View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dulius Site Admin

Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4430
|
Posted: Sun Nov 18, 2007 12:35 pm Post subject: Pracovná teplota motora |
|
|
1,4 benzinacik
aka je pracovna teplota motora? a za aky cas nabehne?
je 90 stupnov? (tolko mi ukazuje teplomer na palubovke)
+ kde je vlastne ten teplomer, ktory to meria a co vlastne meria?
mozno pre niekoho smiesna otazka, ale no, nie som zatial ziaden auto odbornik ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
 |
peca
Joined: 30 Mar 2007 Posts: 125
|
Posted: Wed Nov 28, 2007 6:56 am Post subject: Re: Pracovná teplota motora |
|
|
dulius wrote: | 1,4 benzinacik
aka je pracovna teplota motora? a za aky cas nabehne?
je 90 stupnov? (tolko mi ukazuje teplomer na palubovke)
+ kde je vlastne ten teplomer, ktory to meria a co vlastne meria?
mozno pre niekoho smiesna otazka, ale no, nie som zatial ziaden auto odbornik ... |
podle me je tech 90C teplota chladici kapaliny, teplota motoru bude vyssi, rekl bych o neco min nez je teplota varu oleje (tipuju 200C?) _________________ Fusion Ambiente 1.25, 03/2007, klima, Radio CD 6000, Garmin Nuvi 300
best 6.1 l/100km, nyni 7,3 |
|
Back to top |
|
 |
dulius Site Admin

Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4430
|
Posted: Wed Nov 28, 2007 10:45 am Post subject: |
|
|
ehm ... no pockame na dalsie vyjadrenia. Nejakych 140 krat to bolo precitane a az potom sa niekto ozval - ty ... _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
 |
sedlaq

Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Wed Nov 28, 2007 5:05 pm Post subject: |
|
|
Zde je můj názor: Určitě je v různých částech motoru různá teplota, ale konstrukce motoru a jeho chlazení je navržená tak, aby se pokud možno všude nijak závratně nelišila od teploty chladící kapaliny. Chladící kapalina proudí vyjma olejové vany a víka ventilů všemi pevnými díly motoru, u Fordů i ve výměníku s olejem. Pokud tedy nemáš na mysli teplotu ve spalovacím prostoru, která je řádově někde jinde, tak teplota motoru je to co ti ukazuje teploměr chladící kapaliny.
Na netu se dají najít diskuze těch, co si doplnují budíky na palubní desce o ukazatel teploty oleje. Jeho maximálka je nejčastěji 150st, ale za normálních okolností má ukazovat teplotu mezi 85 a 90 st, tedy to samé jako chladící kapalina. Dnešní hliníkové tenkostěné bloky a hlavy válců přenášejí teplo velmi rychle, ale taky se velmi rychle při úniku chladící kapaliny a následným přehřátím zničí.
Kdyby si někdo chtěl podobné nesmysly nacpat do zorného pole, tak tady odkaz:http://www.autodoplnky.cz/sys.php?action=image_detail&typ=DMA&src=picture/shop/zbozi/full/otackomer_autostyle_033.jpg&type=picture&method=javascript _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
 |
jirkah
Joined: 27 Mar 2007 Posts: 21
|
Posted: Wed Nov 28, 2007 11:12 pm Post subject: Re: Pracovná teplota motora |
|
|
Věc se má asi takto, na VŠ jsme měřili a počítali charakteristiky motorů.
Pokud se jedná o teploty pracovního oběhu motoru, tak jsou pro diesel zhruba následovné (jsou závislé na mnoha faktorech: komprese, tvar spalovacího prostoru, součinitely přebytku vzduchu atd atd):
Teplota na konci sání: 51°C
Teplota na koci komprese: 612°C
Teplota na konci hoření: 2169°C
Teplota na konci expanze: 990°C
Pokud se jedná o teploty vody, vzduchu, oleje, výfuku pak jsou pro diesel zhruba takové (měřěno při 2000ot/min)
teplota vody: 96°C
teplota vzduch: 10°C
teplota oleje: 87°C
teplota výfuku: 560°C
Samozřejmě vše závisí na otáčkách a točivém moment
Toť vše  _________________ Ford Fiesta Duratec 1.3 (2006)
 |
|
Back to top |
|
 |
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Wed Nov 28, 2007 11:40 pm Post subject: Re: Pracovná teplota motora |
|
|
Dulius: za jak dlouho se motor dostane na provozní teplotu záleží na spoustě proměnných faktorů. Ty hlavní jsou
- teplota okolního vzduchu (výchozí teplotu motoru předpoklám shodnou s okolím)
- množství vody cirkulující v motoru - čím víc vody, tím později se ohřeje
- velikost hmoty motoru - čím víc železa motor tvoří, tím déle se bude ohřívat.
- jeslti je otevřené nebo zavřené topení - i studený motor obvykle při zavřeném termostatu pouští vodu do topného systému, kde se pochopitleně ochlazuje. Takže při zavřeném topení se rychleji ohřeje motor, ale o to později se zahřeje i posádka auta.
Kromě zavření topení to ohřívání motoru nemůžeš nijak ovlivnit. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
 |
sedlaq

Joined: 17 May 2007 Posts: 529 Location: ČR - JM
|
Posted: Thu Nov 29, 2007 4:30 pm Post subject: |
|
|
Bydlím mezi dvěma okresními městy, do obou to mám stejně daleko (20km). Do jednoho jedu z domu pořád z prudkého kopce, do druhého napřed 4km do kopce a pak taky z prudkého kopce. Do jednoho z nich v zimě nerad jezdím, protože mám celou cestu studený motor.
Takže přidávám další faktor, který má vliv na rychlost ohřívání motoru a to je jeho zatíženi. _________________ Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná |
|
Back to top |
|
 |
xxnobodyxx

Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
 |
dulius Site Admin

Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4430
|
|
Back to top |
|
 |
xxnobodyxx

Joined: 19 Jan 2007 Posts: 298
|
|
Back to top |
|
 |
dulius Site Admin

Joined: 11 Jan 2007 Posts: 4430
|
Posted: Fri Nov 30, 2007 11:57 am Post subject: |
|
|
xxnobodyxx wrote: | Musim prehodit albumy niekde inde....potom to opravim...na tej stranke su nejaky haklivy na taketo odkazy.... |
jj, tak to bude najlepsie. _________________ admin Fusion webu |
|
Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|