View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mahler

Joined: 22 Jan 2008 Posts: 4 Location: Mladá Boleslav
|
Posted: Sun Mar 02, 2008 12:37 pm Post subject: |
|
|
Maki wrote: | Petr wrote: | ahoj tak jsem si po půl roce udělal pár fotek a ta rez mě trochu zarazila co vy na to? |
No super,
jak to bude vyzerat po par rokoch?
maki | Všiml jsem si toho hned první dny po převzetí vozu .Takových rezavých částí tam je více i u předních kol atd.(debata tady o tom už taky proběhla)Jedná se zřejmě o litinu ,která zrezne na povrchu a dál se rez nešíří takže na závadu by to být nemělo(výrobní uspory).Jen to u nového auta moc dobře nevypadá.Všiml jsem si toho i u nových aut na prodejně ,které ještě ani pořádně nepřišly do kontaktu s vodou.Takže hold se s tím smířit  |
|
Back to top |
|
 |
bias

Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Sun Jun 29, 2008 7:04 am Post subject: Motor Duratec 1.4 benzín |
|
|
Máme najazdených 9 800 km. Motor Duratec zanecháva vo mne rozporuplné pocity. Včera som bol na zraze v Starom Hrozenkove a v tiahlych stupákoch na 5-ťke strácal otáčky. Nebolo to nič hrozné, ale predo mnou šiel kamión - cisterna a ten do toho kopčiska priam vyletel a ja som mu skoro nestíhal. Pripomínalo mi to moju starú Fábiu 1.4 44kW. S FF jazdí hlavne manželka, ja jazdím s iným autom, tiež 1.4 obsah (OPEL Astra) a ten úbytok otáčok som riadne cítil. Musím povedať, že Astra na tomto úseku na 5-ťke dokáže zrýchľovať a nie strácať otáčky.
Na druhej strane záťah 1-3 stupňa je slušný a po rovine aj 4-5. To ide auto za plynom. Kopce to je iná káva. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
 |
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 466
|
Posted: Sun Jun 29, 2008 10:57 am Post subject: Re: Motor Duratec 1.4 benzín |
|
|
bias wrote: | Máme najazdených 9 800 km. Motor Duratec zanecháva vo mne rozporuplné pocity. Včera som bol na zraze v Starom Hrozenkove a v tiahlych stupákoch na 5-ťke strácal otáčky. Nebolo to nič hrozné, ale predo mnou šiel kamión - cisterna a ten do toho kopčiska priam vyletel a ja som mu skoro nestíhal. Pripomínalo mi to moju starú Fábiu 1.4 44kW. S FF jazdí hlavne manželka, ja jazdím s iným autom, tiež 1.4 obsah (OPEL Astra) a ten úbytok otáčok som riadne cítil. Musím povedať, že Astra na tomto úseku na 5-ťke dokáže zrýchľovať a nie strácať otáčky.
Na druhej strane záťah 1-3 stupňa je slušný a po rovine aj 4-5. To ide auto za plynom. Kopce to je iná káva. |
Mal si klimu na Astre? Mal si ju zapnutu na Fusione? Na patke to straca do kopca s klimou to je fakt. Ale bez klimy sa myslim celkom da. Zalezi od kopca. V tvojom pripade ked porovnavas rovnake useky na inych autach by to mohla byt asi ta klima. Co ty na to? _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
 |
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Fri Jul 18, 2008 6:35 pm Post subject: Re: Motor Duratec 1.4 benzín |
|
|
Když to do kopce na pětku nejede, tak tam dejte čtverku. Od toho má převodovka 5 rychlostních stupňů. Dusit 1.4i v nízkých otáčkách (tipuju tak 2200ot/min) na pětku do kopce a divit se, že to nejede ... _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
 |
bias

Joined: 28 Sep 2007 Posts: 85 Location: Slovensko
|
Posted: Sat Jul 26, 2008 1:15 am Post subject: Re: Motor Duratec 1.4 benzín |
|
|
MajoV wrote: | V tvojom pripade ked porovnavas rovnake useky na inych autach by to mohla byt asi ta klima. Co ty na to? |
Klímu som nemal zapnutú ani na jednom. Motor 1.4 v novej Astre H má 66 kW a krúťak 125 Nm/4000 rpm. Ja používam denne Opel a manželka Ford. Musím skonštatovať, že motor ECOTEC sa nemcom podaril a jednoznačne je úspornejší a výkonnejší ako 1.4 Duratec od Fordu.
Čo sa týka podraďovania do kopcov - áno na to je tam prevodovka, ale nasralo ma to, že do toho kopca mi zdrhol kamión s cisternou!!
Ešte ma napadá jedna možnosť - keďže pr***žne jazdím s iným autom, možno som správne neodhadol otáčky. Totiž po presadnutí do FF mám niekedy pocit, že nemôžem nájsť správne otáčky. _________________ Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá. |
|
Back to top |
|
 |
Roman70
Joined: 27 Aug 2008 Posts: 4 Location: Oslavice 112, Velké Meziříčí
|
Posted: Thu Sep 11, 2008 8:18 am Post subject: Re: motor 1.4 16V - Duratec |
|
|
scorsese wrote: | Kluci, tak by me zajimaly dve veci u motoru 1.4 16V - Duratec (benzin).
1.Nevite nekdo jestli ma tento motor omezovac a prip. pri kolika ot/min zasahuje.
2. Nevite, jestli soucasny motor 1.4 16V (58 kW) u Fusionu vychazi z motoru 1.4 (55 kW), ktery se daval uz drive do Escortu. Neco jako motor 1.3/1.4 u Skodovky (Favorit-Felicia-Fabia). Ja bych tipoval, ze je to ten drivejsi motor postupne upravovany.
P.S. Uz by si to zaslouzilo neco novyho  |
Měl bych taky jeden dotaz na tenhleten motor, protože jsem čerstvý majetel FF s e stejnou motorizací. Mám najeto cca 1500km a dotaz je následující. Když bylo auto úplně nové, líbilo se mi že při dosažení otáček 3000-3500 mělo auto tendeci živě akcelerovat při stále stejném sešlápnutí plynového pedálu. Přičítal jsem to tomu, že při těchto otáčkách dosahuje motor max. kroutícího momentu. Po najetí mých zmiňovaných 1500km se ale tato schopnost zrychlovat postupně vytrácí. Může to být tím, že se motor chybně zajíždí nebo je to běžný jev?
Díky za každý příspěvek. |
|
Back to top |
|
 |
sedlaq

Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Thu Sep 11, 2008 5:46 pm Post subject: |
|
|
Roman70 Akcelerace by se určitě neměla snižovat. Spíš to bude tím, že si tvé tělo na to zvyklo a přestáváš to vnímat. Neměl jsi před tím nějaké slabší auto? Když si sedneš k někomu do silného auta, taky se ti bude zdát, jak tě to tlačí do sedadla, ale tomu řidiči už to připadne normální a nevnímá to. Taky je obrovský rozdíl mezi akcelerací s klimou a bez klimy. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
 |
Roman70
Joined: 27 Aug 2008 Posts: 4 Location: Oslavice 112, Velké Meziříčí
|
Posted: Mon Sep 15, 2008 9:54 am Post subject: Akcelerace |
|
|
Asi to tak bude. Ve stejném duchu hovořili i ostatní, se kterými jsem o tom mluvil. V servisu mi nabízeli proměření na diagnostice, ale není to nic markatního, za co bych musel platit, takže to zatím zas tak moc neřeším. Jinak předtím jsem "sedlal" Favorita, takže to se srovnávat nedá!
Díky za reakci. |
|
Back to top |
|
 |
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Sun Nov 16, 2008 11:07 pm Post subject: |
|
|
Nikde jsem to nenašel, tak dávám dotaz do této části.... Jaká je podle vás optimální pásma rychlostí pro jednotlivé stupně u motoru duratec 1.4.. jinými slovy v jakých rychl. stupních se dá jet např. v obci 50 km/h rovinka - ještě trojka či už čtyřka... a ostatní stupně.. snad je to jasné.. díky _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
Back to top |
|
 |
duves

Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2382 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Nov 17, 2008 7:44 am Post subject: |
|
|
To sa neda zovšeobecnovat. Si všimni, že kopec na 3.ke pri 50 km rychlosti je tak akurat. No na rovine može mať aj 4.-ku. Je to cca 1800 otačok a v kopci to straca dych. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
 |
|
Back to top |
|
 |
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Mon Nov 17, 2008 12:14 pm Post subject: |
|
|
duves wrote: | To sa neda zovšeobecnovat. Si všimni, že kopec na 3.ke pri 50 km rychlosti je tak akurat. No na rovine može mať aj 4.-ku. Je to cca 1800 otačok a v kopci to straca dych. |
no není to trochu málo 1800 otáček , i když je to na rovince? mě se zdá 1800 na čtyřku jaksi málo (sice tak taky občas jezdím), známý mi říkal, že se motor ničí - něco se ...pálí?. Nechtěl bych to zničit už teď, když to má jen 1400 najeto.. _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
Back to top |
|
 |
Ivašek a spol.

Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Mon Nov 17, 2008 12:42 pm Post subject: |
|
|
Záleží podle situace...v obci většinou jezdíme na trojku (50-60km/h)...nebo pak na 4. A mimo obec kolem 90 km/h řadit na pětku . _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
 |
Liboro

Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Mon Nov 17, 2008 1:22 pm Post subject: |
|
|
Ja mám síce 1,6,ale aj na iných,aj slabších autách (podľa situácie) jazdím po "rovine" a keď nepotrebujem akcelerovať od 55-60 km/h na pätke. Samozrejme motor netreba trápiť,takže podľa situácie  _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
 |
duves

Joined: 05 Feb 2008 Posts: 2382 Location: Bratislava
|
Posted: Mon Nov 17, 2008 9:19 pm Post subject: |
|
|
Hm...no to je uz asi extrem. Co si pametam, tak na kondičkach mi instruktor vravel, že treba radit na 4.-ku pri 50-ke (fabia). Mne osobne sa vidi 5.-ka pouzitelna tak pri 80-90-ke. _________________ FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
 |
|
Back to top |
|
 |
Liboro

Joined: 16 Sep 2008 Posts: 893 Location: Žilina a okolie
|
Posted: Mon Nov 17, 2008 9:27 pm Post subject: |
|
|
No ak jazdíte 80-90 ešte na 4-ku tak potom niet divu, že Vám to žerie tak ako píšete....základom ekonomickej jazdy je po rovine držať motor v čo najnižších možných otáčkach, t.j okolo 1800-2000 a iba ked sa akceleruje/ide do kopca tak podradiť.Motor tým netrpí a navyše menej žerie samozrejme všetko záleží od okolností, takže s rozvahou a predvídavosťou treba jazdiť. _________________ EX:Fusion 1,4 TDCI Comfort Family,Deep blue metalíza,r.v.12/2004,Fusion 1,6 16V GHIA,blue jeans met.,r.v.5/2005,
Now:BMW X3 20xD,r.v.2010,červená met.,VW Polo 1,2TSI,7st.DSG,r.v.2011,červená žiarivá |
|
Back to top |
|
 |
|