| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Gil

Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Thu Sep 17, 2009 9:30 am Post subject: |
|
|
No vzhledem k tomu, že většina prodejců "žije" hlavně ze servisu, protože marže na prodej aut jsou "nízké" není se co divit, že ceny materiálu a práce jsou napálené. Je to nějaký rok, kdy EU prosadila, že nemusíš servisovat u dealerů, aby byla větší konkurence, ale stejně to dopadlo, že to pomalu nikdo ani neví a všichni servisují u značkového servisu. Mě při koupi rovnou řekli, že pokud budu servisovat u nich tak dostanu ještě slevičku  _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
| Back to top |
|
 |
joko69
Joined: 25 May 2008 Posts: 50
|
Posted: Thu Sep 17, 2009 6:55 pm Post subject: |
|
|
tak dneska, Ford Rašíno Kuřim, druhá garančka, najeto 22400km, navíc dělali zbíhavost (1200kč) a celková cena 6700kč. takže poslední garančka _________________ Ford Fusion, Ebony 5D 1.4 Duratec /barva:DEEP NAVY/tmavě tónovaná skla / Mio C520 / 9/2007 |
|
| Back to top |
|
 |
Szabados

Joined: 09 Dec 2008 Posts: 80 Location: Praha, Uhříněves
|
Posted: Tue Sep 22, 2009 12:10 pm Post subject: první garančka |
|
|
Tak se mi teď fusekle válí v servisu na první servisní prohlídce po roce. Najeto 7500km. Spotřeba kolem 7,3 l/100km
Problémy zatím (ťuk, ťuk, ťuk) žádný, jen ten odlepený plast pod předním oknem.
Dám vědět, ale informace bude trochu zkreslená Švára tam dělá mistra. _________________ Ford Fusion Ebony 1,4 - Colorado Red - PP
do provozu 10/2008
7,3 l/100km
na statistiku mám DrivEx |
|
| Back to top |
|
 |
Szabados

Joined: 09 Dec 2008 Posts: 80 Location: Praha, Uhříněves
|
Posted: Thu Sep 24, 2009 11:04 am Post subject: Re: první garančka |
|
|
| Szabados wrote: | Tak se mi teď fusekle válí v servisu na první servisní prohlídce po roce. Najeto 7500km. Spotřeba kolem 7,3 l/100km
Problémy zatím (ťuk, ťuk, ťuk) žádný, jen ten odlepený plast pod předním oknem.
Dám vědět, ale informace bude trochu zkreslená Švára tam dělá mistra. |
3807,- kč
materiál: 1898,-
práce: 1301.50,-
dph _________________ Ford Fusion Ebony 1,4 - Colorado Red - PP
do provozu 10/2008
7,3 l/100km
na statistiku mám DrivEx |
|
| Back to top |
|
 |
palo.789
Joined: 17 Apr 2008 Posts: 56 Location: Břeclav
|
Posted: Thu Sep 24, 2009 7:27 pm Post subject: |
|
|
| 2 garančka 4700,- Kč - pylový filtr, olej+filtr, brzdová kapalina, dezinfekce klimatizace, práce a kontrola vozidla. Najeli v servisu 4 km. V ceně taktéž přelepení čelního skla, protože začalo zatékat. Je to divné asi před rokem jsem dostal kamínek a sklo se muselo vyměnit. Cena 14 000,- Kč a bylo mi řečeno, že musím do značkového servisu jinak ztratím záruku na karoserii. No a po práci v značkovém servisu mi začalo do auta asi po roce čelním sklem zatékat. Přelepení v rámci garančky provedl jiný autorizovaný servis , ale zase za podmínky, že pokud se sklo bude muset vydělat tak to dělat nebudou a musím do servisu tam kde do zmršili. Jinak záruka na práci po nehodě je údajně 6 měsíců (platí i na kamínek v čelním skle). Ale mě začalo zatékat asi až po 10 měsících to nikdo v servisu nechápal proč až teť. |
|
| Back to top |
|
 |
palo.789
Joined: 17 Apr 2008 Posts: 56 Location: Břeclav
|
Posted: Thu Sep 24, 2009 7:56 pm Post subject: výměna rámečku spz |
|
|
| Ještě jsem zapoměl, servis mi bez mojího dovolení vyměnil rámeček na SPZ s reklamou prodejce kde jsem auto koupil a dal tam rámeček se svojí vizitkou. Po protestu pouze řekli, že rámeček poškodili a proto na vlastní nálady tam dali rámečky nové. děs. |
|
| Back to top |
|
 |
mlhoš
Joined: 30 Aug 2007 Posts: 39 Location: Vev.Bítýška
|
Posted: Thu Sep 24, 2009 8:31 pm Post subject: |
|
|
Druhá garančka,servis Ford Rašino Kuřim: Cena materiálu-3316Kč, práce 1899Kč, celkem :5216Kč
Jsem celkem spokojen s jednáním a kvalitou. _________________ ....jen zvolna...
FOFU CHampion EBONY 1,4Duratec-58KW-Deep Navy |
|
| Back to top |
|
 |
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
|
| Back to top |
|
 |
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Fri Oct 16, 2009 8:49 pm Post subject: |
|
|
| Gil wrote: | No vzhledem k tomu, že většina prodejců "žije" hlavně ze servisu, protože marže na prodej aut jsou "nízké" není se co divit, že ceny materiálu a práce jsou napálené. Je to nějaký rok, kdy EU prosadila, že nemusíš servisovat u dealerů, aby byla větší konkurence, ale stejně to dopadlo, že to pomalu nikdo ani neví a všichni servisují u značkového servisu. Mě při koupi rovnou řekli, že pokud budu servisovat u nich tak dostanu ještě slevičku  |
Gile můžeš to nějak konkrétněji rozebrat, že nejsi povinen mít značkový servis? Víte i ostatní jak to je? Máte nějaký odkaz na relevantní info na netu? Skutečně nemusím mít garanční prohlídky u autorizovaného Fordu? Díky za odpověď _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
| Back to top |
|
 |
Ivašek a spol.

Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Fri Oct 16, 2009 9:01 pm Post subject: |
|
|
| dodo50 wrote: |
Víte i ostatní jak to je? ... |
Pokud máš auto v záruce-tzn. chceš,aby ti záruka neskončila, musíš jet do autorizovaného servisu...
Pokud ti už záruka skončila-tzn. o nic ti nejde, jen o prohlídku a doplnění udajů do servisní knížky, můžeš jet do jakéhokoliv servisu (ne ke garážistovi, který ti do servisky nedá ani razítko...resp. k němu jet můžeš,ale potom ti je serviska v podstatě na nic)...
 _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
| Back to top |
|
 |
dodo50
Joined: 28 Oct 2008 Posts: 135
|
Posted: Fri Oct 16, 2009 9:59 pm Post subject: |
|
|
| Ivašek a spol. wrote: | | dodo50 wrote: |
Víte i ostatní jak to je? ... |
Pokud máš auto v záruce-tzn. chceš,aby ti záruka neskončila, musíš jet do autorizovaného servisu...
 |
No, Ivašku já to pochopil trochu jinak, Gil naznačuje, že asi nemáš povinnost absolvovat garančky jen u Forda..., asi i v jiných servisech a záruka takto není zpochybněna.... nu, nevím. _________________ Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue |
|
| Back to top |
|
 |
joko69
Joined: 25 May 2008 Posts: 50
|
Posted: Sat Oct 17, 2009 9:55 am Post subject: |
|
|
Dotaz, ztráta záruky je myšlena konkrétně na co, mě řekli v servisu že třeba na karoserii je 12 let, takže bych musel poctivě jít 12x a to by mě mohlo ... _________________ Ford Fusion, Ebony 5D 1.4 Duratec /barva:DEEP NAVY/tmavě tónovaná skla / Mio C520 / 9/2007 |
|
| Back to top |
|
 |
Gil

Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Sat Oct 17, 2009 1:00 pm Post subject: |
|
|
Vybrané pasáže z vysvětlující brožury týkající se poprodejního servisu nových
vozů.
Předmluva
Distribuce a opravy motorových vozidel jsou pro evropského zákazníka oblasti
zásadního významu. Toto odvětví je spojováno se specifickými problémy
hospodářské soutěže – zejména co se týče společného trhu a z něho vyplývajícího
práva zákazníků zakoupit nebo servisovat automobil v Evropské unii tam, kde to pro
ně bude výhodné. Nové nařízení 1400/2002, které je vysvětleno v této brožuře, bylo
navrženo tak, aby tyto problémy vyřešilo a zároveň zohlednilo zvláštní rysy odvětví
motorových vozidel. Nové nařízení se také zabývá problematikou související s
opravami a údržbou a dodávkou náhradních dílů vzhledem k tomu, že za dobu
životnosti vozidla jsou náklady související s těmito službami téměř stejně vysoké jako
sama původní kupní cena vozidla. Cílem tohoto nového nařízení je prohloubit
hospodářskou soutěž a přinést konkrétní užitek evropským zákazníkům. Nařízení
otevírá cestu k většímu využití nových postupů distribuce, např. prodeje
prostřednictvím internetu a obchodních zastoupení pro více značek. Povede k větší
hospodářské soutěži mezi prodejci, výrazně zjednodušší nákup nových vozidel v
zahraničí a též povede k větší cenové soutěži. Majitelé vozů budou mít více možností
vybrat si, kde si nechají provést opravy a údržbu vozu a jaké náhradní díly budou
použity.
5.1.2. Poprodejní servis
Otázka : Může výrobce odmítnout uznat záruku v případě, že zákazník nechal
během záruční lhůty provést opravu nebo servis svého vozidla u samostatného
nezávislého servisního pracovníka?
Nikoli. Pokud zákazník nechal provést opravu nebo servis svého vozidla během
záruční doby výrobce u samostatného nezávislého servisního pracovníka, může
záruka zaniknout jedině v případě, že provedená práce byla vadná. Obecná
povinnost nechávat provádět opravy a servis automobilu v záruční lhůtě pouze ve
schválené síti by zbavovala zákazníky práva nechat opravy nebo servis provést
samostatným nezávislým servisním pracovníkem, a to by zejména v případě
„rozšířených záruk“ takovým nezávislým servisním pracovníkům bránilo efektivně
konkurovat schválené síti.
Otázka: Musí zákazník přivézt vozidlo k ZARUČNÍM OPRAVAM k prodejci, od
kterého automobil koupil?
Nikoli. Aby se nařízení použilo, měl by mít zákazník právo odvézt vozidlo k
jakémukoli autorizovanému servisnímu pracovníkovi v rámci sítě dodavatele kdekoli v
EU.
Zákazník nemusí ve svém členském státu znovu registrovat záruku k tomu, aby mu
byly provedeny záruční opravy. Záruční lhůta začíná dodáním automobilu
schváleným prodejcem. Pokud by výrobce, dovozce, prodejce, servisní pracovník
nebo jiná společnost v rámci sítě zákazníkům bránili ve využití záruky výrobce platné
na celém území EU, znamenalo by to, že by nebyla splněna jedna ze základních
podmínek toho, aby se výjimka vztahovala na dané dohody..
Co to pro mne znamená…
"Bloková výjimka" v podstatě znamená možnost koupit si nové auto kdekoli v EU, servisovat
ho v levnějším neautorizovaném servisu a případě poruchy dílu na který se vztahuje záruka
výrobce (např. akumulátor) nechat si tento vyměnit u jakéhokoli autorizovaného prodejce
příslušné značky...
Nákup nového vozu
Nákup nového vozu a jeho servis jsou dvě zcela odlišné věci.
Neplatí, že tam kde jste nový vůz zakoupili tam ho musíte i servisovat. Bydlíte v Plzni a uvidíte pro Vás
zajímavou nabídku na koupi vozu u prodejce z Brna. Auto tam zakoupíte, ale to neznamená, že
musíte jezdit na předepsané servisní prohlídky do Brna. Můžete k tomu využít služeb prodejce stejné
značky v Plzni nebo kdekoli jinde. Dokonce ani nemusíte využít služeb "autorizovaného" prodejce...
To samé platí i o zakoupení vozu kdekoli v EU. Můžete si auto, pokud je to pro Vás výhodné, dovést
třeba z Ríma nebo Varšavy...
Servisní prohlídky vozu v záruce výrobce
Jak už bylo uvedeno výše. "Bloková výjimka" předepisuje, že v rámci rovného konkurenčního
prostředí mohou servis během záruční doby vozu provádět i nezávislý servisní pracovníci a servisy.
To znamená, že pokud jste před koupí nového vozu se svým starým jezdili do svého
oblíbeného servisu, můžete v tom pokračovat i s novým vozem a to i během doby trvání záruky
výrobce.
Má to ovšem jednu zásadní podmínku. A to takovou, že je "Váš" autoservis schopen takovouto
servisní prohlídku na voze v záruce kvalitně provést.
To znamená, že na to má patřičné vybavení (žádná servisní prohlídka se neobejde např. bez vyčtení
závad z řidící jednotky vozu) a že má patřičný servisní plán určující předepsané úkony.
"Bloková výjimka" totiž také říká, že pokud si zákazník nechal provést opravu nebo servis svého
vozidla během záruční doby výrobce u samostatného nezávislého servisního pracovníka, může
záruka zaniknout v případě, že provedená práce byla vadná.
Zde je tedy na místě jistá obezřetnost. Máte-li ale vyzkoušený, spolehlivý a kvalitní nezávislý
autoservis, můžete tak ušetřit na servisu svého nového vozu nemalé prostředky...
Porucha dílu v záruční době na který se vztahuje záruka výrobce
V případě, že se na voze, který je v záruce výrobce vyskytne závada kterou záruka pokrývá,
musí ji vyřešit pouze autorizovaný prodejce-servis příslušného výrobce. Přestane-li tedy po roce
fungovat akumulátor tak jeho výměnu vyřeší jakýkoli nejbližší značkový autorizovaný servis kde by
měli akumulátor zdarma vyměnit. Není možné si akumulátor nechat vyměnit ve "svém" servisu a
pak požadovat na výrobci nebo prodejci vozu kompenzaci _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
| Back to top |
|
 |
Gil

Joined: 26 Jul 2008 Posts: 515 Location: Brno
|
Posted: Sat Oct 17, 2009 1:03 pm Post subject: |
|
|
| Ivašek a spol. wrote: |
Pokud máš auto v záruce-tzn. chceš,aby ti záruka neskončila, musíš jet do autorizovaného servisu...
|
Nemusíš _________________ Fusion 2008 1,4 Duratec Ebony ve vecnych lovistich |
|
| Back to top |
|
 |
Ivašek a spol.

Joined: 29 Mar 2008 Posts: 3292 Location: Dětmarovice, okres Karviná
|
Posted: Sat Oct 17, 2009 2:21 pm Post subject: |
|
|
jj
Celková je různá (podle zákona 2 roky), Ford má 3 roky, FordProtect je i na 5 nebo 7 let...
Na lak je myslím 5 nebo 6 let (nevím,na Ford stránkách nemůžu najít dobu záruky,je tam jenom FordProctect ) a na neprorezivění karoserie je 12 let...
Takže kdybys chtěl na to neprorezivění mít záruku,musel bys to poctivě servisovat 12 let...což je ale blbost,protože se tím myslí prorezivění "skrz na skrz" což se asi nestane
Gil: Hmmm..zajímavé...to slyším poprvé
Ale je to napsané divně....
| Quote: | Otázka: Musí zákazník přivézt vozidlo k ZňRUČNÍM OPRAVňM k prodejci, od
kterého automobil koupil?
Nikoli. Aby se nařízení použilo, měl by mít zákazník právo odvézt vozidlo k
jakémukoli autorizovanému servisnímu pracovníkovi v rámci sítě dodavatele kdekoli v
EU. |
Z toho vyplývá, že se musí jezdit do autorizovaného servisu (ale zákazník má právo na jakýkoliv autorizovaný servis v EU)
| Quote: | Servisní prohlídky vozu v záruce výrobce
Jak už bylo uvedeno výše. "Bloková výjimka" předepisuje, že v rámci rovného konkurenčního
prostředí mohou servis během záruční doby vozu provádět i nezávislý servisní pracovníci a servisy.
To znamená, že pokud jste před koupí nového vozu se svým starým jezdili do svého
oblíbeného servisu, můžete v tom pokračovat i s novým vozem a to i během doby trvání záruky
výrobce. |
Z toho zase vyplývá, že můžeš jezdit do jakéhokoliv servisu...
No sem z toho jelen  _________________ Ford Fusion "4x4" EBONY, Blue Ocean, 1.4 Duratec, Comfort X, PP, fólie, 3/2008
http://picasaweb.google.sk/Ivasekaspol/FordFusion# |
|
| Back to top |
|
 |
|