Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Chiptuning
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
storcll



Joined: 30 Apr 2008
Posts: 3
Location: Kadaſ

PostPosted: Sat Jun 28, 2008 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

ještě jsem našel tuhle firmu...

http://www.bitpower.cz/index.php?module=tabulky&kategorie=Ford
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DR



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 412

PostPosted: Fri Jul 18, 2008 6:21 pm    Post subject: Re: Chiptuning. Reply with quote

TBP wrote:
chlapci DR a jirkah...pisete blbosti...asi nemate s tym skusenost...je to super vec, uz pri beznej premavke v meste, je rozdiel markantny a o jazde a predbiehani mimo mesta ani nehovorim...


DR wrote:
Maki: když už chceš vyhazovat peníze oknem, nebylo by lepší si za ně trochu užít?

Když se podíváš, co má Maki za motor, zjistíš, že atmosfericý benzín. Zkus místo silných slov občaš nejdřív použít oči a mozek. A pak nám můžeš napsat své zkušenosti s přečipováním benzínové 1,4 ve fusionu Wink.
_________________
administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Maki



Joined: 09 Jul 2007
Posts: 124
Location: Kosice - Zelezniky

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 1:34 pm    Post subject: Re: Chiptuning. Reply with quote

DR wrote:
TBP wrote:
chlapci DR a jirkah...pisete blbosti...asi nemate s tym skusenost...je to super vec, uz pri beznej premavke v meste, je rozdiel markantny a o jazde a predbiehani mimo mesta ani nehovorim...


DR wrote:
Maki: když už chceš vyhazovat peníze oknem, nebylo by lepší si za ně trochu užít?

Když se podíváš, co má Maki za motor, zjistíš, že atmosfericý benzín. Zkus místo silných slov občaš nejdřív použít oči a mozek. A pak nám můžeš napsat své zkušenosti s přečipováním benzínové 1,4 ve fusionu Wink.


DR,
ten moj motor nestoji za vela, preto sa ho snazim ozivit.

Celkom ma zaujal odkaz, ktory poskytol storcll. Podla tychto udajov sa chiptuningom da motor naozaj prebrat k zivotu:

1,4 16V normalne 58/80/124 po chipovani 68/93/145 (kw/ps/Nm)

Asi do toho pojdem, nemozem zniest, ze horko-tazko obehujem Feliciu ci fabiu 1.2.

Maki
_________________
Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal
Back to top
View user's profile Send private message
MyTB



Joined: 23 Mar 2008
Posts: 452
Location: Karwina City

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 3:20 pm    Post subject: Reply with quote

Mam nachipovanou Felicii 1.3MPI 50kW na 61.5kW.
A muzu rict, ten rozdil poznat jde!
_________________
Ford Fusion 1.4 59kW Ebony (2008-2010)
Ford C-Max 1.6 74kW Gen-X (2010-2015)
Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 74kW (2015)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bias



Joined: 28 Sep 2007
Posts: 85
Location: Slovensko

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 8:18 pm    Post subject: Re: Chiptuning. Reply with quote

Maki wrote:

1,4 16V normalne 58/80/124 po chipovani 68/93/145 (kw/ps/Nm)
Maki


Ja možno do toho pôjdem tiež, ale až po skončení záruky a rád by som si prečítal recenzie od ľudí čo to už s Fusionom urobili. Spotreba, vplyv na opotrebovanie motora, skúsenosti.

Takže ak máte niekto prečipovaný motor sem so skúsenosťami. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
_________________
Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá.
Back to top
View user's profile Send private message
MajoV



Joined: 09 Oct 2007
Posts: 466

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 9:05 pm    Post subject: Re: Chiptuning. Reply with quote

Maki wrote:

Asi do toho pojdem, nemozem zniest, ze horko-tazko obehujem Feliciu ci fabiu 1.2.
Maki

ALe to nebude vykonom ani motorom. Aspon mne sa to nezda. Ja co chcem to obehnem. Nemyslim si, ze je to nejaky problem. Netaha to ale ako 1.6tka pripadne diesel. To si treba uvedomit a to prechipovanie neviem ci na toto prave pomoze. Tento motor treba vytocit do vyssich otacok aby potiahol. Nad 3tisic to zacina zaberat ako raketa takze pri 70tke musis dat 3jku aby si obehol rychlo. Nebude v tomto problem???
_________________
Ford Fusion Flair
Back to top
View user's profile Send private message
bias



Joined: 28 Sep 2007
Posts: 85
Location: Slovensko

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 10:30 pm    Post subject: Re: Chiptuning. Reply with quote

MajoV wrote:
Nad 3tisic to zacina zaberat ako raketa takze pri 70tke musis dat 3jku aby si obehol rychlo. Nebude v tomto problem???


Ano na trojke obieham aj ja a v pohode to potiahnem aj na 110 km/h - nema problema. Ale, že by to bol nejaký zázrak - tých zopár Nm a kW by určite pomohlo.
_________________
Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá.
Back to top
View user's profile Send private message
Maki



Joined: 09 Jul 2007
Posts: 124
Location: Kosice - Zelezniky

PostPosted: Thu Aug 07, 2008 9:40 am    Post subject: Re: Chiptuning. Reply with quote

bias wrote:
MajoV wrote:
Nad 3tisic to zacina zaberat ako raketa takze pri 70tke musis dat 3jku aby si obehol rychlo. Nebude v tomto problem???


Ano na trojke obieham aj ja a v pohode to potiahnem aj na 110 km/h - nema problema. Ale, že by to bol nejaký zázrak - tých zopár Nm a kW by určite pomohlo.


Presne tak, to by pomohlo.
Skor mi chlapi ide o normalnu jazdu bez podradenia do trojky - spotreba.
Hlavne si zoberte tahave kopce, v 5tke okolo stovky vas pomaly ale isto obehuje felicia a tiez ma zaradenu 5tku. - Toto ma serie.
Mozno je to v prevodovke, nieje dobre stavana pre tento motor.

zazraky necakam.
maki
_________________
Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal
Back to top
View user's profile Send private message
Horal



Joined: 13 May 2008
Posts: 205
Location: V. Tatry

PostPosted: Thu Aug 07, 2008 8:35 pm    Post subject: Reply with quote

Aj mne sa to pozdava. Kdesi vpredu sa tu piše o 22. tisic no na stranke v predu je myslim suma 7.500 čo nie je až tak vela a mohlo by to autu pomoct. Ešte mam otazku- tu su uvedene same česke firmy- nie je take niečo aj na Slovensku?
_________________
Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 05/2008
http://picasaweb.google.sk/scootiphoto/FordFusion


Last edited by Horal on Fri Aug 08, 2008 11:20 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
DR



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 412

PostPosted: Thu Aug 07, 2008 8:40 pm    Post subject: Re: Chiptuning. Reply with quote

Maki wrote:
Skor mi chlapi ide o normalnu jazdu bez podradenia do trojky - spotreba. Hlavne si zoberte tahave kopce, v 5tke okolo stovky vas pomaly ale isto obehuje felicia a tiez ma zaradenu 5tku. - Toto ma serie. Mozno je to v prevodovke, nieje dobre stavana pre tento motor...

To máš těžký, felda váží cca 950 kg a má 50kW motor a z 0-100km/h za 13,5s, ty máš aspoň o 230 kg víc, 58kW a 0-100km/h za 14s. Takže se nediv, že na tu feldu nemáš, protože na ni ani mít nemůžeš, do kopce obzvlášť. Převodovky ve felicii jsou hodně krátké, což tomu autu dává překvapivou dynamiku, ale zase na dálnici na 5ku už ve feldě motor točíš zbytečně vysoko - a neslyšíš přeš ten řev vlastního slova. U fusiona je kvůli dálnici (a spotřebě při klidné jízdě) 5-ka delší, takže neřeš, že nejedeš na 5ku a klidně jezdi do kopce na 4ku, když to 5-ka neutáhne - pojedeš svižněji a motor ti poděkuje. Do kopce na 5-ku můžu jezdit já, jenže já mám o 2válce a 124 koní víc, já od 50 do 230km/h nemusím řadit vůbec - pokud nechci Wink. BTW, v dodávce mám šestku a kopce jezdím 4-5, nemám z toho žádný komplex - a i ta dodávka má 110kW - ale ty kvalty jsou tak blízko u sebe, že naopak musím řadit furt Sad.

Pokud nezměníš styl jízdy a nebudeš motor točit (když budeš chtít zrychlovat), tak zrovna v nízkých otáčkách ten případný vyšší výkon po čipu nepoznáš, protože jestli máš při 2000ot 25kW, nebo 29kW (a to se říká "kdo ví, jeslti...") je skoro jedno. A navíc, kdybys podřadil (nejlíp o dva kvalty) máš i bez čipu najednou při 4000 ot pod plynem nějakých 50kW - a to už teda poznáš.

Já bych ti místo vyhazování peněz za chipotuning poradil spíš naučit se autu vyhovět a nebát se ten motor vytočit. Asfalt trhat nebude nikdy, ale stejně tak to nemusí být brzda provozu. Věř mi, že kde nemáš na předjetí teď, tak nebudeš mít ani po chiptuningu. A stejně tak mi věř, že víc ti při předjíždění pomůže o vteřinu rychlejší reakce a předvídavost, než pofiderní čip.
_________________
administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bias



Joined: 28 Sep 2007
Posts: 85
Location: Slovensko

PostPosted: Thu Aug 07, 2008 10:45 pm    Post subject: Reply with quote

DR zaujímavý názor. Nehovorím, že nemáš pravdu. Podľa mna pri predbiehaní a ťahu do kopcov zaváži nielen výkon, ale aj aj krútiaci moment a ten sa po chiptuningu blíži k tomu 1.6-kovému. Pri 3250 otáčkach to má 145 Nm. Preto som písal, že ak to niekto má, nech sa podelí o skúsenosti.

Tých 68/93/145 (kw/ps/Nm) pri tak slabom motore by malo byť poznať. Keď to porovnám s druhým autom s ktorým jazdím (benzínom čo má 66kW a 125Nm/4000 otáčok), tak rozbehy nekomentujem, tie sú zhruba rovnaké, ale do kopca rozdiel cítim. Tam kde Fusion začína zomierať, ja dokážem pridať. Keď je kopec moc prudký s druhým autom minimálne nestratím rýchlosť, ale pri Fusione ide prudko dole. Po chiptuningu očakávam stabilnejšie výkony v kopcoch a lepšiu dynamiku na vyšších prevodových stupnoch. Ano som si vedomý, asfalt s ním nikdy trhať nebudem a ani nepotrebujem pretekať, ale keď obiehaš na okreske autobus, alebo kamión s návesom..........veď to poznáte.

Ono pri tých 100 a viac kW, nejakých 10 kW naviac nespoznáš, ale pri slabom motore cítiš každé fúknutie do zadku. Wink
_________________
Strieborný Ford Fusion 1,4 16V benzín, r.v. 9/2007, 6,84 L /100 km. Mám rád spoľahlivé autá.
Back to top
View user's profile Send private message
Maki



Joined: 09 Jul 2007
Posts: 124
Location: Kosice - Zelezniky

PostPosted: Fri Aug 08, 2008 10:26 am    Post subject: Re: Chiptuning. Reply with quote

DR wrote:
Maki wrote:
Skor mi chlapi ide o normalnu jazdu bez podradenia do trojky - spotreba. Hlavne si zoberte tahave kopce, v 5tke okolo stovky vas pomaly ale isto obehuje felicia a tiez ma zaradenu 5tku. - Toto ma serie. Mozno je to v prevodovke, nieje dobre stavana pre tento motor...

To máš těžký, felda váží cca 950 kg a má 50kW motor a z 0-100km/h za 13,5s, ty máš aspoſ o 230 kg víc, 58kW a 0-100km/h za 14s. Takže se nediv, že na tu feldu nemáš, protože na ni ani mít nemůžeš, do kopce obzvlášť. Převodovky ve felicii jsou hodně krátké, což tomu autu dává překvapivou dynamiku, ale zase na dálnici na 5ku už ve feldě motor točíš zbytečně vysoko - a neslyšíš přeš ten řev vlastního slova. U fusiona je kvůli dálnici (a spotřebě při klidné jízdě) 5-ka delší, takže neřeš, že nejedeš na 5ku a klidně jezdi do kopce na 4ku, když to 5-ka neutáhne - pojedeš svižněji a motor ti poděkuje. Do kopce na 5-ku můžu jezdit já, jenže já mám o 2válce a 124 koní víc, já od 50 do 230km/h nemusím řadit vůbec - pokud nechci Wink. BTW, v dodávce mám šestku a kopce jezdím 4-5, nemám z toho žádný komplex - a i ta dodávka má 110kW - ale ty kvalty jsou tak blízko u sebe, že naopak musím řadit furt Sad.

Pokud nezměníš styl jízdy a nebudeš motor točit (když budeš chtít zrychlovat), tak zrovna v nízkých otáčkách ten případný vyšší výkon po čipu nepoznáš, protože jestli máš při 2000ot 25kW, nebo 29kW (a to se říká "kdo ví, jeslti...") je skoro jedno. A navíc, kdybys podřadil (nejlíp o dva kvalty) máš i bez čipu najednou při 4000 ot pod plynem nějakých 50kW - a to už teda poznáš.

Já bych ti místo vyhazování peněz za chipotuning poradil spíš naučit se autu vyhovět a nebát se ten motor vytočit. Asfalt trhat nebude nikdy, ale stejně tak to nemusí být brzda provozu. Věř mi, že kde nemáš na předjetí teď, tak nebudeš mít ani po chiptuningu. A stejně tak mi věř, že víc ti při předjíždění pomůže o vteřinu rychlejší reakce a předvídavost, než pofiderní čip.


Vdaka DR za "prednasku",
normalne si ma ukludnil, preco je felda zivsia.
Ano, prevodove stupne 4 a 5 su u fuzna dlhe, no nemozem si na to zvyknut. Vytacat ho nieje problem, len hned to vidim v spotrebe.

Ten motor mi proste nesedi a myslim si, ze 1.4ka do fusika nepasuje, min. 1.6ka.
Najlespie bude ho na skusku nacipovat a porovnat rozdiel.

Maki
_________________
Fusion 1.4 16V/80PS, 06/2007, model Flair-X
cervena tango metal
Back to top
View user's profile Send private message
duves



Joined: 05 Feb 2008
Posts: 2382
Location: Bratislava

PostPosted: Fri Aug 08, 2008 12:22 pm    Post subject: Re: Chiptuning. Reply with quote

DR wrote:

Věř mi, že kde nemáš na předjetí teď, tak nebudeš mít ani po chiptuningu. A stejně tak mi věř, že víc ti při předjíždění pomůže o vteřinu rychlejší reakce a předvídavost, než pofiderní čip.

bias, myslim, že DR dobre píše. zázrak to nebude. Nech zlacnia chiptuning na 1/2 terajsej ceny a možno pouvažovať.
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Fri Aug 08, 2008 2:03 pm    Post subject: Reply with quote

mal som feliciu 40 kw a mam fuzna 55 kw.
fakt je, ze pri prechode na fusion som spravil par hranicnych situacii, lebo som zle odhadol predbiehanie. rovnako tiahle kopce ma felicia lepsie.

felicia mala max krutiaci moment niekde pri 2500 otackach
fusion ma maximum pri tusim 4000, pri 2500 to bude mozno len polovica maximalneho momentu, neviem to presne, lebo sa nikde neda zohnat vonkajsia otackova charakteristika...
oba vozy maju pri devatdesiatke zhruba rovnake otacky.

pri rychlosti 90 km/h su jazdne odpory - valenie kolies a odpor vzduchu - mozno na urovni toho, co je fusion pri nizkych otackach vobec schopny, felicia tam ma este velku rezervu, teda v tiahlom kopci znizujucom otacky motora musi felda utiect, pokym nedostanem motor fuzna na jeho maximum momentu - teda k 4000, a to sa da len podradenim.

pri predbiehani zasa potrebujem okamzity vykon, ten mam tusim pri 6000, ak tam motor nedostanem, nezrychlim ako pretekar a som este aj tazsi nez vo felde.

zaver - nacipovanim - zvysenim momentu a vykonu sa zmeni :
- budem predbiehat rychlejsie, ale opat len ak podradim a dam motoru vysoke otacky a vysoku spotrebu
- v tiahlom kopci na tom budem rovnako, lebo maximalny moment sice stupne o mozno 15 percent, ale moment pri 2500 otackach mozno o 5 percent, mozno o viac, mozno o menej, to sa nedocitas...
naviac ak budem vyuzivat zvyseny vykon a moment, odide mi motor skor.
teda, ja necipujem
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
sedlaq



Joined: 17 May 2007
Posts: 529
Location: ČR - JM

PostPosted: Sat Aug 09, 2008 6:10 am    Post subject: Reply with quote

Felicie?? Shocked To mě snad ještě nepředjelo, spíš mi často zavazí. A to nejsem vůbec žádný závodník, spíš naopak.
_________________
Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group