Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Údržba klimatizace
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Vykurovanie, vetranie, klimatizacia
View previous topic :: View next topic  
Author Message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2379
Location: Bratislava

PostPosted: Wed Jul 04, 2012 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

nexter wrote:
Zdravím chlapi dlho som tu nič nenapísal ale teraz sa chcem podeliť o včerajšiu skúsenosť. Bol som doplniť klimatizáciu. Auto ma 4 roky od nova som nepociťoval problém to riešiť nakoľko klíma fungovala aj doteraz, chladila už síce menej ako za nova a preto som už nad tým uvažoval dlhšie že ju dám doplniť avšak nejak vždy nebol čas... veď to poznáte. Včera som si ho konečne našiel a odporúčam všetkým, ktorý to odkladajú spraviť čím skôr. V klíme som mal iba 180g plynu z 650g Shocked . Servisáci boli prekvapení že mi vôbec ešte chladila, nehovoriac o tom že plyn roznáša olej, ktorým sa maže kompresor takže, keď je málo nosného média aj mazacia schopnosť je nižšia a pokazený kompresor je nie pár 10tok € záležitosť ale rádovo niekoľko 100 až 1000€

a ty si ten plyn, to chladivo vážil? alebo ti to len povedali?

A prečo nechodíme s chladničkami na taky servis, a fachčia celý rok.
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Wed Jul 04, 2012 5:49 pm    Post subject: Reply with quote

Pro Duvesa - se. Chladnička má uzavřený oběh. Tak uzavřený že všechny spoje kovových trubek jsou plynotěsně pájené. Motor je uzavřený v kontejneru společně s kompresorem a elektřina k němu vede plynotěsnou průchodkou. Kontejner je svařený. Je to taková černá banka(n s hackem) vzadu na lednici, podívej se na to. Tedy pokud není okruh porušený, chladivo může ven pouze difuzí kovem a to může trvat tak tisíc let. Jak vypadá chlazení u auta se můžeš taky přesvědčit, gumové hadice, samá spojka a šroubení, kompresor poháněný řemenicí, tedy musí být těsněná hřídel. Vše potenciální zdroje netěsnosti. A teď se zkus zamyslet a odpovědět si na svou otázku.
Ještě otázka, když ti řeknou že dolili deci brzdové kapaliny, taky to měříš? A jak?
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
revrox



Joined: 31 Jan 2012
Posts: 64

PostPosted: Wed Jul 04, 2012 8:21 pm    Post subject: Reply with quote

No ja som daval plniť klimu asi pred týždňom a tiež som tam nemal skoro nič Smile ohľadom množstva chladiva to funguje tak že sa auto pripojil na taky stroj ktory to chladivo nacuca, prefiltruje a doplni do plna. Potom ti vyjde taky papierik že koľko gramov doplnil. Mne doplnili aj olej. Presne čo robili mam napisane na nalepke pod kapotou. Robil mi to kamarat takže mu verim. Inač koľko si platil?
_________________
Ford Fusion 1.6 Duratec Comfort plus, Colorado red 2008
Back to top
View user's profile Send private message
nexter



Joined: 14 Jul 2008
Posts: 175
Location: Ružomberok

PostPosted: Thu Jul 05, 2012 7:58 am    Post subject: Reply with quote

to duves: Z masiny vyjde vysledna sprava - papier kde sa dozvies kolko si coho mal a kolko sa coho doplnilo plyn/olej. Po napojeni masiny na klimu sa odsaje vsetko z okruhu az do vakua, spravi sa test tesnosti a potom sa naplni znova na pozadovane hodnoty. Princip chladnicky co mas doma je trochu iny ako v aute co je logicke nakolko je to kapanek odlisne prostredie so specifickymi poziadavkami na prevedenie, alebo doma si kuris rovnakym sposobom ako v aute? Wink

to revrox: platil som 34,90€ v pneuboxe, maju teraz akciu
_________________
KIA cee'd, X. edition, Dark Gun, 1,4i 16V 100Hp CVVT, 02/2015
FUSION Flair X, Black Panther, 1.4i 16V 80Hp Duratec, 05/2008
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Fri Jul 06, 2012 8:05 am    Post subject: Reply with quote

2 Nexter. Ech, já si nemůžu pomoct, ale v tomhle jsem punťa, holt strojař. Princip chladničky v autě je stejný jako chladničky v kuchyni, jsou to kompresorové chladničky. Rozdílná je konstrukce, přesněji konstrukční provedení.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze


Last edited by Fordeda on Sat Jul 07, 2012 9:44 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Tomáš



Joined: 24 Jun 2008
Posts: 46
Location: Ostrava

PostPosted: Fri Jul 06, 2012 3:22 pm    Post subject: Reply with quote

Taky přispěju se svou zkušeností ohledně klimatizace. Po čtyřech letech provozu přestala klima chladit, tak jsem zajel do neznačkového servisu a nechal klimu doplnit. Celou dobu jsem byl u toho,takže jsem sledoval údaje na přístroji. Blo odsáto asi 185g+olej,pak čištění,vákuum atd. Naplněno na 640g,odzkoušeno, vše O.K. Cena 900Kč+nová lékárnička jako bonus.Potud vše perfektní. Po týdnu jsem objevil pod chladičem kaluž oleje!!! Takže cesta zpět a celá procedůra znovu.Tentokrát odsáto 300g(zbytek stačil utéct). Naplnění s kontrastní látkou a hledání netěsnosti. Objevena díra v chladiči.Výměna chladiče 4.000Kč. Při dalším plnění mi těch 300g odečetli a za práci jsem už neplatil nic. Před tím jsem se ale informoval přes známého ve značkovém serv. Ford, kolik vlastně má být toho média.Ukázal mi origo tabulku,kde byly u Fusionu r.v. od 2002 dvě hodnoty 470g a 640g.Plní se to podle typu(velikosti) chladiče!!!.V úplně stejně starých autech může být rozdílný chladič.Jestli prasknul díky tomu,že tam dali to větší množství, nebo už byl vadný se asi dokázat nedá.
_________________
FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k, 7/2008
Back to top
View user's profile Send private message
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Sat Jul 07, 2012 9:41 pm    Post subject: Reply with quote

Mám tam vidět vlevo vpředu v motorovém prostoru takovovu žlutou nálepku, typ chladiva a 470 g. Když plnili, vylepili vedle nálepku s plněným množstvím a datumem. Že by přeplnění způsobilo prasknutí srážníku je spíše jen teoretická možnost. Tenze par chladiva je v podstatě stejná při jakémkoliv množství, pokud v okruhu je chladivo v kapalném stavu.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2379
Location: Bratislava

PostPosted: Sun Jul 08, 2012 6:43 am    Post subject: Reply with quote

Koľko nás v aute stojí studený vzduch

http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/139-kolko-nas-v-aute-stoji-studeny-vzduch/

V tabulke je aj motor 1.4i
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2379
Location: Bratislava

PostPosted: Sun Jul 08, 2012 7:17 am    Post subject: Reply with quote

Mno, tak ako je to s tym servisovaním? Vyhladaval som nejake skusenosti a narazil na debatu:
http://forum.autobazar.eu/mate-v-aute-klimatizaciu-t45278-30.html

citujem jeden príspevok "To este neznamena, ze ten system nemoze byt hermeticky a doplnanie chladiva je normalka. Na mojej octavii 98 sa nikdy nedoplnalo chladivo a klima ide na jednicku. "
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Sun Jul 08, 2012 7:54 am    Post subject: Reply with quote

To nedokazuje vůbec nic, má-li to něco dokazovat. Akorát jen to, že těsnost autoklimy je někdy lepší, někdy horší. Ovšem jen jestli chlapec nekecá, mimoto nikdo neví, kolik tam toho chladiva právě má. Internetová diskuse snese prakticky jakýkoliv blábol.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2379
Location: Bratislava

PostPosted: Sun Jul 08, 2012 9:00 am    Post subject: Reply with quote

Fordeda wrote:
To nedokazuje vůbec nic, má-li to něco dokazovat. Akorát jen to, že těsnost autoklimy je někdy lepší, někdy horší. Ovšem jen jestli chlapec nekecá, mimoto nikdo neví, kolik tam toho chladiva právě má. Internetová diskuse snese prakticky jakýkoliv blábol.

Cely ošial oko auto klimy mi pripada ako pripravenosť PC na rok 2000. A firmičky popredavali ľudom do matičnych dosak pridavne karty za 3000 korun. No nekupte to!
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Sun Jul 08, 2012 9:17 am    Post subject: Reply with quote

Teď nevím, co chtěl básník říci. Jestli to, že plnění klimatizací je podvod, tak by básník měl vysvětlit, proč před naplněním klimatizace nešla a po naplnění jde. Pokud unikne chladivo, jako že občas unikne, tlakový spínač nedovolí běh naprázdno. Takže ten strojek tam je jen na ozdobu. Mimoto k úniku může dojít nejen běžnou netěsností, ale poruchou spojky trubek, proražením trubky, srážníku a podobně. To snad "ošial" není.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2379
Location: Bratislava

PostPosted: Sun Jul 08, 2012 9:27 am    Post subject: Reply with quote

Fordeda wrote:
Teď nevím, co chtěl básník říci. Jestli to, že plnění klimatizací je podvod, tak by básník měl vysvětlit, proč před naplněním klimatizace nešla a po naplnění jde. Pokud unikne chladivo, jako že občas unikne, tlakový spínač nedovolí běh naprázdno. Takže ten strojek tam je jen na ozdobu. Mimoto k úniku může dojít nejen běžnou netěsností, ale poruchou spojky trubek, proražením trubky, srážníku a podobně. To snad "ošial" není.

No vidiš, a takto mi vysvetloval kamoš. Povedal, ak ti funguje, nič nerieš.
Akurat by bolo blbe to zažiť na letnej dovolenke.
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fordeda



Joined: 03 Apr 2012
Posts: 193
Location: Vysočina

PostPosted: Sun Jul 08, 2012 10:38 am    Post subject: Reply with quote

Jestli to dobře chápu, "ošialem" je míněno preventivní plnění klimatizace, když tato ještě funguje. S tím by se dalo souhlasit. Když chladiva ubyde opravdu hodně, pozná se to na snížené funkci chlazení a to je znamení, že něco není v pořádku.
_________________
Fusion + 1.6 schwarze Katze
Back to top
View user's profile Send private message
Tomáš



Joined: 24 Jun 2008
Posts: 46
Location: Ostrava

PostPosted: Mon Jul 09, 2012 7:39 am    Post subject: Reply with quote

Fordeda wrote:
Mám tam vidět vlevo vpředu v motorovém prostoru takovovu žlutou nálepku, typ chladiva a 470 g. Když plnili, vylepili vedle nálepku s plněným množstvím a datumem. Že by přeplnění způsobilo prasknutí srážníku je spíše jen teoretická možnost. Tenze par chladiva je v podstatě stejná při jakémkoliv množství, pokud v okruhu je chladivo v kapalném stavu.

Bohužél mám vyměněný nárazník(ve značkovém servisu Ford) a nálepku se neobtěžovali přilepit.
_________________
FORD Fusion Ebony 1,4 16V Duratec 59kW/80k, 7/2008
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Vykurovanie, vetranie, klimatizacia All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 6 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group