Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Odstupnovani prevodovky pro 1,4 benzin
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ichta



Joined: 12 Jan 2008
Posts: 99

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

Samozrejme jsem myslel na rovine ve meste ustalenou rychlosti kolem 50km/h. Otacky se mi pak pohybuji kolem 1800. Normalne bych to neresil a jel na ctverku,ale byl jsem nehlodan ruznymi nazory,ze se motor pod 2000 otacek trapi a ze to clovek ani neslysi. Zvlast me to zajima,kdyz auto ted teprve zajizdim a na trojku to vic zere.
_________________
Fusion 1.4 champion ebony, blazer;comfort X, boční airbagy, MP3; unor/08
Back to top
View user's profile Send private message
sedlaq



Joined: 17 May 2007
Posts: 529
Location: ČR - JM

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 6:22 pm    Post subject: Reply with quote

Kdybych jel 1800 otáček na čtverku, na tachoměru budu mít 50, ale ve skutečnosti pojedu jen 47. Jezdím přes obce na čtyřku 1900 - 2000 otáček, projel jsem kolem několika radarů a ještě mně nic nepřišlo Laughing
_________________
Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ichta



Joined: 12 Jan 2008
Posts: 99

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 6:24 pm    Post subject: Reply with quote

Jak jsem pravil,mam to novy a jeste jsem si neotestoval o kolik mi to ukazuje min,ale asi mas pravdu.
_________________
Fusion 1.4 champion ebony, blazer;comfort X, boční airbagy, MP3; unor/08
Back to top
View user's profile Send private message
sedlaq



Joined: 17 May 2007
Posts: 529
Location: ČR - JM

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 6:30 pm    Post subject: Reply with quote

Pokud nemáš, tak si pujč od někoho navigaci a pomocí GPS (Gde Proboha Su) si tachec lehce otestuješ. Laughing
_________________
Fusion 1,4 Champion Ebony 6/2007, červená Colorado - prodáno
Mitsubishi SpaceStar 1,3 8/2000, zelená
Dacia Duster Arktica 4x4 dCi 4/2013 stříbrná
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ichta



Joined: 12 Jan 2008
Posts: 99

PostPosted: Thu Feb 14, 2008 6:31 pm    Post subject: Reply with quote

Dik,to bych moh nebo si připlatit a nechat si to udelat u specialistu - policistu,jen je nekdy problem je najit Smile
_________________
Fusion 1.4 champion ebony, blazer;comfort X, boční airbagy, MP3; unor/08
Back to top
View user's profile Send private message
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4430

PostPosted: Fri Feb 15, 2008 9:42 am    Post subject: Reply with quote

ichta wrote:
Normalne bych to neresil a jel na ctverku,ale byl jsem nehlodan ruznymi nazory,ze se motor pod 2000 otacek trapi a ze to clovek ani neslysi.

tak o tom neviem ... podla mna ked ides nad 1500 otacok, auto urcite netrapis, myslim po rovine ... ved ja tak chodim v pohode ...
kebyze mam chodit stale nad 2000 otacok, no neviem neviem co by to spravilo so spotrebou, ale myslim, ze by pekne stupla !
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DR



Joined: 19 Jan 2007
Posts: 412

PostPosted: Fri Feb 15, 2008 11:11 am    Post subject: Reply with quote

dulius wrote:
... podla mna ked ides nad 1500 otacok, auto urcite netrapis, myslim po rovine ... ved ja tak chodim v pohode ...
kebyze mam chodit stale nad 2000 otacok, no neviem neviem co by to spravilo so spotrebou, ale myslim, ze by pekne stupla !

Tohle se nedá tak paušalizovat. Vždycky záleží na motoru a konkrétní situaci. Otáčky pod 2000 u benzínu nejsou provozní otáčky, Je to přechod mezi volnoběhem a provozními otáčkami. Motory v tomto pásmu nepracují optimálně.

Dá se jezdit i na 1500ot, ale opravdu s citem, jen to lechtat a při potřebě nějaké akcelerace si podřadit. Já mám V6 150kW a ani tenhle motor si nenechá líbit nízké otáčky pokaždé - přestože umí plynule táhnout od volnoběhu až do skoro 7000ot.

Takže není dogma,že otáčky musí být nad 2000. Ale obecně čím nižší otáčky, tím víc citu a rozumu musí mít řidič. Jamile auto nedokáže dodat výkon, který po něm požadujeme, je potřeba podřadit - nebo ubrat plyn. Po netu se tohle vysvětlit nedá, prostě buď to člověk cítí, nebo ne.
_________________
administrator www.forum.fordclubs.org
Ford Mondeo ST200 HB
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dulius
Site Admin


Joined: 11 Jan 2007
Posts: 4430

PostPosted: Fri Feb 15, 2008 11:31 am    Post subject: Reply with quote

samozrejme, cit v nohe musi byt, presne tak DR
svoje auto by si mal poznat
_________________
admin Fusion webu
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vls



Joined: 16 Feb 2007
Posts: 637
Location: Martin

PostPosted: Fri Feb 15, 2008 11:43 am    Post subject: Reply with quote

v pohode pouzijem aj 1200 1/min - ak sa na dvojke vleciem v sore aut za traktorom, alebo pri dobrzdovani, hlavne netreba po motore pri nizkych otackach nic chciet, to treba podradit.
neutral a rozne zaradene prevody pri deceleracii pouzivam pri zjazde z kopca, podla toho aku rychlost chcem, aby to same drzalo, alebo aby som akurat dosiel ku krizovatke, kde potrebujem zastat.
ak ale treba pridat, a nepreradis, hned je to pocut, aj ked mame spickove motor odhlucneny. ked soferuje vedla mna synator, ktory sa uci jazdit, viem ovela skor ako on ci pridava alebo brzdi motorom.
motoru by sa tak ci tak nemalo nic stat, mal by byt blbuvzdorny, proti detonacnemu spalovaniu tam mame senzor, ktory uberie aj ked my pridame. kriticke otacky pre rezonanciu su hlboko pod volnobeznymi, a keby si v nich isiel, takl by si zbadal, ze to trasie, naviac uz by motor kopal zasahom volnobezneho systemu....
_________________
Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k, e‐CVT comfort Style Tech, Celestine grey
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
Peugeot 3008 1.6VTi Active, red rubis
VW Golf Plus 1,4 Trendline, red tornado
Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Back to top
View user's profile Send private message
sklima



Joined: 16 Jul 2007
Posts: 175
Location: UL

PostPosted: Sat Apr 12, 2008 10:54 pm    Post subject: Reply with quote

Dneska jsem si na D8 "upravoval" spotřebu - bohužel. Na trase Lovosice-Praha-Lovosice jsem pospíchal a tak jsem se to snažil držet nad 145km/h a chvílema co to dá. Podle GPS jsem nepřekročil 169 km/h a docela tomu věřím. Tachometr ukazoval o něco více. Otáčky motoru byly při maximálce lehce nad 4750. A to je důvod proč to sem píšu. Tyto otáčky motoru, 15" gumy 195/60 a rychlost podle GPS by spíše odpovídaly stálému převodu někde kolem 4,25 (jestli jsem se ve výpočtech někde neustřelil). Ale z toto se nestřílí.
Bohužel jsem současně udělal další zjištění, že na dálnici se spěchat s FoFu moc nevyplatí. Počítač nemám, ale rychlá jízda způsobila že součet "ujetých km od tankování" a "km do vyjetí plné nádrže" klesl pod 500km. A to není nic moc, na takovýto spěch není FoFu stavěný. Alespoň ten můj s 1.4 motorem ne.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic     Forum Index -> Motor + Prevodovka All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group