Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vymena pneu
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Podvozok, brzdy, kolesa, pneumatiky
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tlapa



Joined: 07 Jun 2011
Posts: 26

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

Prostě nemám kde. Před barákem na sídlišti to nejde a v práci to nepřipadá v úvahu. Chalupu nemám. Spíš mě ale zajímá která z těch variant je výhodnější.
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4430

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 1:25 pm    Post subject: Reply with quote

Tlapa wrote:
Prostě nemám kde. Před barákem na sídlišti to nejde a v práci to nepřipadá v úvahu. Chalupu nemám. Spíš mě ale zajímá která z těch variant je výhodnější.

vymenit kolesa predsa mozes hocikde ... zdvyka mas? mas ! ... ruky mas ? mas ... proste da si pneu do auta a pojdes HOCIKDE na nejake miesto, dke odparkujes a v pohodke kolesa vymenis ... to nemas ani ziadnych znamych, kamaratov, ku ktorym mozes ist a vymenit si to u nich ? ehm.
Inak preco nemozes vymenit pneu pred barakom na sidlisku? preco tam to nejde ?
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robbert



Joined: 19 Jun 2009
Posts: 432
Location: Brno venkov

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 1:28 pm    Post subject: Reply with quote

Já zázemí mám, ale na rozdíl od spousty jiných zastávám názor, že kola by se měla alespon 1x za rok nechat vyvážit, takže je pro mě jednodušší zajet do servisu, kde mi auto přezují i s vyvážením kol. Já mám na Fusionka jen jedny disky a přezouvám kola. Přezutí lze sehnat už kolem cca 350 Kč (kompletní) vyvážení a přezutí kol kolem 150 Kč. Takže rozdíl je cca 200-250 Kč na jednom přezutí. Nové disky stojí kolik? 1000 (nevím, tipuji) tedy 4000 tak si spočítej návratnost a nezapomen, že bys měl měnit pneu po cca 4 letech...

Asi není pro ty gumy to přezouvání z disku na disk nejlepší, ale cca 8x to snad vydrží...
_________________
Škoda Kodiaq Sportline, r.v. 2023
VW Up, r.v. 2022
F Mondeo Kombi r.v. 2015, Green Guard
F Edge TDCi, r.v. 2019
F Kuga, r.v. 2010
F Fusion 1,4
---------------------
EX:F Mondeo Kombi r.v. 2009
F Mondeo 2002,
Škoda Superb 1,9 TDi, 2003
Back to top
View user's profile Send private message
Tlapa



Joined: 07 Jun 2011
Posts: 26

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 2:19 pm    Post subject: Reply with quote

dulius wrote:
Tlapa wrote:
Prostě nemám kde. Před barákem na sídlišti to nejde a v práci to nepřipadá v úvahu. Chalupu nemám. Spíš mě ale zajímá která z těch variant je výhodnější.

vymenit kolesa predsa mozes hocikde ... zdvyka mas? mas ! ... ruky mas ? mas ... proste da si pneu do auta a pojdes HOCIKDE na nejake miesto, dke odparkujes a v pohodke kolesa vymenis ... to nemas ani ziadnych znamych, kamaratov, ku ktorym mozes ist a vymenit si to u nich ? ehm.
Inak preco nemozes vymenit pneu pred barakom na sidlisku? preco tam to nejde ?


Ptal jsem se sice na něco jiného, ale v pohodě.... Usuzuju tedy, že je výhodnější si koupit kompletni kola a jen je vyměňovat.....
Svoje možnosti znám nejlíp sám a nechce se mi rozebírat, jestli to u nás před barákem jde nebo nejde, jestli mám známé nebo nemám....
Každopádně DÍKY MOC za radu. Zkusím něco tsehnat.
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2382
Location: Bratislava

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 2:57 pm    Post subject: Reply with quote

Tlapa wrote:

Ptal jsem se sice na něco jiného, ale v pohodě.... Usuzuju tedy, že je výhodnější si koupit kompletni kola a jen je vyměňovat.....
Svoje možnosti znám nejlíp sám a nechce se mi rozebírat, jestli to u nás před barákem jde nebo nejde, jestli mám známé nebo nemám....
Každopádně DÍKY MOC za radu. Zkusím něco tsehnat.

Tak neviem na čo si sa pytal. Dulius ti dobre napisal, že na sidlisku to ide v pohode. Myslim, že stačí, že neprší. Teda aby si vystihol skor suchší den. Napr. vyhoda je v tom, že onedlho, čo sa pomaly ochladí, tak si to vymeníš včas, kedy uznas za vhodne. Ziadne stresy z poradovníku v pneuservise. A kolesa ulož do pivnici. Až prejde vymenny ošial, napr. v januar daj prevažiť letne kolesa a opačne v lete daj vyvažiť zimne kolesa.
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mmiippll



Joined: 24 Aug 2010
Posts: 74
Location: Kežmarok

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 5:40 pm    Post subject: Reply with quote

JJ, presne takto to robim ja. Vymena pneu pred bytovkou ziaden problem. Menim kedy chcem. A aspon si nacvicim vymenu kolesa pri defekte Smile
_________________
Fiat Bravo, 1.4 t-jet, 88 Kw, 6/2014, o chvilku bude aj LPG
Ex:Ford Fusion, 1.4 Duratec 16 V, Trend X, Sea Grey, 8/2010
Ex: Hyundai Getz, 1.4 16V, 71 Kw, 6/2007, takmer ziadna vybava
Back to top
View user's profile Send private message
martin.ivanov



Joined: 13 Mar 2011
Posts: 25

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 6:24 pm    Post subject: Reply with quote

Viem že sa to tu už rozoberalo, ale nie jak mi to nieje jasné. Kúpil som auto od známeho v decembri minulého roka, boli na nom elektróny ford zo zimnými gumami, v jari som kúpil nove letné pneu a na zimne som kúpil plechače. Je nutne kúpiť nove matice pre plechové disky?
_________________
Ford Fusion 1.4i Colorado Red
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 443

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 6:40 pm    Post subject: Reply with quote

Na plechové disky jsou jiné matky než litych kol.Někdo na to "kašle" a používa jeden druh, je to ale dost hazard.Objetuj těch pár korun a kup si je.
Back to top
View user's profile Send private message
zdenal8



Joined: 19 Sep 2008
Posts: 1592
Location: Dobřany (Plzen)

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 7:40 pm    Post subject: Reply with quote

Hazard to v žádném případě není, jinak by v případě auta prodávaného na hliníkách byly v základní výbavě i 4ks matic pro plecháče (rezerva). Kdo ze členů tohoto fóra zakoupil např. Fusion Ebony a dostal k němu 4 matice na plecháče?????? Je to na uvážení každého. A že na rezervě je to jako nouzovka je blbost. Pořád je to kolo na autě a to musí držet na 100%, ne jenom nouzově.
Já matice od hliníků používám na plecháče už 6 let a nikdy nebyl problém.

Z vlastní zkušenosti vím, že se ti na těch maticích od hliníků (originál s otočnou podložkou a chromovanou uzavřenou hlavou) uvolní ta hezká chromovaná hlavička a klíč na kola ti ožvejká ten šestihran pod ní. Pak budeš rád, když kolo vůbec sundáš.
Navíc mě za ty otočný podložky od těch šroubů drží poklice na plecháčích.

Takže je to na osobní volbě každého majitele.

Někde jsem tu určitě psal, že už se k tomu nebudu vyjadřovat, takže se tímto omlouvám, ale donutilo mě k tomu to šíření poplašné zprávy, že se jedná o hazard. Je to naprostý nesmysl.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Back to top
View user's profile Send private message
martin.ivanov



Joined: 13 Mar 2011
Posts: 25

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 7:48 pm    Post subject: Reply with quote

Práve som bol v garáži, pozrieť tie matice, ako som zistil sú to tie otočnou podložkou a chrómovanom uzavrenou hlavou. Takže nemám obavy, ale zložiť zdvihák s rezervou do kufra aby všetko sedelo je fakt makačka Smile

Aspoň to už mam nacvičené Smile
_________________
Ford Fusion 1.4i Colorado Red
Back to top
View user's profile Send private message
SEKYC



Joined: 07 May 2011
Posts: 414
Location: Roudnice n.L

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 7:58 pm    Post subject: Reply with quote

hanýsek starší wrote:
Na plechové disky jsou jiné matky než litych kol.Někdo na to "kašle" a používa jeden druh, je to ale dost hazard.Objetuj těch pár korun a kup si je.
Chci se zeptat proč je to hazard,minulej podzim jsem je tam dal a v pohodě,to přezouvání gum na jedněch lehkejch diskách taky nebude to pravý, ty disky budou ostrouhaný jak mrkvička,takhle na dvou sadách disků stačí po dvou sezonách vyvážit ,samozdřejmě při běžném nájezdu km cca15000.Tady u nás kompletní přezutí jednoho kola 125kč krát čtyři-takže 500 a ty nervi jestli bude v pneuservisu volno,všichni se tam nahrnou a čekačka je klidně i 14dní a nový disk se dá sehnat za 700kč,před domem na ulici na to vlítnu a za půl hodinky je to tam jo abych nezapoměl letos poprvé s tím fundamentem co jsem okopčil od ivaška ale jelikož jsem truhlář tak ze dřeva.
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 443

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 8:26 pm    Post subject: Reply with quote

zdenal8 wrote:
Hazard to v žádném případě není, jinak by v případě auta prodávaného na hliníkách byly v základní výbavě i 4ks matic pro plecháče (rezerva). Kdo ze členů tohoto fóra zakoupil např. Fusion Ebony a dostal k němu 4 matice na plecháče?????? Je to na uvážení každého. A že na rezervě je to jako nouzovka je blbost. Pořád je to kolo na autě a to musí držet na 100%, ne jenom nouzově.
Já matice od hliníků používám na plecháče už 6 let a nikdy nebyl problém.

Z vlastní zkušenosti vím, že se ti na těch maticích od hliníků (originál s otočnou podložkou a chromovanou uzavřenou hlavou) uvolní ta hezká chromovaná hlavička a klíč na kola ti ožvejká ten šestihran pod ní. Pak budeš rád, když kolo vůbec sundáš.
Navíc mě za ty otočný podložky od těch šroubů drží poklice na plecháčích.

Takže je to na osobní volbě každého majitele.

Někde jsem tu určitě psal, že už se k tomu nebudu vyjadřovat, takže se tímto omlouvám, ale donutilo mě k tomu to šíření poplašné zprávy, že se jedná o hazard. Je to naprostý nesmysl.


Musím ještě jednou reagovat:

1/ citací hazard bylo ode mne myšleno právě to, že u plecháčů nevypadají vůbec hezky na pohled chromované krytky matic +poměrně velká otočná podložka (obzvláště když jsou plecháče černé)

2/ otočná podložka u chromovaných matic (rozměrově je kužel větší než u matic pro plecháče) je na litých diskách používána z důvodu, aby se mechanicky nevymačkávala dosedací plocha pod maticí, aby nebyl disk poškozován.
Proto je předepsán i utahovací moment 90Nm.Pořidil jsem si momentový klíč, a teprve nyní jsem zjistil, jak zbytečně moc jsem přetahoval šrouby na kolech.Plecháčum s matkami k nim určeným to bylo asi jedno, ale šrouby na tah a krut asi dost trpěly.
Na litých diskách díky otočným podložkám se i po předešlých přetahováních nic nevymačkalo.
Viděl jsem ale i matky na lité disky, kdy ta podložka nebyla otočná a na diskách bylo znát v protoru dosedání podložky matice "pěkné"vymačkání.

3/ V roce 2009 jsem k FoFíkovi při objednání u Ford Charouz v HK dostal v ramci akce sadu zimních kol nazutou na černých plecháčích + 16ks originál matic k plecháčům.Takže moje jediná "starost" byla přebarvit disky na stříbrno hliníkovou barvou.Teprve později jsem v Lidlu koupil 15" poklice.
To na vysvětlenou pro zdenal8, nějak mne totiž v poslední době opustila
spisovatelská tvorba.
Back to top
View user's profile Send private message
hanýsek starší



Joined: 29 Nov 2009
Posts: 443

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 8:36 pm    Post subject: Reply with quote

To SEKYC:

Ještě dotaz ke zvedání?Proč kopíruješ Ivaška s jeho dřevem?Při stranovém zvedání se i přez něj poškozoval plast.nátěr hrany prahů.
Používám zvedák na kolečkách 2t jako Ivašek, zvedám ale celý předek a potom zadek naráz, jak je popsáno a vyobrazeno v knize "Jak na to".
Je to i rychlejší,dvě kola naráz při jednom zvednutí a šetrnější k nátěru prahů.
Back to top
View user's profile Send private message
SEKYC



Joined: 07 May 2011
Posts: 414
Location: Roudnice n.L

PostPosted: Mon Oct 03, 2011 9:23 pm    Post subject: Reply with quote

hanýsek starší wrote:
To SEKYC:

Ještě dotaz ke zvedání?Proč kopíruješ Ivaška s jeho dřevem?Při stranovém zvedání se i přez něj poškozoval plast.nátěr hrany prahů.
Používám zvedák na kolečkách 2t jako Ivašek, zvedám ale celý předek a potom zadek naráz, jak je popsáno a vyobrazeno v knize "Jak na to".
Je to i rychlejší,dvě kola naráz při jednom zvednutí a šetrnější k nátěru prahů.
Ten zvedák mám taky ale za co ho dáš na předku no za motor asi těžko to by se ničily motorový silenbloky a to plastový přední čelo mou důvěru nemá a tu knížku dostanu až na vánoce Laughing Laughing PS:ty špalky jsem si vymazlil na předku je jinej a na zadku taky jinej-přesně jsem zkopíroval prahy a hloubku té drážky takže tedˇ to sedí jak pr del na hrnci Razz Razz
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Back to top
View user's profile Send private message
Horal



Joined: 13 May 2008
Posts: 205
Location: V. Tatry

PostPosted: Tue Oct 04, 2011 7:09 am    Post subject: Reply with quote

Aj ja som dvíhal najskôr predok a potom zadok hydraulickým dvihákom, no velmi sa mi to nepáčilo- 1. pchať sa kdesi pod auto, líhať si na zem a blbo sa to dvíhalo, nebolo to čím podložiť- vpredu šrúby a vzadu som medzi hever nemal čo dať(doska praskala). Spalky založím, dám hever a dvíham celú stranu- bez problémov.
_________________
Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Podvozok, brzdy, kolesa, pneumatiky All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Next
Page 13 of 18

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group