View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Wed Jul 04, 2012 12:43 pm Post subject: |
|
|
nexter wrote: | Zdravím chlapi dlho som tu nič nenapísal ale teraz sa chcem podeliť o včerajšiu skúsenosť. Bol som doplniť klimatizáciu. Auto ma 4 roky od nova som nepociťoval problém to riešiť nakoľko klíma fungovala aj doteraz, chladila už síce menej ako za nova a preto som už nad tým uvažoval dlhšie že ju dám doplniť avšak nejak vždy nebol čas... veď to poznáte. Včera som si ho konečne našiel a odporúčam všetkým, ktorý to odkladajú spraviť čím skôr. V klíme som mal iba 180g plynu z 650g . Servisáci boli prekvapení že mi vôbec ešte chladila, nehovoriac o tom že plyn roznáša olej, ktorým sa maže kompresor takže, keď je málo nosného média aj mazacia schopnosť je nižšia a pokazený kompresor je nie pár 10tok € záležitosť ale rádovo niekoľko 100 až 1000€ |
a ty si ten plyn, to chladivo vážil? alebo ti to len povedali?
A prečo nechodíme s chladničkami na taky servis, a fachčia celý rok. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Wed Jul 04, 2012 5:49 pm Post subject: |
|
|
Pro Duvesa - se. Chladnička má uzavřený oběh. Tak uzavřený že všechny spoje kovových trubek jsou plynotěsně pájené. Motor je uzavřený v kontejneru společně s kompresorem a elektřina k němu vede plynotěsnou průchodkou. Kontejner je svařený. Je to taková černá banka(n s hackem) vzadu na lednici, podívej se na to. Tedy pokud není okruh porušený, chladivo může ven pouze difuzí kovem a to může trvat tak tisíc let. Jak vypadá chlazení u auta se můžeš taky přesvědčit, gumové hadice, samá spojka a šroubení, kompresor poháněný řemenicí, tedy musí být těsněná hřídel. Vše potenciální zdroje netěsnosti. A teď se zkus zamyslet a odpovědět si na svou otázku.
Ještě otázka, když ti řeknou že dolili deci brzdové kapaliny, taky to měříš? A jak? _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
revrox
Joined: 31 Jan 2012 Posts: 64
|
Posted: Wed Jul 04, 2012 8:21 pm Post subject: |
|
|
No ja som daval plniť klimu asi pred týždňom a tiež som tam nemal skoro nič ohľadom množstva chladiva to funguje tak že sa auto pripojil na taky stroj ktory to chladivo nacuca, prefiltruje a doplni do plna. Potom ti vyjde taky papierik že koľko gramov doplnil. Mne doplnili aj olej. Presne čo robili mam napisane na nalepke pod kapotou. Robil mi to kamarat takže mu verim. Inač koľko si platil? _________________ Ford Fusion 1.6 Duratec Comfort plus, Colorado red 2008 |
|
Back to top |
|
|
nexter
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 175 Location: Ružomberok
|
Posted: Thu Jul 05, 2012 7:58 am Post subject: |
|
|
to duves: Z masiny vyjde vysledna sprava - papier kde sa dozvies kolko si coho mal a kolko sa coho doplnilo plyn/olej. Po napojeni masiny na klimu sa odsaje vsetko z okruhu az do vakua, spravi sa test tesnosti a potom sa naplni znova na pozadovane hodnoty. Princip chladnicky co mas doma je trochu iny ako v aute co je logicke nakolko je to kapanek odlisne prostredie so specifickymi poziadavkami na prevedenie, alebo doma si kuris rovnakym sposobom ako v aute?
to revrox: platil som 34,90€ v pneuboxe, maju teraz akciu _________________ KIA cee'd, X. edition, Dark Gun, 1,4i 16V 100Hp CVVT, 02/2015
FUSION Flair X, Black Panther, 1.4i 16V 80Hp Duratec, 05/2008 |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Fri Jul 06, 2012 8:05 am Post subject: |
|
|
2 Nexter. Ech, já si nemůžu pomoct, ale v tomhle jsem punťa, holt strojař. Princip chladničky v autě je stejný jako chladničky v kuchyni, jsou to kompresorové chladničky. Rozdílná je konstrukce, přesněji konstrukční provedení. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze
Last edited by Fordeda on Sat Jul 07, 2012 9:44 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Tomáš
Joined: 24 Jun 2008 Posts: 46 Location: Ostrava
|
Posted: Fri Jul 06, 2012 3:22 pm Post subject: |
|
|
Taky přispěju se svou zkušeností ohledně klimatizace. Po čtyřech letech provozu přestala klima chladit, tak jsem zajel do neznačkového servisu a nechal klimu doplnit. Celou dobu jsem byl u toho,takže jsem sledoval údaje na přístroji. Blo odsáto asi 185g+olej,pak čištění,vákuum atd. Naplněno na 640g,odzkoušeno, vše O.K. Cena 900Kč+nová lékárnička jako bonus.Potud vše perfektní. Po týdnu jsem objevil pod chladičem kaluž oleje!!! Takže cesta zpět a celá procedůra znovu.Tentokrát odsáto 300g(zbytek stačil utéct). Naplnění s kontrastní látkou a hledání netěsnosti. Objevena díra v chladiči.Výměna chladiče 4.000Kč. Při dalším plnění mi těch 300g odečetli a za práci jsem už neplatil nic. Před tím jsem se ale informoval přes známého ve značkovém serv. Ford, kolik vlastně má být toho média.Ukázal mi origo tabulku,kde byly u Fusionu r.v. od 2002 dvě hodnoty 470g a 640g.Plní se to podle typu(velikosti) chladiče!!!.V úplně stejně starých autech může být rozdílný chladič.Jestli prasknul díky tomu,že tam dali to větší množství, nebo už byl vadný se asi dokázat nedá. _________________ FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k, 7/2008 |
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Sat Jul 07, 2012 9:41 pm Post subject: |
|
|
Mám tam vidět vlevo vpředu v motorovém prostoru takovovu žlutou nálepku, typ chladiva a 470 g. Když plnili, vylepili vedle nálepku s plněným množstvím a datumem. Že by přeplnění způsobilo prasknutí srážníku je spíše jen teoretická možnost. Tenze par chladiva je v podstatě stejná při jakémkoliv množství, pokud v okruhu je chladivo v kapalném stavu. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Sun Jul 08, 2012 7:17 am Post subject: |
|
|
Mno, tak ako je to s tym servisovaním? Vyhladaval som nejake skusenosti a narazil na debatu:
http://forum.autobazar.eu/mate-v-aute-klimatizaciu-t45278-30.html
citujem jeden príspevok "To este neznamena, ze ten system nemoze byt hermeticky a doplnanie chladiva je normalka. Na mojej octavii 98 sa nikdy nedoplnalo chladivo a klima ide na jednicku. " _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Sun Jul 08, 2012 7:54 am Post subject: |
|
|
To nedokazuje vůbec nic, má-li to něco dokazovat. Akorát jen to, že těsnost autoklimy je někdy lepší, někdy horší. Ovšem jen jestli chlapec nekecá, mimoto nikdo neví, kolik tam toho chladiva právě má. Internetová diskuse snese prakticky jakýkoliv blábol. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Sun Jul 08, 2012 9:00 am Post subject: |
|
|
Fordeda wrote: | To nedokazuje vůbec nic, má-li to něco dokazovat. Akorát jen to, že těsnost autoklimy je někdy lepší, někdy horší. Ovšem jen jestli chlapec nekecá, mimoto nikdo neví, kolik tam toho chladiva právě má. Internetová diskuse snese prakticky jakýkoliv blábol. |
Cely ošial oko auto klimy mi pripada ako pripravenosť PC na rok 2000. A firmičky popredavali ľudom do matičnych dosak pridavne karty za 3000 korun. No nekupte to! _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Sun Jul 08, 2012 9:17 am Post subject: |
|
|
Teď nevím, co chtěl básník říci. Jestli to, že plnění klimatizací je podvod, tak by básník měl vysvětlit, proč před naplněním klimatizace nešla a po naplnění jde. Pokud unikne chladivo, jako že občas unikne, tlakový spínač nedovolí běh naprázdno. Takže ten strojek tam je jen na ozdobu. Mimoto k úniku může dojít nejen běžnou netěsností, ale poruchou spojky trubek, proražením trubky, srážníku a podobně. To snad "ošial" není. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
duves
Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2379 Location: Bratislava
|
Posted: Sun Jul 08, 2012 9:27 am Post subject: |
|
|
Fordeda wrote: | Teď nevím, co chtěl básník říci. Jestli to, že plnění klimatizací je podvod, tak by básník měl vysvětlit, proč před naplněním klimatizace nešla a po naplnění jde. Pokud unikne chladivo, jako že občas unikne, tlakový spínač nedovolí běh naprázdno. Takže ten strojek tam je jen na ozdobu. Mimoto k úniku může dojít nejen běžnou netěsností, ale poruchou spojky trubek, proražením trubky, srážníku a podobně. To snad "ošial" není. |
No vidiš, a takto mi vysvetloval kamoš. Povedal, ak ti funguje, nič nerieš.
Akurat by bolo blbe to zažiť na letnej dovolenke. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
|
|
Back to top |
|
|
Fordeda
Joined: 03 Apr 2012 Posts: 193 Location: Vysočina
|
Posted: Sun Jul 08, 2012 10:38 am Post subject: |
|
|
Jestli to dobře chápu, "ošialem" je míněno preventivní plnění klimatizace, když tato ještě funguje. S tím by se dalo souhlasit. Když chladiva ubyde opravdu hodně, pozná se to na snížené funkci chlazení a to je znamení, že něco není v pořádku. _________________ Fusion + 1.6 schwarze Katze |
|
Back to top |
|
|
Tomáš
Joined: 24 Jun 2008 Posts: 46 Location: Ostrava
|
Posted: Mon Jul 09, 2012 7:39 am Post subject: |
|
|
Fordeda wrote: | Mám tam vidět vlevo vpředu v motorovém prostoru takovovu žlutou nálepku, typ chladiva a 470 g. Když plnili, vylepili vedle nálepku s plněným množstvím a datumem. Že by přeplnění způsobilo prasknutí srážníku je spíše jen teoretická možnost. Tenze par chladiva je v podstatě stejná při jakémkoliv množství, pokud v okruhu je chladivo v kapalném stavu. |
Bohužél mám vyměněný nárazník(ve značkovém servisu Ford) a nálepku se neobtěžovali přilepit. _________________ FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k, 7/2008 |
|
Back to top |
|
|
|