View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Fri Jan 23, 2009 10:38 am Post subject: |
|
|
zdvihne tzv vonkajsiu otackovu charakteristiku motora vyssie pomocou zvysenia davky paliva. teda - pri akychkolvek otackach budes mat vacsiu vykonovu rezervu oproti jazdnym odporom. teda - ked zoslapnes naplno, budes mat viac sily na kolesach a vacsie zrychlenie.
spotreba ak budes jazdit ako dovtedy tak sa nezmeni, ak budes dupat az na zem a vyuzivat to zvysenie sily na kolesach - spotreba stupne.
faktom je, ze tych par percent o ktorych sa tu pise bezny vodic vobec nepostrehne.
howgh _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Miky21
Joined: 23 Feb 2008 Posts: 100 Location: Děčín - Jílové,ČR
|
Posted: Fri Jan 23, 2009 1:58 pm Post subject: |
|
|
U benzinoveho motoru se to mozna nevyplati,ale na me 1,4 TDCi je narust o 24PS!!!To uz se vyplatiVzroste i tocivy moment ze 165Nm na 205Nm.To je taky dobry a spotreba se snizi o 15%.Vse pisou na tech strankach _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi Doratorq 92PS dalk.central modra Navy 02/2004 |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Fri Jan 23, 2009 5:50 pm Post subject: |
|
|
miky21 :
ok, nikto neberie narast momentu a vykonu, ved som to nad tebou pisal aj ja.
opakujem len jedno chiptuning moze menit veci ovladane elektronikou motora, a to je len davka paliva. spotrebu neznizuje, lebo nema cim. napisat sa da aj to ze svokry su mile baby. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Miky21
Joined: 23 Feb 2008 Posts: 100 Location: Děčín - Jílové,ČR
|
Posted: Fri Jan 23, 2009 7:53 pm Post subject: |
|
|
Meni se i pomer vzduch/palivo
Vice vzduchu/stejne paliva
Usporneji = vetsi vykon/stejne paliva
Takhle to asi bylo na tech strankach mysleno ... _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi Doratorq 92PS dalk.central modra Navy 02/2004 |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Jan 26, 2009 10:19 am Post subject: |
|
|
Miky21 :
cim by akoze ten chip zvysil mnozstvo vzduchu pri rovnakej davke paliva?
= nicim,
vzduch je dany otackami a polohou skrtiacej klapky, u naftaku len otackami
naopak, chip zvysi davku paliva pri rovnakom mnozstve vzduchu = prebytok paliva, vyssi vykon ale pri vyssej spotrebe
_________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Miky21
Joined: 23 Feb 2008 Posts: 100 Location: Děčín - Jílové,ČR
|
Posted: Mon Jan 26, 2009 10:40 am Post subject: |
|
|
Nevim,jen interpretuji co tam pisou a co jsem z toho pochopil ... _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi Doratorq 92PS dalk.central modra Navy 02/2004 |
|
Back to top |
|
|
Liboro
Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Mon Jan 26, 2009 2:46 pm Post subject: |
|
|
Nemusí sa jednať o chiptuning, dá sa upraviť priamo len nasávanie vzduchu.
Mali sme tak upravenú Corsu 1,4 benzín ročník 1995,v pohode.
Brácho to dal urobiť aj na našom benzínovom Fusione 1,6, kde už bolo cítiť, že auto je daleko živšie, na dialnici pri Trenčíne (známe klesanie pri Zamarovciach) išiel po rovine 205 a dole tým zjazdom 215 km/h. Samozrejme nebolo to nato aby človek závodil, ale aby mal dostatočnú výkonovú rezervu.Spotreba sa pri normálnej jazde pohybovala rovnako ako pred úpravou, motor dostal športovejší zvuk. Ako píše vls, záleží od jazdy, či vyšší výkonový potenciál využije vodič, ak áno, musí rátať aj s výššou spotrebou, ale to aj pri klasickom (neupravovanom) motore.Ten náš nebol síce na meraní výkonu, ale odhad bol z 100 koní na 125-130 koní.Bola tomu prispôsobená aj vodná pumpa(výmena tesnenia za tesnenie z Focusu ST) no to prasklo,takže sa auto výmenou za štandardné tesnenie upravilo na približne normál,ale stále je živšie ako normálna 1,6.Čiže stále jazdí živo s relatívne malou spotrebou ale už len do tachometrových 195 (skutočne to asi odpovedá tým papierovým 180).Tak ho ale naozaj nepreháname, Fusion nie je nato stavaný, bola by ho škoda ničiť.Akurát sa občas "vyšantím" na kľukatej okreske.Inak vo všeobecnosti Fusionu sadnú "staré" cesty.Čo mne vyhovuje, lebo dialnicu nemám moc v obľube.No človek si väčšinou nenavyberá:lol:Tak po dialniciach v 99% chodím na spotrebu, 100-110 km/h _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
|
Daho
Joined: 19 Mar 2008 Posts: 123 Location: Jablonec nad Nisou (CZ)
|
Posted: Sun Jun 07, 2009 8:08 pm Post subject: |
|
|
Liboro, kde jste to nechali delat a co Vam tedy s autem presne delali ? Kolik to cele stalo ? Asi o tom budu uvazovat. Mam taky Fusiona 1,6 a resim, jestli to u tohoto motoru ma smysl. Tak potrebuju co nejvice informaci . )
Diky za odpoved David _________________ Ford Fusion 1,6 16V 10/2002
Ford Ka 1,3 44Kw 02/1998 |
|
Back to top |
|
|
bias
Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Wed Sep 02, 2009 6:51 pm Post subject: EB CHIPTUNING s.r.o. na Fusion 1.4 benzín |
|
|
Tak mne odpísali toto:
Úpravou softweru riadiacej jednotky sa dá dosiahnuť optimálne navýšenie výkonu z 59kW/80PS-124Nm na 66kW/90PS-134Nm . Softwer vieme upraviť aj špecificky podľa Vašich požiadaviek. Motor samozrejme aj naďalej spĺňa všetky normy STK+EK. Spotreba by klesla do 0,4l/100km v závislosti od štýlu jazdy. Cena úpravy je 250,-E UR (7.531,- Sk) vrátane DPH so 7-dňovou skúšobnou dobou s garanciou vrátenia peňazí. Poskytovaná záruka je na vybrané motorové diely do 100000 km, na riadiacu jednotku 24 mesiacov a na softwer doživotná záruka. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
|
zdenal8
Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1590 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Wed Sep 02, 2009 7:45 pm Post subject: |
|
|
Liboro wrote: | Nemusí sa jednať o chiptuning, dá sa upraviť priamo len nasávanie vzduchu.
Ten náš nebol síce na meraní výkonu, ale odhad bol z 100 koní na 125-130 koní. |
Tak to asi ne. To bych řekl, že trochu přeháníš. By mě taky docela zajímalo, co to bylo za úpravu protože tohle je podle mě nesmysl. Z 1,6 motoru úpravou sání dostat tolik koní navíc. Jako věřim tomu, že nějaký koně navíc z toho motoru dostat jdou. Ale za cenu, která je možná vyšší než cena auta. Viděl bych to spíš na placebo efekt. _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Thu Sep 03, 2009 7:21 am Post subject: Re: EB CHIPTUNING s.r.o. na Fusion 1.4 benzín |
|
|
bias wrote: | Tak mne odpísali toto:
Úpravou softweru riadiacej jednotky sa dá dosiahnuť optimálne navýšenie výkonu z 59kW/80PS-124Nm na 66kW/90PS-134Nm . Softwer vieme upraviť aj špecificky podľa Vašich požiadaviek. Motor samozrejme aj naďalej spĺſa všetky normy STK+EK. Spotreba by klesla do 0,4l/100km v závislosti od štýlu jazdy. Cena úpravy je 250,-E UR (7.531,- Sk) vrátane DPH so 7-dſovou skúšobnou dobou s garanciou vrátenia peſazí. Poskytovaná záruka je na vybrané motorové diely do 100000 km, na riadiacu jednotku 24 mesiacov a na softwer doživotná záruka. |
Klamu, na 1.strane temy mam prispevok, co odpisali mne:
Quote: | Narast vykonu je taky maly, ze sa o ziadne motoricke komponenty nemusite
obavat. Na tomto type motora zvysime vykon len asi o 3-6k, ale dokazeme
zvysit a posunut k nizsim otackam krutiaci moment. To znamena, ze auto
bude silnejsie a dynamickejsie najma zospodu.
Cena upravy je 6.000,- Sk bez DPH
Cena merania vykonu je 1.500,- Sk bez DPH
Pre dalsie otazky ma, prosim, kontaktujte
S pozdravom / Best regards / Mit freundlichen Grüssen / Salutations
Ing. Andrej Madro
veduci prevadzky Profituning - Bratislava
madro@profituning.sk
tel: 0905 328 345
tel: 0911 328 345 |
_________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
bias
Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Thu Sep 03, 2009 8:08 pm Post subject: |
|
|
Moje otázky
Vyzerá to zaujímavo. Auto mám zatiaľ v 24 mesačnej záruke, takže ešte musím nejaký ten mesiac počkať. Ešte sa chcem spýtať:
1. Má chiptuning vplyv na vyššie opotrebovanie motora, alebo niektorých súčiastok? S autom samozrejme nemienim závodiť, jedná sa mi hlavne o zrýchlenie pri predbiehaní.
2. Uvedené hodnoty navýšenia výkonu / krútiaceho mmomentu nejak garantujete, alebo dajú sa zmerať?
3. Okrem Košíc máte pobočku niekde medzi Žilinou a Trenčínom?
Ich odpoveď
Navysenie je v ramci rezerv motora a nedochadza k nadmernemu opotrebeniu. Tento motor vieme upraviť iba v Kosiciach. Uprava je nezistitelna v servise a jedno meranie vykonu na brzde stoji 70,-EUR.
S pozdravom
EB CHIPTUNING s.r.o. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
|
Lisický Miroslav
Joined: 02 Mar 2007 Posts: 14 Location: TRNAVA
|
Posted: Fri Sep 04, 2009 5:07 pm Post subject: Chiptuning 1.4TDCi |
|
|
Ja mám 1.4 TDCi urobený chip asi jeden rok.Spotreba sa nezvýšila ani neznížila, motor sa berie rýchlejšie do otáčok z voľnobehu na 2000.Lepšie sa to rozbieha, podobne ako benzín.Chcelo by to ešte odpojiť EGR, ale nemám skúsenosti s tými tvrdými čiernymi hadičkami, ktoré idú z podtlaku na brzde
do ovládania EGR.Je to potrebné preto, že keď ide motor pár sekúnd na voľnobeh, a pridám plyn je ten EGR ventil poznať.
Miroli _________________ Miroli |
|
Back to top |
|
|
bias
Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Fri Sep 04, 2009 8:58 pm Post subject: |
|
|
No ja osobne si myslím, že 134 Nm pri nižších otáčkach ako pri 3500 pridá aute slušne na dynamike a určite by sa to malo prejaviť v kopcoch.. Moja dilema je, či takýmto zásahom do nového auta zbytočne nerozhasím motor a za ďalšie, či mi nestúpne spotreba. Zaujímalo by ma, či má niekto na tomto fóre načipovaný benzín 1.4. Ak áno sem so skúsenosťami. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Fri Sep 04, 2009 9:10 pm Post subject: |
|
|
bias wrote: | Zaujímalo by ma, či má niekto na tomto fóre načipovaný benzín 1.4. Ak áno sem so skúsenosťami. |
Picinko _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
|