View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
maroch
Joined: 27 Dec 2010 Posts: 7
|
Posted: Wed Dec 29, 2010 8:02 am Post subject: |
|
|
jj, presne tak. Ale mam dobru spravu. Uz 3 start (pri teplotach -12, -8 a -6) sa podaril na prvy sup. Inak dokonca pri -8 sa ani nezapla kontrolka zhavenia. Takze neviem, zeby sa motor trocha usadil? Mam najazdene 850 km. _________________ Ford Fusion 1,4 TDCi , Frozen White, Limited edition Fusion X 2010 |
|
Back to top |
|
 |
mti
Joined: 19 Nov 2010 Posts: 4
|
Posted: Mon Jan 24, 2011 5:04 pm Post subject: |
|
|
Ja mám tento problém už od jesene a podľa informácií, ktoré okolo toho zháňam to budú pravdepodobne žhaviče. Dokonca mi ich vymontovali a skúšali a údajne sú ešte na 70% dobré a už môže chýbať tých 30% výkonu. Pokiaľ nechám dva až tri krát nažhavyť a potom naštartuje na prvý šup. Ináč točí ako keby nemal naftu. Ale to mi prednedávnom menili palivový filter.
Budem musieť skúsiť vymeniť žhaviče a potom dám vedieť. _________________ Ford Fusion Flair X
1,4 TDCI (2008) 65 000km |
|
Back to top |
|
 |
PraTom
Joined: 01 Jan 2011 Posts: 11 Location: Praha
|
Posted: Tue Jan 25, 2011 5:27 pm Post subject: |
|
|
Kazdy rok na podzim menim preventivne palivovy filtr (kvuli necistotam a vode), vyndam a ocistim zhavice a do nafty na zimu davam aditivum VIF http://www.miocar.cz/content/cz/Katalog.aspx?catalog=61006912&productId=61006915
Je to nejen z duvodu lepsi filtrovatelnosti nafty, ale take jako ochrana pred bio slozkou v nafte, ktera casem nici vstrikovaci cerpadlo.
To dvojite zhaveni pouzivam az tak od - 18°C, do teto teploty startuji dobre. Je treba hlidat take stav baterie, protoze v okamziku startovani je baterie jiz dost "vystavena" z toho zhaveni. _________________ Ford Fusion 1.6i 74kW/100PS, 09/2009
Ford Transit 2,4 DI Duratorq 66kW/90PS, 03/2002 |
|
Back to top |
|
 |
port3r

Joined: 17 Sep 2009 Posts: 61
|
Posted: Tue Jan 25, 2011 7:40 pm Post subject: |
|
|
mohli by ste popisat ten postup pri cisteni zhavicov? nebol by niekde obrazkovy navod? _________________
Ford Fiesta 1.4TDCi, 12/2006, Blog |
|
Back to top |
|
 |
PraTom
Joined: 01 Jan 2011 Posts: 11 Location: Praha
|
Posted: Tue Jan 25, 2011 9:45 pm Post subject: |
|
|
port3r wrote: | mohli by ste popisat ten postup pri cisteni zhavicov? nebol by niekde obrazkovy navod? |
Obrazkovy navod nemam, ale neni to nic sloziteho.
Zalezi na tom, jak moc jsou znecistene a take na tom, jak moc mas strach Bud se daji ocistit v nejakem rozpoustedle, to delam, kdyz jsou jen lehce od karbonu. Kdyz jsou hodne, tak to vezmu zeleznym kartacem, ale jemne tak, abych je neposkrabal. Je fakt, ze tohle automechanik nerad vidi. Ale zase je fakt, ze je to soucastka, ktera se stejne musi po urcitych kilometrech vymenit. Zakladem samozrejme je, aby zhavic fungoval, zkousim je tak, ze je naprimo napojim na + baterie a opru o kostru. Musi se hned rozhavit do cervena. _________________ Ford Fusion 1.6i 74kW/100PS, 09/2009
Ford Transit 2,4 DI Duratorq 66kW/90PS, 03/2002 |
|
Back to top |
|
 |
port3r

Joined: 17 Sep 2009 Posts: 61
|
Posted: Tue Jan 25, 2011 11:41 pm Post subject: |
|
|
teraz mam taky pocit, ze zhavic v 1.4 TDCi je priamo v palivovom filtri? cize sa v podstate vymeni s palivakom? alebo sa mylim? _________________
Ford Fiesta 1.4TDCi, 12/2006, Blog |
|
Back to top |
|
 |
PraTom
Joined: 01 Jan 2011 Posts: 11 Location: Praha
|
Posted: Wed Jan 26, 2011 8:39 am Post subject: |
|
|
port3r wrote: | teraz mam taky pocit, ze zhavic v 1.4 TDCi je priamo v palivovom filtri? cize sa v podstate vymeni s palivakom? alebo sa mylim? |
Ne, to ne, v palivovem filtru je ohrivac nafty.
Zhavic, alias zhavici svicka je u vstriku, pro kazdy valec je jeden zhavic - zhavici svicka. Stejne jako je pro kazdy valec zvlast vstrik. _________________ Ford Fusion 1.6i 74kW/100PS, 09/2009
Ford Transit 2,4 DI Duratorq 66kW/90PS, 03/2002 |
|
Back to top |
|
 |
haplo602
Joined: 16 Mar 2008 Posts: 368
|
Posted: Wed Jan 26, 2011 11:59 am Post subject: |
|
|
PraTom wrote: | Kazdy rok na podzim menim preventivne palivovy filtr (kvuli necistotam a vode), vyndam a ocistim zhavice a do nafty na zimu davam aditivum VIF http://www.miocar.cz/content/cz/Katalog.aspx?catalog=61006912&productId=61006915
Je to nejen z duvodu lepsi filtrovatelnosti nafty, ale take jako ochrana pred bio slozkou v nafte, ktera casem nici vstrikovaci cerpadlo.
To dvojite zhaveni pouzivam az tak od - 18°C, do teto teploty startuji dobre. Je treba hlidat take stav baterie, protoze v okamziku startovani je baterie jiz dost "vystavena" z toho zhaveni. |
pokial viem tak bio zlozka nema mat zasadne ucinky na suciastky s ktorymi prichadza do styku ... nejaky zdroj/studia ohladne spominaneho vstrekovacieho cerpadla ? _________________ Ford Fusion 1.6 TDCI Urbanite-X (Tango) / 2008
Kia Carnival III 2.9 CRDi EX /2006 |
|
Back to top |
|
 |
mmiippll

Joined: 24 Aug 2010 Posts: 74 Location: Kežmarok
|
Posted: Wed Jan 26, 2011 12:12 pm Post subject: |
|
|
Biozlozka v nafte je FAME - metylestery mastnych kyselin. Pripadne sa to oznacuje ako MERO - metylester repky olejnej. Minuly rok sa podiel biozlozky v nafte pohyboval niekde okolo 4,8 - 5%, tento rok je to zatial 5,2 - 5,6%. Biozlozka v tomto objeme nema v podstate ziadny vplyv na vlastnosti nafty. Keby mala, asi by mali problem vsetci motoristi na Slovensku (vlastne v celej EU). A ziadny taky problem sa zatial neobjavil. _________________ Fiat Bravo, 1.4 t-jet, 88 Kw, 6/2014, o chvilku bude aj LPG
Ex:Ford Fusion, 1.4 Duratec 16 V, Trend X, Sea Grey, 8/2010
Ex: Hyundai Getz, 1.4 16V, 71 Kw, 6/2007, takmer ziadna vybava |
|
Back to top |
|
 |
PraTom
Joined: 01 Jan 2011 Posts: 11 Location: Praha
|
Posted: Wed Jan 26, 2011 12:52 pm Post subject: |
|
|
mmiippll wrote: | Biozlozka v nafte je FAME - metylestery mastnych kyselin. Pripadne sa to oznacuje ako MERO - metylester repky olejnej. Minuly rok sa podiel biozlozky v nafte pohyboval niekde okolo 4,8 - 5%, tento rok je to zatial 5,2 - 5,6%. Biozlozka v tomto objeme nema v podstate ziadny vplyv na vlastnosti nafty. Keby mala, asi by mali problem vsetci motoristi na Slovensku (vlastne v celej EU). A ziadny taky problem sa zatial neobjavil. |
Podivej, je te nepresvedcuju, ja jen pisu svou praxi. Prvniho transita jsme koupili v roce 1995, vse vpohode, jakmile jsme zacali tankovat bionaftu, za par mesicu nutna vymena vstrikovaciho cerpadla. Nasledne pouzivani pouze nafty bez bioslozky a uspesne najeto 550tis. km bez problemu. Nasledne koupe transita 2,4 DI, s motorem vse vporadku az do ted, zacal cukat, diagnosa ve fordu= vstrikovaci cerpadlo. Najeto 345tis. Km. Mezitim se zakoupil ojety transit 1997, mel najeto 150tis. vse vporadku do lonskeho listopadu, kdy byla opet diagnoza od ford servisu a hadej co? odeslo vstrikovaci cerpadlo. Aktualni stav tachometru 254tis. Km. Jaka nahoda, ze vse zacalo po plosnem pridavani bio slozky do nafty? U prvniho transita jsme po zkusenosti s bionaftou pouzivali aditivum, u tech dvou dalsich jsme bionaftu nikdy netankovali a nepouzivali ani aditivum, protoze jsme meli duveru ve studie, ze to motoru neskodi.
Takze motoru to asi neskodi, ale cerpadla odchazeji. Zvazoval jsem mnoho pricin, ale pokud tankujes u stale stejnych cca 3 stanic, udrzujes auto stejnym zpusobem, jak jsi zvykly cca 15 let (1995 - 2010), tak mi vychazi, ze jedine, co se zmenilo, je bioslozka v nafte. Jasne, trvalo to rok, nez se to projevilo (pridavani bioslozky od 01.01.2010 tusim), je to logicke, nizsi koncentrace, pomalejsi nastup. Bionafta je agresivni a spatne maze, ale to ti stat nerekne, protoze by priznal, ze podporuje neco, co ma negativni ucinky.
Ale mozna jsem jen paranoidni a ostatni maji jine zkusenosti. _________________ Ford Fusion 1.6i 74kW/100PS, 09/2009
Ford Transit 2,4 DI Duratorq 66kW/90PS, 03/2002 |
|
Back to top |
|
 |
mmiippll

Joined: 24 Aug 2010 Posts: 74 Location: Kežmarok
|
Posted: Wed Jan 26, 2011 1:07 pm Post subject: |
|
|
Biozlozka je plosne v nafte minimalne od roku 2007. Bionafta z roku 1995 je znama svojou nekvalitou. Bol to prvy pokus s biopalivami, ktory ale vobec nevysiel. Sucasne biozlozky v palivach su na uplne inej baze a urovni.
Aby sme sa nechapali zle, ja neobhajujem biopaliva. Len sa snazim poukazat na to, ze problem moze byt inde, ako si myslis. Pracujem vo firme, ktora ma sklad pohonnych hmot a malu siet cerpacich stanic. Za tych 6 rokov, co som tu sme nemali ani jednu staznost alebo reklamaciu tykajucu sa biopaliva. Problem bol, len ked sa nam niekde podarilo zmiesat benzin s naftou - to ale vtedy umreli vsetky auta, co to natankovali (nastastie sa to za historiu firmy stalo len par krat).
Taktiez rozpravka o riedeni benzinu alebo nafty vodou je kravina. Hustota benzinu a nafty je tak odlisna od vody, ze ich zmiesanie je za beznych podmienok uplne nemozne.
Vacsi vplyv na kvalitu pohonnej hmoty na cerpacke ma udrba cerpacej stanice, hlavne cistenie nadrzi. Za Tvojimi problemami so vstrekovacim cerpadlom by som teda videl skor mechanicke necistotny v nafte, pripadne benzin v nafte. Pokial je teda problem v palive. _________________ Fiat Bravo, 1.4 t-jet, 88 Kw, 6/2014, o chvilku bude aj LPG
Ex:Ford Fusion, 1.4 Duratec 16 V, Trend X, Sea Grey, 8/2010
Ex: Hyundai Getz, 1.4 16V, 71 Kw, 6/2007, takmer ziadna vybava |
|
Back to top |
|
 |
mmiippll

Joined: 24 Aug 2010 Posts: 74 Location: Kežmarok
|
Posted: Wed Jan 26, 2011 1:12 pm Post subject: |
|
|
Tak pre upresnenie, biozloka v palivach (aj benzin aj nafta) je plosne od 1.5.2004 - teda minimalne na Slovensku. Myslim, ze u vas to bude podobne _________________ Fiat Bravo, 1.4 t-jet, 88 Kw, 6/2014, o chvilku bude aj LPG
Ex:Ford Fusion, 1.4 Duratec 16 V, Trend X, Sea Grey, 8/2010
Ex: Hyundai Getz, 1.4 16V, 71 Kw, 6/2007, takmer ziadna vybava |
|
Back to top |
|
 |
PraTom
Joined: 01 Jan 2011 Posts: 11 Location: Praha
|
Posted: Wed Jan 26, 2011 5:48 pm Post subject: |
|
|
Jak pisu, jde jen o mou zkusenost, nikomu to nenutim, neb zkusenost je neprenosna a clovek si to musi zazit sam, kdyz musi zaplatit repasi cerpadla.
Uz jsem cetl nekolik clanku o tom, ze v EU se musi dodrzovat standardy paliv, ale v nemecku maji naftu kvalitnejsi, nevim proc, ale je to tak.
Tady je link na informace ohledne data pridavani bioslozky do paliv, ktere bylo zavedeno u nafty od zari 2007 a u benzinu od 2008:
http://www.oilteam.cz/rozborphm.aspx
Je mozne a nevylucuji to, ze je to tak jak pises, ze dochazi ke spatnemu cisteni nadrzi cerpacich stanic a nasledne ke kontaminaci paliv. Otazka je, proc to nikdo nesleduje, dane z pohonnych hmot jsou jedny z nejvyssich dani uvalenych na zbozi a za to by mel spotrebitel dostat kvalitu.
Na ceste ke spotrebiteli muze take dochazet k miseni nafty s LTO, coz je sice take nafta, ale s horsimi vlastnostmi, cesky (slovensky) clovek se dlouho ucil (40let) jak obchazet system a bude trvat jeste nejaky cas, nez se to odnauci. Muzes napsat, ze dochazi k plombovani cisteren na vyjezdu ze skladu a plombovani tanku u cerpacek... ale vis jak...
Proste jsem pro pouzivani aditiv do nafty, benzinovy motor neni tak nachylny na kvalitu.
Jeste mi prosim vysvetli, jak muze tedy dochazet k rosolovatelnosti nafty (nejde o klasicke zamrznuti na led), kdyz se nafta nemisi s vodou. Chapu, ze obsahuje spoustu slozek, jednou jsou parafiny, ktere tuhnou.
Clovek si musi davat pozor i na prodejce, kteri prodavaji zimni naftu, protoze ta ma bod filtrovatelnosti mnohem vys, nez nafta arkticka, ktera by mela byt dostupna vsude uz od podzimu a ne az v lednu a unoru. Pri mrazech pod -20°C zimni nafta dela problemy.
Mohl bys to tady rozepsat? Jsi z oboru a ostatni by to myslim take radi vedeli.
Take celkem zajimave info:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1422&postdays=0&postorder=asc&start=20 _________________ Ford Fusion 1.6i 74kW/100PS, 09/2009
Ford Transit 2,4 DI Duratorq 66kW/90PS, 03/2002 |
|
Back to top |
|
 |
mmiippll

Joined: 24 Aug 2010 Posts: 74 Location: Kežmarok
|
Posted: Wed Jan 26, 2011 9:53 pm Post subject: |
|
|
Na Slovensku je v platnosti zakon c. 98/2004, ktory s ucinnostou od 1.5.2004 pojednava o biozlozkach v palivach.
Co sa tyka LTO, osobne viem o viacerych pripadoch dopravcov zo zapadneho slovenska, ku ktorym prisla autocisterna s polskou alebo ceskou SPZ, predala im naftu o 5 korun na liter lacnejsie a ked im umrelo niekolko kamionov a dali to na rozbor, zistili, ze je to LTO. Myslim, si, ze to kludne mohlo skoncit aj na nejakej cerpacke.
Co sa tyka necistot v nadrzi (hlavne nakondenzovana voda a mechanicke necistoty - prach a drobne piliny z cerpadiel, hrdza z potrubia), za normalnych okolnosti by sa nemali dostat z nadrze na cerpacke do nadrze auta. Nadrz cerpacej stanice sa neda vytankovat do prazdna, vzdy tam zostane nejake palivo, ktore sa uz neda vytiahnut. Je to presne pre ucely znecistenia paliva, aby sa to nedostalo k zakaznikom. Voda a kal su tazsie ako benzin a nafta a preto sa usadia na dne nadrze. Problem nastane, ked sa nedodrzuju predpisy a napr. tankuje sa pocas plnenia nadrzi na cerpacke. Plnenim sa v nadrzi rozviri hmota aj s bordelom na dne a ak sa v tej chvili tankuje, bordel sa dostane zakaznikovi do auta.
Kvalita paliv sa pravidelne sleduje, nam beru vzorku colnici z kazdeho vlaku (vozime si paliva zeleznicnymi cisternami) a zo skladu beru vzorku kazdy mesiac. Cerpacie stanice na celom slovensku kontroluje inspekcia zivotneho prostredia, vzorku beru zopar krat za rok (a vzdy najdu nejake nedostatky)
Neviem co myslis rosolovatelnostou nafty. Nafta tym, ze je mastna ma taku blbu vlastnost akoby obalit bordel, ktory v nej je tukom a vytvara potom take zhluky sajrajtu. Pokial sa nadrz na cerpacke (aj nadrz auta) dlhodobo necisti, alebo sa nepouzivaju pripravky na cistenie a viazanie vody, je vacsia pravdepodobnost, ze ten sajrajt zanesie palivovy filter a ine suciastky. V tuhej zime sa tymto sposobom mozu ztuhnutym parafinom obalit ciastocky vody a nafta potom vyzera ako kasa (ale to musi byt fakt veeelmi tuha zima).
Norma na slovensku prikazuje predavat pocas roka 3 druhy nafty:
letna - od 15.4. do 30.9. - ma bod filtrovatelnosti 0°C
prechodna - od 1.3. do 14.4. a od 1.10. do 15.11. - ma bod filtrovatelnosti -10°C
zimna - od 16.11. do 28.2. - ma bod filtrovatelnosti -20°C
Bod filtrovatelnosti (presnejsie medzna teplota filtrovatelnosti) znamena teplotu, pri ktorej je nafta taka husta, ze uz nedokaze prejst cez normovany filter. Ked su teploty pod -20°C tak rafinerie zvyknu dodavat naftu s bodom filtrovatelnosti aj -24 az -27°C (skusenost z minuleho roka). Napriek tomu, ze ich k tomu nezavazuje ziaden zakon. Teraz, ked sa oteplilo, tak dodavaju znova -21°C. Samozrejme, ked nahle udru silne mrazy, tak sa na to neda tak rychlo reagovat a stane sa, ze v niektorych lokalitach nafta "zamrzne". Ale co viem, stava sa to zriedka (tuto zimu zatial ani raz u nasich zakaznikov)
Benzin na rozdiel od nafty je suchy, takze nevytvara zhluky bordelu a dokaze naviazat cast vody, takze je ovela menej nachylny na vytvaranie problemov. Nasi stari soferi niekedy bezne na zimu tankovali do nakladiakov naftu s trochou benzinu - nemali problemy s mrznutim a zanasanim filtrov. U modernych naftovych motorov sa to uz neda, su velmi citlive na kvalitu nafty. _________________ Fiat Bravo, 1.4 t-jet, 88 Kw, 6/2014, o chvilku bude aj LPG
Ex:Ford Fusion, 1.4 Duratec 16 V, Trend X, Sea Grey, 8/2010
Ex: Hyundai Getz, 1.4 16V, 71 Kw, 6/2007, takmer ziadna vybava |
|
Back to top |
|
 |
PraTom
Joined: 01 Jan 2011 Posts: 11 Location: Praha
|
Posted: Wed Jan 26, 2011 10:33 pm Post subject: |
|
|
Diky za odborny vyklad, presne to jsem chtel, aby jsi tady vysvetlil, protoze to potvrzuje mou teorii o bioslozce. Mechanicke necistoty se nedostanou z nadrze do vstrikovaciho cerpadla, protoze jim v tom brani palivovy filtr. Cili teoreticky projde do cerpadla pouze to, co je rozpustene v nafte a protece skrz filtr. Samozrejme mikroskopicke castecky ano, ale od toho je nafta mastna, aby se cerpadlo promazavalo.
Jak jsi spravne napsal, nynejsi cerpadla jsou citliva na kvalitu nafty a nedoporucuje se do nafty lit benzin.
Tim "rosolovatenim" jsem myslel to, ze se z nafty stane takova kase, ktera neprojde filtrem a cerpadlo tedy nema co rozstrikovat. Ono se to sice nezda, ale v zime, pri uplnku a vetru nekdy padaji teploty i na -30°C. A to pak nafta ztrati filtrovatelnost jedna basen, jakmile se to stane, je pozde cokoliv do nadrze lit, je potreba dostat auto do tepla, aby nafta povolila.
Problem s LTO neni jen na Slovensku, je to Ceskoslovensky problem , holt chybi castejsi kontrola statnich uredniku na cerpacich stanicich a zverejneni vysledku, lide by k hrisnikum prestali jezdit.
Koukam ale, ze jsme se dostali hodne mimo tema. Takze abych se trochu vratil, kdyz vim, ze je pod -20°C, tak pri startovani seslapnu pedal plynu naplno. Ihned po nastartovani samozrejme nohu z pedalu povolim a snazim se aby otacky byly mirne nad volnobeznymi (jinak otacky pri takovych teplotach kolisaji). Po cca 1-2 minutach nohu z pedalu sundam uplne a otacky by uz nemaly kolisat. Tento zpusob startovani je popsan v prirucce k transitu a funguje spolehlive.
Ted jsem jeste nasel na jinem foru celkem zajimavy clanek, proc muze zamrznout nafta:
http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/podkuzi/_zprava/537113 _________________ Ford Fusion 1.6i 74kW/100PS, 09/2009
Ford Transit 2,4 DI Duratorq 66kW/90PS, 03/2002 |
|
Back to top |
|
 |
|