View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
yenkie

Joined: 21 Jul 2007 Posts: 9 Location: Malacky
|
Posted: Thu Jan 03, 2008 8:36 pm Post subject: Podložka pod trysku 1,4 TDi |
|
|
Už asi mesiac pozorujem, že keď zastavím na križovatke, tak mi začne dovnútra auta dymiť, strašne to štípe na oči. Je to dym ešte spred "katalizátora" priamo zo spalovacieho priestoru. Klasický "dízlacky" dym. Keď otvorím kapotu motora tak ten dym je cítiť tiež. Myslel som si, že bude niekde zlé tesnenie na výfukovom potrubí, ale nie. Zmontoval som kryt vzduchového filtra a je vidno na poslednej tryske zašpinenie od nafty a je cítiť že to ide odtial niekial. Dnes som to dal do servisu Ford, takže som zvedaví kde nájdu problém. Údajne nie som prví čo mu to robí. Dám vedieť ako to dopadlo.
Pýtal som sa na to aj iných mechanikov, no údajne každé vymontovanie trysky treba na diagnostike potom nastaviť. Takže "doma na kolene" to neskúšajte. 
Last edited by yenkie on Tue Jan 08, 2008 10:07 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ado
Joined: 12 Aug 2007 Posts: 37 Location: Trnava
|
Posted: Fri Jan 04, 2008 3:37 pm Post subject: |
|
|
kolko km mas najazdene? chcem vediet kedy to mozem ocakavat  _________________ TT - 1.6 TDCi X-Plus Ocean Blue |
|
Back to top |
|
 |
yenkie

Joined: 21 Jul 2007 Posts: 9 Location: Malacky
|
Posted: Sat Jan 05, 2008 1:47 am Post subject: |
|
|
Mám 50 tisíc najazdených. Dnes mi volali z Fordu, je to podložka pod tryskou. Závada bežne sa vyskytujúca. Podložka stojí pár korún, no objednanie týždeň. Proste katastrofa. |
|
Back to top |
|
 |
yenkie

Joined: 21 Jul 2007 Posts: 9 Location: Malacky
|
Posted: Tue Jan 08, 2008 10:12 pm Post subject: |
|
|
Takže, dnes mi víťazoslávne po týždni volali z Fordu, že podložku konečne vymenily /práca na max. 2 hodiny/, no a čerešničkou na torte bola suma.
Skoro som dostal infarkt, že 5.485,-Sk. Katastrofa, za podložku ktorú zoženiete za pár korún. Na otázku, čo je na tom také drahé, tak že museli meniť prepady, tesenie ventil. krytu a ešte čosi. Keď som sa opýtal načo? Tak, že výrobca to predpisuje.
Čo s toho vyplýva? Ford servis su zrieračský smradi. Nikdy viac. |
|
Back to top |
|
 |
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Wed Jan 09, 2008 12:52 pm Post subject: |
|
|
yenkie wrote: | ....Ford servis su zrieračský smradi. Nikdy viac. |
Ne, nejsou, to jenom ty vůbec nevíš o čem píšeš. Máš ve své autě systém vysokotlakého přímého vstřikování nafty Common Rail. Vysokotlaký okruh vstřikování se nesmí rozpojovat, pokud se rozpojit musí - třeba při výměně vstřiku, je nutné vyměnit celé potrubí mezi čerpadlem a vstřikovači. To je dané použitou technologií a jejími nároky na čistotu a těsnost. Samozřejmě je možné použít potrubí původní, ale nikdo ti nezaručí, že nebude prosakovat (a při pracovním tlaku cca 1600barů ten "průsak" tenkého pramínku dokáže i řezat kov). Stejně tak ti nikdo nezaručí, že se při té manipulaci nedostaly dovnitř nějaké mikroskopické nečistoty, které následně mohou způsobit zadření vstřikovačů - ty jsou neopravitelné a cena za kus je cca 10000Kč. A samozřejmě je velmi vhodné do CR motorů tankovat jenom kvalitní naftu, která neobsahuje nečistoty a má potřebnou mazivost, jinak časem vydřeš čerpadlo, v důsledku toho i vstřiky a následná oprava bude 40-80000Kč.
Tohle platí pro všechny CR motory všech značek. Takže se uklidni a nenadávej na fordí servis. A jen na okraj, buď máš auto ještě v záruce, nebo jezdíš tak málo, že sis měl koupit raději benzínový motor. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
 |
vls

Joined: 16 Feb 2007 Posts: 637 Location: Martin
|
Posted: Thu Jan 10, 2008 12:33 pm Post subject: |
|
|
yenkie, DR :
nech by sme pripustili, ze netusime nic o vstrekovani a ze common rail je taka super technologia, ze sa jej nemoze chytit nik iny, len technik fordu so specialnymi pristrojmi a znalostami a pozlatenymi rucickami, aj tak je chore, ak kvoli podlozke za 2 sk, ktoru staci vyzihat nad plamenom sporaka a moze sa znova pouzit, treba vymenit veci za 5 tisic. niekto je urcite krepy, bud opravar alebo konstrukter.
 _________________ Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red |
|
Back to top |
|
 |
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 466
|
Posted: Thu Jan 10, 2008 3:06 pm Post subject: |
|
|
Obidvaja su dohodnuty. To by to auto stalo o 100 tisic viac. Chapem to ako filozofiu predaja a znizovania predajne ceny auta kvoli konkurencii. Ved taky korejcan stoji menej ako nemec nie? A je asi jedno ci su jedny na Slovensku alebo druhy v madarsku. S tym sa uz zmierujem, ze naklady budu pocas prvych dvoch rokov vyssie.
Ale aspon ze tie retaze na kolesa maju za 370  _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
 |
destroy
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 560
|
Posted: Thu Jan 10, 2008 3:24 pm Post subject: |
|
|
co sa moze pokazit sa pokazi. To ze za vymenu podlozky zoberu 5tis je vela, ak menili aj ine veci tak to potom nie je za vymenu podlozky. Ale naozaj zalezi od servisu. Je jedno ci ma niekto CR alebo klasicky benzin. Aj na klasickom benzine ti vyuctuju 15tis za nejaku strunku s integracom, povedia ti ze musia rozobrat cely motor a praca bude 4 hodiny. Ked sa to stane po roku znova, ide clovek do ineho servisu a ejhla, uz ta suciastka stoji len 10tis a "sikovnejsi" mechanik ten motor "rozoberie" za 30min.
...si spominam, ako som prisiel s deravym vyfukom a servisak prisiel do cakarne s ciernou svieckou a odporucil mi vymenit sviecky (chcel 550sk za kus) na co som razne protestoval, ved mal zazvarat vyfuk, nic viac.
Podla mna zalezi od cloveka ktory dostane auto do parady a od toho ako je na neho tlacene aby ojebaval, resp. ako mu to interne regule dovolia. Co narobime, ked vo forde sa clovek ani nemoze pozerat co mu s autom robia? Nastastie zatial som so servisom fordu spokojny, takze klop klop. _________________ Ford Fusion 1.4 TDCi 7/2006
Nové aktuálne testy na vodičák len tu:
https://www.kvizmajster.sk/
https://www.kvizmajster.sk/vodicak/ |
|
Back to top |
|
 |
MajoV
Joined: 09 Oct 2007 Posts: 466
|
Posted: Thu Jan 10, 2008 3:31 pm Post subject: |
|
|
destroy wrote: | co sa moze pokazit sa pokazi. To ze za vymenu podlozky zoberu 5tis je vela, ak menili aj ine veci tak to potom nie je za ..... |
Do akeho servisu chodis? _________________ Ford Fusion Flair |
|
Back to top |
|
 |
yenkie

Joined: 21 Jul 2007 Posts: 9 Location: Malacky
|
Posted: Fri Jan 11, 2008 5:37 pm Post subject: |
|
|
DR wrote: |
Ne, nejsou, to jenom ty vůbec nevíš o čem píšeš. Máš ve své autě systém vysokotlakého přímého vstřikování nafty Common Rail. Vysokotlaký okruh vstřikování se nesmí rozpojovat, pokud se rozpojit musí - třeba při výměně vstřiku, je nutné vyměnit celé potrubí mezi čerpadlem a vstřikovači. To je dané použitou technologií a jejími nároky na čistotu a těsnost. Samozřejmě je možné použít potrubí původní, ale nikdo ti nezaručí, že nebude prosakovat (a při pracovním tlaku cca 1600barů ten "průsak" tenkého pramínku dokáže i řezat kov). Stejně tak ti nikdo nezaručí, že se při té manipulaci nedostaly dovnitř nějaké mikroskopické nečistoty, které následně mohou způsobit zadření vstřikovačů - ty jsou neopravitelné a cena za kus je cca 10000Kč. A samozřejmě je velmi vhodné do CR motorů tankovat jenom kvalitní naftu, která neobsahuje nečistoty a má potřebnou mazivost, jinak časem vydřeš čerpadlo, v důsledku toho i vstřiky a následná oprava bude 40-80000Kč.
Tohle platí pro všechny CR motory všech značek. Takže se uklidni a nenadávej na fordí servis. A jen na okraj, buď máš auto ještě v záruce, nebo jezdíš tak málo, že sis měl koupit raději benzínový motor. |
Myslím, že ty nevieš o čom píšeš. Zastávať sa autorizovaného servisu z tvojej strany o niečom svedčí.
To že ovládaš teóriu z literatúry ti nedáva právo osočovať ludí na tomto fóre, a už vôbec nie z pozície moderátora /prečítaj si siedmy bod vašich slávnych "pravidel", zrejme ty prvý by si ich mal dodržovať/. Ak nesúhlasíš s mojim príspevkom tak OK ale nemachruj.
99 % ludí vie o čom sú značkové servisy tak ty tu nepíš hlúposti. Takúto závadu dokáže odstrániť aj solídny neznačkový servis. Ani vo sne ma však nenapadlo, že Ford zapýta toľko prachov za takú kravinu. Nikdy v živote by som tam nešiel /a už ani nepôjdem/. A to aj napriek tomu, že si ma poučil o teórii Common Rail
No a nakoniec, po tom aké mám auto ťa je veľké ho..o, OK. |
|
Back to top |
|
 |
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Fri Jan 11, 2008 7:33 pm Post subject: |
|
|
yenkie: napočítej si do 100 a uklidni se, nikdo tě neosočuje, neuráží ani na tebe nijak neútočí. Přesto vyskakuješ jako čertík z krabičky, navážíš se do mě, navážís se i do pravidel fóra. Proč? Napiš, čím jsem tě osočil nebo urazil, já se ti za to klidně omluvím, ale ničeho takového si nejsem vědom.
1. autorizovaný servis má výrobcem auta předepsaný postup provedení opravy, jinak to dělat nesmí.
2. jsi (předpokládám) svéprávný dospělý člověk, nic ti nebránilo se při sepisování zakázky předem informovat na cenu, případně si stanovit nějaký cenový limit. Nikdo tě nenutil tam to auto dávat, mohl sis tu podložku vyměnit doma na ulici, měl bys to za pár korun. Že ses neinformoval je tvoje hloupost. Jediná výjimka - na každou zakázku uvádí servis předpokládanou cenu opravy, kterou bez souhlasu zákazníka nesmí překročit o víc, než pár % (nevím z hlavy přesně). Jak to bylo ve tvém případě?
Že jsi naštvaný chápu, ale proč z toho viníš fordí servis už mi jasné není. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
 |
yenkie

Joined: 21 Jul 2007 Posts: 9 Location: Malacky
|
Posted: Fri Jan 11, 2008 11:10 pm Post subject: |
|
|
DR wrote: | yenkie: napočítej si do 100 a uklidni se, nikdo tě neosočuje, neuráží ani na tebe nijak neútočí. Přesto vyskakuješ jako čertík z krabičky, navážíš se do mě, navážís se i do pravidel fóra. Proč? Napiš, čím jsem tě osočil nebo urazil, já se ti za to klidně omluvím, ale ničeho takového si nejsem vědom.
1. autorizovaný servis má výrobcem auta předepsaný postup provedení opravy, jinak to dělat nesmí.
2. jsi (předpokládám) svéprávný dospělý člověk, nic ti nebránilo se při sepisování zakázky předem informovat na cenu, případně si stanovit nějaký cenový limit. Nikdo tě nenutil tam to auto dávat, mohl sis tu podložku vyměnit doma na ulici, měl bys to za pár korun. Že ses neinformoval je tvoje hloupost. Jediná výjimka - na každou zakázku uvádí servis předpokládanou cenu opravy, kterou bez souhlasu zákazníka nesmí překročit o víc, než pár % (nevím z hlavy přesně). Jak to bylo ve tvém případě?
Že jsi naštvaný chápu, ale proč z toho viníš fordí servis už mi jasné není. |
Takže ešte raz a pomaly. Keď som auto do Ford servisu dával, tak závada ešte nebola presne špecifikovaná. Proste mi len dymilo do kabíny, o žiadnej tryske a podložke nebola reč. Potom mi volali zo servisu s tým, že je to tá podpložka, že je to korunová záležitosť. Tak sme sa telefonicky dohodli, ak oprava prekročí 2 tis. korún, tak mi zavolajú. A veru zavolali. Ale až keď vozidlo opravili a že mám zaplatiť cez päť litrov. Takže toto je tá tvoja slávna serióznosť Ford servisu. Ver tomu, že keby mi tých päť litrov oznámili dopredu, tak určite by mi to neopravovali oni. Normohodina Fordu za prácu je 900 kíl. Výmena 4 hodiny. Čo viac dodať.
Ford servis haním len preto, že je to v základe minimálna oprava drobnej závady za ťažké prachy.
Toť vjso z príbehu "servis verzus ja", nemienim sa viac na túto tému baviť.
Kto chcel podstatu pochopil, kto nie nepochopí nikdy. |
|
Back to top |
|
 |
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Sat Jan 12, 2008 10:16 am Post subject: |
|
|
yenkie: no sláva, konečně jsme se dozvěděli něco konkrétního. Servis měl zavolat předem a nezavolal. Jednoznačně chyba servisu. To se opravdu občas stane, nejen v servisech ford. Stát se to mě, omlátil bych jim to o hlavu, přestože ta cena jako taková je v pořádku, udělali práci přesně podle (pro ně závazných, jinak by přisli o autorizaci) fordích směrnic, nic nenadhodnotili ani nepředražili. Ale neměli na tu práci od zákazníka žádnou písemnou objednávku, já bych z nich vyrazil slevu na opravu a poklonu až k zemi. Nebo bych si řekl, že je to moje blbost, měl jsem si to líp ohlídat a nespoléhat se jen na servis a nechl bych to být - a příště už takovou chybu neudělal.
V každém případě ale urážíš všechny fordí servisy na základě ojedinělé negativní zkušenosti s jedním z nich (a na té negativitě máš svůj podíl i ty). Oháněl ses tady bodem 7 našich slavných pravidel fóra, tak co kdyby ses podle něj sám choval?
Místo štěkání na našem fóru jsi měl kousat v tom servisu. Toť můj názor. _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
 |
yenkie

Joined: 21 Jul 2007 Posts: 9 Location: Malacky
|
Posted: Sat Jan 12, 2008 3:28 pm Post subject: |
|
|
Ešte posledný príspevok. Je trošku osobný a týka sa "moderátora DR". Chlape, dal som si tú námahu a vyhodil som si niektoré tvoje príspevky. Takmer v každom vystupuješ "ako majster sveta" čo požral všetku múdrosť. Vermi, že nie vždy je to tak. Na mojom fóre ktoré je síce o štvorkolkách, no je tech. zamerania, je "spústa odborne zdatnejších" členov ako ja, no a keď vidím, že nemám na to aby som sa k téme rozumne vyjadril, radšej mlčím. Neriešim to z pozície sily a toho že som "adminom" a je to moje fórum.
Zamysli sa nad tým.
A teraz maž a edituj "pán moderátor". |
|
Back to top |
|
 |
DR
Joined: 19 Jan 2007 Posts: 412
|
Posted: Sat Jan 12, 2008 9:51 pm Post subject: |
|
|
yenkie: jak vidím, ty se vlastně vůbec nechceš bavit o autech. Pak jsi tady ale úplně špatně.
Když se chceš vyvztekat nebo pohádat, zkus to třeba v tématu "guláš". Ale se mnou nepočítej, mě bys nanejvýš rozesmál  _________________ administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB |
|
Back to top |
|
 |
|