View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
šipka
Joined: 26 Nov 2008 Posts: 29 Location: Brno
|
Posted: Tue Mar 03, 2009 2:02 pm Post subject: |
|
|
vls wrote: | prednaska by patrila skor do sekcie spotreby, ze.
pan profesor Ikrinsky (autor knihy "Jazdime bezpecne", autor mnohych prispevkov do casopisov a do "Pozor zakruta" a clovek, ktory mal najzaujimavejsie prednasky a cvika co som na skole zazil) nam ukazoval, ako zistit schemu spravneho preradovania pre svoj voz, robil to pre akehosi pretekara, aby sa mu zasvietilo svetielko na palubke ked treba preradit. pretekar zacal podla toho jazdit a stal sa z neho velky macher.
pre maximalne zrychlenie bolo treba radit az za otackami maximalneho vykonu v prebehu - aby bol na zrychlenie vyuzity dosiahnutelny vykon, pre minimalnu spotrebu bolo treba radit v oblasti otacok maximalneho krutiaceho momentu - tam je minimalna merna spotreba kazdeho motora, asi v 2/3 zatazenia. Teoreticky teda vraj nema zmysel jazdit s otackami inde ako medzi max momentom a max vykonom - bud chces byt rychly alebo ekonomicky.
prakticky - pre dobru spotrebu akcelerovat s pedalom maximalne do polovice a co najskor radit na vyssi stupen. vyuzivat oblast strednej tretiny otacok okolo max krutiaceho momentu - nizsie otacky pod 1800="dusenie motora", torzne kmity klukoveho hriadela ci kmity ulozenia motora, ktore ani nemusis citit ale su a skodia, vyssie - nad 3500=vysoky hluk a vir v nadrzi (oboje cisla pre benzin, u nafty kludne o stvrtinu menej). ked si nieco zbabral a potrebujes vykon - podradit aby sa motor dostal do hornej tretiny otacok, rychlo predbehnut alebo sa zachranit a nazad do jazdy na spotrebu.
pre zabeh - zabudnut na vykon, zabudnut na spotrebu, stredna tretina otacok, nizke az stredne zatazenie, nedusit na patke, nevytacat na dvojke trojke = byt dobry chlapec |
Tak to vypadá, že jsem ten záběh úplně zbabral, bo mám pořád průměr 9 . Ale nebudu věšet hlavu, díky všem za postřehy a rady. _________________ impotentní ježek nepíchá |
|
Back to top |
|
|
šipka
Joined: 26 Nov 2008 Posts: 29 Location: Brno
|
Posted: Tue Mar 03, 2009 2:05 pm Post subject: |
|
|
MajoV wrote: | Nevytacat nad 3500 otacok?
Mozte mi niekto povedat ako sa za normalny okolnosti da ist nad 3500 otacok? Mne sa zda, ze to auto uz pri 3000 dost pocut na to aby clovek cakal s preradenim. Ine je to samozrejme pri predbiehani ale to uz asi na spotrebu nepozerate. |
Na 6300 je údajně omezovač, neboj _________________ impotentní ježek nepíchá |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4426
|
Posted: Tue Mar 03, 2009 4:05 pm Post subject: |
|
|
šipka wrote: | MajoV wrote: | Nevytacat nad 3500 otacok?
Mozte mi niekto povedat ako sa za normalny okolnosti da ist nad 3500 otacok? Mne sa zda, ze to auto uz pri 3000 dost pocut na to aby clovek cakal s preradenim. Ine je to samozrejme pri predbiehani ale to uz asi na spotrebu nepozerate. |
Na 6300 je údajně omezovač, neboj |
minuly rok na zraze pri pretekoch ten omedzovac pouzil asi kazdy
ja urcite ... rucicka uz viac doprava nemohla ist, hehe _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
PSYTRANCE1
Joined: 04 Mar 2009 Posts: 4
|
Posted: Wed Mar 04, 2009 5:29 pm Post subject: Cawte |
|
|
Cawte ludia,som tu novy,mam uz asi preluskane cele vase forum,super vec,lebo aj vdaka nemu som sa rozhodol pre Fusion:-)
Takze,mam ho asi tyzden,nalietanych okolo 1000km,spotreba 6,6l.Zabieham v klude,sem tam vytocim aj na 5000 ked je uz motor teply.Tak zatial maximalna spokojnost:-) _________________ Ford Fusion 1,6,16V Duratec
Panther black |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4426
|
Posted: Wed Mar 04, 2009 5:30 pm Post subject: Re: Cawte |
|
|
PSYTRANCE1 wrote: | Cawte ludia,som tu novy,mam uz asi preluskane cele vase forum,super vec,lebo aj vdaka nemu som sa rozhodol pre Fusion:-)
Takze,mam ho asi tyzden,nalietanych okolo 1000km,spotreba 6,6l.Zabieham v klude,sem tam vytocim aj na 5000 ked je uz motor teply.Tak zatial maximalna spokojnost:-) |
nazdarek, vitaj medzi nami a uzivaj si Fusika, ako my vsetci _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
PSYTRANCE1
Joined: 04 Mar 2009 Posts: 4
|
Posted: Wed Mar 04, 2009 5:36 pm Post subject: |
|
|
Dulius dikzatial si uzivam,chyba mi v nom len kuchyna,aby som sa nemusel chodit domov najest:-) _________________ Ford Fusion 1,6,16V Duratec
Panther black |
|
Back to top |
|
|
dulius Site Admin
Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4426
|
Posted: Wed Mar 04, 2009 6:09 pm Post subject: |
|
|
PSYTRANCE1 wrote: | Dulius dikzatial si uzivam,chyba mi v nom len kuchyna,aby som sa nemusel chodit domov najest:-) |
kuchybu si dorobis, este mas cas ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
|
Silver
Joined: 26 Mar 2009 Posts: 82 Location: Trnava
|
Posted: Mon Mar 30, 2009 8:47 pm Post subject: Tazke zabiehanie |
|
|
Zo zabiehanim fusika mam dilemu.Jazdim totiš prevazne kratke trasi z domu do roboty a to prevazne v trnavskych zapchach takze sa pohibujem zhruba richlostou 30km\hmaximalka samozrejme 50.Ked zaradim za jedna necham vybehnut otacki do 3000 az potom preradzujem za 2 opet do 3000 a za tri dalej sa nedostanem pedesiatkou jazdim na trojke.Snád je to tak dobre,ak nie rád sa nechám poucit ako na to správne. _________________ Ford Fusion 1.4 16V Black Panther |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Mon Mar 30, 2009 9:00 pm Post subject: Re: Tazke zabiehanie |
|
|
Silver wrote: | Zo zabiehanim fusika mam dilemu... |
Jednou za čas ho jed provětrat na okresky _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
vls
Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Tue Mar 31, 2009 7:27 am Post subject: |
|
|
silver :
pri preradovani nabiehaj na otacky pomaly a chod na maximalne 2500, nie az 3000 - motor mas este studeny a vtedy je najvyssie opotrebenie. otacky drz medzi 1800-2500, radsej castejsie rad. netrap ho ani vysokym zatazenim, radsej podrad ked je to treba. to vsetko aspon 5-7 tis.km.
suhrn - pre zabeh : castejsie radenie, stredne otacky, stredne zatazenie. potom budes spokojny so spotrebou a so zivotnostou stroja aj po zabehu.
(ak ho budes drat cez 3000 pri studenom motore, odmeni sa ti okrem opotrebenia aj spotrebou napriklad 9l/100) _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
|
Silver
Joined: 26 Mar 2009 Posts: 82 Location: Trnava
|
Posted: Tue Mar 31, 2009 3:10 pm Post subject: |
|
|
Vdaka za radu,budem sa jej drzat.Momentalne mi nejde ani tak o spotrebu ale o to abi som spravne zabehol a zvisil zivotnost motora ako si spominal.Dnes som bol fusika prebehnut po dialnici do blavi.Snazil som sa neist viac ako 100.Obcas som musel siahnut aj po 130 ked som predbiehal kamion.Mal som sice pocit ze bi som nemal ist viac ako 90 ale dialnica je proste dialnica _________________ Ford Fusion 1.4 16V Black Panther |
|
Back to top |
|
|
Ivašek a spol.
Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Tue Mar 31, 2009 3:20 pm Post subject: |
|
|
Silver wrote: | Mal som sice pocit ze bi som nemal ist viac ako 90 ale dialnica je proste dialnica |
Proč? Tím že chvíli jedeš 130 nic nezkazíš....v záběhu se nemá jezdit x km po dálnici, ale spíš často řadit (jak psal VLS). Ale když ho občas protáhneš, tak se nic nic nestane Pak by ti třeba mohl zlenivěl _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
Back to top |
|
|
michal.solar
Joined: 09 Dec 2008 Posts: 77 Location: Holešov
|
Posted: Tue Mar 31, 2009 5:26 pm Post subject: |
|
|
Ivašek a spol. wrote: | Silver wrote: | Mal som sice pocit ze bi som nemal ist viac ako 90 ale dialnica je proste dialnica |
Proč? Tím že chvíli jedeš 130 nic nezkazíš....v záběhu se nemá jezdit x km po dálnici, ale spíš často řadit (jak psal VLS). Ale když ho občas protáhneš, tak se nic nic nestane Pak by ti třeba mohl zlenivěl | JJ,má pravdu ten hoch _________________ B-max 1,6L Duratorq Midnight Sky
ex fusion 2004 1,4tdci stříbrný |
|
Back to top |
|
|
bravaSK
Joined: 14 Apr 2009 Posts: 5
|
Posted: Tue Apr 14, 2009 8:59 pm Post subject: zábeh vozu |
|
|
nazdar chlapi som tu nový a fusiona mám 3 týždne, zatial 1500 km a spokojnosť. mal by som dve otázky:
1. kedy po prvý raz meniť na novom aute olej? mám čakať do servisky 1 rok alebo 20000 km? neviem ale nezdá sa mi to rozumné, nový motor , tak by som menil po 5000 km. poraďte toto je prvé nové auto, so starým ojazdeným som si poradil vždy, ale tuto len zbieram skúsenosti
2. asi to sem nepatrí, ale snáď ma neukameňujete: akú máte signalizáciu žhavenia? ja mám motor 1.4 TDCi a predajca mi povedal, že fusiony nemajú kontrolku žhavenia, tak mám čakať kým všetky nezhasnú a potom štartovať, ale teraz cez víkend som si všimol že kontorlka žhavenia na budíkoch je , ale je neaktívna, nesvieti nesignalizuje. má to tak byť, alebo je niekde chyba?
vopred díky za odpovede. prajm všetkým veľa šťastných km. _________________ FordFusion 1,4 TDCi Duratorq Avalon metla |
|
Back to top |
|
|
bravaSK
Joined: 14 Apr 2009 Posts: 5
|
Posted: Tue Apr 14, 2009 9:00 pm Post subject: zábeh vozu |
|
|
nazdar chlapi som tu nový a fusiona mám 3 týždne, zatial 1500 km a spokojnosť. mal by som dve otázky:
1. kedy po prvý raz meniť na novom aute olej? mám čakať do servisky 1 rok alebo 20000 km? neviem ale nezdá sa mi to rozumné, nový motor , tak by som menil po 5000 km. poraďte toto je prvé nové auto, so starým ojazdeným som si poradil vždy, ale tuto len zbieram skúsenosti
2. asi to sem nepatrí, ale snáď ma neukameňujete: akú máte signalizáciu žhavenia? ja mám motor 1.4 TDCi a predajca mi povedal, že fusiony nemajú kontrolku žhavenia, tak mám čakať kým všetky nezhasnú a potom štartovať, ale teraz cez víkend som si všimol že kontorlka žhavenia na budíkoch je , ale je neaktívna, nesvieti nesignalizuje. má to tak byť, alebo je niekde chyba?
vopred díky za odpovede. prajm všetkým veľa šťastných km. _________________ FordFusion 1,4 TDCi Duratorq Avalon metla |
|
Back to top |
|
|
|