km/hod (a to u nás za dažďa z blavy aj 60-tka) spotreba rovných 7,0 litrov/100km, cestou tam som šiel pomalšie a menej klímy, 6,7/100.
A nakoniec - teraz ležím doma s chrípkou - bacha na tú klimatizáciu..!
_________________
F-Fusion 1,4 - 16V - 59kW - Rival X - od 03/2008
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4425

PostPosted: Sun Jun 20, 2010 6:25 pm    Post subject: Reply with quote

Vladimír Grnáč wrote:
ZDRAVIM.MAM FUSION 7500km ,1,4 59kW .TERAZ KED SOM ZACAL POUZIVAT KLIMU, ZDA SA MI , ZE PRI ZAPNUTEJ MAM VELKU STRATU NA VYKONE.AKO KEBY PRIBRZDIL.JE TO NORMALNE?MOZE TO MAT SUVISLOST S TYM,ZE MI OBCAS PRI STUDEN.STARTE PADNU OTACKY NA MINIMUM,PRIPADNE ZHASNE MOTOR.IST S TYM DO SERVISU KYM JE ZARUKA?VDAKA

_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haplo602



Joined: 16 Mar 2008
Posts: 368

PostPosted: Mon Jun 21, 2010 11:19 am    Post subject: Reply with quote

Vlado, moje auto je o dost lenivejsie na nizkych otackach pri zapnutej klime. Na akceleracii to citit. Asi jediny dovod ktory ma prinuti pri mojom sposobe jazdy podradovat pri rychlej akceleracii.

S tym studenum startom to tu uz tusim bolo niekolko krat riesene, jeden z dovodov tusim bola zla lambda sonda a podobne.
_________________
Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006
Back to top
View user's profile Send private message
palo.789



Joined: 17 Apr 2008
Posts: 56
Location: Břeclav

PostPosted: Sat Jul 03, 2010 10:29 pm    Post subject: výkon klimy Reply with quote

Jak Vám hodně nebo málo chladí v extremních dnešních teplotách klima ? Já ji mám skoro na plno (ventilátor) a v autě je tak tak trošku příjemně. Žádný chlad nepocituji když je venku nad + 32 st. a auto bylo na pravé poledně na sluníčku. Stejně mi je při jízdě horko jak na mě peče přes sklo slunko. Má to tak být a nebo by klima měla vychladit auto třeba na 20 st. bez ohledu na venkovní teplotu a polohu sluníčka ? Když zkouším výdech z klimi tak má dle předpisu cca 8 st. Skla tónované nemám.
Back to top
View user's profile Send private message
kuna



Joined: 03 Apr 2009
Posts: 109
Location: České Budějovice

PostPosted: Sat Jul 03, 2010 11:00 pm    Post subject: Reply with quote

Slunko je prostě svina a s tím těžko něco půjde udělat. V mém případě mám aspon zatmavená skla a světlý interiér, což je snad trochu výhoda. Když je pod mrakem, tak to stačí vychladit velmi dobře, ale při plném svitu už tam problém je. Sklo funguje jako lupa a celé auto jako skleník - zkus vychladit skleník. Myslím, že to chladí celkem dobře a rychle na tak slabý motor.
Já osobně potřebuji průvan kolem hlavy, nemusí to být úplně studený vzduch, ale musí to foukat. V manuálu se tuším píše, že se mají otvory ventilace nasměrovat do stropu a kolem oken, a v tom případě mám pocit jako bych ani klimu neměl.
S narvaným autem po střechu, s kolem a golfkou na zahrádce a ještě se zaplou klimou na 22 stupnů jsem jel tak maximálně stovkou a víc to už ani nešlo.
_________________
Ford Fusion (Fučík) 1,4 59kW Ebony, Red Tango, 5/09
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Mon Jul 05, 2010 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

palo.789: Tedka sme jezdili téměř celou dobu se zapnutou klimou a i když bylo venku 34, tak v autě při nastavených 20-22st. bylo příjemně a v pohodě to chladilo (i když bylo auto rozehřaté,tak to rychle ochladilo). Proti slunku máme folie,což je v těchto dnech parádní věc Cool
Jinak máme automatickou klimu... a bez ní by ta cesta v těchto tropech byla utrpením Confused
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
jiří



Joined: 04 Apr 2010
Posts: 74

PostPosted: Tue Jul 06, 2010 3:29 pm    Post subject: Reply with quote

Dneska jsem to zkusil, no na volnoběhu mi při zapnutí klimy přidalo asi 200 otáček, ale na výkonu tu nějak poznat nebylo.... Very Happy
_________________
FF Elegance 2003, 1,6-16V (74 kW), Sahara
Back to top
View user's profile Send private message
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Tue Jul 06, 2010 3:50 pm    Post subject: Reply with quote

jiří wrote:
Dneska jsem to zkusil, no na volnoběhu mi při zapnutí klimy přidalo asi 200 otáček, ale na výkonu tu nějak poznat nebylo.... Very Happy


No zkus si auto plně naložit a jet po kopcích... nebo stát v koloně-to pak pěkně ucítíš i na spotřebě Laughing
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
worazim



Joined: 23 Mar 2009
Posts: 79
Location: České Budějovice

PostPosted: Wed Jul 07, 2010 7:24 am    Post subject: Reply with quote

Jiří. Máš motor 1,6, u kterého je více koníků než u 1,4. Mám fusíka s 1,4 motorem a při zapnuté klimačce je to fakt znát. Hlavně, když vyjíždím z vedlejší silnice na hlavní, nebo chci předjíždět a nedej bůh jestli je fusík ještě trochu naložený. Naučil jsem se automaticky při těchto situacích na chvilku klimu vypínat.
_________________
FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k 05/2009 , od 04/2011 předělán na LPG
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Horal



Joined: 13 May 2008
Posts: 205
Location: V. Tatry

PostPosted: Wed Jul 07, 2010 2:42 pm    Post subject: Reply with quote

Klímu je velmi cítiť pri jazde do kopca, pri akcelerácii motora- tak ju radšej pri jazde do kopca vypínam.
_________________
Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion
Back to top
View user's profile Send private message
scorsese



Joined: 01 Jul 2007
Posts: 308
Location: Hustopeče

PostPosted: Wed Jul 07, 2010 3:14 pm    Post subject: Reply with quote

Taky obcas klimu vypinam kdyz potrebuji pouzit vsech 80 koniku (do kopce, pri predjizdeni a pri rozjezdu).
_________________
Peugeot Partner Tepee - 1,6 Vti
ex : Peugeot 308 SW - 1,6VTi
ex : Fusion 1,4 16V - modrá ocean
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nexter



Joined: 14 Jul 2008
Posts: 175
Location: Ružomberok

PostPosted: Tue Jul 13, 2010 10:50 am    Post subject: Reply with quote

ocean wrote:

Vrátil som sa pre týždňom z Talianska. Cestovanie naspäť cez dennú horúčavu s klímou, ani mi až tak nevadilo ubreranie z výkonu. Iba raz som myslel, že mám poruchu, prestala mi na dialnici do kopca v Alpách ťahať 5-ka, preradil som do 4-ky, ani tá nejak nešla, šlo to tak zo 10km. Potom ma napadlo vypnúť klímu, už to šlo lepšie, nie však celkom dobre. V duchu som rozmýšľal, kde mám číslo na Ford-servis. Až potom ma napadlo, čo som kedysi počul, že vo veľkej nadmorskej výške motory všeobecne strácajú svoj výkon.
Píšem to, aby ste sa nezľakli aj vy.


Tak presne toto iste sa stalo aj mne a myslim ze presne na tom istom useku dialnice dovolim si tvrdit, tiez som sa zlakol co sa deje ale vysvetlil som si to aj takto a prosim vsetkych co maju do toho co povedat ci moje uvazovanie je spravne.

Ten usek dialnice je mierne stupanie do kopca ale velmi velmi dlhe a tiahle, preto nalozeny fusion uz pred koncom toho stupania na 5ke nebol schopny tahat podla mna aj z dovodu ze mu riadiaca jednotka obmedzila privod paliva ak uznala ze auto by mohlo byt prehriate aj ked na teplote chladica este nebol ziadny rozdiel oproti normalnemu stavu. Samozrejme + do toho vsetky okolnosti ktore popisal ocean ako vysoka nadmorska vyska co moze suvisiet s mensim mnozstvom kysliku vo vzduchu...
_________________
KIA cee'd, X. edition, Dark Gun, 1,4i 16V 100Hp CVVT, 02/2015
FUSION Flair X, Black Panther, 1.4i 16V 80Hp Duratec, 05/2008
Back to top
View user's profile Send private message
MajoV



Joined: 09 Oct 2007
Posts: 465

PostPosted: Tue Aug 03, 2010 6:25 pm    Post subject: Reply with quote

No pokial viem v Taliansku nie je tak vysoko dialnica aby ste mohli riesit nadmorsku vysku.
Vo Francuzsku som to vytiahol s benzinom 1.4 na Mont Ventoux a mal som dokonca pocit, ze to ide lepsie. Je tam totiz viac kyslika ako dole. Takze uz len urcit tu spravnu hranicu ked to uz vplyva na motor. Ale dialnica z Talianska je urcite velmi strma takze problem bude len tam.
_________________
Ford Fusion Flair
Back to top
View user's profile Send private message
Szabados



Joined: 09 Dec 2008
Posts: 80
Location: Praha, Uhříněves

PostPosted: Wed Aug 04, 2010 8:55 am    Post subject: Reply with quote

MajoV wrote:
Vo Francuzsku som to vytiahol s benzinom 1.4 na Mont Ventoux a mal som dokonca pocit, ze to ide lepsie. Je tam totiz viac kyslika ako dole.

ve výšce 2000m víc kyslíku než "dole" ???
nejsem žádnej velkej znalec, ale stačí trochu prolézt net, aby člověk zjistil, že to je nesmysl
_________________
Ford Fusion Ebony 1,4 - Colorado Red - PP
do provozu 10/2008
7,3 l/100km

na statistiku mám DrivEx
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ivašek a spol.



Joined: 29 Mar 2008
Posts: 3292
Location: Dětmarovice, okres Karviná

PostPosted: Wed Aug 04, 2010 6:37 pm    Post subject: Reply with quote

Szabados wrote:
nejsem žádnej velkej znalec, ale stačí trochu prolézt net, aby člověk zjistil, že to je nesmysl


Ono ani ten net není třeba procházet Very Happy
_________________
Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008

http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion#
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Vykurovanie, vetranie, klimatizacia All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group