View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pavlis
Joined: 29 Jan 2008 Posts: 11
|
Posted: Thu Apr 02, 2009 9:55 am Post subject: Chcípá motor / diesel 1.4 |
|
|
Prosím o radu, u naftového motoru 1,4 najednou začne svítit kontrolka s ozubeným kolem a motor po chvíli sám chcípne souběžně s rozsvícenou kontrolkou s tou turbinkou. Po znovu startování turbinka stále svítí a motor nejde nastartovat. Druhý den ráno zkusím nastartovat , kontrolky zhasnou všechny , motor naskočí a bliká ,i chvílemi přestane blikat, kontrolka s ozubeným kolem,ale motor šlape jak hodinky . Závada trvá třetí den tak nevím zda to bude pravidlo,ale po cca 3 minutách chodu motoru ozubené kolo začne blikat stále a motor po cca 1 minutě chcípne a už nejde natočit, protože svítí stále ta turbinka. Vsadim se že motor naskočí zítra ránoa vše se bude opakovat. Zkusím to vše provést znovu ještě tři noci,a pak to dám servisu abych měl co nejvíc informací. Nesetkal jste se někdo s podobnou závadou. Děkuji. |
|
Back to top |
|
 |
zdenal8

Joined: 19 Sep 2008 Posts: 1592 Location: Dobřany (Plzen)
|
Posted: Thu Apr 02, 2009 10:00 am Post subject: |
|
|
No to ozubené kolo značí závadu motoru. Může to bejt třeba i špatný palivo. No každopádně by si s tim měl vyrazit do servisu. Akorát teda nějak nechápu, co myslíš tou turbínkou. Jestli to neni značka ňJ, nebo žhavení? _________________ Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová
www.fordfans.cz |
|
Back to top |
|
 |
pirat

Joined: 26 Jul 2007 Posts: 315 Location: Košice
|
Posted: Thu Apr 02, 2009 6:26 pm Post subject: Re: Chcípá motor |
|
|
pavlis wrote: | Prosím o radu, u naftového motoru 1,4 najednou začne svítit kontrolka s ozubeným kolem a motor po chvíli sám chcípne souběžně s rozsvícenou kontrolkou s tou turbinkou. Po znovu startování turbinka stále svítí a motor nejde nastartovat. Druhý den ráno zkusím nastartovat , kontrolky zhasnou všechny , motor naskočí a bliká ,i chvílemi přestane blikat, kontrolka s ozubeným kolem,ale motor šlape jak hodinky . Závada trvá třetí den tak nevím zda to bude pravidlo,ale po cca 3 minutách chodu motoru ozubené kolo začne blikat stále a motor po cca 1 minutě chcípne a už nejde natočit, protože svítí stále ta turbinka. Vsadim se že motor naskočí zítra ránoa vše se bude opakovat. Zkusím to vše provést znovu ještě tři noci,a pak to dám servisu abych měl co nejvíc informací. Nesetkal jste se někdo s podobnou závadou. Děkuji. | Kontrolka spirala je bud na zhavenie, alebo aj ked mas upchate trysky na vstrekoch, pripadne inak znicene vstreky. Ta kontrolka koliesko ma v sebe vykricnik ? Ak blika je to porucha prevodovky (automaticka), alebo motora. _________________ 1.4 TDCi Tango-cervena metaliza |
|
Back to top |
|
 |
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Fri Apr 03, 2009 10:33 am Post subject: Re: Chcípá motor / diesel 1.4 |
|
|
pavlis wrote: | Prosím o radu, u naftového motoru 1,4 najednou začne svítit kontrolka s ozubeným kolem a motor po chvíli sám chcípne souběžně s rozsvícenou kontrolkou s tou turbinkou. Po znovu startování turbinka stále svítí a motor nejde nastartovat. Druhý den ráno zkusím nastartovat , kontrolky zhasnou všechny , motor naskočí a bliká ,i chvílemi přestane blikat, kontrolka s ozubeným kolem,ale motor šlape jak hodinky . Závada trvá třetí den tak nevím zda to bude pravidlo,ale po cca 3 minutách chodu motoru ozubené kolo začne blikat stále a motor po cca 1 minutě chcípne a už nejde natočit, protože svítí stále ta turbinka. Vsadim se že motor naskočí zítra ránoa vše se bude opakovat. Zkusím to vše provést znovu ještě tři noci,a pak to dám servisu abych měl co nejvíc informací. Nesetkal jste se někdo s podobnou závadou. Děkuji. |
no ja by som to do servisu poslal hned, za tie 3 noci mozes vyrobit len vacsiu skodu ... potom zaplatis drahsiu opravu ... _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
 |
pavlis
Joined: 29 Jan 2008 Posts: 11
|
Posted: Fri Apr 03, 2009 8:26 pm Post subject: Asi už vím |
|
|
Zkusil jsem hned tenden po první odpovědi jinou naftu ze svého kanistru a připojil za filtr a dnes odpoledne asi zřejmě po vyprázdnění toho v.tlakového vstřikování motor naskočil bez svítících kontrolek a začal šlapat, ale brzy z kanistru nafta zmizela/asi přepadem do nádrže/ a tak jsem honem připojil nádrž v autě a motor šlapal asi 5 minut. Pak jsem ho vypnul, poněvadž mám i jinou práci a pak jsem nastartoval během 2 hodin několikrát amotor naskakoval stále. Tak mi to bylo divný ,že beru naftu z nádrže a jde to. A najednou se objevila kontrolka s ozubeným kolem a šlus.Mladý asi tankovali u Lukoilu nebo někde v JZD.Takže nádrž zátku na dně nemá, pod sedačkama zátka taky není,tak auto postavím zadkem nahoru a připojím starý filtr a na druhý konec nasunu hadičku a vycucnu nádrž. A pak budu zase 3 rána vystartovávat naftu ze vstřikování a budu doufat, že to chytne a bude to tou naftou. Dík za tipy. |
|
Back to top |
|
 |
pavlis
Joined: 29 Jan 2008 Posts: 11
|
Posted: Fri Apr 03, 2009 8:30 pm Post subject: Turbinka |
|
|
Mě to připadalo jako turbinka ,nevím proč ,a on je to motůrek. |
|
Back to top |
|
 |
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Mon Apr 06, 2009 1:22 pm Post subject: Re: Asi už vím |
|
|
pavlis wrote: | Zkusil jsem hned tenden po první odpovědi jinou naftu ze svého kanistru a připojil za filtr a dnes odpoledne asi zřejmě po vyprázdnění toho v.tlakového vstřikování motor naskočil bez svítících kontrolek a začal šlapat, ale brzy z kanistru nafta zmizela/asi přepadem do nádrže/ a tak jsem honem připojil nádrž v autě a motor šlapal asi 5 minut. Pak jsem ho vypnul, poněvadž mám i jinou práci a pak jsem nastartoval během 2 hodin několikrát amotor naskakoval stále. Tak mi to bylo divný ,že beru naftu z nádrže a jde to. A najednou se objevila kontrolka s ozubeným kolem a šlus.Mladý asi tankovali u Lukoilu nebo někde v JZD.Takže nádrž zátku na dně nemá, pod sedačkama zátka taky není,tak auto postavím zadkem nahoru a připojím starý filtr a na druhý konec nasunu hadičku a vycucnu nádrž. A pak budu zase 3 rána vystartovávat naftu ze vstřikování a budu doufat, že to chytne a bude to tou naftou. Dík za tipy. |
no ja tankujem LUKoil pomerne pravidelene a ziadne problemy som zatial nemal ... necvrkol tam omylom trocha benzinu a potom sa spamatal a dotankoval diesel ?  _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
 |
pavlis
Joined: 29 Jan 2008 Posts: 11
|
Posted: Mon Apr 06, 2009 2:37 pm Post subject: |
|
|
Neřeknou pravdu. |
|
Back to top |
|
 |
pavlis
Joined: 29 Jan 2008 Posts: 11
|
Posted: Mon Apr 06, 2009 8:30 pm Post subject: |
|
|
Takže v sobotu jsem vycucal celou nádrž a nalil naftu z OMV 6 litrů-motor naskočil a šlapal v pohodě. Tak jsem si řekl mám vyhráno a je hotovo a je to tou naftou.Tak jsem si řekl že když už tak vyměním olej a vypustil jsem ho , že nechám do nedělního rána vykapat a zavolám mladejm aby přinesli olej,který jsem jim před nedávnem dal aby si ho nechali vyměnit.A ejhle, někde chlastali a celou neděli až do pondělí 11hod nebyli k zastižení i mobily měli vypnutý aby mohli chrápat. Tak jsem nad tím celou neděli a pondělí dopoledne stál a nemohl nic dělat.Pak ten olej přineslia já ho nalil a nastartoval normálně s naftou z nádrže . A už tam zase začala blikat ta blbá kontrolka s ozubeným kolem po chvíli se objevil motůrek a šlus.A nastartovat nešlo ,protože svítil motůrek. Tak po poledni zase chvíli šel a zase šlus. A večer to samý.Už jsem myslel že do toho auta kopnu a v tu chvíli jsem si vzpomněl, že jsem v mezidobí vyšrouboval zátku od nádrže a byl slyšet podtlak, tak jsem ji povolil a zase si cucla, nechal jsem ji otevřenou a startoval jsem, stále tam blikalo to ozubený kolo a na popáté kontrolka zhasla a motor šlape,pánové šlape!!!!už 20 minut!!!Tak jsem zvědav zítra ráno a když to půjde zajedu s tou zátkou do Forda aby mi ukázali jinou, jestli s tou mojí něco není, nebo není někde jinde něco na odvzdušnění nádrže?Ve MB Vitu když natankuju až po okraj tak tam něco někde vyteče pod autem.Děkuji. |
|
Back to top |
|
 |
vbalko
Joined: 03 Mar 2009 Posts: 48
|
Posted: Tue Apr 07, 2009 8:51 am Post subject: |
|
|
Hmmm - to som si vsimol aj u mna, ze ked tankujem - odsrubujem zatku a zasici podtlak. Dufam, ze nenastupia problemy so startovanim ako u teba...  _________________ Ford Fusion 1.6i 16V 100k, Flair X, Black Panther, Folie
 |
|
Back to top |
|
 |
Liboro

Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Tue Apr 07, 2009 9:25 am Post subject: |
|
|
Zasičanie je normálne a nespôsobuje žiadne problémy. Čo sa týka pavlisa, myslím, že tu nie je priestor na nejaké domáce skúšanie, osobne riešim tiež veľa vecí doma, ale s takýmto problémom by som vôbec neváhal a okamžite by auto putovalo do servisu! _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
 |
pavlis
Joined: 29 Jan 2008 Posts: 11
|
Posted: Tue Apr 07, 2009 3:52 pm Post subject: |
|
|
Dnes jsem nasadil zátku a za 3 minuty to chcíplo a nastartuju až večer.Asi tam dám zátku z véesky. |
|
Back to top |
|
 |
pavlis
Joined: 29 Jan 2008 Posts: 11
|
Posted: Wed Apr 08, 2009 8:54 am Post subject: |
|
|
Ještě se zeptám na jednu věc:Co se stane ,když ucpu potrubí s vracející se naftou do nádrže?Děkuji. Jen mi prosím nepište proč bych to dělal a že můžu poškoit motor, jen teoreticky. Uchlastá se motor?Děkuji. |
|
Back to top |
|
 |
pavlis
Joined: 29 Jan 2008 Posts: 11
|
Posted: Wed Apr 08, 2009 11:13 am Post subject: |
|
|
Ucvakl jsem dva závity z vnější pružinky ze zátky a jezdim. |
|
Back to top |
|
 |
vls

Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Wed Apr 08, 2009 11:58 am Post subject: |
|
|
pavlis :
myslim, ak upchas vratku paliva, stupne tlak paliva za cerpadlom. motor sa neprechlasta, to riadia vstekovace. nepoznam fordy, na niektorych motoroch sa sleduje tlak paliva, ale kvoli tomu, aby nebol nizky. mozno ford hlasi chybu aj ked je tlak paliva vyssi ako treba. ma to urcitu logiku. _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
 |
|