View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vls

Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Sun Aug 24, 2008 5:06 pm Post subject: |
|
|
sedlaq :
ton tvojho prispevku o felde, ktora mi sluzila 7 rokov, ma prinutil vziat kalkulacku :
FF 1.4 :
124Nm/3500
195/60, R15
5-prevod 0.76
staly prevod 4.06
pohotovostna hmotnost 1156 kg
pri rychlosti 90 km/h toci koleso 776 1/min a motor 2394 1/min, teda viac nez 1000 menej, nez su otacky maximalneho momentu
SFelda 1.3 40kW MPI :
99Nm/2500
165/70, R13
5-prevod 0.756
staly prevod 3.833
pohotovostna hmotnost 936 kg
pri rychlosti 90 km/h toci koleso 851 1/min a motor 2566 1/min, skoro v otackach maximalneho momentu
keby si mal pri stalej 90 km/h svoj maximalny moment (akoze ho nemas, mozno bude mensi o 10 mozno o viac percent), mal by si silu na kolesach potrebnu na zrychlenie 1244 N, Felda 1023 N - o 18 percent menej. Si ale tazsi o 19 percent.
vysledok :
ked pojdes vedla seba so 40 kW najslabsou feldou ustalenou 90 km/h do tiahleho kopca a obaja zosliapnete pedal po zem bez preradenia, aby ste druhemu usli, budes po chvili pozerat na jeho zadne obrysovky.
A ja s mojou 1.25-kou budem mat silu na kolesach 1100 N a ani neuvidim vysledok Vasho suboja...
 _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
 |
rasto

Joined: 21 Jul 2008 Posts: 47 Location: Český Těšín
|
Posted: Sun Aug 24, 2008 7:48 pm Post subject: |
|
|
VLS,vidíš takhle technicky na tento problém nikdo nešel. Možná kdybys to takhle popsal už na začátku ,tak by se ušetřily čtyři stránky polemiky.  _________________ Ford Fusion 1,4 16V Ebony Modrá Tonic |
|
Back to top |
|
 |
sklima

Joined: 16 Jul 2007 Posts: 175 Location: UL
|
Posted: Sun Aug 24, 2008 9:55 pm Post subject: |
|
|
4 vls: většina výkonu motoru (v pásmu rozumných rychlostí) je třeba k překonání aerodynamického odporu. Otázka zní kdo je na tom lépe Felicia nebo Fusion? |
|
Back to top |
|
 |
vls

Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Mon Aug 25, 2008 8:08 am Post subject: |
|
|
sklima :
na skole nas ucili, ze odpor vzduchu sa prejavuje od cca 70 km/h, dovtedy prevladaju valive odpory kolies, nas profesor sa vzdy smial spojlerom na Aviach, ktore mali maximalku prave okolo tych 70 a teda spojler je im na dve veci.
inak felda je nizsia a uzsia ako fusion, teda celna plocha je mensia. cx bude tiez horsie u fuzna, nezda sa mi aerodynamickejsi.
vysledok - ak zaratame odpor vzduchu, bude na tom fusion este horsie.  _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
 |
sklima

Joined: 16 Jul 2007 Posts: 175 Location: UL
|
Posted: Mon Aug 25, 2008 1:13 pm Post subject: |
|
|
Máš pravdu, aerodynamickém odporu Fusiona si nedělám velké iluze. Ale o Felicii také ne. Jen připomenu, že to s tím koeficientem není tak jednoznačné. Jestli si to dobře pamatuji tak Oktávie ho má nižší než Fábie, a obě nižší než Felicie, a výrazně nižší než třeba Š120L. |
|
Back to top |
|
 |
Ivašek a spol.

Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Thu Dec 31, 2009 11:55 am Post subject: |
|
|
Ted jsem četl test Chipu od BSR ( http://www.bsrczech.cz/ ) a docela to chválili... testovali to na vznětovém Volvu S60. V nabídce mají i Fordy,ale Fusion tam není . Rozdíl od ostatních firem je v tom,že člověk dostane "kouzelnou krabičku",kterou připojí do diagnostické zásuvky vozu a auto si sám načipuje nebo vrátí výkon zpátky jak byl .
No ale ta cena - na to Volvo 23 tisíc!!!  _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
 |
vls

Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Dec 31, 2009 11:12 pm Post subject: |
|
|
vcera bol na ct2 polhodinkovy dokument o tuningu...
ked tam prehovoril akykolvek odbornik - od vyrobcu alebo od motoristickeho casopisu - nezostalo na tuneroch stebielko suche...
nechali hovorit aj tunerov, aj takych, co na to maju firmy a zivia sa tym, ale ze by ma to nejako presvedcilo, ze rypat do auta nie je blbost, to teda nie... _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
 |
Ivašek a spol.

Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Fri Jan 01, 2010 5:55 pm Post subject: |
|
|
vls wrote: | vcera bol na ct2 polhodinkovy dokument o tuningu...
... |
Viděl jsem...
No ono se to Zezulkovi (nebo jak se jmenuje) kecá, jak si stojí u Báwa, že člověk auto nedokáže vylepšit... to je jasné, že s BMW už nemá cenu nic dělat  _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
 |
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Sat Jan 02, 2010 9:22 am Post subject: |
|
|
Ivašek a spol. wrote: | vls wrote: | vcera bol na ct2 polhodinkovy dokument o tuningu...
... |
Viděl jsem...
No ono se to Zezulkovi (nebo jak se jmenuje) kecá, jak si stojí u Báwa, že člověk auto nedokáže vylepšit... to je jasné, že s BMW už nemá cenu nic dělat  |
hlavne ked BMW si tuningove packety vyraba ku roznym modelom samo ... _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
 |
duves

Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2382 Location: Bratislava
|
Posted: Tue Jan 05, 2010 10:25 am Post subject: |
|
|
Toto podla mna platí aj na Duratec motory:
Quote: | Proč neupravujete softwary motorů 1,6 l 74/75 kW MPI Octavie a 1,4 l 74 kW Fabie?
Aby výrobce motorů dosáhl v tomto případě požadovaných 74 resp. 75 kW z motoru o objemu 1,6 l s dvěma ventily na válec a točivého momentu 145 N.m v případě Octavie, nebo 74 kW z motoru o objemu 1,4 l a točivého momentu 125 N.m v případě Fabie, nemohl si dovolit žádné rezervy, což je jinak běžná marketingová praxe. Princip úpravy u atmosférického motoru spočívá ve zvětšení předstihů zážehu. Tyto motory pracují už v sérii na mezi klepání (detonační spalování), takže zvyšování předstihu by mělo za následek naopak jejich snižování, jako zpětné vazby od čidla klepání. Modifikací datových polí nelze u atmosférického motoru dosáhnout většího množství vzduchu do motoru (běžná praxe u motorů s turbodmychadlem), to lze jen mechanickou úpravou zdvihu, nebo průměru sacích ventilů. O negativech použití sportovního filtru píšeme v bodě 14 FAQ. Pokud do motoru nedostaneme větší množství vzduchu, nemá cenu přidávat ani benzin, neboť by jeho množství zpětně korigovaly jedna, nebo obě lambda sondy (podle data výroby a plnění emisních norem), setkali jsme se i s případem, kdy následkem nekvalifikované úpravy softwaru došlo k zatavení katalyzátoru.
Závěr: u této motorizace nelze prostou úpravou datových polí dosáhnout měřitelných lepších výsledků točivého momentu a tím i výkonu.
|
zdroj: http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq&lng=cze#vadna_ecu _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
 |
|
Back to top |
|
 |
dulius Site Admin

Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4430
|
Posted: Tue Sep 28, 2010 2:38 pm Post subject: |
|
|
Oukej pani, pokracujeme ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
 |
shvarc
Joined: 18 Aug 2010 Posts: 22
|
Posted: Fri Oct 08, 2010 9:28 pm Post subject: |
|
|
mno můj názor je ten, že pokud chci na silnicích závodit, tak si nekoupím auto typu Ford Fusion, už jen skrz jeho rozměry....pokud chci živější auto, nekoupím si 1.4 ale 1.6.....mám 1.6 a přijde mi to živý haba kuk....kdy chci jet "závodním stylem" tak prostě musím využít ten otáčkoměr celej....dát 22 nebo 7,5 tisíce za pohrání si s řídící jednotkou mi přijde jako pěknej nesmysl....na závěr: chceš být No.1 na silnici??? kup si pořádnou V8 s obsahem 7l a krom prázdné nádrže tě nic nedostihne _________________ __________________________________________
Fusion 1.6 16V Duratec, silver metalíza, r.v.2003, koupě 2010 |
|
Back to top |
|
 |
mmiippll

Joined: 24 Aug 2010 Posts: 74 Location: Kežmarok
|
Posted: Sat Oct 09, 2010 9:23 am Post subject: |
|
|
100% suhlas s kolegom nado mnou. Riesit chiptunning u ,prepytujem, 59 kw motoru je prinajmensom smiesne. To je moj nazor. Pokial ma niekto take hobby, ze sa rad vrta v aute a skusa kadejake finty, tak budis,nejakeho konicka ma kazdy. Ale riesit nejaku dynamicku jazdu s tymto motorom je nonsens. Treba kupit ine auto. Fusion ma velmi vela inych prednosti, motor to vsak nie je. _________________ Fiat Bravo, 1.4 t-jet, 88 Kw, 6/2014, o chvilku bude aj LPG
Ex:Ford Fusion, 1.4 Duratec 16 V, Trend X, Sea Grey, 8/2010
Ex: Hyundai Getz, 1.4 16V, 71 Kw, 6/2007, takmer ziadna vybava |
|
Back to top |
|
 |
vls

Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Sat Oct 09, 2010 5:12 pm Post subject: |
|
|
motor fusionu je jeho prednostou,
ked po nom nic moc nechces - mas vybornu spotrebu, ked chces vykon - teda radis pri 5000 1/min - mas vykon. zalezi co si predstavujes pod "dobry motor". u mna je to taky motor, co nezere, nekazi sa a ked treba, je schopny ma vytiahnut z problemov.
kedysi sme v skole ratali pre rozne druhy aut, kedy je najlepsi okamzik na preradenie z hladiska maximalneho zrychlenia. na podiv vsetkych zucastnenych je to v maximalnych otackach uz za otackami maximalneho vykonu. teda - namiesto nacipovania staci podradit.
pre dobru spotrebu pise vyrobca mojho sucasneho auta v jeho navode - na patke uz od 50 km/h. to auto tam nema vobec tah, ale v meste ide pod 4 l/100km, a to je to benzin...
celkove ma srdia vsetky autosalony, motormagaziny a casopisy, ze tlacia do divaka ci citatela ako je fajn vyssi vykon vozidla. potom sa Kokso s vyse 100 kW strojom sunie v zapche predo mnou 60 km/h bez akejkolvek sance ten svoj vykon vyuzit. a pri ustalenych 90 alebo 130 na dialnici - vsade je mu ten vykon na nic. hlavne, ze to potom viac zerie v beznej prevadzke.
rozumiem tym relaciam a casopisom - sponzoruje ich predajca a ten zarobi viac na silnejsom aute - nie je dovod aby silnejsi motor bol o 50 tisic drahsi... ale to nas priemerny fachcenko, ktory nema ani na gate, prehliadne a plesne sa po vrecku.
tak, a mozete ma ukamenovat.
 _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
 |
Gil

Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Sat Oct 09, 2010 5:46 pm Post subject: |
|
|
Blbá nálada? Jinak si ty "bludy" neumím vysvětlit
vls wrote: |
celkove ma srdia vsetky autosalony, motormagaziny a casopisy, ze tlacia do divaka ci citatela ako je fajn vyssi vykon vozidla. potom sa Kokso s vyse 100 kW strojom sunie v zapche predo mnou 60 km/h bez akejkolvek sance ten svoj vykon vyuzit. a pri ustalenych 90 alebo 130 na dialnici - vsade je mu ten vykon na nic. hlavne, ze to potom viac zerie v beznej prevadzke.
rozumiem tym relaciam a casopisom - sponzoruje ich predajca a ten zarobi viac na silnejsom aute - nie je dovod aby silnejsi motor bol o 50 tisic drahsi... ale to nas priemerny fachcenko, ktory nema ani na gate, prehliadne a plesne sa po vrecku.
tak, a mozete ma ukamenovat.
 |  _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
Back to top |
|
 |
|